most przod do nivy
Moderator: Albert_N
most przod do nivy
panowie czy ktos juz motal moze most do nivy przod od czego moze podejsc przedni most tak zeby za duzo nie trzeba bylo przerabiac chce wstawic most do przodu i nive jeszcze ze 2'' podniwsc a na przegubach jest to juz nie realne mam podniesiona 2'' i juz przeguby jak zalozylem nowe wjechalem w piach to zaczely strzelac dlatego mysle nad mostem
pozdro
pozdro
niebieska lada niva byla
mitsubishi pajero1 jest
mitsubishi pajero1 jest
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Cały sztywniak to chyba od Uaza, ja sprzedałem gościowi swój tylni, on go obcinał spawał i heja na przód. Nivkę liftował i dawał tak że przeguby prawie na wprost, chciał bym to zobaczyć w realu.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Najłatwiej będzie zmienić samochódbmw1705 pisze:... zeby za duzo nie trzeba bylo przerabiac ...


Re: most przod do nivy
zmiana samochodu nie wchodzi w gre a pytam sie bo moze ktos juz takie cos robil
niebieska lada niva byla
mitsubishi pajero1 jest
mitsubishi pajero1 jest
Re: most przod do nivy
Wiosna idzie...
wysyp pomysłów:
jak nie V6 to sztywny most z przodu...
wysyp pomysłów:
jak nie V6 to sztywny most z przodu...

UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
Re: most przod do nivy
Główną ale nie jedyną zaletą Nivki jest jej niska masa dzięki nadwoziu samonośnemu i niezależnemu zawieszeniu. Jeżeli wpakujesz sztywny most to wszystko "wyląduje w p...zdu". Ciężki silnik + skrzynia biegów + ciężki most będzie działał jak kotwica ciągnąc przód w każde błoto i piach.
Posłuchaj Krzyśka-74 i zmień pojazd albo zostaw Niwkę taką jaka jest a w błocie poradzi sobie lepiej niż niejeden Patrol.
Posłuchaj Krzyśka-74 i zmień pojazd albo zostaw Niwkę taką jaka jest a w błocie poradzi sobie lepiej niż niejeden Patrol.
Niva `88 1.6 zagazowana
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Dokładnie kupiłem Patrola i ogień w teren. Tam gdzie nivką na zimówkach (205 Michelina 4x4) wchodziłem bez zapinania blokady, Parch się rył i koniec, raz 3h wydobywania, raz musiałem uznać wyższość 1 konia biologicznego od moich stu ileś tam mechanicznych.cerber67 pisze: Posłuchaj Krzyśka-74 i zmień pojazd albo zostaw Niwkę taką jaka jest a w błocie poradzi sobie lepiej niż niejeden Patrol.


Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Jak już wiosenna burza mózgów ruszyła to doleję oliwy do ognia.
Zwolnice dla nivy:
Dla kół 33-35 zalecane przełożenie 1,56 . Dla kół 36-38 zalecane przełożenie 1,75.
Montaż nie wymaga modyfikacji. Znaczne zwiększenie prześwitu. Rozładowanie sił w układzie transmisji.
Przygotowane pod system centralnego pompowania kół.
Wygląda to tak:
http://voit4x4.narod.ru/voit4x4/




A tak jeździ:
http://youtu.be/z-dsdAfoVpw

Zwolnice dla nivy:
Dla kół 33-35 zalecane przełożenie 1,56 . Dla kół 36-38 zalecane przełożenie 1,75.
Montaż nie wymaga modyfikacji. Znaczne zwiększenie prześwitu. Rozładowanie sił w układzie transmisji.
Przygotowane pod system centralnego pompowania kół.
Wygląda to tak:
http://voit4x4.narod.ru/voit4x4/




A tak jeździ:
http://youtu.be/z-dsdAfoVpw
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: most przod do nivy
Kb-autostyle,Ty naprawde potrafisz zadziwić.Czekam jak przedstawisz nam układ jezdny gąsienicowy do Nivy. 

- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Bez problemu. Są takie zestawy gotowe.Janusz73 pisze:Kb-autostyle,Ty naprawde potrafisz zadziwić.Czekam jak przedstawisz nam układ jezdny gąsienicowy do Nivy.
Np. firma Mattraks:
http://www.youtube.com/watch?v=fU93YIwe ... ure=fvwrel
Albo tak:
http://www.wheeltracks.ru/models.html
A tutaj prostsze rozwiązanie, uniwersalna platforma od inżynierów z Chelabinska:
http://www.youtube.com/watch?v=EVA-zmI8c0I
Można nawet i POORAĆ:


http://www.youtube.com/watch?feature=en ... BXkkjZ2_Vg
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: most przod do nivy
trzyskibowy podorywkowy i do tego niewyosiowany - półtora konia w głębokiej orce takie cuś ciągało


Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?

- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
seryjny produkt obecnie.Marek D. pisze: Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?
Jeśli chcesz doinwestować nivkę o 1/3 wartości nowej to działamy.
będzie tak:

I nikt nie powie, że niva nie może być prawdziwą terenówką, bez obawy o kąty, przedni most..

Np taką:


Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: most przod do nivy
gdzieś są granice paranoi
chyba
Na szybko licząc wychodzi, że trzy tysie sztuka
czyli koszt porównywalny z wciskaniem szotowych wydumek do patroli i LR-ów
Ale jaki wypas na dzielni
A proboszcz jakby na kazaniu chciał palcem durnia pokazać to za żadnym filarem bym się nie schował
Opowiedz mi o systemie ratalnym


Na szybko licząc wychodzi, że trzy tysie sztuka


Ale jaki wypas na dzielni


Opowiedz mi o systemie ratalnym

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Dedykowane zwolnice do Patrola kosztują 37000 (komplecik)Marek D. pisze: Na szybko licząc wychodzi, że trzy tysie sztukaczyli koszt porównywalny z wciskaniem szotowych wydumek do patroli i LR-ów
![]()

I pewnie 1,7 to uciągniekb-autostyle pisze: I nikt nie powie, że niva nie może być prawdziwą terenówką, bez obawy o kąty, przedni most..![]()
Np taką:


Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: most przod do nivy
Tee, KolekcjonerMarek D. pisze:trzyskibowy podorywkowy i do tego niewyosiowany - półtora konia w głębokiej orce takie cuś ciągałoKiedy się Ruskie choć orać nauczą ?
![]()
Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?

UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Uciągnie, na filmie najzwyklejsza nivka, ale bez zwolnic:Sawa GR pisze:
I pewnie 1,7 to uciągnieMoże i tak ale z jaką prędkością Vmax 15km/h
Taki Bogger potrzebuje dużych obrotów aby sie oczyszczać. Również taka wielkość powoduje takie siły na mocowaniach że podejrzewam że po pierwszym skoku każde koło pojedzie w swoją stronę...
http://www.youtube.com/watch?v=ghaQz0mpi4c
A co do skoków:
http://www.youtube.com/watch?v=z2DIOKbG ... re=related
Naturalnie warto powzmacniać wszystkie punkty zawieszenia.
Voitek4x4 dlatego proponuje taką tylną belkę:

jeśli zwolnica jest 1,56 czyli będziemy mieli zamiast 100 km/h prawie połowę, zgadza się ?
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Tylko mi bardziej chodzi o takie skokikb-autostyle pisze: A co do skoków:
http://www.youtube.com/watch?v=z2DIOKbG ... re=related
Naturalnie warto powzmacniać wszystkie punkty zawieszenia.
jeśli zwolnica jest 1,56 czyli będziemy mieli zamiast 100 km/h prawie połowę, zgadza się ?
http://www.youtube.com/watch?v=Esqk3AIYlOs
To co pokazałeś na tych kapciach jakie u nas prawie nikt nie używa, są miękkie i przyjmują 50% energii, w tym filmie skoków większych nie widziałem raczej odbicia...
Pokazywałeś fotki na boggerach śmigałeś na tej oponie? Z wykręconym wentylkiem 2 tonowe auto na 40' stoi tak jak stał nawet się nie ugnie, to jak nivka ma robić ze swoja wagą?
50km/h? to pomnik do przejeżdżania przez torfy które u nas występują bardzo rzadko i do naszych warunków takie auto nadaje się tylko do wyrywania lachonów pod remizą.
A jak z promieniem skrętu? pewnie coś koło 500m

Tak mniej więcej trzeba kręcić tymi oponami żeby robiły
http://www.youtube.com/watch?v=S_NsGkoM ... re=related
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
i po co tak skakać? co komu udowadniać. Że poduszki pod silnikiem obrywają się po 3 skokach ?Sawa GR pisze: A co do skoków:
Tylko mi bardziej chodzi o takie skoki
http://www.youtube.com/watch?v=Esqk3AIYlOs

Lepiej skoczyć sobie ze spadochronem, czy na rowerze pojeździć po lesie.. zdrowsze i przyjemniejsze.
Sensowności zastosowania boggerów w niwie niewiele widzę.Sawa GR pisze: To co pokazałeś na tych kapciach jakie u nas prawie nikt nie używa, są miękkie i przyjmują 50% energii, w tym filmie skoków większych nie widziałem raczej odbicia...
Pokazywałeś fotki na boggerach śmigałeś na tej oponie? Z wykręconym wentylkiem 2 tonowe auto na 40' stoi tak jak stał nawet się nie ugnie, to jak nivka ma robić ze swoja wagą?
Nie wiem jeszcze do czego zmierzasz. Ja pokazałem tylko, że można i zwolnice to umożliwiają. Rozwiązują wiele kłopotów z dużymi kołami i prześwitem oraz przeniesieniem napędu.
Jeździłem na takich miękkich kapciach, świetnie się auto prowadzi, pływa w wodzie, po każdym błocie przechodzi po wierzchu, ze względu na mały nacisk na grunt a w tak trudnym terenie, gdzie byc może nigdy nic przed tobą nie jechało prędkość nie jest potrzebna.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Tu chłopaki akurat robią popisówki ale często takie skoki są jedynym możliwym sposobem pokonania wału, ostrego podjazdu itp W tym roku mam już wykonane jakieś 3 i poduszki są całe, a w zeszłym kilkanaście.kb-autostyle pisze: i po co tak skakać? co komu udowadniać. Że poduszki pod silnikiem obrywają się po 3 skokach ?![]()
Tu ostatni start (akurat nie jechałem) i hopka kawałek za startem 90% aut leciało i na pewno nie dla popisu... http://dakar.pl/galerie/galerie-zdjec/g ... .htm#13356
OK może ale dla mnie to przerost formy nad treścią i troszkę zaczynam myśleć pod kontem ścigania.kb-autostyle pisze: Nie wiem jeszcze do czego zmierzasz. Ja pokazałem tylko, że można i zwolnice to umożliwiają. Rozwiązują wiele kłopotów z dużymi kołami i prześwitem oraz przeniesieniem napędu.
Jeździłem na takich miękkich kapciach, świetnie się auto prowadzi, pływa w wodzie, po każdym błocie przechodzi po wierzchu, ze względu na mały nacisk na grunt a w tak trudnym terenie, gdzie byc może nigdy nic przed tobą nie jechało prędkość nie jest potrzebna.
Jako przeprawówka te oponki śniegowo błotne fajne ale nie widzę ich jakoś w warunkach polskich.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Testowanie zwolnic do Łady Nivy, ależ z niej potwór może powstać
)
http://www.youtube.com/watch?v=fbn5MY21v9Q
Przejazdy po górkach z 5 minuty się zaczynają.


http://www.youtube.com/watch?v=fbn5MY21v9Q
Przejazdy po górkach z 5 minuty się zaczynają.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: most przod do nivy
do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować 

- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Svenson pisze:do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować

Czasami się skoczy i osobówką, jak mega progu zwalniającego się nie zauważy, na Litwie (kto jeździł to wie co za wielkie progi).. albo lecisz po Rosji - asfalt idealny.. nagle granica oblasti i droga jest, ale zbudowana 20 lat temu, a Ty jedziesz 120-140.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Jak miałem Nive też tak myślałem. Po każdym skoku (niezamierzonym nie było innej możliwości) spawarka musiała iść w ruch - dwa razy urwane ucho w amorku, jak porządniej pospawałem uszy, wyrwało całe mocowanie amora z mostu, innym razem coś jeszcze...Svenson pisze:do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować
Teraz nie mam tego problemu, ale zapewniam skoki tylko wymuszone przez teren, nigdy specjalnie.
A i tu mamy ładny skok bez urwanej poduszki silnika http://www.youtube.com/watch?v=nJsHuwzK ... ture=share


Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
świetne , fajnie się to ogląda, różne baja i inne szybkościowe rajdy terenówek, ale to sa zupełnie inne konstrukcje.
Na pewno wiesz albo zdajesz sobie sprawę, ile takie zawieszenia kosztują.
A tu jest forum dla nivy. ktora nowa z wypasem kosztuje tyle co zawieszenie w wozie z filmu.
Na pewno wiesz albo zdajesz sobie sprawę, ile takie zawieszenia kosztują.
A tu jest forum dla nivy. ktora nowa z wypasem kosztuje tyle co zawieszenie w wozie z filmu.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: most przod do nivy
Wiem film był jako ciekawostka. Reszta tyczyła się zwolnic w Nivie, które po przeróbkach pewnie będą tyle kosztować co jakieś mocniejsze auto i lepiej robiące i wytrzymujące o wiele więcej..
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość