Kiedy jazda z napędem na 4

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw lis 06, 2008 7:33 pm

i środek bezwładności metr niżej niż w normalnym aucie :wink:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw lis 06, 2008 7:38 pm

i wnętrze z polotem zaprojektowane, w przeciwieństwie do Subaru Legacy

:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw lis 06, 2008 7:43 pm

i tylko części w sklepie z fjijatami się kupuje :)3

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw lis 06, 2008 9:46 pm

Szczerze mówiąc w moim na wyluzowanie naprężeń napędu przy 4x4 wystarczy odcinek z 10 m asfaltu, zupełnie suchutkiego. Jak sobie czasem zapomnę u ruszę z parkingu z zapiętym 4x4 :wink:

Międzyosiową różnicówkę ma np. L200, ale hile, do najnowszych włącznie ciągle po staremu ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
bieniek123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: wt sty 13, 2004 3:22 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Kiedy jazda z napędem na 4

Post autor: bieniek123 » pn sty 05, 2009 4:21 pm

Kolega ma rav4 i ma pytanie.Jesli mozna to prosilbym od razu dlaczego tak a nie innaczej:

Mam pytanie czy w warunkach jakie są teraz na drodze: snieg,błoto posniegowe na krótkich odcinkach 5-6 km (nie w ruchu miejskim) lepiej jeżdzić z włączoną blokadą 4x4 50:50 , czy nić nie włączać i powierzyć wszystko elektronice.
Nadmienie że żona jest początkującym kierowcą.
Co do elektronicznego rozdziału napędu ponoć Toyota ma w tej chwili jeden z najlepszych tego typu system VSC ,
w teście terenowym okazał sie lepszy od napędu BMW X3 uważany ża najbardziej inteligentny system.

backowic1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 20, 2007 6:27 pm
Lokalizacja: Zaklików

Re: Kiedy jazda z napędem na 4

Post autor: backowic1 » pn sty 19, 2009 6:21 pm

bieniek123 pisze:Kolega ma rav4 i ma pytanie.Jesli mozna to prosilbym od razu dlaczego tak a nie innaczej:

Mam pytanie czy w warunkach jakie są teraz na drodze: snieg,błoto posniegowe na krótkich odcinkach 5-6 km (nie w ruchu miejskim) lepiej jeżdzić z włączoną blokadą 4x4 50:50 , czy nić nie włączać i powierzyć wszystko elektronice.
Nadmienie że żona jest początkującym kierowcą.
Co do elektronicznego rozdziału napędu ponoć Toyota ma w tej chwili jeden z najlepszych tego typu system VSC ,
w teście terenowym okazał sie lepszy od napędu BMW X3 uważany ża najbardziej inteligentny system.
Zależy z którego roku samochód. Starsze modele mają stały naped 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Blokadę mechanizmu (bo chyba o to ci chodzi) włącza się wtedy gdy utkniesz w zaspie lub jakimś błotku. Nie zaleca się długo z taką blokadą szarpać bo jest oparta o sprzęgło wiskotyczne (chyba wiskotyczne) i podobnież szybko się przegrzewa i można takie sprzegiełko wiskotuczne upalić. Włączenie blokady przy normalnej jeździe tylko pogarsza prowadzenie samochodu. Przód i tył spięty jest wtedy ze sobą na sztywno i można ładnie z zakrętu wylecieć. W nowszych modelach stosowane jest podobnież trochę inne rozwiązanie, ale i tu wydaje mi się, że lepiej żadnych blokad przy normalnej jeździe nie stosować, no chyba że cały czas będziesz jechał prosto :).
Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kiedy jazda z napędem na 4

Post autor: alfik » wt sty 20, 2009 10:14 am

Jak stara to ma dyfer i blokada się nie przegrzewa, jak nowa i tak powyżej pewnej prędkości (40???) sama się wyłączy (i nie jest to blokada, tylko zastępujące dyfer sterowane komputerem sprzęgło, które przegrzeć się może). Do zapewnienia stabilności na szosie automatyka i elektronika starczy.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9396
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Kiedy jazda z napędem na 4

Post autor: Krees » wt sty 20, 2009 3:37 pm

Dopóki blokada nie jest niezbędna, to nie włączać. Już samo 4x4 to dużo, a ma taką wadę, że odmóżdża. Co z tego, że ruszysz super bez poślizgu i będziesz jechał jak po szynach mimo ślizgawicy, jeśli przy pierwszej próbie hamowania "przesiądziesz się" na sanki? :roll: :)
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kiedy jazda z napędem na 4

Post autor: alfik » wt sty 20, 2009 9:50 pm

Fakt - przesiadka na stałe 4x4 jest niebezpieczna - wydaje się, że nigdy nie jest ślisko, tylko podczas hamowania :)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Kiedy jazda z napędem na 4

Post autor: LR_Olek » śr mar 04, 2009 10:32 am

alfik pisze:Fakt - przesiadka na stałe 4x4 jest niebezpieczna - wydaje się, że nigdy nie jest ślisko, tylko podczas hamowania :)
a od czego ma sie rozum
?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości