Początkujący

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Jantah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn sty 24, 2011 11:21 am

Początkujący

Post autor: Jantah » wt lut 22, 2011 7:22 pm

Witam wszystkich od Ład,
ostatnio i ja dołączyłem do grona posiadaczy a tym samym wielbicieli.

Czytałem różne wątki na forum i chylę kapelusza przed Waszya wiedza i doświadczeniem, które jeśli pozwolicie wykorzystam,
ale do rzeczy.

* Moja luba jest z roku 97, 1,7i, o małym przebiegu 80 tys, benzyna
z przeznaczeniem do przeżyć w terenie średnio-trudnym

1. Czy głośna praca przekładni (średni gwizd) to norma ?
2. Jeżdzę na oryginalnych oponach VLI 5 (bardzo głośne, śliskie itd ale w terenie w miarę)
dać sobie spokój i szukać czegoś innego czy ujdzie
3. Miałem kilka razy "w porach" ale łada się wygrzebała ale dalej nie wiem na co mogę sobie pozwolić
jake przechyły, jakie brody, jakie głębokie koleiny itd.
Czy macie jakieś przktyczne rady jak ją poznać w terenie.
4. Na razie jest wszystko sprawne , ale czego się spodziewać w nakbliższej przyszłości
5. Czy są jakieś bratnie dusze gotowe podpowiedzieć na miejscu i w terenie (południe Polski; Kraków, Tarnów, Rzeszów
6. Czy zostać na benzymnie czy inwestować w gaz
7. Ile taka łada powinna palić/ 100 km np. na trasie; 4-5 bieg, bez gór, przy ok 90 km/h

Nieśmiało tyle na początek; dziękuję za przychylność i podpowiedzi.
Jantah

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Początkujący

Post autor: Marek D. » wt lut 22, 2011 7:38 pm

witamy :wink:
ściągnij z forum bibliografię, pozmieniaj płyny i oleje, pokasuj luzy i ćwicz.
bezpieczna głębokość brodzenia - do kolan (w przypadku Bartka - do pół łydki :)21 )
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Początkujący

Post autor: Sawa GR » wt lut 22, 2011 8:22 pm

Jantah pisze:Witam wszystkich od Ład,
ostatnio i ja dołączyłem do grona posiadaczy a tym samym wielbicieli.
Mi uwielbienie do nivki przeszło, po pierwszych 100 metrach w terenie patrolem (nie linczujcie mnie :D )
Jantah pisze: 2. Jeżdzę na oryginalnych oponach VLI 5 (bardzo głośne, śliskie itd ale w terenie w miarę)
dać sobie spokój i szukać czegoś innego czy ujdzie
Ja miałem mięciutkie zimóweczki Michelina 4x4 szerokość 205 większość błota (podmokłe łąki) brałem wierchem na niskim ciśnieniu, Patrolem te same miejsca muszę pokonywać brutalną siła.
Jantah pisze:
3. Miałem kilka razy "w porach" ale łada się wygrzebała ale dalej nie wiem na co mogę sobie pozwolić
jake przechyły, jakie brody, jakie głębokie koleiny itd.
Czy macie jakieś przktyczne rady jak ją poznać w terenie.
Wodę miałem do pół łydki, ale jechałem po asfalcie (ciężko jej było). Przechyły - jak jej dużo nie podniesiesz przechyły robi bardzo duże (niska, proporcjonalnie szeroka). Co do kolein tu niestety jest dość kiepsko, chyba że dasz "wysokie" opony ale wtedy siądą ci przechyły :-? A zwolnice to chyba tylko ruskie robią do nivek.
Jantah pisze: 4. Na razie jest wszystko sprawne , ale czego się spodziewać w nakbliższej przyszłości
Wszystkiego a najbardziej spodziewaj się niespodziewanego :D
Jantah pisze: 6. Czy zostać na benzymnie czy inwestować w gaz
Tylko diesel :D benzyna i gaz to nieporozumienie (jest to moja prywatna opinia).
Po za tym całkiem sprawne autko, i ta cena części zamiennych... jest wręcz śmieszna, za tym najbardziej tęsknie odkąd swoja sprzedałem.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Początkujący

Post autor: bartekbp01 » wt lut 22, 2011 10:11 pm

@Jantah w razie czego pisz do mnie na PW chętnie pomogę w miarę możliwości.Jesteś z Krakowa??
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Początkujący

Post autor: poborcapodatkowy » wt lut 22, 2011 10:13 pm

Jantah pisze:6. Czy zostać na benzymnie czy inwestować w gaz
Inwestować w diesla :)2 :wink:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Początkujący

Post autor: Svenson » wt lut 22, 2011 11:36 pm

Witaj :)21
Jantah pisze:...czytałem różne wątki na forum i chylę kapelusza przed Waszya wiedza i doświadczeniem, które jeśli pozwolicie wykorzystam...
Nie krępuj sie i napisz ,że to sam SPAM :)21

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. wszystkie gwizdają mniej lub bardziej :)21
2. VLI5 nie są złe ( wszystko zależy do czego ) sam po jakimś czasie dojdziesz do wniosku żeby zmienić :)21
3. 48% - kąt pochylenia ( testowane do 40 st. )
65 cm - zanurzenie ( ewentualnie snorkel i po dach :)21 )
koleiny - do zawiśnięcia :)21
PRZEDEWSZYSTKIM WSZYSTKO Z GŁOWĄ
http://www.autolada.hg.pl/lniva.htm
http://lada.bulat.pl/
4. wszystkiego :)21
5. Zależy skąd jesteś
6. DIESEL
7. Ilu użytkowników tyle odpowiedzi :)21

Jantah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn sty 24, 2011 11:21 am

Re: Początkujący

Post autor: Jantah » śr lut 23, 2011 8:10 am

Dziekuję za to przetarcie,
a więc dalej;

- za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół) a inne; gdzie to i jak regulować
- jakie w miarę tanie opony zimowe można zaproponować fo felg 16/ 185,195 bo szersze to już chyba trą?
- jakie imprezy (delikatny teren) i możliwość bezpośredniego kontaktu będą w marcu i kwietniu o okolicach Krakowa,
Tarnowa lub Rzeszowa. Moja łada jeździ w Tarnowie
- Przeróbka na diesel; nie realna, chodzi tylko o gaz, dlatego pytanie o zużycie paliwa i opłacalność eksploatacji.
(Instalacja gazowa to ok. 1,8 tys, roczny przebieg ok. 10 tys. więc rachunek do analizy)
- Jak poznać że sprzęgło ślizga, i czy po jeżdfzie w terenie ma prawo trochę śmierdzieć,
Kiedy bezwzględnie brać się za wymianę tarczy.

dziękuję cdn.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Początkujący

Post autor: Sawa GR » śr lut 23, 2011 12:33 pm

Jantah pisze: - jakie w miarę tanie opony zimowe można zaproponować fo felg 16/ 185,195 bo szersze to już chyba trą?
-
- Przeróbka na diesel; nie realna, chodzi tylko o gaz, dlatego pytanie o zużycie paliwa i opłacalność eksploatacji.
(Instalacja gazowa to ok. 1,8 tys, roczny przebieg ok. 10 tys. więc rachunek do analizy)
U mnie 205 dziewicze zawieszenie, felgi z gitary 15 i nic nie tarło.
Czemu diesel nie realny? Za te 1800 co instalka gazowa powinien się udać przeszczep. Silnik i skrzynię wyrwiesz za 1000zł reszta to dobry slusarz lub kowal przeglad i WK jak pokabinujesz to sie zmieścisz. A rezultaty? 7-8 l ON do nawet 30l gazu...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
łajdaczka
 
 
Posty: 169
Rejestracja: pt gru 31, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: puszcza knyszyńska

Re: Początkujący

Post autor: łajdaczka » śr lut 23, 2011 1:49 pm

Marek D. pisze:witamy :wink:
ściągnij z forum bibliografię, pozmieniaj płyny i oleje, pokasuj luzy i ćwicz.
bezpieczna głębokość brodzenia - do kolan (w przypadku Bartka - do pół łydki :)21 )

Do jakich kolan , Do połowy przednich lamp tych okrągłych brodzi bez problemu , pozdrowienia dla kolegi z nissana patrola ( dojechał do połowy rozlewiska i teleportował się przez okno ) ŁAJZA GÓRĄ

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Początkujący

Post autor: Sawa GR » śr lut 23, 2011 2:24 pm

łajdaczka pisze:
Do jakich kolan , Do połowy przednich lamp tych okrągłych brodzi bez problemu , pozdrowienia dla kolegi z nissana patrola ( dojechał do połowy rozlewiska i teleportował się przez okno ) ŁAJZA GÓRĄ
Ja się teleportowałem?
Z lampami jest problem bo potem trzeba je wyjmować i wylewać wodę (z jednej czekałem aż wyschnie trwało to ponad mc...), z budy sama mi się wylewała 2 otworami zrobionymi przeze mnie. Dodatkowo diesel nie potrzebuje za dużo prądu aby jechać (tylko elektrozawór), odpada ryzyko zamoczenia aparatu zapłonowego itp.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Początkujący

Post autor: Marek D. » śr lut 23, 2011 2:25 pm

łajdaczka pisze:
Marek D. pisze:witamy :wink:
ściągnij z forum bibliografię, pozmieniaj płyny i oleje, pokasuj luzy i ćwicz.
bezpieczna głębokość brodzenia - do kolan (w przypadku Bartka - do pół łydki :)21 )

Do jakich kolan , Do połowy przednich lamp tych okrągłych brodzi bez problemu , pozdrowienia dla kolegi z nissana patrola ( dojechał do połowy rozlewiska i teleportował się przez okno ) ŁAJZA GÓRĄ
Ja nie wiem gdzie Ci kolana sięgają :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Początkujący

Post autor: Sawa GR » śr lut 23, 2011 3:08 pm

Marek D. pisze:
Ja nie wiem gdzie Ci kolana sięgają :)21
W Nivie do jajek i też były mokre, trochę się bałem bo prąd wody dawał dość mocno, woda była przezroczysta, asfalt było widać na oko wydawało się 15cm wody... :D A tu brak snorkela, na szczęście nie zaciągnął wody.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Jantah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn sty 24, 2011 11:21 am

Re: Początkujący

Post autor: Jantah » śr lut 23, 2011 4:50 pm

a więc dalej;

- za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół) a inne; gdzie to i jak regulować
- jakie imprezy i możliwość bezpośredniego kontaktu będą w marcu i kwietniu o okolicach Krakowa,
Tarnowa lub Rzeszowa. Moja łada jeździ w Tarnowie i promień 100 km to dla niej żaden problem
- Jak poznać że sprzęgło ślizga, i czy po jeździe w mokrym terenie ma prawo trochę "popuszczać"
Kiedy bezwzględnie brać się za wymianę tarczy.
- od jakiego auta bez przeróbek pasują przednie krzesła (możę fiat CClub uno)
- ma Ktoś działające wycieraczki lamp, to bajer czy się przydają
( w zależności od opinii będą do zagospodarowania 2 szt)

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Początkujący

Post autor: Sawa GR » śr lut 23, 2011 6:24 pm

Jantah pisze:a więc dalej;

- od jakiego auta bez przeróbek pasują przednie krzesła (możę fiat CClub uno)
Co to znaczy bez przeróbek, chcesz wyjąc ruskie i wsadzić bez najmniejszych przeróbek? Od fiata?? :D
Ja dałem z golfa, zdaje się II i od razu kierownicę skórzaną też z tego auta, przerobienie foteli trwało jakąś godzinkę, fajne głębokie lekko kubełkowe dobrze trzymające na trawersach.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
mrx
 
 
Posty: 227
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 7:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Początkujący

Post autor: mrx » śr lut 23, 2011 8:41 pm

za jakie luzy we własnym zakresie mogę się brać (zawory, łozyska kół)
Jak masz kłopot z łożyskami a masz warunki to spokojnie dasz radę. Zarówno na piastach z przodu jak i półosiach z tylu. Co do luzów zaworowych też do zrobienia, ale trzeba mieć doświadczenia trochę. Ja za ustawienie dałem 40 zł chyba.
W mechanice jak i obeznaniu jestem świeży, ale jak będziesz miał problem to jest tu kilka osób które służą poradą a i wiedzę/doświadczenie mają ogromne.
___________________
suma wszystkich luzów

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Początkujący

Post autor: gornek » śr lut 23, 2011 9:51 pm

o a ja jestem z okolic Tarnowa w którym jestem kilka razy w tygodniu. Nie wspomnę, ze Tarnów znam jak własną kieszeń, bo mieszkałem w nim przez 16 lat :)21 Więc można by się było kiedy spotkać :D a jak coś to chętnie pomogę jak i umysłowo jak i praktycznie :)21
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Początkujący

Post autor: wojo02 » czw lut 24, 2011 1:29 pm

oko_demona pisze:
Marek D. pisze:
Ja nie wiem gdzie Ci kolana sięgają :)21
W Nivie do jajek i też były mokre, trochę się bałem bo prąd wody dawał dość mocno, woda była przezroczysta, asfalt było widać na oko wydawało się 15cm wody... :D A tu brak snorkela, na szczęście nie zaciągnął wody.
zależy gdzie kto ma jajka; taki yao ming ma wór na wysokości 1,5 metra :P

Jantah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn sty 24, 2011 11:21 am

Re: Początkujący

Post autor: Jantah » ndz lut 27, 2011 10:41 am

Doczekałem się;
jest awaria, się jakoś tak mocniej trzasnęło drzwiami i odpadł zatrzask trójkątnej szybki przednich drzwi.

Próbowałem różnych dostepnych na rynku klejów cud,nawet fachman od klenia szyb i lusterek się popisywał i nic.
Idzie wiosna więc problem jakby mniejszy ale.

Zna ktoś może jakiś prosty i skuteczny na miarę łady patent, a może jest jeszcze jakiś przeze mnie nie odkryty dobry klej.

Byle do wiosny

Awatar użytkownika
PIOTRek NIVA
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: sosnowiec / UK

Re: Początkujący

Post autor: PIOTRek NIVA » ndz lut 27, 2011 11:06 am

Jantah pisze:Doczekałem się;
jest awaria, się jakoś tak mocniej trzasnęło drzwiami i odpadł zatrzask trójkątnej szybki przednich drzwi.

Próbowałem różnych dostepnych na rynku klejów cud,nawet fachman od klenia szyb i lusterek się popisywał i nic.
Idzie wiosna więc problem jakby mniejszy ale.

Zna ktoś może jakiś prosty i skuteczny na miarę łady patent, a może jest jeszcze jakiś przeze mnie nie odkryty dobry klej.

Byle do wiosny
Miałem to samo po kilku nieudanych próbach przyklejenia klameczki przykleiłem silikonem trójkącik do uszczelki.

Byle do wiosny....
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Początkujący

Post autor: wojo02 » ndz lut 27, 2011 10:58 pm

przybij gwoździkiem :D

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Początkujący

Post autor: Ivul » pn lut 28, 2011 12:29 pm

Zdrutuj

Jantah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn sty 24, 2011 11:21 am

Re: Początkujący

Post autor: Jantah » śr mar 02, 2011 9:29 am

A tak coś bardziej do rzeczy,

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Początkujący

Post autor: Marek D. » śr mar 02, 2011 10:01 am

Jantah pisze:A tak coś bardziej do rzeczy,
:)21
je do szklarza :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Jantah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn sty 24, 2011 11:21 am

Re: Początkujący

Post autor: Jantah » czw mar 10, 2011 8:48 pm

Przeguby kół przednich, jak się zabrać za wymianę osłon.
Średnio zaawansowany z kluczem francuzem da radę ?

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Początkujący

Post autor: Krzysiek-74 » czw mar 10, 2011 8:59 pm

Jantah pisze:Przeguby kół przednich, jak się zabrać za wymianę osłon.
Średnio zaawansowany z kluczem francuzem da radę ?
Patrz tutaj:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=83099

Sam francuz, to zdecydowanie za mało !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości