kody błędów OBDII (ELM327)

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

kody błędów OBDII (ELM327)

Post autor: scibor1 » ndz paź 30, 2011 9:31 pm

O konsultację uprzejmie proszę;)
Otóż ELM327 wetknięty w OBDII poinformował mnie o następujących błędach:
1. P0123 - przepustnica/czujnik położenia pedału/przełącznik A - wysoki sygnał wejściowy
2. P0137 - czujnik O2 (bank 1 czujnik 2) - niskie napięcie
3. P0443 - układ odprowadzania par paliwa/obwód sterowania zaworu oczyszczania - usterka

Chwilowo nie mam możliwości zajrzenia pod maskę/podłogę/kanapę, a moja serwisówka jest chyba nieaktualna, bo nie raczyła poinformować mnie, że mój pojazd jest wyposażony w potencjometr przepustnicy, drugą sondę lambda i odpowietrznik zbiornika paliwa (tak sobie tłumaczę te opisy). Że mam dwie lambdy to akurat zauważyłem leżąc ostatnio pod samochodem i walcząc z mocowaniem zbiornika gazu; przy okazji zauważyłem brak zbiornika paliwa, więc chyba jest do niego dojście gdzieś spod kanapy? Jest tam jakiś odpowietrznik?
Zakładam, że czujnik położenia przepustnicy jest i znajdę go gdzieś w pobliżu przepustnicy - co to znaczy, że ma wysoki sygnał wejściowy?
I jak sobie poradzić z niskim napięciem na drugiej lambdzie?

Pytanie zbiorcze: czy możliwa jest kompilacja powyższych usterek, na przykład taka: zatkany odpowietrznik zbiornika paliwa powoduje wzrost ciśnienia w układzie paliwowym, od czego wariuje czujnik przepustnicy, jednocześnie wzbogaca to mieszankę na tyle, że ześwirowała druga sonda lambda?
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

dtoma1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 27, 2010 8:11 pm

Re: kody błędów OBDII (ELM327)

Post autor: dtoma1975 » ndz lis 06, 2011 1:08 pm

Moim zdaniem wzajemna silana zależność jest raczej niemożliwa... bo to są trzy usterki są związane z trzema układami od[powiedzialnymi za sterowanie (przepustnica) lub monitorowanie elementów odpowiedzialnych za ograniczenie emisji z silnika (reaktor katalityczny lub ograniczenie emisji węglowaodorów za zbiornika)...


Natomiast sugerował bym najpierw sprawdzenie połączeń wtykowych, bo usterka mozebyć typowo elektryczna (słaby styk) lub spowodowana niewłaściwą pracą samego czujnika (zły poziom sygnału)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: kody błędów OBDII (ELM327)

Post autor: wieprzowina » ndz lis 13, 2011 11:15 am

Wydaje mi się że tylko pierwszy problem to problem. Pozostałych elementów może nie ma, a nie zostały wyłączone w sofcie dość uniwersalengo sterownika. Potencjometr jest przy przepustnicy, czasami udaje się go wyczyścić.

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Re: kody błędów OBDII (ELM327)

Post autor: scibor1 » ndz lis 13, 2011 11:22 am

Nie-problem to chyba to odprowadzanie par ze zbiornika paliwa - rozebralem, przeczyscilem, ale zadnego czujnika oprocz zestawu kabelkow wchodzacych do zbiornika przy wezykach paliwowych nie znalazlem.
Potencjometr przepustnicy jest jeszcze nie przeczyszczony, jak bede mial chwile to skonstruuje narzedzie do jego demontazu, bo nijak sie tem krzyzakiem nie podejdzie bez rozebrania polowy silnika.
Sondy lambda sa dwie - jedna przed, druga za katalizatorem.
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: kody błędów OBDII (ELM327)

Post autor: A.F. » ndz lis 13, 2011 1:27 pm

Na pochłaniaczu oparów paliwa powinien być elektrozawór, nr 19 na pierwszym schemacie:
http://www.autoelectric.ru/auto/vaz/mp70/mp70.htm
Jest ? Kable idące do niego są OK ? Złącze też OK ?
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Re: kody błędów OBDII (ELM327)

Post autor: scibor1 » ndz lis 13, 2011 3:06 pm

A.F. pisze:Na pochłaniaczu oparów paliwa powinien być elektrozawór, nr 19 na pierwszym schemacie:
http://www.autoelectric.ru/auto/vaz/mp70/mp70.htm
Jest ? Kable idące do niego są OK ? Złącze też OK ?
Nie ma. Wezyk odpowietrzajacy z baku idzie bezposrednio na pochlaniacz, z niego wychodzi drugi, wchodzi na zawor? ale nie elektrozawor, takie cos co po prostu puszcza powietrze/opary w jedna strone, z tego wychodzi kolejny wezyk ktory ginie gdzies pod zbiornikiem paliwa, prawdopodobnie wychodzi na zewnatrz. Zadnych kabli idacych w poblize tego zaworu tez nie stwierdzilem, moze to po prostu inne, mechaniczne rozwiazanie

Przed chwila przewalczylem potencjometr przepustnicy, bylo czysto, moze po prostu jest walniety. Zrobie jazde probna i zobaczymy co mi komp wyrzuci.
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: kody błędów OBDII (ELM327)

Post autor: gornek » śr lis 16, 2011 5:31 pm

Tylko przed jazdą próbną zresetuj komputer....
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość