Co decyduje o tym, czy auto jest dobre w terenie?

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pilach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sty 06, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Bojano/Gdynia

Post autor: pilach » pn paź 17, 2005 9:56 pm

taaa
dzielny musi byc kierowca który w teren pcha sie na slikach (czyt 5letnie AT)

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pn paź 17, 2005 10:13 pm

pilach pisze: . problemy z duperelami to dobry trening dla psychiki :)21
:)2 dobre

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pt paź 21, 2005 12:26 pm

pilach pisze:taaa
dzielny musi byc kierowca który w teren pcha sie na slikach (czyt 5letnie AT)
:)2 też dobre :wink:
same starocie

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » śr cze 28, 2006 12:59 pm

A ja mam Miśka longa i wczoraj 1m3 brzozy sobie przywiozłem, żona po wyjazdach zadowolona, teściowa też (ma merca więc lubi mieć duuużo miejsca ) dzieci sztuk 2 miały radochę na pustyni b. i w lasach śląska. rocznik 89 już jest na sprężynach, narazie wymieniłem amorki na koyaba (chyba tak się pisze), gumy w zawieszeniu i oleje + filtry. Mam cichą nadzieję że to coś pojeździ jeszcze troszkę (ze 3 lata i pomyślę o czymś nowszym)

Awatar użytkownika
margabr
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw maja 18, 2006 7:11 am
Lokalizacja: kaj taterki

Post autor: margabr » śr cze 28, 2006 1:03 pm

[quote="animaldziobak"]A ja mam Miśka longa i wczoraj 1m3 brzozy sobie przywiozłem........

co tak mało? pusty przebieg
1m3 to brałem kiedyś na raz Paliem weekend

Awatar użytkownika
margabr
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw maja 18, 2006 7:11 am
Lokalizacja: kaj taterki

Post autor: margabr » śr cze 28, 2006 1:13 pm

A w temacie-jakie auto w teren ?? Każdy chwali co ma-generalnie.

Odwróce kota i powiem co sie nie nadaje:
-dwa razy urwany zderzak
-wymiana wachaczy co roku
-wiecznie przypchany filtr powietrza
-poobijany,porysowany

Nie nadaje sie mój płaskacz, oj nie :D

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw cze 29, 2006 10:23 am

co do drzewka to po złożeniu kanapy to do linii szybek było. wyżej nie chciałem bo jakby co to po łbie bym dostał klocuszkiem.

W sprawie wozika to sprawdź czy będzi twoja połówka na tylnej rozłożonej kanapie chciała spać. Jutro jade z rodzinką po pracy i mam zamiar się gdzięś koło Ogrodzieńca zaparkować i zrobić piknik pod skałą z noclegiem. Jak przeżyję to dam znaka.
ps. Jeszcze nic nie urwałem i ze spodu jak oglodałem pojarke to tam nie ma co sie urwać.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » pn lip 10, 2006 5:44 pm

animaldziobak pisze:A ja mam Miśka longa i wczoraj 1m3 brzozy sobie przywiozłem,
Kurna, koledze na Śląsku kubik brzozy zarypali :o :o :o !! !! :wink:
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pn lip 10, 2006 7:57 pm

Tylko że ja sobie to w Katowicach w Hubertechu kupiłem, i mam gdzieś kolesi co na lewo wywożą. Przez nich tylko szlabany na drogach :evil:
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » pn lip 10, 2006 10:26 pm

Nazhir pisze:
pezet pisze:Domyslam sie ze Tobie chodzi o teren nieco ciezszy niz polne drogi.
dokładnie
pezet pisze:Typowe auto terenowe ma 2 sztywne mosty i reduktor. Zazwyczaj tez rame.
Pajero, Trooper, Frontera itp mają z przodu niezależne, z tyłu sztywny most, czy ich gorsze własności terenowe wynikają z delikatności zawieszenia (a więc problem zawodności), czy też mniejszych maksymalnych skoków zawieszenia, a może jeszcze z czegoś innego?

no i co z Land Roverem Disco (tym najstarszym), niby przód i tył to zawias niezależny, a jednak w Camel Trophy dawał sobie radę.

aa, jeszcze mi się przypomniało - Daihatsu Rocky, ma ramę, reduktor, 2xsztywne mosty, nawet wymiarami jest zbliżony do Patrola 3d, silnik też 2.8 diesel, czyli patrząc obiektywnie, z tego Daihatsu powinien być fajny (i niedrogi :)2 ) materiał na terenówkę - co jest nie tak z tym autkiem?
CCCOOO???? W disco niezależne zawieszenie??????? Coś przegapiłem???? Zaraz idę na dół zobazcyć, jak kupowałem moje to miało załeżne jak cholera!!! Jak to patrol czy G jest kultowe!? Przecież to dico jest najbardziej kultowe i najwspanialsze i najlepsze itd, niezależne zawieszenie ma z przodu np. pajero i przez to ma wykrzyże że pożal się boże... Auto terenowe jest terenowe idealnie jak jest:
-diesel
-reduktor
-min.centralna blokada
-sztywne(oba)mosty
-4xsprężyna
-rama
-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER
No, teraz to mi się dostanie :oops:
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 10, 2006 10:31 pm

-diesel
mit
-reduktor
racja
-min.centralna blokada
racja
-sztywne(oba)mosty
mit
-4xsprężyna
mit
-rama
mit
-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER
mit i schizofrenia :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn lip 10, 2006 10:33 pm

MANEY 81 pisze:[
No, teraz to mi się dostanie :oops:
Adres do psychologa :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn lip 10, 2006 10:52 pm

Mroczny pisze:
-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER
mit i schizofrenia :)21

Z tym muszę się zgodzić, nie należy wynosić pod piedestały bo LR ma zalety, ale wad ma więcej...
Stan umysłu @Maney 81 to potwierdza :roll: :D
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » wt lip 11, 2006 8:32 am

Mroczny pisze:
-diesel
mit
-reduktor
racja
-min.centralna blokada
racja
-sztywne(oba)mosty
mit
-4xsprężyna
mit
-rama
mit
-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER
mit i schizofrenia :)21
To jak kolega mroczny ma w swojej bryce tylko reduktor z blokadą centralną to może to subaru impreza STI... to przecież mało offroadowa bryka jest :lol:
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » wt lip 11, 2006 8:39 am

Tapeworm pisze:
Mroczny pisze:
-zielony znaczek z żółtym napisem LAND ROVER
mit i schizofrenia :)21

Z tym muszę się zgodzić, nie należy wynosić pod piedestały bo LR ma zalety, ale wad ma więcej...
Stan umysłu @Maney 81 to potwierdza :roll: :D
Co to to NIE!! Napewno niema więcej wad!! Może ma kilka niedociągnięć ale przy zakupie auta brałem pod uwagę wszystkie terenówki od1990r. do 20.000zł i kupiłem dico bo jest najlepsze!! Jedynie GR miał polot. I niech mi ktoś powie że można kupić coś co jest bardziej sprawne terenowo i nadaje się do jeżdżenia po ulicy!?(no może samurai ale nic więcej)Jeśli tak jutro wystawiam dichacza na allegro i biorę to do czego(jeśli dacie radę :lol: )mnie przekonacie. Nie uważam że disco jest najlepsze bo je mam, Ja kupiłem disco bo uważam że jest najlepsze(do 20.000zł po 1990r.)
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt lip 11, 2006 9:26 pm

Wady...
Są... Jakby ich niebyło to byś nienażekał :)21
Zalety...
przez skromność niewsponę :)21
No dobra niewytrzymam...
zaletą jest widok min niedowiarków mówiących
"-Ta krowa?! Nieprzejedzie!"
Niewsponę, że parę chwil później mój ciągnik z drugiego brzegu wyszarpuje niedowiarków :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » śr lip 12, 2006 3:52 pm

Sztywne mosty to mit :o ?? A toś Mroczny wszystkich zaskoczył :-?
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr lip 12, 2006 3:56 pm

leon zet pisze:Gdzieś ostatnio przeczytałem, że o tym jak auto robi w terenie w dużej mierze decyduje ta wkładka pomiędzy kierownicą i pedałami... :wink:
O to to...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr lip 12, 2006 4:00 pm

Jerry pisze:
leon zet pisze:Gdzieś ostatnio przeczytałem, że o tym jak auto robi w terenie w dużej mierze decyduje ta wkładka pomiędzy kierownicą i pedałami... :wink:
O to to...
Skoda Felicja ma najtwardszych kierowników :wink: las, bagno, jedyne czego byś się spodziewal za zakrętem to wtopiony patrol, a tu plaskacz pomyka :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr lip 12, 2006 5:33 pm

[quote="pezet"]
Prawde mowiac, nie bardzo wiemy jak zachowuja sie w terenie najnowsze samochody - z niezaleznym zawieszeniem i mnostwiem elektroniki - bo nikt auta za 300 tys nie przeciagnie po krzakach ani nie utopi w bagnie.
[quote]

Zachowują się świetnie. O wiele lepiej niż seryjne 4x4 z lat osiemdziesiątych. Mają doskonale rozłożoną masę i mnóstwo elektroniki dopasowywujące moment obrotowy każdego z kół do panujących warunków podłoża. Mocne, elastyczne silniki gwarantują zapas mocy w każdych warunkach, prowadzą praktycznie same kierowcę w terenie.

Problem pojawia się jednak przy dwóch zagadnieniach:
- możliwości modyfikacji np. Discovery III są zerowe (lift zawieszenia w celu zwiększenia wykrzyżów i zamontowania większych kół, modyfikacje nadwozia w celu montażu solidnych zderzaków pod hilifta i wyciągarkę - brak ramy dyskwalifikuje ich montaż, itd, itp.)
- wytrzymałość konstrukcji na użycie w off-roadowych warunkach (słaba, pracująca na nierównościach samonośna konstrukcja, duża ilość elektroniki nieodpornej na kurz, wodę i błoto, silniki wymagające czystego jak łza paliwa, komplikacja konstrukcji uniemożliwiająca naprawę w warunkach polowych, czy w nepalskim miasteczku)

P.S. I tak land cruisery są najlepsze. Powie Wam to każdy Arab :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr lip 12, 2006 6:14 pm

ogladałeś kiedyś Disco 3 od spodu ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt lip 14, 2006 12:05 pm

N2O pisze:ogladałeś kiedyś Disco 3 od spodu ? :)21
Nie, widziałem jak Jeremy wjeżdżał disco 3 na emtekach na szczyt góry :)21 jechał jak ostatnia [cenzura], ale widać było pracę całej elektroniki sterującej rozdziałem mocy.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pt lip 14, 2006 12:37 pm

Jerry pisze:
leon zet pisze:Gdzieś ostatnio przeczytałem, że o tym jak auto robi w terenie w dużej mierze decyduje ta wkładka pomiędzy kierownicą i pedałami... :wink:
O to to...
może raczej fotelem a nie pedałami :lol: ale ja tam tolerancyjny jestem
:lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pt lip 14, 2006 12:43 pm

Damian pisze:
pezet pisze: Prawde mowiac, nie bardzo wiemy jak zachowuja sie w terenie najnowsze samochody - z niezaleznym zawieszeniem i mnostwiem elektroniki - bo nikt auta za 300 tys nie przeciagnie po krzakach ani nie utopi w bagnie.
Zachowują się świetnie. O wiele lepiej niż seryjne 4x4 z lat osiemdziesiątych. Mają doskonale rozłożoną masę i mnóstwo elektroniki dopasowywujące moment obrotowy każdego z kół do panujących warunków podłoża. Mocne, elastyczne silniki gwarantują zapas mocy w każdych warunkach, prowadzą praktycznie same kierowcę w terenie.

(...)
Bez przesadyzmu, napisałeś (z rozpędu?)ulotkę reklamową...:wink:

dopasowywujące moment obrotowy każdego z kół do panujących warunków podłoża
Tego nawet torsen nie potrafi, nie mówięc o elektronice.....
Co najwyżej blokuje działanie wszystkich mech. róznicowych, kiedy trzeba

Mocne, elastyczne silniki(...)prowadzą praktycznie same kierowcę w terenie.

Łoł ! :wink:
Mocne to one są, ale w dieslach elastyczność w dolnym zakresie obrotów odeszła wraz z komorą wirową/wstępną - benzyna już sobie lepiej radzi......
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt lip 14, 2006 2:01 pm

:lol: Chciałbym zobaczyć, najnowszą terenówkę w starciu "kto zajedzie dalej"z moim Ciągnikiem :wink:
A wiecie dlaczego móje marzenie się nie ziści ?? :wink:
Bo nikt kto kupi nową terenówką, nie pojedzie nią bezstresowo w teren :lol:
Lakier, gwarancja, elektryka,elektronika, czysta tapicerka i takie tam :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości