Witam jestem posiadaczem Niwki 1,7 MPi 2004. od niedawna okazało się iż będę musiał wymienić zawory niwa od początku szwankowała nie paliła na 4 cylindry przy wymianie popychacza hydraulicznego zaworu stwierdziliśmy że dźwigienki na zaworach nie pracują (nie dzieje się tak cały czas tyko przy zimnym silniku lub w momencie większego przegazowania dźwigienki przestają pracować )przy normalnej jeździe na rozgrzanym silniku jest ok. Powodem tego może być gaz który był zamontowany w 2005r czy ktoś może miał z wymianą większą styczność i podpowie krok po kroku jak się do tego zabrać
-demontaż rozrządu (ustawienia na kole rozrządu , napinacz hydrauliczny jak zdemontować na co zwrócić szczególną uwagę)
-demontaż samych zaworków
mam zamiar kupić kpl.zaworów, uszczelkę pod głowice, uszczelniacze zaworów,uszczelkę pokrywy zaworów(wyciek) a także filtr oleju + olej
Niva 1,7 MPi 2004 wymiana zaworów
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pn lis 08, 2010 9:39 am
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Niva 1,7 MPi 2004 wymiana zaworów
Kolego a może by wystarczyło wymienić samoregulatory bo jeżeli zrobiłeś test szczelności (a mniemam że tak było) to raczej zaworki są ok. Można by to było zrobiś dla samego fanu tylko po co? bez zciągania głowicy można też posprawdzać czy zawory pracują poprawnie czy spręzynki nie są połamane. ale jeżeli chcesz to zachęcam do lektury książki serwisowej.!efendi2007 pisze:Witam jestem posiadaczem Niwki 1,7 MPi 2004. od niedawna okazało się iż będę musiał wymienić zawory niwa od początku szwankowała nie paliła na 4 cylindry przy wymianie popychacza hydraulicznego zaworu stwierdziliśmy że dźwigienki na zaworach nie pracują (nie dzieje się tak cały czas tyko przy zimnym silniku lub w momencie większego przegazowania dźwigienki przestają pracować )przy normalnej jeździe na rozgrzanym silniku jest ok. Powodem tego może być gaz który był zamontowany w 2005r czy ktoś może miał z wymianą większą styczność i podpowie krok po kroku jak się do tego zabrać
-demontaż rozrządu (ustawienia na kole rozrządu , napinacz hydrauliczny jak zdemontować na co zwrócić szczególną uwagę)
-demontaż samych zaworków
mam zamiar kupić kpl.zaworów, uszczelkę pod głowice, uszczelniacze zaworów,uszczelkę pokrywy zaworów(wyciek) a także filtr oleju + olej
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pn lis 08, 2010 9:39 am
Re: Niva 1,7 MPi 2004 wymiana zaworów
Test szczelności robiłem i było ok. gdy sinik pracował na 4 cylindry natomiast po przegazowaniu jak zaczął pracować na 2 , nie było ciśnienia praktycznie wcale na pozostałych cylindrach.a co do książki napraw to mam ale z nivy 1,6 (w j polskim) z 1,7MPi nie mogę znaleźć nigdzie i stąd te moje pytania
Re: Niva 1,7 MPi 2004 wymiana zaworów
Proszzzz... łopatologicznie i z obrazkami
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... 21214.html
Przestudiuj sekcję trzecią, jak nie władasz mową Rusa, użyj gogla

http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... 21214.html
Przestudiuj sekcję trzecią, jak nie władasz mową Rusa, użyj gogla

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pn lis 08, 2010 9:39 am
Re: Niva 1,7 MPi 2004 wymiana zaworów
Wielkie dzięki za pomoc stronka się przydała części kupione i jutro biorę się do roboty 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości