Immobiliser -1,7i 1999r
Moderator: Albert_N
- Tomax
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
- Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
- Kontaktowanie:
Immobiliser -1,7i 1999r
Witam. Opiszę swój problem - może komuś ułatwię życie. Zakupiona Niva odpalała raz dobrze, raz źle. Sprzedający twierdził, że elektryk orzekł problem z immobiliserem. Wymienił stacyjkę, alternator zregenerował, nowy akumulator.
Dioda od immo miga cały czas, lub świeci się ciągle. Objaw - pompka paliwa pracuje, zapłon jest, ale rozrusznik nie kręci (a kręcił super). Godziny spędzone w necie, schematy , książki itp. bez efektu. Dopiero inny elektryk sprawdził rozrusznik - okazało się, że prąd do niego dochodzi po przekręceniu kluczyka w pozycję start...
Przyczyną była słaba masa na silniku + rozrusznik do regeneracji. Jak spinałem przewodem rozruchowym minus na akumulatorze i szpilkę na silniku - od razu kręcił, ale nie zawsze bendyx zaskakiwał.
Morał 1: najpierw należy sprawdzić masę
Morał 2: immobiliser w nivie z 1999r to migający pic na wodę
Pozdrawiam
Dioda od immo miga cały czas, lub świeci się ciągle. Objaw - pompka paliwa pracuje, zapłon jest, ale rozrusznik nie kręci (a kręcił super). Godziny spędzone w necie, schematy , książki itp. bez efektu. Dopiero inny elektryk sprawdził rozrusznik - okazało się, że prąd do niego dochodzi po przekręceniu kluczyka w pozycję start...
Przyczyną była słaba masa na silniku + rozrusznik do regeneracji. Jak spinałem przewodem rozruchowym minus na akumulatorze i szpilkę na silniku - od razu kręcił, ale nie zawsze bendyx zaskakiwał.
Morał 1: najpierw należy sprawdzić masę
Morał 2: immobiliser w nivie z 1999r to migający pic na wodę
Pozdrawiam
NIVA 1,7
S40 2,0
S40 2,0
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
no i sobie odpowiedziałaś 

- Tomax
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
- Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
- Kontaktowanie:
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
I na grubym kablu obie. Przewód od spawarki nie jest zły 

NIVA 1,7
S40 2,0
S40 2,0
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
ja mam zwykłe plecionki i jest
najlepiej jest mieć z bieguna ujemnego bezpośrednio poprowadzoną do bloku silnika a drugą do karoserii
Problem pojawia się przy zwarciu rozrusznika kiedy trzeba szybko rozpiąć

najlepiej jest mieć z bieguna ujemnego bezpośrednio poprowadzoną do bloku silnika a drugą do karoserii

Problem pojawia się przy zwarciu rozrusznika kiedy trzeba szybko rozpiąć

- Tomax
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
- Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
- Kontaktowanie:
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
Jak Niva do mnie wróci wstawiam "hebel" - czyli dodatkowy główny wyłącznik prądowy. Od traktora, w środku kabiny. Wtedy szybko można rozłączyć prąd i jak jest jakieś lekkie zwarcie, rozładowuje się samoczynnie akumulator - rozłączasz przed dłuższym postojem i spokojna głowa. Koszt nieduży, opłacalny "tuning".
NIVA 1,7
S40 2,0
S40 2,0
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
- Tomax
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
- Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
- Kontaktowanie:
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
Dzięki za zdjęcie. W mojej poprzedniej nivie sprzed kilku lat hebel był -jak pisałem - na półce pod schowkiem. Krócej z kablami jechać, ale u Ciebie rzeczywiście - dostęp pierwszorzędny.
Na Twoim zdjęciu zauważyłem aluminiowe "dywaniki". Spawaczowi u którego obecnie jest Niva poleciłem nie zakładać fabrycznych dywaników. Z tego co wiem są przyczyną gnicia podłogi, a planując Nivą czasem popluskać w kałuży - nie uniknie się wody w środku.
Powiedz mi czy trudno takie "dywaniki" dostać, czy też samem trzeba je z arkusza blachy wyciąć i wyprofilować? Kurcze, dopiero co Nivę kupiłem, a lista "tuningowo - remontowa" robi się dłuższa niż lista rzeczy do zrobienia w domu
Na Twoim zdjęciu zauważyłem aluminiowe "dywaniki". Spawaczowi u którego obecnie jest Niva poleciłem nie zakładać fabrycznych dywaników. Z tego co wiem są przyczyną gnicia podłogi, a planując Nivą czasem popluskać w kałuży - nie uniknie się wody w środku.
Powiedz mi czy trudno takie "dywaniki" dostać, czy też samem trzeba je z arkusza blachy wyciąć i wyprofilować? Kurcze, dopiero co Nivę kupiłem, a lista "tuningowo - remontowa" robi się dłuższa niż lista rzeczy do zrobienia w domu

NIVA 1,7
S40 2,0
S40 2,0
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu

Re: Immobiliser -1,7i 1999r
Marek, u Ciebie jedyne dopuszczalne miejsce do gdzieś pod dachem, przy lusterku wstecznym...

UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
na szarą taśmę

Marek to powinien mieć hebla na końcu anteny CBtomek pisze:Marek, u Ciebie jedyne dopuszczalne miejsce do gdzieś pod dachem, przy lusterku wstecznym...Marek D. pisze:montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu

Re: Immobiliser -1,7i 1999r
No właśnie, ja tez mam dwie: minusową i plusowąSvenson pisze:dlatego masy się ma dwie


Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
Najważniejsze jest, aby nie przekroczyć głębokosci błądzenia i bredzeniaMarek D. pisze:
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu




- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Immobiliser -1,7i 1999r
zima, a warsztat bez ogrzewaniaKrzysiek-74 pisze:Najważniejsze jest, aby nie przekroczyć głębokosci błądzenia i bredzeniaMarek D. pisze:
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu![]()
. Po lekturze naszego forum, mam wrażenie, że te wartości są zachwiane
![]()

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości