most przod do nivy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
bmw1705
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn maja 16, 2011 7:15 am
Lokalizacja: bełchatów

most przod do nivy

Post autor: bmw1705 » pn mar 12, 2012 3:10 pm

panowie czy ktos juz motal moze most do nivy przod od czego moze podejsc przedni most tak zeby za duzo nie trzeba bylo przerabiac chce wstawic most do przodu i nive jeszcze ze 2'' podniwsc a na przegubach jest to juz nie realne mam podniesiona 2'' i juz przeguby jak zalozylem nowe wjechalem w piach to zaczely strzelac dlatego mysle nad mostem
pozdro
niebieska lada niva byla
mitsubishi pajero1 jest

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Sawa GR » pn mar 12, 2012 3:28 pm

Cały sztywniak to chyba od Uaza, ja sprzedałem gościowi swój tylni, on go obcinał spawał i heja na przód. Nivkę liftował i dawał tak że przeguby prawie na wprost, chciał bym to zobaczyć w realu.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Krzysiek-74 » pn mar 12, 2012 6:03 pm

bmw1705 pisze:... zeby za duzo nie trzeba bylo przerabiac ...
Najłatwiej będzie zmienić samochód !! . :)21

Awatar użytkownika
bmw1705
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn maja 16, 2011 7:15 am
Lokalizacja: bełchatów

Re: most przod do nivy

Post autor: bmw1705 » wt mar 13, 2012 8:22 am

zmiana samochodu nie wchodzi w gre a pytam sie bo moze ktos juz takie cos robil
niebieska lada niva byla
mitsubishi pajero1 jest

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: most przod do nivy

Post autor: tomek » wt mar 13, 2012 4:14 pm

Wiosna idzie...
wysyp pomysłów:
jak nie V6 to sztywny most z przodu... :wink:
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: most przod do nivy

Post autor: cerber67 » wt mar 13, 2012 5:45 pm

Główną ale nie jedyną zaletą Nivki jest jej niska masa dzięki nadwoziu samonośnemu i niezależnemu zawieszeniu. Jeżeli wpakujesz sztywny most to wszystko "wyląduje w p...zdu". Ciężki silnik + skrzynia biegów + ciężki most będzie działał jak kotwica ciągnąc przód w każde błoto i piach.
Posłuchaj Krzyśka-74 i zmień pojazd albo zostaw Niwkę taką jaka jest a w błocie poradzi sobie lepiej niż niejeden Patrol.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Sawa GR » śr mar 14, 2012 11:06 am

cerber67 pisze: Posłuchaj Krzyśka-74 i zmień pojazd albo zostaw Niwkę taką jaka jest a w błocie poradzi sobie lepiej niż niejeden Patrol.
Dokładnie kupiłem Patrola i ogień w teren. Tam gdzie nivką na zimówkach (205 Michelina 4x4) wchodziłem bez zapinania blokady, Parch się rył i koniec, raz 3h wydobywania, raz musiałem uznać wyższość 1 konia biologicznego od moich stu ileś tam mechanicznych. :)21 No ale to było na standardowych AT 31', po zmianie na Simexowate w okolicy 35' sytuacja się odwróciła... 8)
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » śr mar 14, 2012 5:10 pm

Jak już wiosenna burza mózgów ruszyła to doleję oliwy do ognia. :)11

Zwolnice dla nivy:
Dla kół 33-35 zalecane przełożenie 1,56 . Dla kół 36-38 zalecane przełożenie 1,75.
Montaż nie wymaga modyfikacji. Znaczne zwiększenie prześwitu. Rozładowanie sił w układzie transmisji.
Przygotowane pod system centralnego pompowania kół.

Wygląda to tak:
http://voit4x4.narod.ru/voit4x4/

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tak jeździ:

http://youtu.be/z-dsdAfoVpw
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: most przod do nivy

Post autor: Janusz73 » śr mar 14, 2012 6:16 pm

Kb-autostyle,Ty naprawde potrafisz zadziwić.Czekam jak przedstawisz nam układ jezdny gąsienicowy do Nivy. :D

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » śr mar 14, 2012 7:03 pm

Janusz73 pisze:Kb-autostyle,Ty naprawde potrafisz zadziwić.Czekam jak przedstawisz nam układ jezdny gąsienicowy do Nivy. :D
Bez problemu. Są takie zestawy gotowe.
Np. firma Mattraks:
http://www.youtube.com/watch?v=fU93YIwe ... ure=fvwrel

Albo tak:
http://www.wheeltracks.ru/models.html

A tutaj prostsze rozwiązanie, uniwersalna platforma od inżynierów z Chelabinska:
http://www.youtube.com/watch?v=EVA-zmI8c0I


Można nawet i POORAĆ: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... BXkkjZ2_Vg
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: most przod do nivy

Post autor: Marek D. » śr mar 14, 2012 10:31 pm

kb-autostyle pisze:
Można nawet i POORAĆ: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... BXkkjZ2_Vg
trzyskibowy podorywkowy i do tego niewyosiowany - półtora konia w głębokiej orce takie cuś ciągało :o Kiedy się Ruskie choć orać nauczą ? :)11
Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo? :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » czw mar 15, 2012 8:29 am

Marek D. pisze: Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo? :)21
seryjny produkt obecnie.
Jeśli chcesz doinwestować nivkę o 1/3 wartości nowej to działamy.

będzie tak:
Obrazek


I nikt nie powie, że niva nie może być prawdziwą terenówką, bez obawy o kąty, przedni most.. :)21
Np taką:
Obrazek

Obrazek
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: most przod do nivy

Post autor: Marek D. » czw mar 15, 2012 9:33 am

gdzieś są granice paranoi :roll: chyba :)21
Na szybko licząc wychodzi, że trzy tysie sztuka :roll: czyli koszt porównywalny z wciskaniem szotowych wydumek do patroli i LR-ów :)17
Ale jaki wypas na dzielni :)17 A proboszcz jakby na kazaniu chciał palcem durnia pokazać to za żadnym filarem bym się nie schował :)21
Opowiedz mi o systemie ratalnym :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Sawa GR » czw mar 15, 2012 12:17 pm

Marek D. pisze: Na szybko licząc wychodzi, że trzy tysie sztuka :roll: czyli koszt porównywalny z wciskaniem szotowych wydumek do patroli i LR-ów :)17
Dedykowane zwolnice do Patrola kosztują 37000 (komplecik) :o Chyba ze mówisz o volvo...
kb-autostyle pisze: I nikt nie powie, że niva nie może być prawdziwą terenówką, bez obawy o kąty, przedni most.. :)21
Np taką:
I pewnie 1,7 to uciągnie ?? Może i tak ale z jaką prędkością Vmax 15km/h ?? Taki Bogger potrzebuje dużych obrotów aby sie oczyszczać. Również taka wielkość powoduje takie siły na mocowaniach że podejrzewam że po pierwszym skoku każde koło pojedzie w swoją stronę...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: most przod do nivy

Post autor: tomek » czw mar 15, 2012 1:01 pm

Marek D. pisze:
kb-autostyle pisze:
Można nawet i POORAĆ: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... BXkkjZ2_Vg
trzyskibowy podorywkowy i do tego niewyosiowany - półtora konia w głębokiej orce takie cuś ciągało :o Kiedy się Ruskie choć orać nauczą ? :)11
Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo? :)21
Tee, Kolekcjoner :wink: blokirowki zamontuj a nie następnej biżuterii szukasz...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » czw mar 15, 2012 3:44 pm

Sawa GR pisze:
I pewnie 1,7 to uciągnie ?? Może i tak ale z jaką prędkością Vmax 15km/h ?? Taki Bogger potrzebuje dużych obrotów aby sie oczyszczać. Również taka wielkość powoduje takie siły na mocowaniach że podejrzewam że po pierwszym skoku każde koło pojedzie w swoją stronę...
Uciągnie, na filmie najzwyklejsza nivka, ale bez zwolnic:
http://www.youtube.com/watch?v=ghaQz0mpi4c

A co do skoków:
http://www.youtube.com/watch?v=z2DIOKbG ... re=related
Naturalnie warto powzmacniać wszystkie punkty zawieszenia.
Voitek4x4 dlatego proponuje taką tylną belkę:
Obrazek

jeśli zwolnica jest 1,56 czyli będziemy mieli zamiast 100 km/h prawie połowę, zgadza się ?
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Sawa GR » czw mar 15, 2012 7:43 pm

kb-autostyle pisze: A co do skoków:
http://www.youtube.com/watch?v=z2DIOKbG ... re=related
Naturalnie warto powzmacniać wszystkie punkty zawieszenia.
jeśli zwolnica jest 1,56 czyli będziemy mieli zamiast 100 km/h prawie połowę, zgadza się ?
Tylko mi bardziej chodzi o takie skoki
http://www.youtube.com/watch?v=Esqk3AIYlOs
To co pokazałeś na tych kapciach jakie u nas prawie nikt nie używa, są miękkie i przyjmują 50% energii, w tym filmie skoków większych nie widziałem raczej odbicia...
Pokazywałeś fotki na boggerach śmigałeś na tej oponie? Z wykręconym wentylkiem 2 tonowe auto na 40' stoi tak jak stał nawet się nie ugnie, to jak nivka ma robić ze swoja wagą?
50km/h? to pomnik do przejeżdżania przez torfy które u nas występują bardzo rzadko i do naszych warunków takie auto nadaje się tylko do wyrywania lachonów pod remizą.
A jak z promieniem skrętu? pewnie coś koło 500m :)21 u ruskich w tajdze, na stepach ok ale u nas?
Tak mniej więcej trzeba kręcić tymi oponami żeby robiły
http://www.youtube.com/watch?v=S_NsGkoM ... re=related
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » czw mar 15, 2012 8:03 pm

Sawa GR pisze: A co do skoków:
Tylko mi bardziej chodzi o takie skoki
http://www.youtube.com/watch?v=Esqk3AIYlOs
i po co tak skakać? co komu udowadniać. Że poduszki pod silnikiem obrywają się po 3 skokach ? :)
Lepiej skoczyć sobie ze spadochronem, czy na rowerze pojeździć po lesie.. zdrowsze i przyjemniejsze.
Sawa GR pisze: To co pokazałeś na tych kapciach jakie u nas prawie nikt nie używa, są miękkie i przyjmują 50% energii, w tym filmie skoków większych nie widziałem raczej odbicia...
Pokazywałeś fotki na boggerach śmigałeś na tej oponie? Z wykręconym wentylkiem 2 tonowe auto na 40' stoi tak jak stał nawet się nie ugnie, to jak nivka ma robić ze swoja wagą?
Sensowności zastosowania boggerów w niwie niewiele widzę.

Nie wiem jeszcze do czego zmierzasz. Ja pokazałem tylko, że można i zwolnice to umożliwiają. Rozwiązują wiele kłopotów z dużymi kołami i prześwitem oraz przeniesieniem napędu.
Jeździłem na takich miękkich kapciach, świetnie się auto prowadzi, pływa w wodzie, po każdym błocie przechodzi po wierzchu, ze względu na mały nacisk na grunt a w tak trudnym terenie, gdzie byc może nigdy nic przed tobą nie jechało prędkość nie jest potrzebna.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Sawa GR » czw mar 15, 2012 8:42 pm

kb-autostyle pisze: i po co tak skakać? co komu udowadniać. Że poduszki pod silnikiem obrywają się po 3 skokach ? :)
Tu chłopaki akurat robią popisówki ale często takie skoki są jedynym możliwym sposobem pokonania wału, ostrego podjazdu itp W tym roku mam już wykonane jakieś 3 i poduszki są całe, a w zeszłym kilkanaście.
Tu ostatni start (akurat nie jechałem) i hopka kawałek za startem 90% aut leciało i na pewno nie dla popisu... http://dakar.pl/galerie/galerie-zdjec/g ... .htm#13356
kb-autostyle pisze: Nie wiem jeszcze do czego zmierzasz. Ja pokazałem tylko, że można i zwolnice to umożliwiają. Rozwiązują wiele kłopotów z dużymi kołami i prześwitem oraz przeniesieniem napędu.
Jeździłem na takich miękkich kapciach, świetnie się auto prowadzi, pływa w wodzie, po każdym błocie przechodzi po wierzchu, ze względu na mały nacisk na grunt a w tak trudnym terenie, gdzie byc może nigdy nic przed tobą nie jechało prędkość nie jest potrzebna.
OK może ale dla mnie to przerost formy nad treścią i troszkę zaczynam myśleć pod kontem ścigania.
Jako przeprawówka te oponki śniegowo błotne fajne ale nie widzę ich jakoś w warunkach polskich.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » sob mar 31, 2012 1:37 pm

Testowanie zwolnic do Łady Nivy, ależ z niej potwór może powstać :))
:)2
http://www.youtube.com/watch?v=fbn5MY21v9Q

Przejazdy po górkach z 5 minuty się zaczynają.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: most przod do nivy

Post autor: Svenson » ndz kwie 01, 2012 10:10 am

do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować :roll:

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » ndz kwie 01, 2012 11:38 am

Svenson pisze:do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować :roll:
:)2

Czasami się skoczy i osobówką, jak mega progu zwalniającego się nie zauważy, na Litwie (kto jeździł to wie co za wielkie progi).. albo lecisz po Rosji - asfalt idealny.. nagle granica oblasti i droga jest, ale zbudowana 20 lat temu, a Ty jedziesz 120-140.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Sawa GR » pn kwie 02, 2012 10:49 am

Svenson pisze:do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować :roll:
Jak miałem Nive też tak myślałem. Po każdym skoku (niezamierzonym nie było innej możliwości) spawarka musiała iść w ruch - dwa razy urwane ucho w amorku, jak porządniej pospawałem uszy, wyrwało całe mocowanie amora z mostu, innym razem coś jeszcze...
Teraz nie mam tego problemu, ale zapewniam skoki tylko wymuszone przez teren, nigdy specjalnie.
A i tu mamy ładny skok bez urwanej poduszki silnika http://www.youtube.com/watch?v=nJsHuwzK ... ture=share :)21 :)21
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: kb-autostyle » pn kwie 02, 2012 4:12 pm

świetne , fajnie się to ogląda, różne baja i inne szybkościowe rajdy terenówek, ale to sa zupełnie inne konstrukcje.
Na pewno wiesz albo zdajesz sobie sprawę, ile takie zawieszenia kosztują.
A tu jest forum dla nivy. ktora nowa z wypasem kosztuje tyle co zawieszenie w wozie z filmu.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: most przod do nivy

Post autor: Sawa GR » pn kwie 02, 2012 5:58 pm

Wiem film był jako ciekawostka. Reszta tyczyła się zwolnic w Nivie, które po przeróbkach pewnie będą tyle kosztować co jakieś mocniejsze auto i lepiej robiące i wytrzymujące o wiele więcej..
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość