Immobiliser -1,7i 1999r

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Tomax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
Kontaktowanie:

Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Tomax » czw lut 10, 2011 11:56 am

Witam. Opiszę swój problem - może komuś ułatwię życie. Zakupiona Niva odpalała raz dobrze, raz źle. Sprzedający twierdził, że elektryk orzekł problem z immobiliserem. Wymienił stacyjkę, alternator zregenerował, nowy akumulator.
Dioda od immo miga cały czas, lub świeci się ciągle. Objaw - pompka paliwa pracuje, zapłon jest, ale rozrusznik nie kręci (a kręcił super). Godziny spędzone w necie, schematy , książki itp. bez efektu. Dopiero inny elektryk sprawdził rozrusznik - okazało się, że prąd do niego dochodzi po przekręceniu kluczyka w pozycję start...
Przyczyną była słaba masa na silniku + rozrusznik do regeneracji. Jak spinałem przewodem rozruchowym minus na akumulatorze i szpilkę na silniku - od razu kręcił, ale nie zawsze bendyx zaskakiwał.
Morał 1: najpierw należy sprawdzić masę
Morał 2: immobiliser w nivie z 1999r to migający pic na wodę
Pozdrawiam
NIVA 1,7
S40 2,0

Awatar użytkownika
łajdaczka
 
 
Posty: 169
Rejestracja: pt gru 31, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: puszcza knyszyńska

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: łajdaczka » pt lut 11, 2011 3:32 pm

no i sobie odpowiedziałaś !!

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Svenson » sob lut 12, 2011 7:46 pm

dlatego masy się ma dwie :)21

Awatar użytkownika
Tomax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
Kontaktowanie:

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Tomax » sob lut 12, 2011 8:00 pm

I na grubym kablu obie. Przewód od spawarki nie jest zły :)2
NIVA 1,7
S40 2,0

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Svenson » sob lut 12, 2011 8:14 pm

ja mam zwykłe plecionki i jest :)2

najlepiej jest mieć z bieguna ujemnego bezpośrednio poprowadzoną do bloku silnika a drugą do karoserii :roll:

Problem pojawia się przy zwarciu rozrusznika kiedy trzeba szybko rozpiąć :x

Awatar użytkownika
Tomax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
Kontaktowanie:

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Tomax » czw lut 17, 2011 2:44 pm

Jak Niva do mnie wróci wstawiam "hebel" - czyli dodatkowy główny wyłącznik prądowy. Od traktora, w środku kabiny. Wtedy szybko można rozłączyć prąd i jak jest jakieś lekkie zwarcie, rozładowuje się samoczynnie akumulator - rozłączasz przed dłuższym postojem i spokojna głowa. Koszt nieduży, opłacalny "tuning".
NIVA 1,7
S40 2,0

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Krzysiek-74 » czw lut 17, 2011 9:10 pm

Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 08, 2011 8:10 pm
Lokalizacja: Górki- Szewkowo / Łomża / Jedwabne
Kontaktowanie:

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Tomax » czw lut 17, 2011 9:26 pm

Dzięki za zdjęcie. W mojej poprzedniej nivie sprzed kilku lat hebel był -jak pisałem - na półce pod schowkiem. Krócej z kablami jechać, ale u Ciebie rzeczywiście - dostęp pierwszorzędny.
Na Twoim zdjęciu zauważyłem aluminiowe "dywaniki". Spawaczowi u którego obecnie jest Niva poleciłem nie zakładać fabrycznych dywaników. Z tego co wiem są przyczyną gnicia podłogi, a planując Nivą czasem popluskać w kałuży - nie uniknie się wody w środku.
Powiedz mi czy trudno takie "dywaniki" dostać, czy też samem trzeba je z arkusza blachy wyciąć i wyprofilować? Kurcze, dopiero co Nivę kupiłem, a lista "tuningowo - remontowa" robi się dłuższa niż lista rzeczy do zrobienia w domu :lol:
NIVA 1,7
S40 2,0

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Marek D. » pt lut 18, 2011 7:23 am

Krzysiek-74 pisze:Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: tomek » pt lut 18, 2011 8:59 am

Marek D. pisze:
Krzysiek-74 pisze:Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Marek, u Ciebie jedyne dopuszczalne miejsce do gdzieś pod dachem, przy lusterku wstecznym... :)21
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Svenson » pt lut 18, 2011 3:53 pm

Krzysiek-74 pisze:Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek
na szarą taśmę :wink:
tomek pisze:
Marek D. pisze:montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Marek, u Ciebie jedyne dopuszczalne miejsce do gdzieś pod dachem, przy lusterku wstecznym... :)21
Marek to powinien mieć hebla na końcu anteny CB :)21

Awatar użytkownika
igor
Posty: 439
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
Lokalizacja: Wysoka

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: igor » pt lut 18, 2011 5:31 pm

Svenson pisze:dlatego masy się ma dwie :)21
No właśnie, ja tez mam dwie: minusową i plusową :)14 :)21
Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Krzysiek-74 » pt lut 18, 2011 6:22 pm

Marek D. pisze:
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Najważniejsze jest, aby nie przekroczyć głębokosci błądzenia i bredzenia :)21 :)21. Po lekturze naszego forum, mam wrażenie, że te wartości są zachwiane :)21 :)21

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

Post autor: Marek D. » pt lut 18, 2011 10:34 pm

Krzysiek-74 pisze:
Marek D. pisze:
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Najważniejsze jest, aby nie przekroczyć głębokosci błądzenia i bredzenia :)21 :)21. Po lekturze naszego forum, mam wrażenie, że te wartości są zachwiane :)21 :)21
zima, a warsztat bez ogrzewania :cry:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości