Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Moderator: Albert_N
Kilka fotek bagażnika wyprawowego
W związku z tym że sprzedałem już moją Nivę (przesiadam się na Land Cruisera HZJ 105) zrobiłem kilka pożegnalnych fotek, w tym bagażnika wyprawowego. Z bagażnikiem tym wyładowanym 40 - 80 kg przejechałem całą Ukrainę, Azję Środkową (jest o tym osobny wątek). Celem tego postu jest pokazanie mojego pomysłu, może kogoś zainspiruje do zabawy spawarą
Podstawę stanowią cztery belki firmy Amos - można kupić dedykowane pod Nivę, albo unwersalne
Rama - między belkami pospawane są profile stalowe 20x30x2 mm, "burtę" stanowią rurki ocynkowane półcalowe, "górę" profile 25x25x2 mm. Belki zabezpieczające skrzynie przed kradzieżą - płaskownik stalowy 20x2 mm, Całość spawana w stodole Migomatem przez teścia i wujka. Wymiary - 120x110x15 cm, przy czym wymiary te są dostosowane do mocowania skrzyń z Bundeswehry.
Całość na tyle mocna, że mogłem po niej sam chodzić ....
Bagażnik został pomalowany jakimśtam niedrogim lakierem, czego żałuję, powinienem był NAJPIERW OCYNKOWAĆ GO OGNIOWO, a dopiero potem malować. Niestety nie został ocynkowany i przez to rdzewiał ....
Podstawę stanowią cztery belki firmy Amos - można kupić dedykowane pod Nivę, albo unwersalne
Rama - między belkami pospawane są profile stalowe 20x30x2 mm, "burtę" stanowią rurki ocynkowane półcalowe, "górę" profile 25x25x2 mm. Belki zabezpieczające skrzynie przed kradzieżą - płaskownik stalowy 20x2 mm, Całość spawana w stodole Migomatem przez teścia i wujka. Wymiary - 120x110x15 cm, przy czym wymiary te są dostosowane do mocowania skrzyń z Bundeswehry.
Całość na tyle mocna, że mogłem po niej sam chodzić ....
Bagażnik został pomalowany jakimśtam niedrogim lakierem, czego żałuję, powinienem był NAJPIERW OCYNKOWAĆ GO OGNIOWO, a dopiero potem malować. Niestety nie został ocynkowany i przez to rdzewiał ....
Ostatnio zmieniony pt mar 16, 2012 1:26 am przez lapajl, łącznie zmieniany 1 raz.
Nikt Ci tyle szczęścia nie da co pijany ortopeda ...
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Najpierw zdjęcia poglądowe :

Uploaded with ImageShack.us



Jak widać bagażnik jest oparty na CZTERECH belkach polskiej firmy Amos. Belki mają 2 zalety - a) są tanie, b) ich mocowania pozwalają na pewną regulację góra dół - co jest ważne ponieważ rynienki Łady nie są idealnie płaskie, ale mają kształt łukowaty - środkowa część jest wyżej niż obwód. Cztery łapy dają równomierny rozkład obciążeń - dzięki temu mogłem po nim chodzić (waga 80 kg + bagaże) bez obawy uszkodzenia.
Ponadto na zdjęciach widać śruby mocujące różne rzeczy - są one zakręcone i punktowo zaspawane - znacznie utrudnia to próbę rozkręcenia
Oprócz tego na końcach belek nośnych widać małe szare poliamidowe haczyki (z alledrogo) - bardzo przydatne - można suszyć na nich gacie, zawiesić laterkę, albo plandekę do zadaszenia

Uploaded with ImageShack.us



Jak widać bagażnik jest oparty na CZTERECH belkach polskiej firmy Amos. Belki mają 2 zalety - a) są tanie, b) ich mocowania pozwalają na pewną regulację góra dół - co jest ważne ponieważ rynienki Łady nie są idealnie płaskie, ale mają kształt łukowaty - środkowa część jest wyżej niż obwód. Cztery łapy dają równomierny rozkład obciążeń - dzięki temu mogłem po nim chodzić (waga 80 kg + bagaże) bez obawy uszkodzenia.
Ponadto na zdjęciach widać śruby mocujące różne rzeczy - są one zakręcone i punktowo zaspawane - znacznie utrudnia to próbę rozkręcenia
Oprócz tego na końcach belek nośnych widać małe szare poliamidowe haczyki (z alledrogo) - bardzo przydatne - można suszyć na nich gacie, zawiesić laterkę, albo plandekę do zadaszenia
Nikt Ci tyle szczęścia nie da co pijany ortopeda ...
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Kilka szczegółów "konstrukcyjnych"

Jak widać wymiar około 120 x 110 pozwala na zapakowanie z pewnym luzem 2 skrzyń Bundeswehr (60x60 i 40 x 40), koło zapasowe oraz ruskie kanistry na benę aluminiowe.
Skrzynie blokowane są doma płaskownikami - jedne z przodu, jeden z góry mocowany na kłódkę. Funkcja "odstraszania" złodziei (jak ktoś się uprze to rozpiłuje) i stabilizacji na dzirawych drogach. Do tego dla stabilizacji taśma nylonowa. Koło zapasowe mocowane na taśmę nylonową, antyzłodziejowo blokada na rower na którą felga jest zamocowana do bagażnika. Trzymak na kanistry - przyznam szczerze radosna twórczość podchmielonego autora z użyciem śmiecowych ścinków blachy + zawias z marketu budowlanego + wiertarka

Jak widać całość jest "wyłożona" gumą ryflową przyklejoną na zwykły silikon sanitarny z Auchana. Dzięki temu nic się nie tłucze, a silikon przez 2 lata trzyma tak na 80%. Dwa kanistry są też porozdzielane przyczepionymi na opaski zaciskowe kawałkami gumy (coby się nie telepały)

Przednie burty zostały naspawane bokiem do belki 20x30x2, kable do halogenów to zwykłe kable 2żyłowe, jak do zasilania radia. Ich zaletą jest odporność na promienie UV

Tutaj widać sposób naspawania rurek półcalowych (kurcze .. a może 3/8), oraz regulowane łapy belek mocujących bagażnik, a także bardzo przydatne haczyki z plastiku

Sposób "zabezpieczenia" ładunku - kłódki które kupuje się w komplecie - 4 sztuki, wszystkie są na JEDEN kluczyk, czyli nie ma szukania który kluczyk do jakiej kłódki... Do tego jak się umiejętnie "podegnie" płaskownik u góry, to kłódka siedzi "pod elastycznym napięciem" i nie telepie się

Mocowania lamp z przodu. NIE KUPUJCIE HALOGENÓW PRZECIWMGŁOWYCH, a dalekosiężne. Polecam do mocowania nakrętki samokontrujące z wkładką poliamidową.

Jak widać wymiar około 120 x 110 pozwala na zapakowanie z pewnym luzem 2 skrzyń Bundeswehr (60x60 i 40 x 40), koło zapasowe oraz ruskie kanistry na benę aluminiowe.
Skrzynie blokowane są doma płaskownikami - jedne z przodu, jeden z góry mocowany na kłódkę. Funkcja "odstraszania" złodziei (jak ktoś się uprze to rozpiłuje) i stabilizacji na dzirawych drogach. Do tego dla stabilizacji taśma nylonowa. Koło zapasowe mocowane na taśmę nylonową, antyzłodziejowo blokada na rower na którą felga jest zamocowana do bagażnika. Trzymak na kanistry - przyznam szczerze radosna twórczość podchmielonego autora z użyciem śmiecowych ścinków blachy + zawias z marketu budowlanego + wiertarka

Jak widać całość jest "wyłożona" gumą ryflową przyklejoną na zwykły silikon sanitarny z Auchana. Dzięki temu nic się nie tłucze, a silikon przez 2 lata trzyma tak na 80%. Dwa kanistry są też porozdzielane przyczepionymi na opaski zaciskowe kawałkami gumy (coby się nie telepały)

Przednie burty zostały naspawane bokiem do belki 20x30x2, kable do halogenów to zwykłe kable 2żyłowe, jak do zasilania radia. Ich zaletą jest odporność na promienie UV

Tutaj widać sposób naspawania rurek półcalowych (kurcze .. a może 3/8), oraz regulowane łapy belek mocujących bagażnik, a także bardzo przydatne haczyki z plastiku

Sposób "zabezpieczenia" ładunku - kłódki które kupuje się w komplecie - 4 sztuki, wszystkie są na JEDEN kluczyk, czyli nie ma szukania który kluczyk do jakiej kłódki... Do tego jak się umiejętnie "podegnie" płaskownik u góry, to kłódka siedzi "pod elastycznym napięciem" i nie telepie się

Mocowania lamp z przodu. NIE KUPUJCIE HALOGENÓW PRZECIWMGŁOWYCH, a dalekosiężne. Polecam do mocowania nakrętki samokontrujące z wkładką poliamidową.
Nikt Ci tyle szczęścia nie da co pijany ortopeda ...
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
I na sam koniec sposób mocowania pełnowymiarowego szpadla pod maską. Był bardzo przydatny na pustyny Kara Kum i Kyzył Kum, pozwalał na wykopanie latryny / zakopanie śmieci. Ten 4WD ekspedycyjny szpadel marki "Comparator" został zakupiony w sieci profesjonalnych sklepów z ekskluzywnym sprzętem do turystyki ekstremalnej Biedronka, kosztował 15 zł na przecenie. Jest zdecydowanie lepszy niż Fiskars, ARB i WARN, bo ma zaj**stą żółtą rękojeść z włókna szklanego i jest ręcznie robiony przez małe chińskie rączki.
[/URL]
Jak widać typowy szpadel mieści się pod maską w poprzek. Jest przyczepiony na linkę elastyczną do koła zapasowego. Niestety tego nie widać, ale na belce / rurce idącej na wysokości prawego brzegu koła zapasowego (opiera się na nim od góry szpadel) dla wyciszenia wibracji zamocowałem kawałek gumy na silikon.

Na silikon wklejony został na blachę kawał gumy żeby nie rysował się lakier
[/URL]
Natomiast rękojeść przylega do pokrywy głowicy, ale żeby nic się nie stopiło, na dwie opaski uciskowe doczepiłem solidny kawał gumy.
Jedyna uwaga - szpadel jeśli jest za szeroki, "konfliktuje" się z maską, może powodować jej wybrzuszenie. Tak było u mnie, ale wynikało to z faktu że ja się nie szczypałem i jak trzeba to chodziłem po masce Nivy.
Może komuś się ten patent przyda ...

Jak widać typowy szpadel mieści się pod maską w poprzek. Jest przyczepiony na linkę elastyczną do koła zapasowego. Niestety tego nie widać, ale na belce / rurce idącej na wysokości prawego brzegu koła zapasowego (opiera się na nim od góry szpadel) dla wyciszenia wibracji zamocowałem kawałek gumy na silikon.

Na silikon wklejony został na blachę kawał gumy żeby nie rysował się lakier

Natomiast rękojeść przylega do pokrywy głowicy, ale żeby nic się nie stopiło, na dwie opaski uciskowe doczepiłem solidny kawał gumy.
Jedyna uwaga - szpadel jeśli jest za szeroki, "konfliktuje" się z maską, może powodować jej wybrzuszenie. Tak było u mnie, ale wynikało to z faktu że ja się nie szczypałem i jak trzeba to chodziłem po masce Nivy.
Może komuś się ten patent przyda ...
Nikt Ci tyle szczęścia nie da co pijany ortopeda ...
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Ciekawy - kilka pomysłów się na pewno przyda - ja zaczołem robić bagażnik od podstaw ale uchwyty sam spawałem - w tygodniu zrobię kilka fotek jak ja to rozwiążę.
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Rewelacja.
Pewnie kosz poszedł w świat razem z nią...?
Można by zwymiarować to ładnie i było by ładne know how homemade bagażnik
Mniej więcej ile wyniósł Cię cały bagażnik?
Pewnie kosz poszedł w świat razem z nią...?
Można by zwymiarować to ładnie i było by ładne know how homemade bagażnik

Mniej więcej ile wyniósł Cię cały bagażnik?
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
bagażnik w sumie wyniósł mnie tyle co materiały - spawał mi to teść.
Swoją drogą - NIVKĘ sprzedałe i obecnie mam Land Cruisera HZJ 105 do którego szyjukę podobny bagażnik
Swoją drogą - NIVKĘ sprzedałe i obecnie mam Land Cruisera HZJ 105 do którego szyjukę podobny bagażnik
Nikt Ci tyle szczęścia nie da co pijany ortopeda ...
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Ptaku, jakiś progres w temacie?
Może ktoś jeszcze pochwali się swoimi patentami na bagaj w Nivie?
Może ktoś jeszcze pochwali się swoimi patentami na bagaj w Nivie?
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Poszukaj zdjęć mojej NIVY i bagażnika. Też sam go robiłem 

Re: Kilka fotek bagażnika wyprawowego
Pytanie techniczne.
Będę spawał bagaj na średnie obciążenia i mam dylemat na temat mocowań na rynienkę.
Lepiej 3 zwykłe mocowania czy dwa podwójne busowe-odwrócone U....
Będę spawał bagaj na średnie obciążenia i mam dylemat na temat mocowań na rynienkę.
Lepiej 3 zwykłe mocowania czy dwa podwójne busowe-odwrócone U....

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość