om wieksze koła upchniesz tym lepiej..... mi się marzy upchnięcie 31 ale chyba nie damy rady... koszta opon to jedno ale przeróbki wycinanie dystanse itd.... nie wszystko na raz może kiedyś ale na 100% nie teraz.... u nas są opony 205 16 i tył przy wykrzyżach ociera o budę. tragedi nie ma ale trochę to denerwuje. Generalnie co chodzi o właściwosci terenowe poprawa zauważalna po zaspawaniu dyfra z tyłu na sztywno diametralna zmiana właściwości terenowych..... zwrotnośc zmalała bardzo mocno ale właściwości terenowe do tego stopnia się polepszyly że rekompensują to z nawiązką...
P.S.
żeby zrobić taką nivę jak na foto na 100% potrzebujesz trochę żadkiego błota
na pytanie czy warto każdy powinien sobie odpowiadać sam. jeżeli samochód nie jexdzi na codzień i nie śmiga po asfalcie to zaspawaj dyfer i będzie diametralna poprawa na błotach jeżeli nie zamierzasz blokować dyfra w żaden sposób to nie ma to raczej sensu bo w terenie mimo większego koła i podniesionego zawieszenia niva radzi sobie..... źle.... na górkach itp jest ok krótki rozstaw do tego podniesiona żadko się wiesza ale wykrzyże czy błota i niva przestaje istnieć.....