
Przełożenie w mostach Niviastej
Moderator: Albert_N
Przełożenie w mostach Niviastej
Mam pytanko- Czy ruskie stosowały rożne przełożenia w mostach Niviastej w zależności od roku produkcji, czy poj. siln.. Jesli tak to jak to poznać (czy są jakieś oznaczenia na obudowie?) i czy na ten przykład tylny most z 86 r. będzie pasował do Niviastej z 2000 r. 

Nivką też można
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Nie będzie pasował
Nawet nie waż się tego montować
Ten temat już tutaj się pojawił na forum ....
Oki mały Repeat 4 U
Przełaożenia przekładni głównych sa rozmaite w niwach
Jest ich mnóstwo podobnie jak opcji ilości proponowanych trybów w talerzach...
Wychodziło tego trochę. Miałem do czynienia z przełożeniami m.in. 4.44,
4.3, 4.1, 3.9 ... dlatego montowanie całego mostu nie wiedząc co może kryć będzie niepotrzebną robotą
Zastosowane w nich przełożenia występowały w kilku opcjach.
Osobiście u siebie mam przełożenie 4.3 (43/10)...
Jednakże spotkałem się z czymś takim jak zaskakujace przełożenie 4.44 (40/9). Prawdopodobnie wystąpiło ono w ograniczonej serii gdzieś na poczatku produkcji nivek bo sam widziałem to coś dwukrotnie w egzemplarzach rzekomo wyprodukowanych w 1979 roku.
Prawdopodobnie od początku wytwarzania nivek montowano w nich przekładnie 4.3 aż do roku 1985 bo po tym roku spotyka się w większości auta z przełożeniem w mostach 4.1 (41/10).
Kolejna modyfikacja przekładni nastąpiła w pod koniec 1 połowy lat 90-tych i wprowadziła przełożenie 3.9 (43/11)
Dlatego szukaj dla siebie mostu z zaznaczeniem na obudowie 11/43
najprawdopodobniej właśnie coś takiego ma ta nivka z 2000 r.
Niektóre obudowy wogóle nie mają info o ilości trybów w mostach:-?

Nawet nie waż się tego montować

Ten temat już tutaj się pojawił na forum ....
Oki mały Repeat 4 U

Przełaożenia przekładni głównych sa rozmaite w niwach
Jest ich mnóstwo podobnie jak opcji ilości proponowanych trybów w talerzach...
Wychodziło tego trochę. Miałem do czynienia z przełożeniami m.in. 4.44,
4.3, 4.1, 3.9 ... dlatego montowanie całego mostu nie wiedząc co może kryć będzie niepotrzebną robotą
Zastosowane w nich przełożenia występowały w kilku opcjach.
Osobiście u siebie mam przełożenie 4.3 (43/10)...
Jednakże spotkałem się z czymś takim jak zaskakujace przełożenie 4.44 (40/9). Prawdopodobnie wystąpiło ono w ograniczonej serii gdzieś na poczatku produkcji nivek bo sam widziałem to coś dwukrotnie w egzemplarzach rzekomo wyprodukowanych w 1979 roku.
Prawdopodobnie od początku wytwarzania nivek montowano w nich przekładnie 4.3 aż do roku 1985 bo po tym roku spotyka się w większości auta z przełożeniem w mostach 4.1 (41/10).
Kolejna modyfikacja przekładni nastąpiła w pod koniec 1 połowy lat 90-tych i wprowadziła przełożenie 3.9 (43/11)
Dlatego szukaj dla siebie mostu z zaznaczeniem na obudowie 11/43
najprawdopodobniej właśnie coś takiego ma ta nivka z 2000 r.
Niektóre obudowy wogóle nie mają info o ilości trybów w mostach:-?
Ręce precz od GENERAŁA!...


- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Bart03 pisze:Snajper a w ktorym miejscu to pisze jesli jest oczywiscie napisaneSniper pisze:Obstawiam 4.1![]()
No więc jeśli jest to powinno to być na części obudowy od strony miejsca wejścia wału - w przednim moście to np. od góry po przykręceniu.
Ale może wogóle nie być

Kiedyś widziałem oznaczenia naniesione farbką a kiedyindziej pisakiem


Ręce precz od GENERAŁA!...


trzeba rozebrać most i policzyć zęby albo odczytać z koła bo jest tam wybity rodzaj przełożenia, na zewnątrz nie ma nigdzie oznaczeń a pozatym jeżeli by nawet były to zawsze ktoś wcześniej mógł przełożyc wkład mostu o innym przełożeniu i już sie nie będzie zgadzać, wiem coś o tym bo już pare razy tak robiłem wkładałem mocniejszy 10/41 do mosów gdzie były 10/43, jeżeli ktoś by potrzebował to mam jeden wkład mostu w idealnym stanie o przełożeniu 10/43 za 200zł - prawie jak nowy nic nie wybity na koszyku i b.grube zęby (dla tych co nie wiedzą o co chodzi z tym np. 10/43 to wyjaśniam 10 zębów na wałku ataku i 43 na kole ataku)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość