Strona 1 z 1

odlanczenie napędu przedniego

: pt lut 04, 2011 2:51 pm
autor: stingerandy
http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=45

słyszeliscie wczesniej o takim czyms ?? ciekawe

jaka to wogule waluta kr. ???? islandia albo cus ??

pozdrawiam

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pt lut 04, 2011 2:58 pm
autor: Krzysiek-74
I daje to tyle co nic. Całe bebechy się kręcą, bo nie są rozłączone "na piastach". Szkoda kasy. Są lepsze i dostępne, formy zainwestowania w NIVĘ.

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pt lut 04, 2011 3:42 pm
autor: ŻNIVA
kręcą się swobodnie od kół,ale nie są napędzane przez silnik i chyba o to chodziło,aby go nie obciążać z punktu widzenia ekonomicznego

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pt lut 04, 2011 4:45 pm
autor: wojo02
jaka to wogule waluta kr. ???? islandia albo cus ??

to są duńskie korony po ok 0,5 zeta
to wychodzi lekko ponad tysiaka, ale jaka oszczędność na paliwie :lol:
Save up to 2 L/100 km (when driving 10.000 km/year this gives 2 * 10.000 / 100 = 200 L/year)
ciekawe tylko jakie straty w tylnym moście :)

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pt lut 04, 2011 9:52 pm
autor: łajdaczka
żadnej tu oszczędności na paliwie kolego nie znajdziesz, bo całe bebechy i tak się kręcą .

Re: odlanczenie napędu przedniego

: sob lut 05, 2011 1:48 am
autor: wojo02
to dobre musi być bo hameryce też to żenią, ale sprzedawca z rosji to może lepiej tu namierzyć dziada :D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LADA-NIV ... ries#rpdId

Re: odlanczenie napędu przedniego

: sob lut 05, 2011 3:21 pm
autor: dandan
żadnej tu oszczędności na paliwie kolego nie znajdziesz, bo całe bebechy i tak się kręcą .

Prawda.

Wzrasta za to zuzycie i tak szybko padajacych tulei gumowych 5 drazkow prowadzacych tylnego mostu.Dosc szybko.
Zmienia sie charakterystyka prowadzenia na nadsterowną.
Zraszta szybko i latwo samemu mozna sprawdzic , jeszcze bez kupowania:
-wykrecasz przedni wal
-wlaczasz blokade miedzyosiowa (o ile sprawna) i jezdzisz na samym tyle.
Zobaczysz,jak jest i podejmujesz decyzje.
W czasie tych prob nie wjezdzac na miekkie,oczywiscie.

Re: odlanczenie napędu przedniego

: sob lut 05, 2011 3:50 pm
autor: ŻNIVA
oszczędność będzie napewno,ale niewielka może litr/100km znajomy jeździł bez przedniego walu i tak zaobserwował. wnętrzności się kręcą swobodnie napędzane od kół które się toczą również swobodnie,niewielkie to obciążenie.

Re: odlanczenie napędu przedniego

: sob lut 05, 2011 4:06 pm
autor: wojo02
ja tego i tak nie kupie, bo to jakaś głupota jest, ale miałem kiedyś samuraja i tam się dołączało przedni napęd zamkami w przednich kołach. i wtedy dużo więcej palił. ale w zimie nie dało się jeździć na samym tyle bo jak wpadł w poślizg to się kręcił jak bąk. potrójny altonnen na lodzie to była norma. w niwie tego nie ma bo jest stały napęd 4x4 :)2 ,ale ciekawe jak by było tylko z tylnym napędem

Re: odlanczenie napędu przedniego

: ndz lut 06, 2011 1:16 am
autor: Svenson
bzdet :)3


Spalanie maleje niezauważalnie , szkoda kasy

Jezdziłem na samym tyle i na samym przodzie jak robiłem krzyzaki :)3

Dziwka dobrze sie prowadzi tylko na stałym 4x4

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pn lut 07, 2011 9:54 am
autor: Sawa GR
Na samym tyle jedzie lepiej (po czarnym) w błocie przeszkodą może być gazeta :D . Mi i 2 znajomkom na napędzie 4x4 powyżej 100km/h zaczynało stukać, pukać, strzelać w napędach, bez przedniego wału oni jechali 140 ja 115 (diesel i silnik chciał wyskoczyć z ramy) była cisza i spokój.
Mówię tu o rocznikach 89-90, pewnie dało by się to usunąć, ale terenówką 90 w zupełności wystarczy.
Chcesz zaoszczędzić na paliwie, wsadź diesla.

Re: odlanczenie napędu przedniego

: wt wrz 06, 2011 7:44 am
autor: mteodor
Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).

Re: odlanczenie napędu przedniego

: wt wrz 06, 2011 7:57 am
autor: Marek D.
mteodor pisze:Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).
tym karawanem z awatora? - szacun :wink: :)21

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pt gru 16, 2011 1:02 pm
autor: piotrek661020
Jestem po przeróbce skrzyni redukcyjnej z 4x4 na 2x4. Mam ładę podniesioną i denerwowało mnie wieczne granie przegubów ze względu na wykrzyż. Modyfikację uważam na ''+''. Ma lżej się toczyć,spalanie faktycznie minimalnie spadło.

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pt gru 16, 2011 5:03 pm
autor: kb-autostyle
mechanizm odłączenia przedniego mostu niva 2121 2131:
Obrazek

lub:
Obrazek

Obrazek

i niezależne zawieszenie przedniego mostu nivy:
Obrazek

jeśli trzeba to pisać na PW.

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pn gru 19, 2011 9:43 pm
autor: dandan
I wychodzi nam fabryczny ruski "Super Select"?

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pn gru 19, 2011 10:03 pm
autor: kb-autostyle
dandan pisze:I wychodzi nam fabryczny ruski "Super Select"?
czyli co?

Re: odlanczenie napędu przedniego

: wt gru 20, 2011 9:20 pm
autor: dandan
Super select,easy select-skrzynie redukcyjne w Mitsubishi.

1.Easy select.(niektórzy uważają ją za upośledzoną w stosunku do ss.)
2.Super select.(ta niby fajniejsza,można jeździć na 2x4,4x4 z blokadą,bez,szosowo lub z przełożeniem terenowym,ma centralny mech.różnicowy.)

To np.z ich działu tego forum: :wink:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75187 )

Chodzi mi o to,że i w przypadku Nivy jest już jakaś "fabryczna" możliwość wyboru konfiguracji napędów w zależności od własnych upodobań. :)2
A możliwości domowe ogranicza tylko zapas drutu na podwórku. :wink:

Re: odlanczenie napędu przedniego

: śr gru 21, 2011 9:37 am
autor: kb-autostyle
dandan pisze:Super select,easy select-skrzynie redukcyjne w Mitsubishi.

1.Easy select.(niektórzy uważają ją za upośledzoną w stosunku do ss.)
2.Super select.(ta niby fajniejsza,można jeździć na 2x4,4x4 z blokadą,bez,szosowo lub z przełożeniem terenowym,ma centralny mech.różnicowy.)

To np.z ich działu tego forum: :wink:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75187 )

Chodzi mi o to,że i w przypadku Nivy jest już jakaś "fabryczna" możliwość wyboru konfiguracji napędów w zależności od własnych upodobań. :)2
A możliwości domowe ogranicza tylko zapas drutu na podwórku. :wink:
wychodzi na to, że tak właśnie jest.

Re: odlanczenie napędu przedniego

: pt gru 23, 2011 7:23 am
autor: mteodor
Marek D. pisze:
mteodor pisze:Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).
tym karawanem z awatora? - szacun :wink: :)21
Karawanem :)17 ...noooo...fakt, z cmentarza wracaliśmy. Zgadnij, co wiozłem :lol: