niva 1,7 MPi 2003 r. problem z pompą paliwa
Moderator: Albert_N
niva 1,7 MPi 2003 r. problem z pompą paliwa
Mam pytanko dot. mojej nivy. Problem jest następujący. Rano po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon słychać pompę paliwa. Jeżeli silnik nie odpali za II próbą to przy ponownym przekręceniu kluczyka już nie słychać pompy paliwa i nie ma mowy o odpaleniu silnika. Dopiero po zdjęciu klemy i odczekaniu ok. 1 min. znowu po przekręceniu zapłonu słychać pompę i silnik odpala. (bez zdjęcia klema nie ma mowy o odpaleniu silnika na benzynie, jest tylko możliwość odpalenia na gazie, ale tylko przy sprzyjających wiatrach. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania.
Re: niva 1,7 MPi 2003 r. problem z pompą paliwa
Miałem podobne symptomy ...
Na początku też myślałem, że się pompa zaciera albo wariuje immobilajzer :-?
Zakładając, że układ zapłonowy masz sprawny i w dobrym stanie...
1. Sprawdź czy masz cały przewód łączący kolektor dolotowy z regulatorem ciśnienia paliwa na szynie wtryskiwaczy i czy jest mocno osadzony na króćcach
U mnie to było luźne i dlatego musiałem kręcić rozrusznikiem kilka razy zanim odpalił
Możesz też sprawdzić w jakim stanie jest gruby przewód biegnący od kolektora dolotowego do serva...
2. Miałem też kilka błędów zapisanych w pamięci komputera ECU...
Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, bo program diagnostyczny pokazywał nieprawidłowe działanie
Od tej pory Nivka zwykle zapala za pierwszym razem :P :)21
Na początku też myślałem, że się pompa zaciera albo wariuje immobilajzer :-?
Zakładając, że układ zapłonowy masz sprawny i w dobrym stanie...
1. Sprawdź czy masz cały przewód łączący kolektor dolotowy z regulatorem ciśnienia paliwa na szynie wtryskiwaczy i czy jest mocno osadzony na króćcach
U mnie to było luźne i dlatego musiałem kręcić rozrusznikiem kilka razy zanim odpalił
Możesz też sprawdzić w jakim stanie jest gruby przewód biegnący od kolektora dolotowego do serva...
2. Miałem też kilka błędów zapisanych w pamięci komputera ECU...
Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, bo program diagnostyczny pokazywał nieprawidłowe działanie
Od tej pory Nivka zwykle zapala za pierwszym razem :P :)21
Re: niva 1,7 MPi 2003 r. problem z pompą paliwa
jeżeli chodzi o pompę to wszystko jest ok
pompa pompuje dopóki nie osiągnie odpowiedniego ciśnienia , potem chodzi bez obciążenia ( przelewa w zbiorniku paliwo i zazwyczaj jej nie słychać )
pompa pompuje dopóki nie osiągnie odpowiedniego ciśnienia , potem chodzi bez obciążenia ( przelewa w zbiorniku paliwo i zazwyczaj jej nie słychać )
Re: niva 1,7 MPi 2003 r. problem z pompą paliwa
Zgodziłbym się z tym, że na "pusto" pompy nie słychać, ale dlaczego silnik nie chce odpalić? Po zdjęciu klemy i odczekaniu ok. 1min. wszystko wraca do normy tzn. słychać pompę i silnik odpala.
Re: niva 1,7 MPi 2003 r. problem z pompą paliwa
Witam - Jeśli można to podepnę się pod temat :
1. Czy pompa chodząca podczas pracy silnika na gazie wydaję dzwięki - takie dość intensywne brzęczenie i buczenie ?
2. Czy pompa w MPI - 2003 r. to całe "ustrojstwo" składające się z tego kółka przykręcanego do zbiornika ( z kółka tego wychodzą rurki doprowadzające i odprowadzające paliwo) oraz z właściwej pompy jak i czujnika poziomu paliwa ? Że się tak wyraże 3 w 1. ? Czy też są to trzy odzielne występujące w handlu "elementy"
3 . Pytam bo u mnie takie białe złącze elektryczne u góry tego okrągłego na górze zbiornika paliwa jest całe upaprane jakimś klejem ( ktoś coś wcześniej modził ) jak i też ciekne paliwo spod tego okrągłego kółka - podejżewam że brak tam uszczelki . Całe " oglądanie" pewnie skończy się na wymianie pompy stąd moje pytanie co tą pompą jest ( tzn. czy wymienia się całość zanużoną w zbiorniku czy całe to ustojstwo składa się z kilku ( jeśli tak to ilu ?>) elementów. Poproszę o jakieś odpowiedzi od znawców tematu. A i ile kosztuję pompa cała?
1. Czy pompa chodząca podczas pracy silnika na gazie wydaję dzwięki - takie dość intensywne brzęczenie i buczenie ?
2. Czy pompa w MPI - 2003 r. to całe "ustrojstwo" składające się z tego kółka przykręcanego do zbiornika ( z kółka tego wychodzą rurki doprowadzające i odprowadzające paliwo) oraz z właściwej pompy jak i czujnika poziomu paliwa ? Że się tak wyraże 3 w 1. ? Czy też są to trzy odzielne występujące w handlu "elementy"
3 . Pytam bo u mnie takie białe złącze elektryczne u góry tego okrągłego na górze zbiornika paliwa jest całe upaprane jakimś klejem ( ktoś coś wcześniej modził ) jak i też ciekne paliwo spod tego okrągłego kółka - podejżewam że brak tam uszczelki . Całe " oglądanie" pewnie skończy się na wymianie pompy stąd moje pytanie co tą pompą jest ( tzn. czy wymienia się całość zanużoną w zbiorniku czy całe to ustojstwo składa się z kilku ( jeśli tak to ilu ?>) elementów. Poproszę o jakieś odpowiedzi od znawców tematu. A i ile kosztuję pompa cała?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość