Jak oszczedzic przedni most po hopie?

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz wrz 30, 2007 4:21 pm

pezet pisze:Ja bym jeszcze dodal - jak w teren, to zawsze z zablokowanym centralnym, a nie kombinowac - co mi sie moze urwac jak nie zapne :)

Chyba ze ktos tak lubi :)21
boję się zapytać ale muszę najwyżej będzie zje..ka, ale dlaczego??

zawsze zapinasz centralny w terenie??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz wrz 30, 2007 9:46 pm

jpi pisze:
pezet pisze:Ja bym jeszcze dodal - jak w teren, to zawsze z zablokowanym centralnym, a nie kombinowac - co mi sie moze urwac jak nie zapne :)

Chyba ze ktos tak lubi :)21
boję się zapytać ale muszę najwyżej będzie zje..ka, ale dlaczego??

zawsze zapinasz centralny w terenie??

Jesli jade szutrowa drozka na 4H - to wtedy nie.
Ale ZAWSZE kiedy wlaczam reduktor.

A dlaczego?
A bo tak :)21
Tak zdrowiej dla napedow - to raz,
a po drugie - raz zjezdzalem stromym trawersem przez las i po sliskim.
Walka byla na smierc i zycie. Tyl auta uciekajacy w las trudny do opanowania. Dopiero na dole sie okazalo ze centralny nie byl zablokowany.

Dlatego trzymam sie reguly Pewnego Znanego Autorytetu:
- jak w teren -> to reduktor.
- jak reduktor -> to blokada.
Dopiero na dole
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz wrz 30, 2007 10:24 pm

taaa najwyraźniej producenci LRa dali użytkownikom za wiele swobody , w innych autach to jest raczej wymuszone
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz wrz 30, 2007 10:33 pm

to pociągnij coś bardzo ciężkiego po asfalcie na blokadzie :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz wrz 30, 2007 11:11 pm

ja wiem jakie są tego plusy, przy świadomym użytkowniku lepiej mieć jak najwięcej możliwości... no ale sami widzicie ilu macie nieświadomych :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn paź 01, 2007 12:36 am

Hej wladcy otwartych centralnych dyfrow prosze nie szpanowac za mocno :)21 Ci co maja dolaczany na sztywno oszczedzaja Ozon :)21 jak maja wylaczony :)21

Lada Niva tez ma centralny roznicowy :)21

Naped staly na obie osie jest super :)2 ale ma wade, ze jest i nie da sie go wylaczyc jak sie np. asfaltem jedzie n+100 kilometrow w lecie kiedy jest zupelnie zbedny.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16855
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » pn paź 01, 2007 8:19 am

zawsze można mieć dołączany napęd i centralny mechanizm różnicowy i blokadę tegoż także, za to za cenę posiadania IFS :evil:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » czw paź 11, 2007 5:48 pm

szary pisze:żeby nie było że się wymądrzam ale co do wlotu na chopę - na samym szczycie lewą nogą dohamowujesz auto , bez specjalnie wielkiego ujmowania gazu...w ten sposób przyziemiasz.Operacja trwa króciutko i wymaga chwili precyzji ale napewno skuteczniejsza jest niz odhamowywanie na podjeździe...tracisz inercje...
http://www.h31.pl/H31/RMPST_2007/Pages/ ... w.html#133

:)21
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 8:33 am przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw paź 11, 2007 6:07 pm

Szarbia pisze:
szary pisze:żeby nie było że się wymądrzam ale co do wlotu na chopę - na samym szczycie lewą nogą dohamowujesz auto , bez specjalnie wielkiego ujmowania gazu...w ten sposób przyziemiasz.Operacja trwa króciutko i wymaga chwili precyzji ale napewno skuteczniejsza jest niz odhamowywanie na podjeździe...tracisz inercje...
http://www.h31.pl/H31/RMPST_2007/Pages/ ... w.html#183

:)21
To nie byla najwyzsza trajektoria lotu :)21 Czekamy na foty z boku :)21
Ladowanie bylo gladkie i bezproblemowe. Auto bez strat :)21

Lot byl zaplanowany i zrobiony specjalnie pod publicznosc !!
Na koniec sezonu 8)

Kierowca zlozyl sie idalnie na wyjsciu z luku. Padla instrukcja "mega hopa, mozna skakac, plaskie wyjscie" i stalo sie :)21

4 wczesniejsze odcinki jechalismy z przyziemieniem na hamulcu :)21 tak jak nalezy :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » pt paź 12, 2007 7:11 am


Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt paź 12, 2007 8:04 am

nijak link nie robi a na stronce filmiku brak- chyba ??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt paź 12, 2007 8:33 am

Caly czas dokladaja foty na stronie

Teraz zdjecie jest tu
http://www.h31.pl/H31/RMPST_2007/Pages/ ... n=download


A tu lekko z boku
http://www.h31.pl/H31/RMPST_2007/Pages/ ... n=download

Szkona ze nie ma calkiem z boku :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » pt paź 12, 2007 8:57 am

Biga pisze: Ladowanie bylo gladkie i bezproblemowe. Auto bez strat :)21

Lot byl zaplanowany i zrobiony specjalnie pod publicznosc !!
Na koniec sezonu 8)

Kierowca zlozyl sie idalnie na wyjsciu z luku. Padla instrukcja "mega hopa, mozna skakac, plaskie wyjscie" i stalo sie :)21
Szacun :)2

:)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » pt paź 12, 2007 9:34 am

Jak już wyskoczysz to ciesz się lotem :wink: i przypadkiem nie hamuj :lol:
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt paź 12, 2007 9:54 am

Skakanie jest bez sensu, jesli chodzi o wynik i trwalosc auta, ale na takich hopach, jak ta ostatnia trudno bylo sobie odmowic :)21 :)2

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » pt paź 12, 2007 9:57 am

Biga pisze:To nie byla najwyzsza trajektoria lotu :)21 Czekamy na foty z boku :)21
Ladowanie bylo gladkie i bezproblemowe. Auto bez strat :)21

Lot byl zaplanowany i zrobiony specjalnie pod publicznosc !!
Na koniec sezonu 8)

Kierowca zlozyl sie idalnie na wyjsciu z luku. Padla instrukcja "mega hopa, mozna skakac, plaskie wyjscie" i stalo sie :)21

4 wczesniejsze odcinki jechalismy z przyziemieniem na hamulcu :)21 tak jak nalezy :)21
Prawdę mówi, jak by mieli dłuższy rozbieg to by pobili Lisowskiego w Łasku :wink:
U nas plan był podobny ale niestety kierowca nie "zlozyl sie idalnie na wyjsciu z luku" :( i było niżej :cry:

O krótkich i niskich skokach na pełnym bucie często dowiadujemy się dopiero ze zdjęć :lol: :lol:
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt paź 12, 2007 10:32 am

Misiek Bielsko pisze:Skakanie jest bez sensu, jesli chodzi o wynik i trwalosc auta, ale na takich hopach, jak ta ostatnia trudno bylo sobie odmowic :)21 :)2
Tez latales :)2
mirek_to pisze:...U nas plan był podobny ale niestety kierowca nie "zlozyl sie idalnie na wyjsciu z luku" :( i było niżej :cry:

O krótkich i niskich skokach na pełnym bucie często dowiadujemy się dopiero ze zdjęć :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
Dobrze ze trafiliscie w hope :)2
:lol: :lol: :lol:

Wszyscy tam ladnie skakali jak widac po zdjeciach :wink:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » pt paź 12, 2007 10:41 am

Biga pisze: :lol: :lol: :lol:
Dobrze ze trafiliscie w hope :)2
:lol: :lol: :lol:
Na czwartym OSie mieliśmy problem z wycelowaniem i kibice za chopą pierzchali w popłochu, na szczęście nic się nie stało
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt paź 12, 2007 11:41 am

Biga pisze:Caly czas dokladaja foty na stronie

Teraz zdjecie jest tu
http://www.h31.pl/H31/RMPST_2007/Pages/ ... n=download


A tu lekko z boku
http://www.h31.pl/H31/RMPST_2007/Pages/ ... n=download

Szkona ze nie ma calkiem z boku :)21
szkoda że środkowa wycieraczka wyszła :roll: a specjalnie na ostatnią rundę zakupiłem nowiutkie :roll:
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt paź 12, 2007 4:43 pm

szary pisze:... szkoda że środkowa wycieraczka wyszła :roll: a specjalnie na ostatnią rundę zakupiłem nowiutkie :roll:
Odpadla na "schodku" czyli pierwszej nawijce po zamknietym kawalku trasy. Tam gdzie nas tak mocno powiewieralo i po odhamowaniu w blocie trzeba sie bylo grzebac na gore po polmetrowych schodkach :)21

Przyznam szczerze, ze jej brak byl lekko upierdliwy :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » sob paź 13, 2007 11:57 pm

Dobrze że środkowa a nie lewa :)27
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 14, 2007 9:12 am

Kabal pisze:zawsze można mieć dołączany napęd i centralny mechanizm różnicowy i blokadę tegoż także, za to za cenę posiadania IFS :evil:
Ew. można jeszcze mieć jeepa, a w nim dołączany napęd, centralny mechanizm z blokadą i reduktorem, LSD z tyłu i dwa dość sztywne mosty 8)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości