chyba wiadomo o co chodzi....
Moderator: Mroczny
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz gru 03, 2006 9:16 pm
Seb@ pisze:Gelendy mają też pozycje "N" na reduktorze. Poco

Nie tylko gelendy... Po co? Holowanie, żeby dało się przerzucić tą zębatkę, no i jaki wypas, jak możesz mieć o jedno ustawienie wajchy więcej

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
zax
Post
autor: zax » ndz gru 03, 2006 10:12 pm
A ja mam 2 razy N

Raz jak przerzucam z 2H na 4H a drugi raz jak zmieniam 4H na 4L
Po co to? W niektórych autach ustawienie N daje napęd na któreś tam wyjście mocy... np do wyciągarki mechanicznej, wiertnicy itd...
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » pn gru 11, 2006 10:26 am
a tak wogole to na l4 jezdzic nie wolno, tylko siedziec w domu i sie kurowac

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » pn sty 01, 2007 11:49 pm
pedro3 pisze:A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Chyba mniejszość ma centralny dyfer? Japońskie wynalazki typu Suzuki, HiLux, chyba Patrol też nie mają. Po to jest 2H żeby nie były potrzebne no nie?
Ja tam zawsze jak wjeżdzam w teren tzn tam gdzie nie dałbym rady plaskaczem wrzucam 4L. W końcu po to jest reduktor. Dla mnie wyznacznikiem tego co jest terenówką a co SUV-em jest to czy ma reduktor. Fajnie zapina się po lesie na 4L i na 5-ce

.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
pedro3
-

- Posty: 217
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
- Lokalizacja: Wadowice
Post
autor: pedro3 » wt sty 02, 2007 8:31 am
Masmo pisze:pedro3 pisze:A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Japońskie wynalazki typu Suzuki, HiLux, chyba Patrol też nie mają.
Japoński wynalazek typu Mitsubishi ma.
Nowa Vitara też ma, nie wiem jak z Toykami i nowym Patrolem.
Masmo pisze:
Po to jest 2H żeby nie były potrzebne no nie?
Ciekawy pogląd ...
Terenówkę mam dopiero kilka miesięcy, ale już przekonałem się, że centralny dyfer przydaje się na czarnym podczas jazdy w ulewnym deszczu.
Auto z zapiętym 4x4 zachowuje się bardziej stabilnie i pewniej trzyma się w zakrętach (to moje subiektywne zdanie).
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt sty 02, 2007 8:47 am
pedro3 pisze:Masmo pisze:pedro3 pisze:A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Japońskie wynalazki typu Suzuki, HiLux, chyba Patrol też nie mają.
Japoński wynalazek typu Mitsubishi ma.
Nowa Vitara też ma, nie wiem jak z Toykami i nowym Patrolem.
Nowa Vitara to już nie jest klasyczna terenówka to już jest niestety SUV z reduktorem. W teren zdecydowanie wolę dołączny na sztywno napęd niż jakieś elektroniczne wynalazki.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
pedro3
-

- Posty: 217
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
- Lokalizacja: Wadowice
Post
autor: pedro3 » wt sty 02, 2007 8:51 am
SuperSelect w Pajero chyba nie jest sterowany elektronicznie tylko mechanicznie.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt sty 02, 2007 8:51 am
pedro3 pisze:
Masmo pisze:
Po to jest 2H żeby nie były potrzebne no nie?
Ciekawy pogląd ...
Terenówkę mam dopiero kilka miesięcy, ale już przekonałem się, że centralny dyfer przydaje się na czarnym podczas jazdy w ulewnym deszczu.
Auto z zapiętym 4x4 zachowuje się bardziej stabilnie i pewniej trzyma się w zakrętach (to moje subiektywne zdanie).
Pewnie że na czarnym śliskim lepiej mieć cetralny dyfer i permanetne 4x4 a najlepiej torsena, ale tu zajmujemy się jazdą w terenie gdzie nawet jak masz centralny dyfer musisz go zablokować żeby to miało sens. Więc terenówki z dołącznym na sztywno 4x4 są tak samo użytecze jak te z centralnym dyfem i jego blokadą a są sporo tańsze i lżejsze.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt sty 02, 2007 9:18 am
pedro3 pisze:SuperSelect w Pajero chyba nie jest sterowany elektronicznie tylko mechanicznie.
Znaczy torsen czy wiskoza?? Bo na stronie Mitsubishi same marketingowe pierduły w stylu "uskrzydlony silnik"

. Ja tam i tak wolę w aucie terenowym mechaniczne rozwiązania sterowane dzwigną przez kierowce.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
KUCHARZ
-

- Posty: 238
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Post
autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 10:04 pm
mendelmax pisze:Seb@ pisze:Gelendy mają też pozycje "N" na reduktorze. Poco

Nie tylko gelendy... Po co? Holowanie, żeby dało się przerzucić tą zębatkę, no i jaki wypas, jak możesz mieć o jedno ustawienie wajchy więcej

w sumie banał ale mój jeep ma też położenie reduktora ,, N" i nie wiem za boga do czego jest i co rozłącza lub załącza

Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"
-
zax
Post
autor: zax » ndz sty 28, 2007 10:10 pm
KUCHARZ pisze:mendelmax pisze:Seb@ pisze:Gelendy mają też pozycje "N" na reduktorze. Poco

Nie tylko gelendy... Po co? Holowanie, żeby dało się przerzucić tą zębatkę, no i jaki wypas, jak możesz mieć o jedno ustawienie wajchy więcej

w sumie banał ale mój jeep ma też położenie reduktora ,, N" i nie wiem za boga do czego jest i co rozłącza lub załącza

Wszystko rozłącza...
-
Pasza
-

- Posty: 1837
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pasza » ndz sty 28, 2007 10:20 pm
To jest luz reduktorowy...
...to je reli...
...były pilot...

-
KUCHARZ
-

- Posty: 238
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Post
autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 10:26 pm
Pasza pisze:To jest luz reduktorowy...
Dzięki a od maja się nad tym zastanawiałem

Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"
-
Wojtek-P
-

- Posty: 1177
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Wojtek-P » pn sty 29, 2007 12:01 am
Więc jak w suce (sj, samuraj) mam mechanika to korzystam wtedy z N? Czy coś jeszcze się przerabia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości