progi

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

progi

Post autor: MarG » czw wrz 16, 2004 7:56 pm

Czy ktoś ma doświadczenie ze wzmacnianiem progów w nivie pod hi-lifta ? Jakieś pomysły ?

pirelli
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: KRK

Post autor: pirelli » czw wrz 16, 2004 8:49 pm

Zwykłe progi mam zastąpione profilem 10x10 na całej długości od koła do koła, są dużo wytrzymalsze, zwiększyła się sztywność karoserji a jak się np. gdzieś w kamieniołomie w coś tym progiem przywali to tylko zadrapania na lakierze zostają.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw wrz 16, 2004 8:55 pm

Jak chcesz hi-liftem auto podnosic to nie za progi bo potargasz drzwi. Zrob sobie lepiej progi rurowe z rury 50 grubosciennej i przyspawaj od dolu ladne ceowniczki na hi-lifta co by sie nie obsuwal. Wtedy bedzie git.

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » czw wrz 16, 2004 10:14 pm

a co sądzicie na temat tego pomysłu ?
http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/ ... /index.htm

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » czw wrz 16, 2004 10:43 pm

proste wykonanie
wyglada solidnie ciekawe jak sie sprawdza w terenie
od poniedzialku wstawiam auto do blacharza podsune mu ten pomysl :)
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw wrz 16, 2004 11:11 pm

mój znajomy mam identycznie w nivie ale wydaje mi sie ze jest to za delikatne rozwiazaie
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt wrz 17, 2004 7:35 am

W Niviaście którą nabyłem, poprzedni właściciel też wykorzystał do mocowania progów elementy (prowadnice) do których normalnie wkłada się ramię oryginalnego podnośnika. Jednakże progi zostały wykonane z solidniejszego materiału - rury fi 50, a z wierzchu blacha ryflowana. Po wsunięciu progu w prowadnice, zabezpiecza się je przed wysunięciem solidnymi nakrętkami (pręt wchodzacy w prowadnice zakończony gwintem wystającym około3 cm poza prowadnice). Jako że elementy złączne solidnie zasmarowane są towotem, to bez problemu można je zdemontować w każdej chwili.
Ostatnio jeżdżąc po lesie (!?) wypożyczyłem na chwilę oba progi pewnej parce, która audicą wybrała się na bara-bara i wpakowała się do wykopanego wpoprzek duktu rowu (to robota służby leśnej, aby utrudnić kradzież drzewa z lasu). Z progów zrobiły się trapy, dzięki którym cała historia zakończyła się happy endem.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 17, 2004 11:34 am

CLIMBER pisze:mój znajomy mam identycznie w nivie ale wydaje mi sie ze jest to za delikatne rozwiazaie
Mnie tez sie zdaje ze to jest troche slabe pod hi-lifta. Na tym mozna stanac ale nie podnosic auto.

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pt wrz 17, 2004 11:56 am

Bart03 pisze:
CLIMBER pisze:mój znajomy mam identycznie w nivie ale wydaje mi sie ze jest to za delikatne rozwiazaie
Mnie tez sie zdaje ze to jest troche slabe pod hi-lifta. Na tym mozna stanac ale nie podnosic auto.
dzialaja. ... :)21. sprawnie.
problem jest raczej w tym jaki jest profil progow, czy okragly czy prostokatny i jakiego lifta uzywacie. oryginalny jack ma ogranicznik na stopce i zapobiega zsunieciu sie stopki z progu o profilu okraglym. kangaroo czy inne wynalazki nie maja ogranicznika na stopce i na takim profilu potrafia sie zsunac z takiego progu i uderzyc wajcha w drzwi. generalnie lepsze sa progi o profilu prostokatnym, ale to moja opinia.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » pn wrz 20, 2004 7:49 pm

- rury fi 50, a z wierzchu blacha ryflowana. Po wsunięciu progu w prowadnice, zabezpiecza się je przed wysunięciem solidnymi nakrętkami to sie nie nadaje chyba ze sie bawisz hydraulicznym podnosnizkiem ale pod prowadnice . mi sie ułamał jden pret przy zabawie hihihi i musiałem spawac sobie i tato krzyczał ze to nie jest wytrzymałe po fakcie

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » wt gru 28, 2004 1:10 pm

[quote="pirelli"]Zwykłe progi mam zastąpione profilem 10x10 na całej długości od koła do koła, są dużo wytrzymalsze, zwiększyła się sztywność karoserji ....[/quote]

a w jaki sposób mocowałeś do karoseri i co wyciąłeś? Tez o tym myślałem (+ klatka zewnętrzna do tego mocowana). Myślałem, żeby wyciąć zewnętrzny próg(to co widać z boku) i rurę kwadratową połączyć (śruby, spawanie?) z progiem wewnętrznym. Ale z przekrojów w książeczce wynika, że część pozioma progu nie jest prostopadła do ścianki "pionowej" wewnątrz profilu. Mam nadzieje, że połapiesz się p co mi chodzi.

Pozdrawiam

*JN*
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt gru 28, 2004 6:40 pm

Jesli ci chodzi o ta czesc pozioma ktora jest widoczna po otwarciu drzwi to ona jest prostopadla do scianki srodkowej wewnatrz progu jesli dobrze pamietam choc moge sie mylic bo otwieralem progi w mojej poprzedniej nivce, a to bylo kilka lat temu :lol: Jest tylko jeden zasadniczy problem: do tego wewnetrznego wzmocnienia nic nie przyspawasz ani nie przykrecisz i z gory ci to odradzam :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » śr gru 29, 2004 8:44 am

dokładnie o to mi chodziło. A dlaczego odradzasz montaż do niej? Za słaba?
Pochwal się, jak Ty sobie poradziłeś?

Sie3V

*JN*
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw gru 30, 2004 12:37 am

Do tego nic nie przymocujesz bo to jest kawalek cienkiej blaszki z wielkimi otworami. Jesli potniesz probi to auto sie posklada. No moze nie od razu ale z czasem sie zlamie. 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw gru 30, 2004 9:13 am

uuuu, to podle. :cry: A ty jak mocowałeś swoje 10x10?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw gru 30, 2004 6:20 pm

Ja nie mam obecnie progow ale w poprzedniej niwce mialem zamocowane do podłuznicy i do progu samochodu i bylo sztywne jak nalezy. :)2 Oczywiscie mowa o progach rurowych bo z profilem nie kombinowalem.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn sty 03, 2005 9:19 am

:oops: teraz widzę, się pomyliłem. Przepraszam. Pytanie o progi z profilu 10x10 było do pirelli.
Czy kolega pirelli mógł podac przepis na progi 10x10...?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
jacek R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2002 7:09 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jacek R » śr sty 12, 2005 5:21 pm

nastepny bul z progami jaki ksztalt dodatkowych progow jest lepszy ( sprawdzi sie) profil zamkniety kwadrar, rura. progi robione sa do niviasty.

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » śr sty 12, 2005 5:40 pm

jacek R pisze:profil zamkniety kwadrar
:)2
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sty 12, 2005 6:01 pm

Rura ma wieksza wytrzymalosc niz profil i jest to konstrykcyjnie bardziej wytrzymale, chociaz jesli sie profil namontuje pod odpowiednim katem to moze byc nawet bardziej wytrzymaly niz rura. Oczywiscie w przypadku progow dodatkowych profil bedzie slabszy niz rura ale wytrzyma i tak spokojnie ciezar podnoszonego auta.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » czw sty 13, 2005 12:58 am

U mnie progi zrobione są z rury o średnicy 5 cm, podobnie do tego projektu http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/ ... /index.htm
Sprawdzają sie bardzo dobrze, bez problemu wytrzumują podnoszenie hi-lift`em.

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw sty 13, 2005 1:04 am

a jak daleko to osadziles pod podwoziem? bo wyglada fajnie ale cos to trzymac musi w podlodze..
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 13, 2005 8:32 am

To jest przekrecone to uchwytow pod lewarek i ladnie to widac na fotografi
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw sty 13, 2005 10:49 am

:oops: fakt...a to wystarczy?
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw sty 13, 2005 3:23 pm

Dragunov pisze::oops: fakt...a to wystarczy?

Wszystko zależy od stopnia korozji podwozia :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość