Co decyduje o tym, czy auto jest dobre w terenie?
Moderator: Mroczny
- animaldziobak
- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
A ja mam Miśka longa i wczoraj 1m3 brzozy sobie przywiozłem, żona po wyjazdach zadowolona, teściowa też (ma merca więc lubi mieć duuużo miejsca ) dzieci sztuk 2 miały radochę na pustyni b. i w lasach śląska. rocznik 89 już jest na sprężynach, narazie wymieniłem amorki na koyaba (chyba tak się pisze), gumy w zawieszeniu i oleje + filtry. Mam cichą nadzieję że to coś pojeździ jeszcze troszkę (ze 3 lata i pomyślę o czymś nowszym)
- animaldziobak
- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
co do drzewka to po złożeniu kanapy to do linii szybek było. wyżej nie chciałem bo jakby co to po łbie bym dostał klocuszkiem.
W sprawie wozika to sprawdź czy będzi twoja połówka na tylnej rozłożonej kanapie chciała spać. Jutro jade z rodzinką po pracy i mam zamiar się gdzięś koło Ogrodzieńca zaparkować i zrobić piknik pod skałą z noclegiem. Jak przeżyję to dam znaka.
ps. Jeszcze nic nie urwałem i ze spodu jak oglodałem pojarke to tam nie ma co sie urwać.
W sprawie wozika to sprawdź czy będzi twoja połówka na tylnej rozłożonej kanapie chciała spać. Jutro jade z rodzinką po pracy i mam zamiar się gdzięś koło Ogrodzieńca zaparkować i zrobić piknik pod skałą z noclegiem. Jak przeżyję to dam znaka.
ps. Jeszcze nic nie urwałem i ze spodu jak oglodałem pojarke to tam nie ma co sie urwać.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
- animaldziobak
- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
CCCOOO???? W disco niezależne zawieszenie??????? Coś przegapiłem???? Zaraz idę na dół zobazcyć, jak kupowałem moje to miało załeżne jak cholera!!! Jak to patrol czy G jest kultowe!? Przecież to dico jest najbardziej kultowe i najwspanialsze i najlepsze itd, niezależne zawieszenie ma z przodu np. pajero i przez to ma wykrzyże że pożal się boże... Auto terenowe jest terenowe idealnie jak jest:Nazhir pisze:dokładniepezet pisze:Domyslam sie ze Tobie chodzi o teren nieco ciezszy niz polne drogi.Pajero, Trooper, Frontera itp mają z przodu niezależne, z tyłu sztywny most, czy ich gorsze własności terenowe wynikają z delikatności zawieszenia (a więc problem zawodności), czy też mniejszych maksymalnych skoków zawieszenia, a może jeszcze z czegoś innego?pezet pisze:Typowe auto terenowe ma 2 sztywne mosty i reduktor. Zazwyczaj tez rame.
no i co z Land Roverem Disco (tym najstarszym), niby przód i tył to zawias niezależny, a jednak w Camel Trophy dawał sobie radę.
aa, jeszcze mi się przypomniało - Daihatsu Rocky, ma ramę, reduktor, 2xsztywne mosty, nawet wymiarami jest zbliżony do Patrola 3d, silnik też 2.8 diesel, czyli patrząc obiektywnie, z tego Daihatsu powinien być fajny (i niedrogi) materiał na terenówkę - co jest nie tak z tym autkiem?
-diesel
-reduktor
-min.centralna blokada
-sztywne(oba)mosty
-4xsprężyna
-rama
-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER
No, teraz to mi się dostanie

Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000
To jak kolega mroczny ma w swojej bryce tylko reduktor z blokadą centralną to może to subaru impreza STI... to przecież mało offroadowa bryka jestMroczny pisze:mit-diesel
racja-reduktor
racja-min.centralna blokada
mit-sztywne(oba)mosty
mit-4xsprężyna
mit-rama
mit i schizofrenia-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER

Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000
Co to to NIE!! Napewno niema więcej wad!! Może ma kilka niedociągnięć ale przy zakupie auta brałem pod uwagę wszystkie terenówki od1990r. do 20.000zł i kupiłem dico bo jest najlepsze!! Jedynie GR miał polot. I niech mi ktoś powie że można kupić coś co jest bardziej sprawne terenowo i nadaje się do jeżdżenia po ulicy!?(no może samurai ale nic więcej)Jeśli tak jutro wystawiam dichacza na allegro i biorę to do czego(jeśli dacie radęTapeworm pisze:Mroczny pisze:mit i schizofrenia-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER
Z tym muszę się zgodzić, nie należy wynosić pod piedestały bo LR ma zalety, ale wad ma więcej...
Stan umysłu @Maney 81 to potwierdza![]()

Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000
Wady...
Są... Jakby ich niebyło to byś nienażekał
Zalety...
przez skromność niewsponę
No dobra niewytrzymam...
zaletą jest widok min niedowiarków mówiących
"-Ta krowa?! Nieprzejedzie!"
Niewsponę, że parę chwil później mój ciągnik z drugiego brzegu wyszarpuje niedowiarków
Są... Jakby ich niebyło to byś nienażekał

Zalety...
przez skromność niewsponę

No dobra niewytrzymam...
zaletą jest widok min niedowiarków mówiących
"-Ta krowa?! Nieprzejedzie!"
Niewsponę, że parę chwil później mój ciągnik z drugiego brzegu wyszarpuje niedowiarków

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
Skoda Felicja ma najtwardszych kierownikówJerry pisze:O to to...leon zet pisze:Gdzieś ostatnio przeczytałem, że o tym jak auto robi w terenie w dużej mierze decyduje ta wkładka pomiędzy kierownicą i pedałami...


SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
[quote="pezet"]
Prawde mowiac, nie bardzo wiemy jak zachowuja sie w terenie najnowsze samochody - z niezaleznym zawieszeniem i mnostwiem elektroniki - bo nikt auta za 300 tys nie przeciagnie po krzakach ani nie utopi w bagnie.
[quote]
Zachowują się świetnie. O wiele lepiej niż seryjne 4x4 z lat osiemdziesiątych. Mają doskonale rozłożoną masę i mnóstwo elektroniki dopasowywujące moment obrotowy każdego z kół do panujących warunków podłoża. Mocne, elastyczne silniki gwarantują zapas mocy w każdych warunkach, prowadzą praktycznie same kierowcę w terenie.
Problem pojawia się jednak przy dwóch zagadnieniach:
- możliwości modyfikacji np. Discovery III są zerowe (lift zawieszenia w celu zwiększenia wykrzyżów i zamontowania większych kół, modyfikacje nadwozia w celu montażu solidnych zderzaków pod hilifta i wyciągarkę - brak ramy dyskwalifikuje ich montaż, itd, itp.)
- wytrzymałość konstrukcji na użycie w off-roadowych warunkach (słaba, pracująca na nierównościach samonośna konstrukcja, duża ilość elektroniki nieodpornej na kurz, wodę i błoto, silniki wymagające czystego jak łza paliwa, komplikacja konstrukcji uniemożliwiająca naprawę w warunkach polowych, czy w nepalskim miasteczku)
P.S. I tak land cruisery są najlepsze. Powie Wam to każdy Arab
Prawde mowiac, nie bardzo wiemy jak zachowuja sie w terenie najnowsze samochody - z niezaleznym zawieszeniem i mnostwiem elektroniki - bo nikt auta za 300 tys nie przeciagnie po krzakach ani nie utopi w bagnie.
[quote]
Zachowują się świetnie. O wiele lepiej niż seryjne 4x4 z lat osiemdziesiątych. Mają doskonale rozłożoną masę i mnóstwo elektroniki dopasowywujące moment obrotowy każdego z kół do panujących warunków podłoża. Mocne, elastyczne silniki gwarantują zapas mocy w każdych warunkach, prowadzą praktycznie same kierowcę w terenie.
Problem pojawia się jednak przy dwóch zagadnieniach:
- możliwości modyfikacji np. Discovery III są zerowe (lift zawieszenia w celu zwiększenia wykrzyżów i zamontowania większych kół, modyfikacje nadwozia w celu montażu solidnych zderzaków pod hilifta i wyciągarkę - brak ramy dyskwalifikuje ich montaż, itd, itp.)
- wytrzymałość konstrukcji na użycie w off-roadowych warunkach (słaba, pracująca na nierównościach samonośna konstrukcja, duża ilość elektroniki nieodpornej na kurz, wodę i błoto, silniki wymagające czystego jak łza paliwa, komplikacja konstrukcji uniemożliwiająca naprawę w warunkach polowych, czy w nepalskim miasteczku)
P.S. I tak land cruisery są najlepsze. Powie Wam to każdy Arab

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
może raczej fotelem a nie pedałamiJerry pisze:O to to...leon zet pisze:Gdzieś ostatnio przeczytałem, że o tym jak auto robi w terenie w dużej mierze decyduje ta wkładka pomiędzy kierownicą i pedałami...


1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

Bez przesadyzmu, napisałeś (z rozpędu?)ulotkę reklamową...Damian pisze:Zachowują się świetnie. O wiele lepiej niż seryjne 4x4 z lat osiemdziesiątych. Mają doskonale rozłożoną masę i mnóstwo elektroniki dopasowywujące moment obrotowy każdego z kół do panujących warunków podłoża. Mocne, elastyczne silniki gwarantują zapas mocy w każdych warunkach, prowadzą praktycznie same kierowcę w terenie.pezet pisze: Prawde mowiac, nie bardzo wiemy jak zachowuja sie w terenie najnowsze samochody - z niezaleznym zawieszeniem i mnostwiem elektroniki - bo nikt auta za 300 tys nie przeciagnie po krzakach ani nie utopi w bagnie.
(...)

dopasowywujące moment obrotowy każdego z kół do panujących warunków podłoża
Tego nawet torsen nie potrafi, nie mówięc o elektronice.....
Co najwyżej blokuje działanie wszystkich mech. róznicowych, kiedy trzeba
Mocne, elastyczne silniki(...)prowadzą praktycznie same kierowcę w terenie.
Łoł !

Mocne to one są, ale w dieslach elastyczność w dolnym zakresie obrotów odeszła wraz z komorą wirową/wstępną - benzyna już sobie lepiej radzi......
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów 



A wiecie dlaczego móje marzenie się nie ziści


Bo nikt kto kupi nową terenówką, nie pojedzie nią bezstresowo w teren

Lakier, gwarancja, elektryka,elektronika, czysta tapicerka i takie tam

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości