Początkujący
Moderator: Albert_N
Początkujący
Witam wszystkich od Ład,
ostatnio i ja dołączyłem do grona posiadaczy a tym samym wielbicieli.
Czytałem różne wątki na forum i chylę kapelusza przed Waszya wiedza i doświadczeniem, które jeśli pozwolicie wykorzystam,
ale do rzeczy.
* Moja luba jest z roku 97, 1,7i, o małym przebiegu 80 tys, benzyna
z przeznaczeniem do przeżyć w terenie średnio-trudnym
1. Czy głośna praca przekładni (średni gwizd) to norma ?
2. Jeżdzę na oryginalnych oponach VLI 5 (bardzo głośne, śliskie itd ale w terenie w miarę)
dać sobie spokój i szukać czegoś innego czy ujdzie
3. Miałem kilka razy "w porach" ale łada się wygrzebała ale dalej nie wiem na co mogę sobie pozwolić
jake przechyły, jakie brody, jakie głębokie koleiny itd.
Czy macie jakieś przktyczne rady jak ją poznać w terenie.
4. Na razie jest wszystko sprawne , ale czego się spodziewać w nakbliższej przyszłości
5. Czy są jakieś bratnie dusze gotowe podpowiedzieć na miejscu i w terenie (południe Polski; Kraków, Tarnów, Rzeszów
6. Czy zostać na benzymnie czy inwestować w gaz
7. Ile taka łada powinna palić/ 100 km np. na trasie; 4-5 bieg, bez gór, przy ok 90 km/h
Nieśmiało tyle na początek; dziękuję za przychylność i podpowiedzi.
Jantah
ostatnio i ja dołączyłem do grona posiadaczy a tym samym wielbicieli.
Czytałem różne wątki na forum i chylę kapelusza przed Waszya wiedza i doświadczeniem, które jeśli pozwolicie wykorzystam,
ale do rzeczy.
* Moja luba jest z roku 97, 1,7i, o małym przebiegu 80 tys, benzyna
z przeznaczeniem do przeżyć w terenie średnio-trudnym
1. Czy głośna praca przekładni (średni gwizd) to norma ?
2. Jeżdzę na oryginalnych oponach VLI 5 (bardzo głośne, śliskie itd ale w terenie w miarę)
dać sobie spokój i szukać czegoś innego czy ujdzie
3. Miałem kilka razy "w porach" ale łada się wygrzebała ale dalej nie wiem na co mogę sobie pozwolić
jake przechyły, jakie brody, jakie głębokie koleiny itd.
Czy macie jakieś przktyczne rady jak ją poznać w terenie.
4. Na razie jest wszystko sprawne , ale czego się spodziewać w nakbliższej przyszłości
5. Czy są jakieś bratnie dusze gotowe podpowiedzieć na miejscu i w terenie (południe Polski; Kraków, Tarnów, Rzeszów
6. Czy zostać na benzymnie czy inwestować w gaz
7. Ile taka łada powinna palić/ 100 km np. na trasie; 4-5 bieg, bez gór, przy ok 90 km/h
Nieśmiało tyle na początek; dziękuję za przychylność i podpowiedzi.
Jantah
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Początkujący
witamy
ściągnij z forum bibliografię, pozmieniaj płyny i oleje, pokasuj luzy i ćwicz.
bezpieczna głębokość brodzenia - do kolan (w przypadku Bartka - do pół łydki
)

ściągnij z forum bibliografię, pozmieniaj płyny i oleje, pokasuj luzy i ćwicz.
bezpieczna głębokość brodzenia - do kolan (w przypadku Bartka - do pół łydki

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
Mi uwielbienie do nivki przeszło, po pierwszych 100 metrach w terenie patrolem (nie linczujcie mnieJantah pisze:Witam wszystkich od Ład,
ostatnio i ja dołączyłem do grona posiadaczy a tym samym wielbicieli.

Ja miałem mięciutkie zimóweczki Michelina 4x4 szerokość 205 większość błota (podmokłe łąki) brałem wierchem na niskim ciśnieniu, Patrolem te same miejsca muszę pokonywać brutalną siła.Jantah pisze: 2. Jeżdzę na oryginalnych oponach VLI 5 (bardzo głośne, śliskie itd ale w terenie w miarę)
dać sobie spokój i szukać czegoś innego czy ujdzie
Wodę miałem do pół łydki, ale jechałem po asfalcie (ciężko jej było). Przechyły - jak jej dużo nie podniesiesz przechyły robi bardzo duże (niska, proporcjonalnie szeroka). Co do kolein tu niestety jest dość kiepsko, chyba że dasz "wysokie" opony ale wtedy siądą ci przechyłyJantah pisze:
3. Miałem kilka razy "w porach" ale łada się wygrzebała ale dalej nie wiem na co mogę sobie pozwolić
jake przechyły, jakie brody, jakie głębokie koleiny itd.
Czy macie jakieś przktyczne rady jak ją poznać w terenie.

Wszystkiego a najbardziej spodziewaj się niespodziewanegoJantah pisze: 4. Na razie jest wszystko sprawne , ale czego się spodziewać w nakbliższej przyszłości

Tylko dieselJantah pisze: 6. Czy zostać na benzymnie czy inwestować w gaz

Po za tym całkiem sprawne autko, i ta cena części zamiennych... jest wręcz śmieszna, za tym najbardziej tęsknie odkąd swoja sprzedałem.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Początkujący
@Jantah w razie czego pisz do mnie na PW chętnie pomogę w miarę możliwości.Jesteś z Krakowa??
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Początkujący
Inwestować w dieslaJantah pisze:6. Czy zostać na benzymnie czy inwestować w gaz


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Początkujący
Witaj
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. wszystkie gwizdają mniej lub bardziej
2. VLI5 nie są złe ( wszystko zależy do czego ) sam po jakimś czasie dojdziesz do wniosku żeby zmienić
3. 48% - kąt pochylenia ( testowane do 40 st. )
65 cm - zanurzenie ( ewentualnie snorkel i po dach
)
koleiny - do zawiśnięcia
PRZEDEWSZYSTKIM WSZYSTKO Z GŁOWĄ
http://www.autolada.hg.pl/lniva.htm
http://lada.bulat.pl/
4. wszystkiego
5. Zależy skąd jesteś
6. DIESEL
7. Ilu użytkowników tyle odpowiedzi

Nie krępuj sie i napisz ,że to sam SPAMJantah pisze:...czytałem różne wątki na forum i chylę kapelusza przed Waszya wiedza i doświadczeniem, które jeśli pozwolicie wykorzystam...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. wszystkie gwizdają mniej lub bardziej

2. VLI5 nie są złe ( wszystko zależy do czego ) sam po jakimś czasie dojdziesz do wniosku żeby zmienić

3. 48% - kąt pochylenia ( testowane do 40 st. )
65 cm - zanurzenie ( ewentualnie snorkel i po dach

koleiny - do zawiśnięcia

PRZEDEWSZYSTKIM WSZYSTKO Z GŁOWĄ
http://www.autolada.hg.pl/lniva.htm
http://lada.bulat.pl/
4. wszystkiego

