
Kiedy jazda z napędem na 4
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Szczerze mówiąc w moim na wyluzowanie naprężeń napędu przy 4x4 wystarczy odcinek z 10 m asfaltu, zupełnie suchutkiego. Jak sobie czasem zapomnę u ruszę z parkingu z zapiętym 4x4
Międzyosiową różnicówkę ma np. L200, ale hile, do najnowszych włącznie ciągle po staremu ...

Międzyosiową różnicówkę ma np. L200, ale hile, do najnowszych włącznie ciągle po staremu ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- bieniek123
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: wt sty 13, 2004 3:22 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Kiedy jazda z napędem na 4
Kolega ma rav4 i ma pytanie.Jesli mozna to prosilbym od razu dlaczego tak a nie innaczej:
Mam pytanie czy w warunkach jakie są teraz na drodze: snieg,błoto posniegowe na krótkich odcinkach 5-6 km (nie w ruchu miejskim) lepiej jeżdzić z włączoną blokadą 4x4 50:50 , czy nić nie włączać i powierzyć wszystko elektronice.
Nadmienie że żona jest początkującym kierowcą.
Co do elektronicznego rozdziału napędu ponoć Toyota ma w tej chwili jeden z najlepszych tego typu system VSC ,
w teście terenowym okazał sie lepszy od napędu BMW X3 uważany ża najbardziej inteligentny system.
Mam pytanie czy w warunkach jakie są teraz na drodze: snieg,błoto posniegowe na krótkich odcinkach 5-6 km (nie w ruchu miejskim) lepiej jeżdzić z włączoną blokadą 4x4 50:50 , czy nić nie włączać i powierzyć wszystko elektronice.
Nadmienie że żona jest początkującym kierowcą.
Co do elektronicznego rozdziału napędu ponoć Toyota ma w tej chwili jeden z najlepszych tego typu system VSC ,
w teście terenowym okazał sie lepszy od napędu BMW X3 uważany ża najbardziej inteligentny system.
Re: Kiedy jazda z napędem na 4
Zależy z którego roku samochód. Starsze modele mają stały naped 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Blokadę mechanizmu (bo chyba o to ci chodzi) włącza się wtedy gdy utkniesz w zaspie lub jakimś błotku. Nie zaleca się długo z taką blokadą szarpać bo jest oparta o sprzęgło wiskotyczne (chyba wiskotyczne) i podobnież szybko się przegrzewa i można takie sprzegiełko wiskotuczne upalić. Włączenie blokady przy normalnej jeździe tylko pogarsza prowadzenie samochodu. Przód i tył spięty jest wtedy ze sobą na sztywno i można ładnie z zakrętu wylecieć. W nowszych modelach stosowane jest podobnież trochę inne rozwiązanie, ale i tu wydaje mi się, że lepiej żadnych blokad przy normalnej jeździe nie stosować, no chyba że cały czas będziesz jechał prostobieniek123 pisze:Kolega ma rav4 i ma pytanie.Jesli mozna to prosilbym od razu dlaczego tak a nie innaczej:
Mam pytanie czy w warunkach jakie są teraz na drodze: snieg,błoto posniegowe na krótkich odcinkach 5-6 km (nie w ruchu miejskim) lepiej jeżdzić z włączoną blokadą 4x4 50:50 , czy nić nie włączać i powierzyć wszystko elektronice.
Nadmienie że żona jest początkującym kierowcą.
Co do elektronicznego rozdziału napędu ponoć Toyota ma w tej chwili jeden z najlepszych tego typu system VSC ,
w teście terenowym okazał sie lepszy od napędu BMW X3 uważany ża najbardziej inteligentny system.

Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Carisma
Re: Kiedy jazda z napędem na 4
Jak stara to ma dyfer i blokada się nie przegrzewa, jak nowa i tak powyżej pewnej prędkości (40???) sama się wyłączy (i nie jest to blokada, tylko zastępujące dyfer sterowane komputerem sprzęgło, które przegrzeć się może). Do zapewnienia stabilności na szosie automatyka i elektronika starczy.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Kiedy jazda z napędem na 4
Dopóki blokada nie jest niezbędna, to nie włączać. Już samo 4x4 to dużo, a ma taką wadę, że odmóżdża. Co z tego, że ruszysz super bez poślizgu i będziesz jechał jak po szynach mimo ślizgawicy, jeśli przy pierwszej próbie hamowania "przesiądziesz się" na sanki?



A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: Kiedy jazda z napędem na 4
Fakt - przesiadka na stałe 4x4 jest niebezpieczna - wydaje się, że nigdy nie jest ślisko, tylko podczas hamowania 

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Kiedy jazda z napędem na 4
a od czego ma sie rozumalfik pisze:Fakt - przesiadka na stałe 4x4 jest niebezpieczna - wydaje się, że nigdy nie jest ślisko, tylko podczas hamowania
?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości