Strona 1 z 1
odlanczenie napędu przedniego
: pt lut 04, 2011 2:51 pm
autor: stingerandy
http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=45
słyszeliscie wczesniej o takim czyms

ciekawe
jaka to wogule waluta kr.

?? islandia albo cus
pozdrawiam
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pt lut 04, 2011 2:58 pm
autor: Krzysiek-74
I daje to tyle co nic. Całe bebechy się kręcą, bo nie są rozłączone "na piastach". Szkoda kasy. Są lepsze i dostępne, formy zainwestowania w NIVĘ.
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pt lut 04, 2011 3:42 pm
autor: ŻNIVA
kręcą się swobodnie od kół,ale nie są napędzane przez silnik i chyba o to chodziło,aby go nie obciążać z punktu widzenia ekonomicznego
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pt lut 04, 2011 4:45 pm
autor: wojo02
jaka to wogule waluta kr.

?? islandia albo cus
to są duńskie korony po ok 0,5 zeta
to wychodzi lekko ponad tysiaka, ale jaka oszczędność na paliwie
Save up to 2 L/100 km (when driving 10.000 km/year this gives 2 * 10.000 / 100 = 200 L/year)
ciekawe tylko jakie straty w tylnym moście

Re: odlanczenie napędu przedniego
: pt lut 04, 2011 9:52 pm
autor: łajdaczka
żadnej tu oszczędności na paliwie kolego nie znajdziesz, bo całe bebechy i tak się kręcą .
Re: odlanczenie napędu przedniego
: sob lut 05, 2011 1:48 am
autor: wojo02
to dobre musi być bo hameryce też to żenią, ale sprzedawca z rosji to może lepiej tu namierzyć dziada
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LADA-NIV ... ries#rpdId
Re: odlanczenie napędu przedniego
: sob lut 05, 2011 3:21 pm
autor: dandan
żadnej tu oszczędności na paliwie kolego nie znajdziesz, bo całe bebechy i tak się kręcą .
Prawda.
Wzrasta za to zuzycie i tak szybko padajacych tulei gumowych 5 drazkow prowadzacych tylnego mostu.Dosc szybko.
Zmienia sie charakterystyka prowadzenia na nadsterowną.
Zraszta szybko i latwo samemu mozna sprawdzic , jeszcze bez kupowania:
-wykrecasz przedni wal
-wlaczasz blokade miedzyosiowa (o ile sprawna) i jezdzisz na samym tyle.
Zobaczysz,jak jest i podejmujesz decyzje.
W czasie tych prob nie wjezdzac na miekkie,oczywiscie.
Re: odlanczenie napędu przedniego
: sob lut 05, 2011 3:50 pm
autor: ŻNIVA
oszczędność będzie napewno,ale niewielka może litr/100km znajomy jeździł bez przedniego walu i tak zaobserwował. wnętrzności się kręcą swobodnie napędzane od kół które się toczą również swobodnie,niewielkie to obciążenie.
Re: odlanczenie napędu przedniego
: sob lut 05, 2011 4:06 pm
autor: wojo02
ja tego i tak nie kupie, bo to jakaś głupota jest, ale miałem kiedyś samuraja i tam się dołączało przedni napęd zamkami w przednich kołach. i wtedy dużo więcej palił. ale w zimie nie dało się jeździć na samym tyle bo jak wpadł w poślizg to się kręcił jak bąk. potrójny altonnen na lodzie to była norma. w niwie tego nie ma bo jest stały napęd 4x4

,ale ciekawe jak by było tylko z tylnym napędem
Re: odlanczenie napędu przedniego
: ndz lut 06, 2011 1:16 am
autor: Svenson
bzdet
Spalanie maleje niezauważalnie , szkoda kasy
Jezdziłem na samym tyle i na samym przodzie jak robiłem krzyzaki
Dziwka dobrze sie prowadzi tylko na stałym 4x4
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pn lut 07, 2011 9:54 am
autor: Sawa GR
Na samym tyle jedzie lepiej (po czarnym) w błocie przeszkodą może być gazeta

. Mi i 2 znajomkom na napędzie 4x4 powyżej 100km/h zaczynało stukać, pukać, strzelać w napędach, bez przedniego wału oni jechali 140 ja 115 (diesel i silnik chciał wyskoczyć z ramy) była cisza i spokój.
Mówię tu o rocznikach 89-90, pewnie dało by się to usunąć, ale terenówką 90 w zupełności wystarczy.
Chcesz zaoszczędzić na paliwie, wsadź diesla.
Re: odlanczenie napędu przedniego
: wt wrz 06, 2011 7:44 am
autor: mteodor
Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).
Re: odlanczenie napędu przedniego
: wt wrz 06, 2011 7:57 am
autor: Marek D.
mteodor pisze:Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).
tym karawanem z awatora? - szacun

Re: odlanczenie napędu przedniego
: pt gru 16, 2011 1:02 pm
autor: piotrek661020
Jestem po przeróbce skrzyni redukcyjnej z 4x4 na 2x4. Mam ładę podniesioną i denerwowało mnie wieczne granie przegubów ze względu na wykrzyż. Modyfikację uważam na ''+''. Ma lżej się toczyć,spalanie faktycznie minimalnie spadło.
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pt gru 16, 2011 5:03 pm
autor: kb-autostyle
mechanizm odłączenia przedniego mostu niva 2121 2131:
lub:
i niezależne zawieszenie przedniego mostu nivy:
jeśli trzeba to pisać na PW.
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pn gru 19, 2011 9:43 pm
autor: dandan
I wychodzi nam fabryczny ruski "Super Select"?
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pn gru 19, 2011 10:03 pm
autor: kb-autostyle
dandan pisze:I wychodzi nam fabryczny ruski "Super Select"?
czyli co?
Re: odlanczenie napędu przedniego
: wt gru 20, 2011 9:20 pm
autor: dandan
Super select,easy select-skrzynie redukcyjne w Mitsubishi.
1.Easy select.(niektórzy uważają ją za upośledzoną w stosunku do ss.)
2.Super select.(ta niby fajniejsza,można jeździć na 2x4,4x4 z blokadą,bez,szosowo lub z przełożeniem terenowym,ma centralny mech.różnicowy.)
To np.z ich działu tego forum:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75187 )
Chodzi mi o to,że i w przypadku Nivy jest już jakaś "fabryczna" możliwość wyboru konfiguracji napędów w zależności od własnych upodobań.
A możliwości domowe ogranicza tylko zapas drutu na podwórku.

Re: odlanczenie napędu przedniego
: śr gru 21, 2011 9:37 am
autor: kb-autostyle
dandan pisze:Super select,easy select-skrzynie redukcyjne w Mitsubishi.
1.Easy select.(niektórzy uważają ją za upośledzoną w stosunku do ss.)
2.Super select.(ta niby fajniejsza,można jeździć na 2x4,4x4 z blokadą,bez,szosowo lub z przełożeniem terenowym,ma centralny mech.różnicowy.)
To np.z ich działu tego forum:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75187 )
Chodzi mi o to,że i w przypadku Nivy jest już jakaś "fabryczna" możliwość wyboru konfiguracji napędów w zależności od własnych upodobań.
A możliwości domowe ogranicza tylko zapas drutu na podwórku.

wychodzi na to, że tak właśnie jest.
Re: odlanczenie napędu przedniego
: pt gru 23, 2011 7:23 am
autor: mteodor
Marek D. pisze:mteodor pisze:Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).
tym karawanem z awatora? - szacun

Karawanem

...noooo...fakt, z cmentarza wracaliśmy. Zgadnij, co wiozłem