5. Zależy skąd jesteś
6. DIESEL
7. Ilu użytkowników tyle odpowiedzi

Re: Początkujący
Dziekuję za to przetarcie,
a więc dalej;
- za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół) a inne; gdzie to i jak regulować
- jakie w miarę tanie opony zimowe można zaproponować fo felg 16/ 185,195 bo szersze to już chyba trą?
- jakie imprezy (delikatny teren) i możliwość bezpośredniego kontaktu będą w marcu i kwietniu o okolicach Krakowa,
Tarnowa lub Rzeszowa. Moja łada jeździ w Tarnowie
- Przeróbka na diesel; nie realna, chodzi tylko o gaz, dlatego pytanie o zużycie paliwa i opłacalność eksploatacji.
(Instalacja gazowa to ok. 1,8 tys, roczny przebieg ok. 10 tys. więc rachunek do analizy)
- Jak poznać że sprzęgło ślizga, i czy po jeżdfzie w terenie ma prawo trochę śmierdzieć,
Kiedy bezwzględnie brać się za wymianę tarczy.
dziękuję cdn.
a więc dalej;
- za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół) a inne; gdzie to i jak regulować
- jakie w miarę tanie opony zimowe można zaproponować fo felg 16/ 185,195 bo szersze to już chyba trą?
- jakie imprezy (delikatny teren) i możliwość bezpośredniego kontaktu będą w marcu i kwietniu o okolicach Krakowa,
Tarnowa lub Rzeszowa. Moja łada jeździ w Tarnowie
- Przeróbka na diesel; nie realna, chodzi tylko o gaz, dlatego pytanie o zużycie paliwa i opłacalność eksploatacji.
(Instalacja gazowa to ok. 1,8 tys, roczny przebieg ok. 10 tys. więc rachunek do analizy)
- Jak poznać że sprzęgło ślizga, i czy po jeżdfzie w terenie ma prawo trochę śmierdzieć,
Kiedy bezwzględnie brać się za wymianę tarczy.
dziękuję cdn.
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
U mnie 205 dziewicze zawieszenie, felgi z gitary 15 i nic nie tarło.Jantah pisze: - jakie w miarę tanie opony zimowe można zaproponować fo felg 16/ 185,195 bo szersze to już chyba trą?
-
- Przeróbka na diesel; nie realna, chodzi tylko o gaz, dlatego pytanie o zużycie paliwa i opłacalność eksploatacji.
(Instalacja gazowa to ok. 1,8 tys, roczny przebieg ok. 10 tys. więc rachunek do analizy)
Czemu diesel nie realny? Za te 1800 co instalka gazowa powinien się udać przeszczep. Silnik i skrzynię wyrwiesz za 1000zł reszta to dobry slusarz lub kowal przeglad i WK jak pokabinujesz to sie zmieścisz. A rezultaty? 7-8 l ON do nawet 30l gazu...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Początkujący
Marek D. pisze:witamy![]()
ściągnij z forum bibliografię, pozmieniaj płyny i oleje, pokasuj luzy i ćwicz.
bezpieczna głębokość brodzenia - do kolan (w przypadku Bartka - do pół łydki)
Do jakich kolan , Do połowy przednich lamp tych okrągłych brodzi bez problemu , pozdrowienia dla kolegi z nissana patrola ( dojechał do połowy rozlewiska i teleportował się przez okno ) ŁAJZA GÓRĄ
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
Ja się teleportowałem?łajdaczka pisze:
Do jakich kolan , Do połowy przednich lamp tych okrągłych brodzi bez problemu , pozdrowienia dla kolegi z nissana patrola ( dojechał do połowy rozlewiska i teleportował się przez okno ) ŁAJZA GÓRĄ
Z lampami jest problem bo potem trzeba je wyjmować i wylewać wodę (z jednej czekałem aż wyschnie trwało to ponad mc...), z budy sama mi się wylewała 2 otworami zrobionymi przeze mnie. Dodatkowo diesel nie potrzebuje za dużo prądu aby jechać (tylko elektrozawór), odpada ryzyko zamoczenia aparatu zapłonowego itp.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Początkujący
Ja nie wiem gdzie Ci kolana sięgająłajdaczka pisze:Marek D. pisze:witamy![]()
ściągnij z forum bibliografię, pozmieniaj płyny i oleje, pokasuj luzy i ćwicz.
bezpieczna głębokość brodzenia - do kolan (w przypadku Bartka - do pół łydki)
Do jakich kolan , Do połowy przednich lamp tych okrągłych brodzi bez problemu , pozdrowienia dla kolegi z nissana patrola ( dojechał do połowy rozlewiska i teleportował się przez okno ) ŁAJZA GÓRĄ

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
W Nivie do jajek i też były mokre, trochę się bałem bo prąd wody dawał dość mocno, woda była przezroczysta, asfalt było widać na oko wydawało się 15cm wody...Marek D. pisze:
Ja nie wiem gdzie Ci kolana sięgają

Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Początkujący
a więc dalej;
- za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół) a inne; gdzie to i jak regulować
- jakie imprezy i możliwość bezpośredniego kontaktu będą w marcu i kwietniu o okolicach Krakowa,
Tarnowa lub Rzeszowa. Moja łada jeździ w Tarnowie i promień 100 km to dla niej żaden problem
- Jak poznać że sprzęgło ślizga, i czy po jeździe w mokrym terenie ma prawo trochę "popuszczać"
Kiedy bezwzględnie brać się za wymianę tarczy.
- od jakiego auta bez przeróbek pasują przednie krzesła (możę fiat CClub uno)
- ma Ktoś działające wycieraczki lamp, to bajer czy się przydają
( w zależności od opinii będą do zagospodarowania 2 szt)
- za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół) a inne; gdzie to i jak regulować
- jakie imprezy i możliwość bezpośredniego kontaktu będą w marcu i kwietniu o okolicach Krakowa,
Tarnowa lub Rzeszowa. Moja łada jeździ w Tarnowie i promień 100 km to dla niej żaden problem
- Jak poznać że sprzęgło ślizga, i czy po jeździe w mokrym terenie ma prawo trochę "popuszczać"
Kiedy bezwzględnie brać się za wymianę tarczy.
- od jakiego auta bez przeróbek pasują przednie krzesła (możę fiat CClub uno)
- ma Ktoś działające wycieraczki lamp, to bajer czy się przydają
( w zależności od opinii będą do zagospodarowania 2 szt)
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
Co to znaczy bez przeróbek, chcesz wyjąc ruskie i wsadzić bez najmniejszych przeróbek? Od fiata??Jantah pisze:a więc dalej;
- od jakiego auta bez przeróbek pasują przednie krzesła (możę fiat CClub uno)

Ja dałem z golfa, zdaje się II i od razu kierownicę skórzaną też z tego auta, przerobienie foteli trwało jakąś godzinkę, fajne głębokie lekko kubełkowe dobrze trzymające na trawersach.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Początkujący
Jak masz kłopot z łożyskami a masz warunki to spokojnie dasz radę. Zarówno na piastach z przodu jak i półosiach z tylu. Co do luzów zaworowych też do zrobienia, ale trzeba mieć doświadczenia trochę. Ja za ustawienie dałem 40 zł chyba.za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół)
W mechanice jak i obeznaniu jestem świeży, ale jak będziesz miał problem to jest tu kilka osób które służą poradą a i wiedzę/doświadczenie mają ogromne.
___________________
suma wszystkich luzów
suma wszystkich luzów
Re: Początkujący
o a ja jestem z okolic Tarnowa w którym jestem kilka razy w tygodniu. Nie wspomnę, ze Tarnów znam jak własną kieszeń, bo mieszkałem w nim przez 16 lat
Więc można by się było kiedy spotkać
a jak coś to chętnie pomogę jak i umysłowo jak i praktycznie 



Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Początkujący
zależy gdzie kto ma jajka; taki yao ming ma wór na wysokości 1,5 metraoko_demona pisze:W Nivie do jajek i też były mokre, trochę się bałem bo prąd wody dawał dość mocno, woda była przezroczysta, asfalt było widać na oko wydawało się 15cm wody...Marek D. pisze:
Ja nie wiem gdzie Ci kolana sięgająA tu brak snorkela, na szczęście nie zaciągnął wody.

Re: Początkujący
Doczekałem się;
jest awaria, się jakoś tak mocniej trzasnęło drzwiami i odpadł zatrzask trójkątnej szybki przednich drzwi.
Próbowałem różnych dostepnych na rynku klejów cud,nawet fachman od klenia szyb i lusterek się popisywał i nic.
Idzie wiosna więc problem jakby mniejszy ale.
Zna ktoś może jakiś prosty i skuteczny na miarę łady patent, a może jest jeszcze jakiś przeze mnie nie odkryty dobry klej.
Byle do wiosny
jest awaria, się jakoś tak mocniej trzasnęło drzwiami i odpadł zatrzask trójkątnej szybki przednich drzwi.
Próbowałem różnych dostepnych na rynku klejów cud,nawet fachman od klenia szyb i lusterek się popisywał i nic.
Idzie wiosna więc problem jakby mniejszy ale.
Zna ktoś może jakiś prosty i skuteczny na miarę łady patent, a może jest jeszcze jakiś przeze mnie nie odkryty dobry klej.
Byle do wiosny
- PIOTRek NIVA
-
- Posty: 185
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
- Lokalizacja: sosnowiec / UK
Re: Początkujący
Miałem to samo po kilku nieudanych próbach przyklejenia klameczki przykleiłem silikonem trójkącik do uszczelki.Jantah pisze:Doczekałem się;
jest awaria, się jakoś tak mocniej trzasnęło drzwiami i odpadł zatrzask trójkątnej szybki przednich drzwi.
Próbowałem różnych dostepnych na rynku klejów cud,nawet fachman od klenia szyb i lusterek się popisywał i nic.
Idzie wiosna więc problem jakby mniejszy ale.
Zna ktoś może jakiś prosty i skuteczny na miarę łady patent, a może jest jeszcze jakiś przeze mnie nie odkryty dobry klej.
Byle do wiosny
Byle do wiosny....
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
Re: Początkujący
przybij gwoździkiem 

Re: Początkujący
Zdrutuj
Re: Początkujący
A tak coś bardziej do rzeczy,
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Początkujący
Jantah pisze:A tak coś bardziej do rzeczy,

je do szklarza

Re: Początkujący
Przeguby kół przednich, jak się zabrać za wymianę osłon.
Średnio zaawansowany z kluczem francuzem da radę ?
Średnio zaawansowany z kluczem francuzem da radę ?
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
Patrz tutaj:Jantah pisze:Przeguby kół przednich, jak się zabrać za wymianę osłon.
Średnio zaawansowany z kluczem francuzem da radę ?
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=83099
Sam francuz, to zdecydowanie za mało

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości