Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

BigBear
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 12, 2011 12:54 pm

Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: BigBear » sob lut 26, 2011 8:20 pm

Witam,

wybraliśmy się dziś z kolegą świeżo zakupioną nivką na przejażdżkę do lasu, postanowiliśmy załączyć reduktor używając do tego najmniejszej wajchy zgodnie z tym co mówił sprzedawca :)11
Po wyjeździe z lasu chcieliśmy go wyłączyć, jednak dźwignia ani drgnie, próbowaliśmy rozbujać nivkę, i potem przerzucić, jednak nie przyniosło to efektów, przez co byliśmy zmuszeni do powrotu z załączoną blokadą ok. 8km. Żadnych dziwnych, poza zwykłymi dźwięków nie było.
Czy znacie jakieś sposoby na rozłączenie tej blokady?

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: poborcapodatkowy » sob lut 26, 2011 8:59 pm

Od redukcji jest średnia wajcha :wink:
Blokada czasem załącza/rozłącza się niechętnie, wtedy najłatwiej próbować przy jeździe na wprost.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

BigBear
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 12, 2011 12:54 pm

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: BigBear » sob lut 26, 2011 9:04 pm

poborcapodatkowy pisze:Od redukcji jest średnia wajcha :wink:
Blokada czasem załącza/rozłącza się niechętnie, wtedy najłatwiej próbować przy jeździe na wprost.
Podczas jazdy?

Awatar użytkownika
landeus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn gru 13, 2010 11:49 am
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: landeus » sob lut 26, 2011 9:25 pm

Najmniejsza czyli środkowa wajcha jest od włączania blokady mech. różnicowego - faktycznie ją nieraz ciężko wyłączyć - u mnie pomaga delikatne ruszanie do przodu i tyłu - takie na półsprzegle , zatrzymanie się i próbowanie wyłączenia. Z reduktorem nie ma tego problemu.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: poborcapodatkowy » sob lut 26, 2011 9:28 pm

BigBear pisze:
poborcapodatkowy pisze:Od redukcji jest średnia wajcha :wink:
Blokada czasem załącza/rozłącza się niechętnie, wtedy najłatwiej próbować przy jeździe na wprost.
Podczas jazdy?
Aha. Czasem lepiej wysprzęglić, czasem nie trzeba. Zależy, jak się ułoży :wink:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: dandan » ndz lut 27, 2011 10:06 am

2 min.roboty,bez wnikania w szczegóły.
Jak uważasz,że nie można wyłączyć,podnosisz obojętnie,które koło podnośnikiem w górę. Znikają naprężenia w ukł. napędowym.
Próbujesz wajchować.
Pomoże w 90% przypadków.
Chyba,że coś już się namotało w mechanizmie,to prowadzisz dalej dochodzenie.
Opony jadnakowy obwód mają?

Do pałowania czy to kamaza czy nivy czy toyoty po terenie na redukcjach i blokadach trzeba trochę zaczerpnąć rzetelnej wiedzy,bo mogą być kłopoty.
Nieważne,że to niwa,czy coś innego.

Awatar użytkownika
PIOTRek NIVA
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: sosnowiec / UK

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: PIOTRek NIVA » ndz lut 27, 2011 11:12 am

Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: Svenson » ndz lut 27, 2011 12:38 pm

już normalnie nie mogłem czytać a tu taka niespodziewajka :)21

BigBear
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 12, 2011 12:54 pm

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: BigBear » ndz lut 27, 2011 6:41 pm

Dzięki bardzo za wszystkie rady, przydadzą się na przyszłość.
Tym razem wstawiłem ja na noc do ogrzewanego garażu i rano dało się przełączyć bez najmniejszego oporu :)
Dzisiaj zaliczony kolejny off tym razem już strome górki i muszę przyznać, że coraz bardziej lubię nivkę :), aż dziw z jaka łatwością pokonuje trudy terenu.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: Krzysiek-74 » ndz lut 27, 2011 7:43 pm

BigBear pisze:Dzięki bardzo za wszystkie rady, przydadzą się na przyszłość.
Tym razem wstawiłem ja na noc do ogrzewanego garażu i rano dało się przełączyć bez najmniejszego oporu :)
Dzisiaj zaliczony kolejny off tym razem już strome górki i muszę przyznać, że coraz bardziej lubię nivkę :), aż dziw z jaka łatwością pokonuje trudy terenu.
To Ty sprawdź, czy zamiast oleju, wody w dyfrze nie masz :)11 :)21 :)21 . A może olej, pamięta jeszcze mury fabryki ? :)9 :)21

NIVA daje radę, ale jak z ciastem. Nie każdemu w rękach rośnie :)2 :wink:

BigBear
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 12, 2011 12:54 pm

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: BigBear » ndz lut 27, 2011 7:50 pm

Sukcesywnie wymieniamy wszystkie płyny i części eksploatacyjne, jak na razie filtry, olej silnikowy, świece, przewody wn. Skrzynie i dyfry dostaną nowy olej jak tylko troszkę cieplej się zrobi.

ŻNIVA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 5:18 pm

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: ŻNIVA » ndz lut 27, 2011 8:11 pm

u mnie też są problemy z wyłączeniem blokady,muszę wtedy na wstecznym lekko ruszyć na półsprzęgle i wyskoczy :)

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: poborcapodatkowy » pn lut 28, 2011 4:39 pm

Krzysiek-74 pisze: NIVA daje radę, ale jak z ciastem. Nie każdemu w rękach rośnie :)2 :wink:
Niektórym sie w rękach rozpada :roll: :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: Krzysiek-74 » pn lut 28, 2011 4:59 pm

poborcapodatkowy pisze:Niektórym sie w rękach rozpada :roll: :)21
Miszczu destrukcji sie odezwał :)21 :)21 :)21 . Może gdybyś kierownicę puścił..... :lol: albo kolanem kierował :wink:

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Zbllokowany centralny mechanim różnicowy

Post autor: Sawa GR » pn lut 28, 2011 8:14 pm

Odnalazłeś moje dawne zaginione konto do którego nie mogę się zalogować...
Tak jak tam było napisane, podnosiłem koło aby wyłączyć blokadę... a wystarczyło trzymać rękę na gałce dać gazu i puścić w momencie przechodzenia z "ciągnięcia" na "hamowanie" gałka przeskakiwała pod ciężarem palca... Kilkakrotnie próbowałem rozłaczać nogą :)11...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość