czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Moderator: Albert_N
czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Witam wszystkich forumowiczów i prosze o pomoc.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Łady Nivy 1,7i z 2003 roku. Nivka z instalacja gazową. Piszę "szczęśliwym" bo z samochodu jestem bardzo zadowolony w każdych warunkach. Bardzo zadowolony, z małym wyjątkiem a mianowicie wyjatkiem który uprzykrza mi życie od kilku miesięcy i zktórym żaden mechanik ani elektryk nie moga sobie poradzić.
1. gasnie silnik przy zrzucaniu biegu na "luz" np przed skrzyzowaniem lub światłami
2. zdarzają się (coraz częściej) falujące obroty. Wczoraj dochodziły mi do 4 - 5 tys.
3. Ten punkt najbardziej mnie irytuje. CZKAWKA i brak mocy. Jak odpale zimny samochód to jazda na pierwszym i drugim biegu to masakra - samochód czka, skacze, dławi się. Jak dojde do trójki to praktycznie nie ma mocy. Nie mam szans rozpędzic sie do czwartego biegu. Jak samochód sie rozgrzeje i przełączy na gaz to idzie bez problemu. Jak później ją sam przełączam z powrotem na benzyne to raczej tez juz nie głupieje.
Wymieniłem już pompe paliwową, filtry, sprawdziłem swiecę, uszczelniłem wąż (był dziurawy) od filtra powietrza do kolektora ssącego (po tej grzebance miałem troche spokoju), wymieniłem czujnik położenia wałka, odłączałem insalację gazową, odstawiałem do elektryków, mechaników, magików, szamanów i nic.
pomożecie?
Jestem szczęśliwym posiadaczem Łady Nivy 1,7i z 2003 roku. Nivka z instalacja gazową. Piszę "szczęśliwym" bo z samochodu jestem bardzo zadowolony w każdych warunkach. Bardzo zadowolony, z małym wyjątkiem a mianowicie wyjatkiem który uprzykrza mi życie od kilku miesięcy i zktórym żaden mechanik ani elektryk nie moga sobie poradzić.
1. gasnie silnik przy zrzucaniu biegu na "luz" np przed skrzyzowaniem lub światłami
2. zdarzają się (coraz częściej) falujące obroty. Wczoraj dochodziły mi do 4 - 5 tys.
3. Ten punkt najbardziej mnie irytuje. CZKAWKA i brak mocy. Jak odpale zimny samochód to jazda na pierwszym i drugim biegu to masakra - samochód czka, skacze, dławi się. Jak dojde do trójki to praktycznie nie ma mocy. Nie mam szans rozpędzic sie do czwartego biegu. Jak samochód sie rozgrzeje i przełączy na gaz to idzie bez problemu. Jak później ją sam przełączam z powrotem na benzyne to raczej tez juz nie głupieje.
Wymieniłem już pompe paliwową, filtry, sprawdziłem swiecę, uszczelniłem wąż (był dziurawy) od filtra powietrza do kolektora ssącego (po tej grzebance miałem troche spokoju), wymieniłem czujnik położenia wałka, odłączałem insalację gazową, odstawiałem do elektryków, mechaników, magików, szamanów i nic.
pomożecie?
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Bartekkd masz Nive na wielopunktowym wtrysku benzyny.Podpięcie pod komputer diagnostyczny jak najbardziej zalecane.Metodą chybił-trafił będziesz tylko tracił nerwy i pieniądze.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Nivka była podpinana pod kompa ale chyba na jakiś uniwersalnym sofcie. Wykazany był błąd napięcia i elektryk powiedział mi żebym sobie akumulator wymienił.
Kolega podpowiedział mi że te uniwersalne softy sa do kitu i jesli chce sie dowiedzieć szczegółowo co dolega mojej nivie to powinienem podpiąć ją pod komputer z typowym softem do łady.
Musze teraz poszukac jakiegos warsztatu co taki soft posiada.
Kolega podpowiedział mi że te uniwersalne softy sa do kitu i jesli chce sie dowiedzieć szczegółowo co dolega mojej nivie to powinienem podpiąć ją pod komputer z typowym softem do łady.
Musze teraz poszukac jakiegos warsztatu co taki soft posiada.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Bosch service może pomóc.bartekkd pisze:Nivka była podpinana pod kompa ale chyba na jakiś uniwersalnym sofcie. Wykazany był błąd napięcia i elektryk powiedział mi żebym sobie akumulator wymienił.
Kolega podpowiedział mi że te uniwersalne softy sa do kitu i jesli chce sie dowiedzieć szczegółowo co dolega mojej nivie to powinienem podpiąć ją pod komputer z typowym softem do łady.
Musze teraz poszukac jakiegos warsztatu co taki soft posiada.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Popieram wypowiedż Górni$ia.
-
-
- Posty: 247
- Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
- Lokalizacja: Bełżyce
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
zaraz zaraz 1.7i
czy MPI
bo to różnica jak jedno punkt to pomogę a co do MPI dobry serwis BOSCH-a więc co tam masz schowane
w sumie w 2003 były same MPI robione



w sumie w 2003 były same MPI robione

Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Kamiloskop też sie nad tym zastanawiałem czy "i" czy "MPi" ale chyba "i" nie ma czujnika wałka rozrządu,pisane było o tym na forum ale juz nie pamietam.Bartekkd napisz czy po włączeniu zapłonu świeci się lampka diagnostyki silnika.Może "profilaktycznie" też masz tą lampke odłączoną?
-
-
- Posty: 247
- Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
- Lokalizacja: Bełżyce
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
czujnik wałka niby w MPI ale znowu w I jest też czujnik tylko koła:)
wiec czekamy na konkrety jedno czy wielo punkt
wiec czekamy na konkrety jedno czy wielo punkt
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Koledzy,
na karoserii mam napisane 1,7i
w dowodzie rejestracyjnym mam wbite 1,7i
WAZ
212140
Co do roku produkcji to walnałem sie o rok.
Samochód jest z 2002
Pierwsza rejestracja była w 2003 stąd moja pomyłka
na karoserii mam napisane 1,7i
w dowodzie rejestracyjnym mam wbite 1,7i
WAZ
212140
Co do roku produkcji to walnałem sie o rok.
Samochód jest z 2002
Pierwsza rejestracja była w 2003 stąd moja pomyłka
-
-
- Posty: 247
- Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
- Lokalizacja: Bełżyce
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
e e e e e
zrób może foto będzie lepiej
jak jedno punkt damy rade

zrób może foto będzie lepiej

jak jedno punkt damy rade

Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Kiedyś robiłem fotki pod maską:
























-
-
- Posty: 247
- Rejestracja: śr mar 14, 2012 12:15 pm
- Lokalizacja: Bełżyce
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
1.7 MPI nie pomoge tylko bosch serwice
wielopunkt



wielopunkt


Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Jak najbardziej wielopunktowy wtrysk.Bartekkd masz wyjątkowo niechlujnie podłaczony gaz do przewodu powietrza.Tam mi czegoś brakuje,a bezpiecznik antywybuchowy masz za blisko przepływomierza.Kb-autostyle na którejś stronie przedstawiał miksery do wielopunktu.To co moge Tobie polecić oprócz serwisu Boscha to sprawdż czy w tym bezpieczniku antywybuchowym czy lekko pracuje klapka.A jeżeli na obudowie bezbiecznika masz nawiercony otworek to on musi patrzeć idealnie w góre.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Dobrze,że wstawiłeś takie zdjęcia.Teraz widze,że ten skur...syński salon i serwis gdzie kupowałem Nive nawet mnie okradł z tej rozpórki co biegnie od podszybia do górnego uchwytu głowicy.To ta rurka w kolorze nadwozia.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
az tak biegły to ja nie jestem.Janusz73 pisze:Jak najbardziej wielopunktowy wtrysk.Bartekkd masz wyjątkowo niechlujnie podłaczony gaz do przewodu powietrza.Tam mi czegoś brakuje,a bezpiecznik antywybuchowy masz za blisko przepływomierza.Kb-autostyle na którejś stronie przedstawiał miksery do wielopunktu.To co moge Tobie polecić oprócz serwisu Boscha to sprawdż czy w tym bezpieczniku antywybuchowym czy lekko pracuje klapka.A jeżeli na obudowie bezbiecznika masz nawiercony otworek to on musi patrzeć idealnie w góre.
Gdybys zechciał wskazac palcem ten bezpiecznik to chetnie sprawdzę
z góry dzieki
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Bartekkd to jest element który masz przed samą obudową filtra powietrza(z taką czarną opaską),na przewodzie obudowa filtra-kolektor ssący.Ogólnie nie podoba mi się u Ciebie to połaczenie obudowa filtra-kolektor ssący bo to musi być idealnie szczelne i bez żadnych załamań które powodują opory w przepływie powietrza.Możesz spróbować jak auto zachowuje się po wymontowaniu tego bezpiecznika ale wtedy sprawdzaj tylko na benzynie.Zawias tej klapki w bezpieczniku musi być poziomo u góry i w takim położeniu nawiercona kropka na obudowie (o ile jest,a powinna być) pokaże się też u góry.Klapka musi pracować leciutko,dmuchasz na nią i ona się otwiera.Możesz też sprawdzić czy wlot powietrza do filtra (trąbka) nie jest czymś przypchana.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Nie moge "skumać" co masz pod tą dętką na tym przewodzie gumowym,raczej to niemożliwe,żebyś miał wstawione dwa bezpieczniki.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Janusz73 pisze:Nie moge "skumać" co masz pod tą dętką na tym przewodzie gumowym,raczej to niemożliwe,żebyś miał wstawione dwa bezpieczniki.
Jak ja oddałem do znajomego serwisanta to przypadkiem zobaczył, że właśnie ten wąż od filtra powietrza do kolektora ssacego jest pękniety i w ten sposób go załatał. wsadził do środka jakąś rurke metalową, owinął tą detka pozakleja i ścisna metalowmy opaskami.
Co ciekawe po tej operacji przedmiotowe problemy zniknęły.
powiedział mi że teraz bedzie dobrze i że przyczyna był ten wąż przez który dochodziło lewe powietrze.
Niestety po jakiś 2 tygodniach problem powrócił. Jednak ja tez celował bym jakoś w tym kierunku, gdyz skoro było dobrze to może on cos przy tym poruszył że sie poprawiło na jakis czas
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
czy chodzi Ci o to świństwo jak zaznaczyłem niże?Janusz73 pisze:Bartekkd to jest element który masz przed samą obudową filtra powietrza(z taką czarną opaską),na przewodzie obudowa filtra-kolektor ssący.Ogólnie nie podoba mi się u Ciebie to połaczenie obudowa filtra-kolektor ssący bo to musi być idealnie szczelne i bez żadnych załamań które powodują opory w przepływie powietrza.Możesz spróbować jak auto zachowuje się po wymontowaniu tego bezpiecznika ale wtedy sprawdzaj tylko na benzynie.
Wyciagnąc to i zobaczyć jak bedzie?
Czemu tylko na benzynie?

Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Nie.To przepływomierz.Chodzi o tą część co jest zaraz za nim na tym gumowym przewodzie.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Bezpiecznik masz zaraz z boku.Wkretem przykręcony do obudowy filtra i opaską zamocowany do gumowego przewodu.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Dlatego sprawdzaj tylko na benzynie bo w razie wystrzału gdyby gaz wybuchł w przewodzie powietrza zniszczy obudowe filtra powietrza.Uważam tak,że jeżeli przepływomierz jest ok i zrobisz porządek z tym przewodem powietrza to silnik będzie pracował tak jak należy.Jeżeli za przepływomierzem silnik dostaje lewe powietrze lub są duże opory jego przepływu to nie ma mowy żeby silnik na wtrysku dobrze pracował.Przepływomierz podaje parametry do komputera które nie zgadzają się ze stanem rzeczywistym ilości powietrza jakie otrzymuje silnik i skład paliwo-powietrze jest nieodpowiedni.A napisz jak ten silnik się Tobie uruchamia zimny i ciepły?
- xanderagb
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz paź 07, 2012 7:27 am
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
ja miałem podobnie w swojej MPI, tj. na zimnym silniku brak mocy i sama się naprawiła:D ale powiem szczerze, że tak naprawdę dalej walczę z silnikiem w mojej ładzianie, bo u mnie dławi się po dodaniu gazu po hamowaniu silnikiem, i strzela w tłumik jak głupia przy przegazówce, ty też tak masz? po ostatnim podłączaniu do kompa wyszło, że sonda lambda za katalizatorem nie działa-nie ma zmiany napięcia przy różnych obrotach silnika.
Re: czkawka, brak mocy, falujące obroty itp
Xanderagb.Sonda kontrolna za katalizatorem tak właśnie działa,skład spalin za katalizatorem jest w porządku i nie ma zmian napięcia.Co do tego dławienia się silnika i dopalania mieszanki w kolektorze wydechowym to przyjrzałbym się na układ rozrządu i sprawność popychaczy hydraulicznych.Już pisze dlaczego.Moja Niva też potrafiła strzelić z wydechu przy zwalnianiu z gazu i po prostu przypadek sprawił że teraz tego nie mam.Jezdziłem na Lotosie syntetycznym 5W/40 i kupiłem taki olej na stacji paliw,a ekspedientka się pomyliła i załadowała mi do reklamówki Lotos Traffic Pro 505.1 rekomendowany do silników Diesla z pompowtryskiwaczami i do silników benzynowych.Pompowtryskiwacz,a popychacz hydrauliczny to dwie inne części ale jak zalałem silnik tym olejem to nawet jak chce żeby Niva strzeliła z rury to nie ma szans.Dlatego za to dopalanie w wydechu winie układ rozrządu,zwłaszcza popychacze.Jeszcze raz oglądam co ma pod maską Bartekkd.Jest żle zamontowany bezpiecznik,jest za blisko przepływomierza.Zasysane powietrze musi otworzyć w nim klapke,a z tego wzgledu że jest blisko przepływomierza to może zakłócać jego odczyt.U mnie gazownicy zamontowali mikser z bezpiecznikiem w jednym,właśnie w tym miejscu co u Bartkakd jest tylko mikser.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość