Strona 1 z 1

Przełożenie w mostach Niviastej

: wt paź 05, 2004 11:03 pm
autor: ATON
Mam pytanko- Czy ruskie stosowały rożne przełożenia w mostach Niviastej w zależności od roku produkcji, czy poj. siln.. Jesli tak to jak to poznać (czy są jakieś oznaczenia na obudowie?) i czy na ten przykład tylny most z 86 r. będzie pasował do Niviastej z 2000 r. ??

: śr paź 06, 2004 7:16 am
autor: Bart03
Z tego co wiem wszystkie nivki mialy to samo przelozenie. Czy diesel czy benzyna wszystko jest takie same. Jedynie stare niwki mialy skrzynie 4 a teraz maja 5.

: śr paź 06, 2004 10:59 am
autor: Sniper
Nie będzie pasował !!
Nawet nie waż się tego montować :)
Ten temat już tutaj się pojawił na forum ....
Oki mały Repeat 4 U :)


Przełaożenia przekładni głównych sa rozmaite w niwach
Jest ich mnóstwo podobnie jak opcji ilości proponowanych trybów w talerzach...
Wychodziło tego trochę. Miałem do czynienia z przełożeniami m.in. 4.44,
4.3, 4.1, 3.9 ... dlatego montowanie całego mostu nie wiedząc co może kryć będzie niepotrzebną robotą
Zastosowane w nich przełożenia występowały w kilku opcjach.
Osobiście u siebie mam przełożenie 4.3 (43/10)...
Jednakże spotkałem się z czymś takim jak zaskakujace przełożenie 4.44 (40/9). Prawdopodobnie wystąpiło ono w ograniczonej serii gdzieś na poczatku produkcji nivek bo sam widziałem to coś dwukrotnie w egzemplarzach rzekomo wyprodukowanych w 1979 roku.
Prawdopodobnie od początku wytwarzania nivek montowano w nich przekładnie 4.3 aż do roku 1985 bo po tym roku spotyka się w większości auta z przełożeniem w mostach 4.1 (41/10).
Kolejna modyfikacja przekładni nastąpiła w pod koniec 1 połowy lat 90-tych i wprowadziła przełożenie 3.9 (43/11)

Dlatego szukaj dla siebie mostu z zaznaczeniem na obudowie 11/43
najprawdopodobniej właśnie coś takiego ma ta nivka z 2000 r.
Niektóre obudowy wogóle nie mają info o ilości trybów w mostach:-?

: śr paź 06, 2004 5:50 pm
autor: Bart03
O to ciekawostka. Nawet nie wiedzialem ze az tyle tego bylo. Dobrze wiedziec. Zaraz sprawdze u siebie bo mam nivke z grudnia 90. Ciekawe jekie ma przelozenie. :lol:

: śr paź 06, 2004 10:38 pm
autor: ATON
Dzięki za te wyczerpujące informacje. A czy jest jakiś "ręczny" sposób na stwierdzenie wielkości przełożenia gdyby się okazało że nie ma tego oznaczenia ??

: śr paź 06, 2004 11:15 pm
autor: Sniper
Bart03 pisze:O to ciekawostka. Nawet nie wiedzialem ze az tyle tego bylo. Dobrze wiedziec. Zaraz sprawdze u siebie bo mam nivke z grudnia 90. Ciekawe jekie ma przelozenie. :lol:

Obstawiam 4.1 :) 8)

: śr paź 06, 2004 11:16 pm
autor: Sniper
ATON pisze:Dzięki za te wyczerpujące informacje. A czy jest jakiś "ręczny" sposób na stwierdzenie wielkości przełożenia gdyby się okazało że nie ma tego oznaczenia ??


Policzenie trybów :D

: czw paź 07, 2004 6:27 am
autor: Bart03
Sniper pisze:
ATON pisze:Dzięki za te wyczerpujące informacje. A czy jest jakiś "ręczny" sposób na stwierdzenie wielkości przełożenia gdyby się okazało że nie ma tego oznaczenia ??


Policzenie trybów :D
Czyli inaczej mowiac rozebranie dyfra i policzenie zebow na kole talerzowym i na ataku niestety :D

: czw paź 07, 2004 6:29 am
autor: Bart03
Sniper pisze:Obstawiam 4.1 :) 8)
Snajper a w ktorym miejscu to pisze jesli jest oczywiscie napisane 8)

: czw paź 07, 2004 10:45 pm
autor: Sniper
Bart03 pisze:
Sniper pisze:Obstawiam 4.1 :) 8)
Snajper a w ktorym miejscu to pisze jesli jest oczywiscie napisane 8)

No więc jeśli jest to powinno to być na części obudowy od strony miejsca wejścia wału - w przednim moście to np. od góry po przykręceniu.
Ale może wogóle nie być :roll:
Kiedyś widziałem oznaczenia naniesione farbką a kiedyindziej pisakiem :)20 - niezłe numery :)21

: pt paź 08, 2004 7:30 am
autor: Bart03
Te Rusy to lubia farbkami pisac numery. W Uazie wala nawet nr ramy biala farba :lol:

: sob paź 09, 2004 9:45 am
autor: Piotr_W
trzeba rozebrać most i policzyć zęby albo odczytać z koła bo jest tam wybity rodzaj przełożenia, na zewnątrz nie ma nigdzie oznaczeń a pozatym jeżeli by nawet były to zawsze ktoś wcześniej mógł przełożyc wkład mostu o innym przełożeniu i już sie nie będzie zgadzać, wiem coś o tym bo już pare razy tak robiłem wkładałem mocniejszy 10/41 do mosów gdzie były 10/43, jeżeli ktoś by potrzebował to mam jeden wkład mostu w idealnym stanie o przełożeniu 10/43 za 200zł - prawie jak nowy nic nie wybity na koszyku i b.grube zęby (dla tych co nie wiedzą o co chodzi z tym np. 10/43 to wyjaśniam 10 zębów na wałku ataku i 43 na kole ataku)

: sob paź 09, 2004 3:52 pm
autor: Bart03
No to so wybijane czy nie ??

: ndz paź 10, 2004 9:49 pm
autor: Sniper
Piotr_W pisze:wiem coś o tym bo już pare razy tak robiłem wkładałem mocniejszy 10/41 do mosów gdzie były 10/43,

Co masz na myśli pisząc mocniejeszy ??

I jaki sens ma takie postępowanie ??
Zmieniłeś oba przełożenia w mostach ?? i co uzyskałes przez ta operację ??

: ndz paź 10, 2004 9:50 pm
autor: Sniper
Bart03 pisze:No to so wybijane czy nie ??

Raz są raz nie są :)21
Poprostu niedbałość i niekonsekwencja :)3

: ndz paź 10, 2004 10:04 pm
autor: Bart03
Sniper pisze:
Bart03 pisze:No to so wybijane czy nie ??

Raz są raz nie są :)21
Poprostu niedbałość i niekonsekwencja :)3
Cos ten Piotr_W kantuje mowiac ze ich tam nie ma :wink: . Ja jak bede mial czas to tam zerkne.

: śr paź 13, 2004 8:56 pm
autor: Sniper
A ja nadal nie rozumiem co On miał na myśli pisząc "mocniejszy" ?? :roll:
Przecież przełożenie 4,3 jest mocniejsze od 4,1 :-?

: śr paź 13, 2004 10:28 pm
autor: Bart03
Zgadza sie: mniejsza predkosc a wiekszy moment 8)