Strona 1 z 1

Immobiliser -1,7i 1999r

: czw lut 10, 2011 11:56 am
autor: Tomax
Witam. Opiszę swój problem - może komuś ułatwię życie. Zakupiona Niva odpalała raz dobrze, raz źle. Sprzedający twierdził, że elektryk orzekł problem z immobiliserem. Wymienił stacyjkę, alternator zregenerował, nowy akumulator.
Dioda od immo miga cały czas, lub świeci się ciągle. Objaw - pompka paliwa pracuje, zapłon jest, ale rozrusznik nie kręci (a kręcił super). Godziny spędzone w necie, schematy , książki itp. bez efektu. Dopiero inny elektryk sprawdził rozrusznik - okazało się, że prąd do niego dochodzi po przekręceniu kluczyka w pozycję start...
Przyczyną była słaba masa na silniku + rozrusznik do regeneracji. Jak spinałem przewodem rozruchowym minus na akumulatorze i szpilkę na silniku - od razu kręcił, ale nie zawsze bendyx zaskakiwał.
Morał 1: najpierw należy sprawdzić masę
Morał 2: immobiliser w nivie z 1999r to migający pic na wodę
Pozdrawiam

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: pt lut 11, 2011 3:32 pm
autor: łajdaczka
no i sobie odpowiedziałaś !!

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: sob lut 12, 2011 7:46 pm
autor: Svenson
dlatego masy się ma dwie :)21

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: sob lut 12, 2011 8:00 pm
autor: Tomax
I na grubym kablu obie. Przewód od spawarki nie jest zły :)2

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: sob lut 12, 2011 8:14 pm
autor: Svenson
ja mam zwykłe plecionki i jest :)2

najlepiej jest mieć z bieguna ujemnego bezpośrednio poprowadzoną do bloku silnika a drugą do karoserii :roll:

Problem pojawia się przy zwarciu rozrusznika kiedy trzeba szybko rozpiąć :x

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: czw lut 17, 2011 2:44 pm
autor: Tomax
Jak Niva do mnie wróci wstawiam "hebel" - czyli dodatkowy główny wyłącznik prądowy. Od traktora, w środku kabiny. Wtedy szybko można rozłączyć prąd i jak jest jakieś lekkie zwarcie, rozładowuje się samoczynnie akumulator - rozłączasz przed dłuższym postojem i spokojna głowa. Koszt nieduży, opłacalny "tuning".

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: czw lut 17, 2011 9:10 pm
autor: Krzysiek-74
Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: czw lut 17, 2011 9:26 pm
autor: Tomax
Dzięki za zdjęcie. W mojej poprzedniej nivie sprzed kilku lat hebel był -jak pisałem - na półce pod schowkiem. Krócej z kablami jechać, ale u Ciebie rzeczywiście - dostęp pierwszorzędny.
Na Twoim zdjęciu zauważyłem aluminiowe "dywaniki". Spawaczowi u którego obecnie jest Niva poleciłem nie zakładać fabrycznych dywaników. Z tego co wiem są przyczyną gnicia podłogi, a planując Nivą czasem popluskać w kałuży - nie uniknie się wody w środku.
Powiedz mi czy trudno takie "dywaniki" dostać, czy też samem trzeba je z arkusza blachy wyciąć i wyprofilować? Kurcze, dopiero co Nivę kupiłem, a lista "tuningowo - remontowa" robi się dłuższa niż lista rzeczy do zrobienia w domu :lol:

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: pt lut 18, 2011 7:23 am
autor: Marek D.
Krzysiek-74 pisze:Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: pt lut 18, 2011 8:59 am
autor: tomek
Marek D. pisze:
Krzysiek-74 pisze:Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Marek, u Ciebie jedyne dopuszczalne miejsce do gdzieś pod dachem, przy lusterku wstecznym... :)21

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: pt lut 18, 2011 3:53 pm
autor: Svenson
Krzysiek-74 pisze:Masz fotograficzną podpowiedź, jak taki "hebel" zamontować:
Obrazek
na szarą taśmę :wink:
tomek pisze:
Marek D. pisze:montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Marek, u Ciebie jedyne dopuszczalne miejsce do gdzieś pod dachem, przy lusterku wstecznym... :)21
Marek to powinien mieć hebla na końcu anteny CB :)21

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: pt lut 18, 2011 5:31 pm
autor: igor
Svenson pisze:dlatego masy się ma dwie :)21
No właśnie, ja tez mam dwie: minusową i plusową :)14 :)21

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: pt lut 18, 2011 6:22 pm
autor: Krzysiek-74
Marek D. pisze:
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Najważniejsze jest, aby nie przekroczyć głębokosci błądzenia i bredzenia :)21 :)21. Po lekturze naszego forum, mam wrażenie, że te wartości są zachwiane :)21 :)21

Re: Immobiliser -1,7i 1999r

: pt lut 18, 2011 10:34 pm
autor: Marek D.
Krzysiek-74 pisze:
Marek D. pisze:
montaż hebla poniżej dopuszczalnej głębokości brodzenia jest bez sensu :)21
Najważniejsze jest, aby nie przekroczyć głębokosci błądzenia i bredzenia :)21 :)21. Po lekturze naszego forum, mam wrażenie, że te wartości są zachwiane :)21 :)21
zima, a warsztat bez ogrzewania :cry: