Podkładki regulacyjne górnego wahacza
Moderator: Albert_N
Podkładki regulacyjne górnego wahacza
Czy ilość podkładek regulacyjnych górnego wahacza /przednia i tylna śruba/ jest taka sama? Wymieniałem tuleje gumowo-metalowe i poprzedni właściciel chyba coś namieszał bo przy "tylnej" śrubie jest ich więcej i wahacz nie jest równoległy do wspornika.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: Podkładki regulacyjne górnego wahacza
U mnie jak wymieniałem tuleje to ilość wspomnianych podkładek była taka sama a z tego co wiem to ilość albo grubość ma znaczenie na kąt koła
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Re: Podkładki regulacyjne górnego wahacza
Żeby nie zaśmiecać forum przenieście ten wątek do Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Też mi się wydawało, że powinien być taki sam dystans na obu śrubach.
Tylko która odległość jest ok o ile choć jedna jest poprawna. Mechanicy podchodzą do do Nivy "jak pies do jeża" i o takiej regulacji niewiele wiedzą.
Też mi się wydawało, że powinien być taki sam dystans na obu śrubach.
Tylko która odległość jest ok o ile choć jedna jest poprawna. Mechanicy podchodzą do do Nivy "jak pies do jeża" i o takiej regulacji niewiele wiedzą.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: Podkładki regulacyjne górnego wahacza
podkładki są do regulacji kątów ustawienia kół ( zbieżności )
daj dokładnie tak jak było i nic nie zmieniaj ( może być wiecej z jednej lub drugiej strony )
po wymianie tuleji trzeba koniecznie jechać na ustawienie zbieżności
daj dokładnie tak jak było i nic nie zmieniaj ( może być wiecej z jednej lub drugiej strony )
po wymianie tuleji trzeba koniecznie jechać na ustawienie zbieżności
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podkładki regulacyjne górnego wahacza
Svenson, tak nie do końca zbieżności
Podkładkami regulujesz kąt pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy. NIE MUSI ICH BYĆ TYLE SAMO na obu śrubach, ani nie muszą być stronami ułożone symetrycznie. Ich ilość wynika z odpowiednich pomiarów. Zbieżność ustawiasz na układzie kierowniczym, a nie wahaczach.

Podkładkami regulujesz kąt pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy. NIE MUSI ICH BYĆ TYLE SAMO na obu śrubach, ani nie muszą być stronami ułożone symetrycznie. Ich ilość wynika z odpowiednich pomiarów. Zbieżność ustawiasz na układzie kierowniczym, a nie wahaczach.
1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: Podkładki regulacyjne górnego wahacza
jest jak byk " podkładki są do regulacji kątów ustawienia kół "silverstone pisze:Svenson, tak nie do końca zbieżności![]()
Podkładkami regulujesz kąt pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy. NIE MUSI ICH BYĆ TYLE SAMO na obu śrubach, ani nie muszą być stronami ułożone symetrycznie. Ich ilość wynika z odpowiednich pomiarów. Zbieżność ustawiasz na układzie kierowniczym, a nie wahaczach.
zbieżność ustawia sie na gałkach , napisałam w nawiasie zbieżność bo to jest bardziaj potoczne i wiecej ludzi załapie

Re: Podkładki regulacyjne górnego wahacza
tymi podkładkami reguluje się pochylanie kół i w jakimś stopniu wyprzedzenie i pochylenie sworznia zwrotnicy. Ze zbieżnością ma to mało wspólnego. Do zbieżności są gałki
w serwisówce wszystko piszą na ten temat 


Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości