Tylna półoś
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 8:34 am
Tylna półoś
Witam kolegów
z pewnością powiecie, że to już gdzieś jest na forum ale ja nie potrafię tego znaleźć, proszę pomóżcie - dotyczy rodzaju łożyska na tylną półoś łada niva 1999r. 1,7i. Jakiego rodzaju jest to łożysko czy wahliwe, jednorzędowe, dwurzędowe, kulkowe, walcowe itp. Muszę wymienić aż 2 sztuki i chcę kupić jakieś w miarę dobre np.Timken lub coś w tym rodzaju. Nie mogę znaleźć szczegółowego popisu łożyska oryginalnego, dlatego proszę o pomoc.
D.Piątek
z pewnością powiecie, że to już gdzieś jest na forum ale ja nie potrafię tego znaleźć, proszę pomóżcie - dotyczy rodzaju łożyska na tylną półoś łada niva 1999r. 1,7i. Jakiego rodzaju jest to łożysko czy wahliwe, jednorzędowe, dwurzędowe, kulkowe, walcowe itp. Muszę wymienić aż 2 sztuki i chcę kupić jakieś w miarę dobre np.Timken lub coś w tym rodzaju. Nie mogę znaleźć szczegółowego popisu łożyska oryginalnego, dlatego proszę o pomoc.
D.Piątek
Re: Tylna półoś
Nie chce wprowadzić Ciebie w błąd,ale coś mi świta że to zwykłe jednorzędowe łożysko kulkowe 6306 2RS z klasą wykonania minimum C3.Polecam zestawy firmy SKF,bo przyjacielu łożysko to pół biedy,musisz mieć jeszcze nowy pierścień ustalajacy który się wciska na gorąco.I nie baw się w żadne dodatkowe ustalanie go spawem.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 8:34 am
Re: Tylna półoś
Dzięki za podpowiedź tylko powiedz gdzie taki zestaw SKF kupić?
Darek
Darek
Re: Tylna półoś
Tego nie jestem w stanie Ci powiedzieć gdzie kupisz taki zestaw.Ja wiem,że w Elblągu (blisko mnie) jest hurtownia łożysk SKF i takie zestawy tam są.Ale oczywiście nie ma sensu przez pół Polski jechać po tylne łożyska do Nivy.Możesz wejść na allegro i Polonez oraz Fiat 125p mają takie same łożyska jak Niva.Jednak nie wiem czy simmering i oring który wchodzi w skład zestawu jest taki sam.W Nivie występuje jeszcze jakaś papierowa uszczelka ale niech wypowiedzą się inni bo moja wiedza tu się konczy.Odradzam Tobie łożysk firmy CX i Optimal.Optimal ogólnie nie są złe ale już w dwóch przypadkach zawiodłem się na łożyskach tej firmy.
Re: Tylna półoś
Janusz73 z tym pierścieniem to ja już sam nie wiem bo łożyska wymieniałem kilka razy a pierścień ani razu montowałem ten sam i o dziwo łada dostaje w kość a tylne półośki nie wyjechały pomimo zastosowania starego pierścieniaJanusz73 pisze:Nie chce wprowadzić Ciebie w błąd,ale coś mi świta że to zwykłe jednorzędowe łożysko kulkowe 6306 2RS z klasą wykonania minimum C3.Polecam zestawy firmy SKF,bo przyjacielu łożysko to pół biedy,musisz mieć jeszcze nowy pierścień ustalajacy który się wciska na gorąco.I nie baw się w żadne dodatkowe ustalanie go spawem.

Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Re: Tylna półoś
Ja kiedyś byłem zmuszony kupić wspomniane łożyska na szybko i niestety nie było oryginałów i zakupiłem chińskie za 15 zł za szt. I tu ciekawostka siedzą już dobre pół roku i działająJanusz73 pisze:Tego nie jestem w stanie Ci powiedzieć gdzie kupisz taki zestaw.Ja wiem,że w Elblągu (blisko mnie) jest hurtownia łożysk SKF i takie zestawy tam są.Ale oczywiście nie ma sensu przez pół Polski jechać po tylne łożyska do Nivy.Możesz wejść na allegro i Polonez oraz Fiat 125p mają takie same łożyska jak Niva.Jednak nie wiem czy simmering i oring który wchodzi w skład zestawu jest taki sam.W Nivie występuje jeszcze jakaś papierowa uszczelka ale niech wypowiedzą się inni bo moja wiedza tu się konczy.Odradzam Tobie łożysk firmy CX i Optimal.Optimal ogólnie nie są złe ale już w dwóch przypadkach zawiodłem się na łożyskach tej firmy.
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Re: Tylna półoś
Tomaszpi nie mówie,że nie wytrzymają chińskie łożyska.Ja lubie wykonać naprawe i na długo zapomnieć o niej.Ja nie zbijam pierścienia na siłe,a przecinam go,już opisuje jak;stawiam półoś pionowo i kątówką 115mm z tarczą troche grubszą od żyletki odcinam kawałek pierścienia.Tu wymagana jest precyzja bo przecinam go blisko półosi ale w żadnym wypadku nie wolno skaleczyć ani nawet zarysować półosi.W pierścieniu są naprężenia i jak po nacięciu potraktuje go ostrym przecinakiem to on pęka.Teraz zbić pierścień i łożysko to żaden kłopot.Zakładam nowe łożysko i pierścień grzeje na płycie elektrycznej,troche trzeba go grzać ale nie do czerwoności.Następnie szczypcami zakładam go na półoś i szybciutko dobijam poprzez długą rure by między nim,a łożyskiem nie było żadnej szczeliny.Pierścień stygnie,zaciska półoś i jest ok.To nie jest skomplikowana naprawa ale trzeba uważać,żeby nie skaleczyć półosi zwłaszcza w miejscu współpracy z simeringiem i ostrożnie należy montować półośke ze względu na ten simering.Opłaca się tą naprawe wykonać dobrze,bo jak to łożysko się rozsypie a do domu trzeba dojechać to często jest tak że półoś jest do wymiany,gniazdo łożyska w pochwie mostu porysowane i wytarte oraz resztki łożyska potrafią znależć sie w moście.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 8:34 am
Re: Tylna półoś
Właśnie zdemontowałem półoś ale usuwając pierścień zaciskowy lekko zarysowałem miejsce pod pierścieniem (użycie przecinarki) myślę, że nie ma to żadnego znaczenia, pierścień zaciska się całym obwodem na półosi. Miejsce pracy uszczelniacza jest nienaruszone.
Jutro montuję łożyska, czy podgrzanie palnikiem gazowym (propan) pierścienia będzie wystarczające?
Darek
Jutro montuję łożyska, czy podgrzanie palnikiem gazowym (propan) pierścienia będzie wystarczające?
Darek
Re: Tylna półoś
No wiem o czym mówisz. Ja po prostu napisałem ,że kiedyś wymieniałem łożyska oryginalne rosyjskie i czas pracy okazał się zbyt krótki jak na te łożyska więc byłem zmuszony kupić made in china bo innych nie było a potrzebowałem auto mieć szybko mobilne. Odnośnie pierścienia to też wolałbym założyć nowy ale stary został założony(brak możliwości szybkiego zakupu) i śmiga do dziś.Janusz73 pisze:Tomaszpi nie mówie,że nie wytrzymają chińskie łożyska.Ja lubie wykonać naprawe i na długo zapomnieć o niej.Ja nie zbijam pierścienia na siłe,a przecinam go,już opisuje jak;stawiam półoś pionowo i kątówką 115mm z tarczą troche grubszą od żyletki odcinam kawałek pierścienia.Tu wymagana jest precyzja bo przecinam go blisko półosi ale w żadnym wypadku nie wolno skaleczyć ani nawet zarysować półosi.W pierścieniu są naprężenia i jak po nacięciu potraktuje go ostrym przecinakiem to on pęka.Teraz zbić pierścień i łożysko to żaden kłopot.Zakładam nowe łożysko i pierścień grzeje na płycie elektrycznej,troche trzeba go grzać ale nie do czerwoności.Następnie szczypcami zakładam go na półoś i szybciutko dobijam poprzez długą rure by między nim,a łożyskiem nie było żadnej szczeliny.Pierścień stygnie,zaciska półoś i jest ok.To nie jest skomplikowana naprawa ale trzeba uważać,żeby nie skaleczyć półosi zwłaszcza w miejscu współpracy z simeringiem i ostrożnie należy montować półośke ze względu na ten simering.Opłaca się tą naprawe wykonać dobrze,bo jak to łożysko się rozsypie a do domu trzeba dojechać to często jest tak że półoś jest do wymiany,gniazdo łożyska w pochwie mostu porysowane i wytarte oraz resztki łożyska potrafią znależć sie w moście.
Odnośnie grzania pierścienia to sposobów jest kilka:
kuchenka gazowa, palnik gazowego spawania płyta grzewcza jak wspomniałeś
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Re: Tylna półoś
Tomaszpi ja tylko opisałem jak radze sobie z tą naprawą.I nie ukrywam jak kiedyś w FSO1500 poleciało mi łożysko półosi to nie wiedziałem jak za to sie zabrać.
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Tylna półoś
A ja wam powiem, że pierścienie mam osadzone na klej
I jest w porządku. Dokładność wymiarów nowych części, ma tak duże widełki, że z pośród kilku pierścieni - każdy nasuwał się, ze średnim nazwijmy- oporem, na półoś
Klej z górnej półki, nie jakiś made in Bricomarche







Klej z górnej półki, nie jakiś made in Bricomarche

Re: Tylna półoś
koniecznie zielonatomaszpi pisze:...kuchenka gazowa...

moje nowe pierścienie i po podgrzaniu z problemami nabijałem ,
wszystko jest dziełem przypadku

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość