Na czym jeździć??H4 czy L4.........??

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz gru 03, 2006 9:16 pm

Seb@ pisze:Gelendy mają też pozycje "N" na reduktorze. Poco ??
Nie tylko gelendy... Po co? Holowanie, żeby dało się przerzucić tą zębatkę, no i jaki wypas, jak możesz mieć o jedno ustawienie wajchy więcej :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

zax

Post autor: zax » ndz gru 03, 2006 10:12 pm

A ja mam 2 razy N !! :)21
Raz jak przerzucam z 2H na 4H a drugi raz jak zmieniam 4H na 4L :)21

Po co to? W niektórych autach ustawienie N daje napęd na któreś tam wyjście mocy... np do wyciągarki mechanicznej, wiertnicy itd...

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn gru 11, 2006 10:26 am

a tak wogole to na l4 jezdzic nie wolno, tylko siedziec w domu i sie kurowac :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » pn sty 01, 2007 11:49 pm

pedro3 pisze:A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Chyba mniejszość ma centralny dyfer? Japońskie wynalazki typu Suzuki, HiLux, chyba Patrol też nie mają. Po to jest 2H żeby nie były potrzebne no nie?
Ja tam zawsze jak wjeżdzam w teren tzn tam gdzie nie dałbym rady plaskaczem wrzucam 4L. W końcu po to jest reduktor. Dla mnie wyznacznikiem tego co jest terenówką a co SUV-em jest to czy ma reduktor. Fajnie zapina się po lesie na 4L i na 5-ce :lol: .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » wt sty 02, 2007 8:31 am

Masmo pisze:
pedro3 pisze:A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Japońskie wynalazki typu Suzuki, HiLux, chyba Patrol też nie mają.
Japoński wynalazek typu Mitsubishi ma.
Nowa Vitara też ma, nie wiem jak z Toykami i nowym Patrolem.
Masmo pisze: Po to jest 2H żeby nie były potrzebne no nie?
Ciekawy pogląd ... :roll:
Terenówkę mam dopiero kilka miesięcy, ale już przekonałem się, że centralny dyfer przydaje się na czarnym podczas jazdy w ulewnym deszczu.
Auto z zapiętym 4x4 zachowuje się bardziej stabilnie i pewniej trzyma się w zakrętach (to moje subiektywne zdanie).
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt sty 02, 2007 8:47 am

pedro3 pisze:
Masmo pisze:
pedro3 pisze:A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Japońskie wynalazki typu Suzuki, HiLux, chyba Patrol też nie mają.
Japoński wynalazek typu Mitsubishi ma.
Nowa Vitara też ma, nie wiem jak z Toykami i nowym Patrolem.
Nowa Vitara to już nie jest klasyczna terenówka to już jest niestety SUV z reduktorem. W teren zdecydowanie wolę dołączny na sztywno napęd niż jakieś elektroniczne wynalazki.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » wt sty 02, 2007 8:51 am

SuperSelect w Pajero chyba nie jest sterowany elektronicznie tylko mechanicznie.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt sty 02, 2007 8:51 am

pedro3 pisze:
Masmo pisze: Po to jest 2H żeby nie były potrzebne no nie?
Ciekawy pogląd ... :roll:
Terenówkę mam dopiero kilka miesięcy, ale już przekonałem się, że centralny dyfer przydaje się na czarnym podczas jazdy w ulewnym deszczu.
Auto z zapiętym 4x4 zachowuje się bardziej stabilnie i pewniej trzyma się w zakrętach (to moje subiektywne zdanie).
Pewnie że na czarnym śliskim lepiej mieć cetralny dyfer i permanetne 4x4 a najlepiej torsena, ale tu zajmujemy się jazdą w terenie gdzie nawet jak masz centralny dyfer musisz go zablokować żeby to miało sens. Więc terenówki z dołącznym na sztywno 4x4 są tak samo użytecze jak te z centralnym dyfem i jego blokadą a są sporo tańsze i lżejsze.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt sty 02, 2007 9:18 am

pedro3 pisze:SuperSelect w Pajero chyba nie jest sterowany elektronicznie tylko mechanicznie.
Znaczy torsen czy wiskoza?? Bo na stronie Mitsubishi same marketingowe pierduły w stylu "uskrzydlony silnik" :lol: . Ja tam i tak wolę w aucie terenowym mechaniczne rozwiązania sterowane dzwigną przez kierowce.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 10:04 pm

mendelmax pisze:
Seb@ pisze:Gelendy mają też pozycje "N" na reduktorze. Poco ??
Nie tylko gelendy... Po co? Holowanie, żeby dało się przerzucić tą zębatkę, no i jaki wypas, jak możesz mieć o jedno ustawienie wajchy więcej :wink:
w sumie banał ale mój jeep ma też położenie reduktora ,, N" i nie wiem za boga do czego jest i co rozłącza lub załącza ??
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

zax

Post autor: zax » ndz sty 28, 2007 10:10 pm

KUCHARZ pisze:
mendelmax pisze:
Seb@ pisze:Gelendy mają też pozycje "N" na reduktorze. Poco ??
Nie tylko gelendy... Po co? Holowanie, żeby dało się przerzucić tą zębatkę, no i jaki wypas, jak możesz mieć o jedno ustawienie wajchy więcej :wink:
w sumie banał ale mój jeep ma też położenie reduktora ,, N" i nie wiem za boga do czego jest i co rozłącza lub załącza ??
Wszystko rozłącza...

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » ndz sty 28, 2007 10:20 pm

To jest luz reduktorowy...
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 10:26 pm

Pasza pisze:To jest luz reduktorowy...
Dzięki a od maja się nad tym zastanawiałem :)2
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn sty 29, 2007 12:01 am

Więc jak w suce (sj, samuraj) mam mechanika to korzystam wtedy z N? Czy coś jeszcze się przerabia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości