Strona 1 z 2
most przod do nivy
: pn mar 12, 2012 3:10 pm
autor: bmw1705
panowie czy ktos juz motal moze most do nivy przod od czego moze podejsc przedni most tak zeby za duzo nie trzeba bylo przerabiac chce wstawic most do przodu i nive jeszcze ze 2'' podniwsc a na przegubach jest to juz nie realne mam podniesiona 2'' i juz przeguby jak zalozylem nowe wjechalem w piach to zaczely strzelac dlatego mysle nad mostem
pozdro
Re: most przod do nivy
: pn mar 12, 2012 3:28 pm
autor: Sawa GR
Cały sztywniak to chyba od Uaza, ja sprzedałem gościowi swój tylni, on go obcinał spawał i heja na przód. Nivkę liftował i dawał tak że przeguby prawie na wprost, chciał bym to zobaczyć w realu.
Re: most przod do nivy
: pn mar 12, 2012 6:03 pm
autor: Krzysiek-74
bmw1705 pisze:... zeby za duzo nie trzeba bylo przerabiac ...
Najłatwiej będzie zmienić samochód

.

Re: most przod do nivy
: wt mar 13, 2012 8:22 am
autor: bmw1705
zmiana samochodu nie wchodzi w gre a pytam sie bo moze ktos juz takie cos robil
Re: most przod do nivy
: wt mar 13, 2012 4:14 pm
autor: tomek
Wiosna idzie...
wysyp pomysłów:
jak nie V6 to sztywny most z przodu...

Re: most przod do nivy
: wt mar 13, 2012 5:45 pm
autor: cerber67
Główną ale nie jedyną zaletą Nivki jest jej niska masa dzięki nadwoziu samonośnemu i niezależnemu zawieszeniu. Jeżeli wpakujesz sztywny most to wszystko "wyląduje w p...zdu". Ciężki silnik + skrzynia biegów + ciężki most będzie działał jak kotwica ciągnąc przód w każde błoto i piach.
Posłuchaj Krzyśka-74 i zmień pojazd albo zostaw Niwkę taką jaka jest a w błocie poradzi sobie lepiej niż niejeden Patrol.
Re: most przod do nivy
: śr mar 14, 2012 11:06 am
autor: Sawa GR
cerber67 pisze:
Posłuchaj Krzyśka-74 i zmień pojazd albo zostaw Niwkę taką jaka jest a w błocie poradzi sobie lepiej niż niejeden Patrol.
Dokładnie kupiłem Patrola i ogień w teren. Tam gdzie nivką na zimówkach (205 Michelina 4x4) wchodziłem bez zapinania blokady, Parch się rył i koniec, raz 3h wydobywania, raz musiałem uznać wyższość 1 konia biologicznego od moich stu ileś tam mechanicznych.

No ale to było na standardowych AT 31', po zmianie na Simexowate w okolicy 35' sytuacja się odwróciła...

Re: most przod do nivy
: śr mar 14, 2012 5:10 pm
autor: kb-autostyle
Jak już wiosenna burza mózgów ruszyła to doleję oliwy do ognia.
Zwolnice dla nivy:
Dla kół 33-35 zalecane przełożenie 1,56 . Dla kół 36-38 zalecane przełożenie 1,75.
Montaż nie wymaga modyfikacji. Znaczne zwiększenie prześwitu. Rozładowanie sił w układzie transmisji.
Przygotowane pod system centralnego pompowania kół.
Wygląda to tak:
http://voit4x4.narod.ru/voit4x4/
A tak jeździ:
http://youtu.be/z-dsdAfoVpw
Re: most przod do nivy
: śr mar 14, 2012 6:16 pm
autor: Janusz73
Kb-autostyle,Ty naprawde potrafisz zadziwić.Czekam jak przedstawisz nam układ jezdny gąsienicowy do Nivy.

Re: most przod do nivy
: śr mar 14, 2012 7:03 pm
autor: kb-autostyle
Janusz73 pisze:Kb-autostyle,Ty naprawde potrafisz zadziwić.Czekam jak przedstawisz nam układ jezdny gąsienicowy do Nivy.

Bez problemu. Są takie zestawy gotowe.
Np. firma Mattraks:
http://www.youtube.com/watch?v=fU93YIwe ... ure=fvwrel
Albo tak:
http://www.wheeltracks.ru/models.html
A tutaj prostsze rozwiązanie, uniwersalna platforma od inżynierów z Chelabinska:
http://www.youtube.com/watch?v=EVA-zmI8c0I
Można nawet i POORAĆ:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... BXkkjZ2_Vg
Re: most przod do nivy
: śr mar 14, 2012 10:31 pm
autor: Marek D.
trzyskibowy podorywkowy i do tego niewyosiowany - półtora konia w głębokiej orce takie cuś ciągało

Kiedy się Ruskie choć orać nauczą ?
Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?

Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 8:29 am
autor: kb-autostyle
Marek D. pisze:
Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?

seryjny produkt obecnie.
Jeśli chcesz doinwestować nivkę o 1/3 wartości nowej to działamy.
będzie tak:
I nikt nie powie, że niva nie może być prawdziwą terenówką, bez obawy o kąty, przedni most..
Np taką:

Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 9:33 am
autor: Marek D.
gdzieś są granice paranoi

chyba
Na szybko licząc wychodzi, że trzy tysie sztuka

czyli koszt porównywalny z wciskaniem szotowych wydumek do patroli i LR-ów
Ale jaki wypas na dzielni

A proboszcz jakby na kazaniu chciał palcem durnia pokazać to za żadnym filarem bym się nie schował
Opowiedz mi o systemie ratalnym

Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 12:17 pm
autor: Sawa GR
Marek D. pisze:
Na szybko licząc wychodzi, że trzy tysie sztuka

czyli koszt porównywalny z wciskaniem szotowych wydumek do patroli i LR-ów
Dedykowane zwolnice do Patrola kosztują 37000 (komplecik)

Chyba ze mówisz o volvo...
kb-autostyle pisze:
I nikt nie powie, że niva nie może być prawdziwą terenówką, bez obawy o kąty, przedni most..
Np taką:
I pewnie 1,7 to uciągnie

Może i tak ale z jaką prędkością Vmax 15km/h

Taki Bogger potrzebuje dużych obrotów aby sie oczyszczać. Również taka wielkość powoduje takie siły na mocowaniach że podejrzewam że po pierwszym skoku każde koło pojedzie w swoją stronę...
Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 1:01 pm
autor: tomek
Marek D. pisze:
trzyskibowy podorywkowy i do tego niewyosiowany - półtora konia w głębokiej orce takie cuś ciągało

Kiedy się Ruskie choć orać nauczą ?
Te zwolnice to wydumka, czy masz na stanie? ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?

Tee, Kolekcjoner

blokirowki zamontuj a nie następnej biżuterii szukasz...
Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 3:44 pm
autor: kb-autostyle
Sawa GR pisze:
I pewnie 1,7 to uciągnie

Może i tak ale z jaką prędkością Vmax 15km/h

Taki Bogger potrzebuje dużych obrotów aby sie oczyszczać. Również taka wielkość powoduje takie siły na mocowaniach że podejrzewam że po pierwszym skoku każde koło pojedzie w swoją stronę...
Uciągnie, na filmie najzwyklejsza nivka, ale bez zwolnic:
http://www.youtube.com/watch?v=ghaQz0mpi4c
A co do skoków:
http://www.youtube.com/watch?v=z2DIOKbG ... re=related
Naturalnie warto powzmacniać wszystkie punkty zawieszenia.
Voitek4x4 dlatego proponuje taką tylną belkę:
jeśli zwolnica jest 1,56 czyli będziemy mieli zamiast 100 km/h prawie połowę, zgadza się ?
Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 7:43 pm
autor: Sawa GR
Tylko mi bardziej chodzi o takie skoki
http://www.youtube.com/watch?v=Esqk3AIYlOs
To co pokazałeś na tych kapciach jakie u nas prawie nikt nie używa, są miękkie i przyjmują 50% energii, w tym filmie skoków większych nie widziałem raczej odbicia...
Pokazywałeś fotki na boggerach śmigałeś na tej oponie? Z wykręconym wentylkiem 2 tonowe auto na 40' stoi tak jak stał nawet się nie ugnie, to jak nivka ma robić ze swoja wagą?
50km/h? to pomnik do przejeżdżania przez torfy które u nas występują bardzo rzadko i do naszych warunków takie auto nadaje się tylko do wyrywania lachonów pod remizą.
A jak z promieniem skrętu? pewnie coś koło 500m

u ruskich w tajdze, na stepach ok ale u nas?
Tak mniej więcej trzeba kręcić tymi oponami żeby robiły
http://www.youtube.com/watch?v=S_NsGkoM ... re=related
Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 8:03 pm
autor: kb-autostyle
i po co tak skakać? co komu udowadniać. Że poduszki pod silnikiem obrywają się po 3 skokach ?

Lepiej skoczyć sobie ze spadochronem, czy na rowerze pojeździć po lesie.. zdrowsze i przyjemniejsze.
Sawa GR pisze:
To co pokazałeś na tych kapciach jakie u nas prawie nikt nie używa, są miękkie i przyjmują 50% energii, w tym filmie skoków większych nie widziałem raczej odbicia...
Pokazywałeś fotki na boggerach śmigałeś na tej oponie? Z wykręconym wentylkiem 2 tonowe auto na 40' stoi tak jak stał nawet się nie ugnie, to jak nivka ma robić ze swoja wagą?
Sensowności zastosowania boggerów w niwie niewiele widzę.
Nie wiem jeszcze do czego zmierzasz. Ja pokazałem tylko, że można i zwolnice to umożliwiają. Rozwiązują wiele kłopotów z dużymi kołami i prześwitem oraz przeniesieniem napędu.
Jeździłem na takich miękkich kapciach, świetnie się auto prowadzi, pływa w wodzie, po każdym błocie przechodzi po wierzchu, ze względu na mały nacisk na grunt a w tak trudnym terenie, gdzie byc może nigdy nic przed tobą nie jechało prędkość nie jest potrzebna.
Re: most przod do nivy
: czw mar 15, 2012 8:42 pm
autor: Sawa GR
kb-autostyle pisze:
i po co tak skakać? co komu udowadniać. Że poduszki pod silnikiem obrywają się po 3 skokach ?
Tu chłopaki akurat robią popisówki ale często takie skoki są jedynym możliwym sposobem pokonania wału, ostrego podjazdu itp W tym roku mam już wykonane jakieś 3 i poduszki są całe, a w zeszłym kilkanaście.
Tu ostatni start (akurat nie jechałem) i hopka kawałek za startem 90% aut leciało i na pewno nie dla popisu...
http://dakar.pl/galerie/galerie-zdjec/g ... .htm#13356
kb-autostyle pisze:
Nie wiem jeszcze do czego zmierzasz. Ja pokazałem tylko, że można i zwolnice to umożliwiają. Rozwiązują wiele kłopotów z dużymi kołami i prześwitem oraz przeniesieniem napędu.
Jeździłem na takich miękkich kapciach, świetnie się auto prowadzi, pływa w wodzie, po każdym błocie przechodzi po wierzchu, ze względu na mały nacisk na grunt a w tak trudnym terenie, gdzie byc może nigdy nic przed tobą nie jechało prędkość nie jest potrzebna.
OK może ale dla mnie to przerost formy nad treścią i troszkę zaczynam myśleć pod kontem ścigania.
Jako przeprawówka te oponki śniegowo błotne fajne ale nie widzę ich jakoś w warunkach polskich.
Re: most przod do nivy
: sob mar 31, 2012 1:37 pm
autor: kb-autostyle
Testowanie zwolnic do Łady Nivy, ależ z niej potwór może powstać

)
http://www.youtube.com/watch?v=fbn5MY21v9Q
Przejazdy po górkach z 5 minuty się zaczynają.
Re: most przod do nivy
: ndz kwie 01, 2012 10:10 am
autor: Svenson
do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować

Re: most przod do nivy
: ndz kwie 01, 2012 11:38 am
autor: kb-autostyle
Svenson pisze:do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować

Czasami się skoczy i osobówką, jak mega progu zwalniającego się nie zauważy, na Litwie (kto jeździł to wie co za wielkie progi).. albo lecisz po Rosji - asfalt idealny.. nagle granica oblasti i droga jest, ale zbudowana 20 lat temu, a Ty jedziesz 120-140.
Re: most przod do nivy
: pn kwie 02, 2012 10:49 am
autor: Sawa GR
Svenson pisze:do skakania to lepiej BMX a nie samochody katować

Jak miałem Nive też tak myślałem. Po każdym skoku (niezamierzonym nie było innej możliwości) spawarka musiała iść w ruch - dwa razy urwane ucho w amorku, jak porządniej pospawałem uszy, wyrwało całe mocowanie amora z mostu, innym razem coś jeszcze...
Teraz nie mam tego problemu, ale zapewniam skoki tylko wymuszone przez teren, nigdy specjalnie.
A i tu mamy ładny skok bez urwanej poduszki silnika
http://www.youtube.com/watch?v=nJsHuwzK ... ture=share

Re: most przod do nivy
: pn kwie 02, 2012 4:12 pm
autor: kb-autostyle
świetne , fajnie się to ogląda, różne baja i inne szybkościowe rajdy terenówek, ale to sa zupełnie inne konstrukcje.
Na pewno wiesz albo zdajesz sobie sprawę, ile takie zawieszenia kosztują.
A tu jest forum dla nivy. ktora nowa z wypasem kosztuje tyle co zawieszenie w wozie z filmu.
Re: most przod do nivy
: pn kwie 02, 2012 5:58 pm
autor: Sawa GR
Wiem film był jako ciekawostka. Reszta tyczyła się zwolnic w Nivie, które po przeróbkach pewnie będą tyle kosztować co jakieś mocniejsze auto i lepiej robiące i wytrzymujące o wiele więcej..