Problem z zaworami.

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Bazarnia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 27, 2013 1:29 pm

Problem z zaworami.

Post autor: Bazarnia » sob kwie 27, 2013 2:11 pm

Chciałem dokonac regulacji luzow zaworowych, ale natrafilem na problem. Wałek rozrządu jest u gory i nie moge wykonac regulacji jak chociazby w skuterze czy w felicji. Przegladajac forum czytalem ze nalezy uzyc plytek i jakiegos specjalnego przyrzadu. Mechanik powiedział ze trzeba sciągać obudowe wałka i popuscic rozrząd. Czy to prawda? Bo nie wydaje mi sie zeby operacja wykonywana co 10 tyś wymagała takich komplikacji. Prosze o pomoc.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Problem z zaworami.

Post autor: Janusz73 » sob kwie 27, 2013 4:30 pm

Bazarnia masz 1.7 z 99roku.W niej mogą być już hydrauliczne popychacze i luzu nie regulujesz ale niech wypowiedzą sie inni forumowicze.W swojej 1.7MPi z 2004roku już takie popychacze mam i na pewno były one montowane w Nivach wcześniej.Nivy z mechaniczną regulacją zaworów dobrze nie znam ale tam sie chyba nic nie reguluje podkładkami jak w Dieslach Citroena lub Volsvagena.Obejrzyj dokładnie forum i na pewno ten temat już gdzieś jest.

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Problem z zaworami.

Post autor: 2Kółka » sob kwie 27, 2013 10:58 pm

Zaraz przyjdzie Adam i Cię opier.doli, że Ci się do książki nie chce zajrzeć :)21

Poza tym witam, wytrwałości życze :)21

Awatar użytkownika
majus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 20, 2011 6:06 pm
Lokalizacja: Zgierz

Re: Problem z zaworami.

Post autor: majus » ndz kwie 28, 2013 9:15 am

Jeśli nie była to jakaś przeróbka to Nivka na monowtrysku powinna jeszcze mieć normalną regulacje zaworów, hydraulika dopiero w MPI.
Niva 1,7 MPI, 2002.

Bazarnia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 27, 2013 1:29 pm

Re: Problem z zaworami.

Post autor: Bazarnia » ndz kwie 28, 2013 8:10 pm

Oj to sprawdze. Poszperam i może cos znajde. W każdym razie dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z zaworami.

Post autor: cerber67 » ndz kwie 28, 2013 8:54 pm

http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... telya.html
Zapewne nie masz listwy regulacyjnej i mikromierza zegarowego, więc pozostanie Ci standardowa metoda - szczelinomierz.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
xanderagb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: ndz paź 07, 2012 7:27 am
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Problem z zaworami.

Post autor: xanderagb » pn kwie 29, 2013 9:06 am

ja mam mpi z 2001 roku i juz mam hydraulike, nietrudno rozpoznac jakie popychacze są w silniku:)
co do regulacji manualnej - nie jest ona specjalnie trudna, wystarczy szczelinomierz i parę kluczy,
nalezy pamietac zeby kręcić wałem zglodnie z kierunkiem pracy silnika tj. w ładzie w prawo (zgodnie z zegarkiem),
obracac silnikiem najlepiej jest przy wykręconych swiecach poprzez koło pasowe (klucz nasadowy 36 lub 38? ), niektórzy wrzucają bieg i przepychają lekko samochód ale jest to mało dokadna technika :)

Bazarnia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 27, 2013 1:29 pm

Re: Problem z zaworami.

Post autor: Bazarnia » wt kwie 30, 2013 7:56 pm

Dzisiaj zabrałem się za regulacje, dzieki za dodanie linku, ale głównie korzystałem z poradnika co prawda do silnika 1.6 ale reguła ta sama :) Natknałem się jednak na pewien problem. Nie wiem czy wynika to z małej szerokości szczelinomierza jakim dysponuje, stanowi moze 1/3 tego który jest przedstawiony na rysunkach. W jednym miejscu pracuje lekko,a gdy go lekko przesunę blokuje się, tak jakby dźwigienki zaworów i krzywki nie były względem siebie równoległe. Więc wina szczelinomierza czy wytartych krzywek bądź dźwigienek ? Dodam że zjawisko to - wystepuje bardziej lub mniej - w zaleznosci od zaworu.

EE chyba sam już wiem :P przeciez dźwigienka jest popuszczona i lekko pracowała rownierz na boki. Niech ktoś mnie oświeci bo nie jestem pewien :)

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z zaworami.

Post autor: cerber67 » śr maja 01, 2013 2:13 pm

Zasadniczo, to nie ma co zwalać na szczelinomierz ;-) Najprawdopodobniej masz problem z przylgnią wałek-dźwigienka. Nie są równoległe. Jeżeli już się bawisz rozrządem to go rozepnij, sprawdź wałek i dźwigienki, wymień rozrząd jeżeli trzeba. Po zdjęciu wałka zobaczysz jak są powycierane dźwigienki.
Niva `88 1.6 zagazowana

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Problem z zaworami.

Post autor: Janusz73 » śr maja 01, 2013 5:00 pm

Cerber67 ma racje.Ja z doświadczenia pozwole sobie dodać,że większe luzy zaworowe są mniej szkodliwe niż jak są za małe.Mi kiedyś w innym samochodzie z silnikiem benzynowym serwis ustawił luzy,fabrycznie powinny być ssące-0,25,wydechy-0,40 a ustawili tak-0,10 i 0,25.Wtedy z silnikiem działy się cuda.Jakbym miał LPG to z zaworów nic by nie zostało.Bazarnia nawet nie zrażaj sie tym jak zawory troche hałasują.

Bazarnia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 27, 2013 1:29 pm

Re: Problem z zaworami.

Post autor: Bazarnia » śr maja 01, 2013 9:37 pm

Nie testowałem go bo nie miałem kiedy, ale odpaliłem na chwile i teraz jest sporo ciszej. Teraz pytanie czy nie przesadziłem, ale starałem sie wyregulwoac je tak, ze w miejscu w ktorym dzwigienki/krzywki przylegaja najblizej ustawiałem 0,15 zgodnie z książka. Zobacze co sie bedzie działo, jesli cos nie tak to wroce do poprzedniego ustawienia a w najgorszym wypadku będe ingerował w rozrząd zgodnie z waszymi zaleceniami. Pozdrawiam:)

Bazarnia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 27, 2013 1:29 pm

Re: Problem z zaworami.

Post autor: Bazarnia » pn cze 10, 2013 8:38 pm

Chciałem odświeżyć trochę temat, minęło trochę czasu, zrobiliśmy ładą parę set kilometrów. Niva po regulacji chodziła ok, do teraz nie straciła mocy, nie było z nia żadnych problemów. Niedawno pojawiły się problemy z rozrządem ale pomijając to - mechanik zarzucił mi że problemy zaczęły się z mojej winy, bo ustawiałem zawory według metody z książki tzn. 0 stopni ustawiałem 8 i 6 krzywke obrot o 180 stopni i nastepne etc... Stwierdził ze to idiotyczna metoda i regulował zawory po swojemu, patrzył kiedy zawory są zamkniete i po kolei 1,4 cyl, pozniej 3 czy 2. Wiec powiedzcie mi ? czy ksiazka sie myli ? :)

Awatar użytkownika
wycior_2007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: wt lip 07, 2009 8:53 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problem z zaworami.

Post autor: wycior_2007 » pn cze 10, 2013 9:57 pm

Książka się nie myli !!!!!!!!!!! Nasi mechanicy i ja sam też ustawiałem i ustawiam na wahanie- (fiat 125, Polonez no i Maluch silnik dwu cylindrowy) czyli jak się mijają zawory na 4 cylindrze to reguluję luz na 1 i na odwrót . Jeśli potrzebujesz to mam książkę w pdf i mogę Ci przesłać na mail :D
NIVA 1.6 1990r. jeszcze CCCP :)

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Problem z zaworami.

Post autor: górni$ » wt cze 11, 2013 7:04 am

A co to za różnica, czy regulujemy po kolei kolejnością książkową, czy jedziemy po kolei i regulujemy "wolne"-zamknięte zawory? :roll:

Bazarnia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 27, 2013 1:29 pm

Re: Problem z zaworami.

Post autor: Bazarnia » wt cze 11, 2013 3:17 pm

Książkę posiadam od dawna, regulowałem według niej :) Pytam, wolę się upewnić bo zostałem strasznie zbluzgany. Problem w tym, że po uruchomieniu silnik na wolnych obrotach zaczął strasznie hałasować. Doszliśmy do wniosku że to łancuszek bo i z tamtąd wydobywał się hałas. Poluzowałem nakrętkę napinacza, zacząłem kręcic korbowodem ale nie udało się nawet ani raz... Coś się zablokowało. Póżniej zrobiłem mało rozważnie, tak jak jeden z kolegów na forum no i pokrzywiłem zawory. Resztę tematu znam, śledziłem uważnie temat ale nie do końca teraz wiem - Dlaczego nie mogłem obrócić korbowodem po poluzowaniu nakrętki napinacza ? Nie chce powtórki po remoncie silnika, gdybym kiedyś znów chciał naciągnąć łancuszek :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości