manual vs automat

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Ktora skrzynie preferujesz?

Automat
78
48%
Manual
83
52%
 
Liczba głosów: 161

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pt paź 05, 2007 5:51 pm

tomi_lee pisze:ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!
sam jestes małpa :)21

plus: latwiejsze ruszanie pod gore, latwiej ruszyc na grzaskim piachu ogolnie tam gdzie potrzeba delekatnego startu automat wygrywa. mimo dwoch lat upalania zadnych problemow nie stwierdzilem.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pt paź 05, 2007 6:29 pm

ale reaktywacja :)

z racji prostoty budowy manuala i znoszenia hardkorowego traktowania poprzestalem na manuau.. to tak po 3 latach :)21

Awatar użytkownika
felix
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: felix » pt paź 05, 2007 6:40 pm

MOC pisze:jak nie chcesz miec duzych niespodzianek w terenie to nie bierz automatu :)4 chyba ze masz wielu zaprzyjaznionych rolnikowi laweciarzy :wink:
a ta opinia to z doswiadczeń własnych? ja nie znam ani jednego rolnika-laweciarza i nie cierpię z tego powodu. :lol:
per pedes apostolorum...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt paź 05, 2007 8:23 pm

felix pisze:
MOC pisze:jak nie chcesz miec duzych niespodzianek w terenie to nie bierz automatu :)4 chyba ze masz wielu zaprzyjaznionych rolnikowi laweciarzy :wink:
a ta opinia to z doswiadczeń własnych? ja nie znam ani jednego rolnika-laweciarza i nie cierpię z tego powodu. :lol:
obawiam się że Ci Moc nie odpowie :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt paź 05, 2007 9:09 pm

felix pisze:
MOC pisze:jak nie chcesz miec duzych niespodzianek w terenie to nie bierz automatu :)4 chyba ze masz wielu zaprzyjaznionych rolnikowi laweciarzy :wink:
a ta opinia to z doswiadczeń własnych? ja nie znam ani jednego rolnika-laweciarza i nie cierpię z tego powodu. :lol:
pozostaniesz bez odpowiedzi...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt paź 05, 2007 9:33 pm

LR_Olek pisze:
felix pisze:
MOC pisze:jak nie chcesz miec duzych niespodzianek w terenie to nie bierz automatu :)4 chyba ze masz wielu zaprzyjaznionych rolnikowi laweciarzy :wink:
a ta opinia to z doswiadczeń własnych? ja nie znam ani jednego rolnika-laweciarza i nie cierpię z tego powodu. :lol:
pozostaniesz bez odpowiedzi...
eeetam odpowiedź już jest

"niech Mocz będzie z Tobą"
:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt paź 05, 2007 10:59 pm

LR_Olek pisze:
Demi pisze:manual,wieksza frajda :roll:
ladnie....

aktualizacja watku po 3 latach :)21
A jednak ktos przeglada archiwum :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » pt paź 05, 2007 11:18 pm

piotr_z pisze:
tomi_lee pisze:ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!
sam jestes małpa :)21

plus: (ciach)... latwiej ruszyc na grzaskim piachu ogolnie tam gdzie potrzeba delekatnego startu automat wygrywa. mimo dwoch lat upalania zadnych problemow nie stwierdzilem.
pod warunkiem, ze masz opcje startu z 2 biegu. Jezeli grzaski piach=lotny.
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt paź 05, 2007 11:25 pm

Japan pisze:
piotr_z pisze:
tomi_lee pisze:ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!
sam jestes małpa :)21

plus: (ciach)... latwiej ruszyc na grzaskim piachu ogolnie tam gdzie potrzeba delekatnego startu automat wygrywa. mimo dwoch lat upalania zadnych problemow nie stwierdzilem.
pod warunkiem, ze masz opcje startu z 2 biegu. Jezeli grzaski piach=lotny.
ja tam nie wiem jak te Wasze toytoy-e ale w porządnych autach to spokojnie z 3 można startować - mowa o reduktorze
:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob paź 06, 2007 6:45 am

Oczywista oczywistosc jest taka, ze zazwyczaj zawzieci krytycy automata - nigdy nim nie jezdzili w terenie :)

Ja przez rok jezdzilem - dlatego moge powiedziec, ze automat w terenie jest wrecz cudownyidealnywspanialy!!

Tyle juz o tym napisano na forum, ze szkoda powielac watki...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » sob paź 06, 2007 10:34 pm

Pezet mam automat i jestem zadowolony. Robi OK, odwalajac za mnie mase roboty.

Trawolt automatem z trojki ruszasz?? Jak? Przejedz sie choc raz "tym porzadnym autem" na lotne piaski o temp. 60C, a nie na plaze to bedziesz wiedzial o czym pisze... :)21

Obrazek
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 07, 2007 5:16 pm

pezet pisze:Oczywista oczywistosc jest taka, ze zazwyczaj zawzieci krytycy automata - nigdy nim nie jezdzili w terenie :)
Ba, najczęściej nie jeździli automatem nigdy, nawet po drodze.

A najbardziej mi się podoba, jak ludzie mówią, że automaty to dla debili. Ostatnio kumpela tak powiedziała stojąc przed moim autem. Wysiadłem, powiedziałem "wsiadaj i jedź". Ta patrzy na wajchę, pedały i ryba- nie wiedziała jak się tym posłużyć. Wiec trochę pokory wobec tych skrzyń rzekomo dla idiotów :wink:

Teraz śmigam Jimnym z manualem i grandem z automatem. I w Jimnym nie raz już swąd sprzęgła się pojawił... A jeepek sobie pyka stale na swoistym półsprzęgle i spokój. Chcesz się toczyc 0,5kph przez cały dzień- nie ma sprawy...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » ndz paź 07, 2007 5:28 pm

moze jestem optymistą ale skrzynie manualne umrą śmiercią naturalną. i dobrze.

Robsik
Posty: 466
Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Robsik » ndz paź 07, 2007 7:13 pm

Ja tam wole automata !! W teren fajna sprawa nie zgasnie nie musisz machac wajchą i do tego masz reduktor na skrzyni( w vitarze v6 jest " L " na skrzyni)
No i mozesz zawsze lewą nogą pomachać :)21
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem ;)

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » ndz paź 07, 2007 7:32 pm

Japan pisze:
piotr_z pisze:
tomi_lee pisze:ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!
sam jestes małpa :)21

plus: (ciach)... latwiej ruszyc na grzaskim piachu ogolnie tam gdzie potrzeba delekatnego startu automat wygrywa. mimo dwoch lat upalania zadnych problemow nie stwierdzilem.
pod warunkiem, ze masz opcje startu z 2 biegu. Jezeli grzaski piach=lotny.
nie mam takich bajerow jak start z 2-go biegu ale mam jena przewage nad Twoim autobusem - małą wage :)21 oczywiscie jesli chodzi o piach :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » ndz paź 07, 2007 7:49 pm

Mając porównanie manual - automat mogę powiedzieć, że dla wygody mam automata. Dużo w piachu jeżdżę i zawsze mi się nie uśmiechało biegi zmieniać w sypkim piasku (za bardzo się prędkość traci ). W sumie wygoda jest git, ale do mega ciśnienia to mnie nie ciągnie. Czasem brakuje możliwości zablokowania biegu co by podciągnąć jeszcze trochę pod górę. Po 2 latach jazdy już coś wiem o wybieraniu pozycji wajchy do odpowiedniego kawałka drogi.
Co do niewodoodporności to automaty w terenowych samochodach wobec plaskatych są bardziej pancerne i mają tylko 3 punkty do dostania się wody - bagnet - to normalka (jego koniec jest u mnie na wysokości akumulatora, więc wcześniej wodę do filtra zaciągnę )mocowanie na blok silnika i wyjście na reduktor . Cała elektronika jest jest dobrze zabezpieczona przed urwaniem przewodów i to tyle w temacie z mojej strony.

Ważne jest trzymanie temperatury oleju bo to się lubi przypalać i nieładnie potem pachnie w komorze silnika :(
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz paź 07, 2007 8:52 pm

maristez pisze:moze jestem optymistą ale skrzynie manualne umrą śmiercią naturalną. i dobrze.
Ja mysle ze w autach osobowych (z suvami wlacznie) bedzie masowo przeskok od razu do skrzyn bezstopniowych.
A typowe automaty nadal beda niszowe - w autach sportowych sekwencyjne.
Ale jak bedzie to sie okaze :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz paź 07, 2007 8:57 pm

Japan pisze: pod warunkiem, ze masz opcje startu z 2 biegu. Jezeli grzaski piach=lotny.
:o
A po co i na co??

Zadnym manualem nie ruszysz tak delikatnie i plynnie jak automatem.
A w grzaskim/lotnym piachu, jak wcisniesz sprzeglo (nawet szybciutenko) - to auto stoi i kupa.
Automat szczegolnie wtedy jest przydatny, bo przekazuje staly moment na kola - bez zadnej przerwy.

Pozdobnie jest przy stromych podjazdach, kiedy trzeba zmienic bieg.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » ndz paź 07, 2007 10:16 pm

pezet pisze:
Japan pisze: pod warunkiem, ze masz opcje startu z 2 biegu. Jezeli grzaski piach=lotny.
:o
A po co i na co??

Zadnym manualem nie ruszysz tak delikatnie i plynnie jak automatem.
A w grzaskim/lotnym piachu, jak wcisniesz sprzeglo (nawet szybciutenko) - to auto stoi i kupa.
Automat szczegolnie wtedy jest przydatny, bo przekazuje staly moment na kola - bez zadnej przerwy.

Pozdobnie jest przy stromych podjazdach, kiedy trzeba zmienic bieg.
pezet wszystko co piszesz to racja, ale jak wiesz nie ma idealu: na przyklad przy jezdzie w soft sand automatem na Low range i niskich przelozeniach przy dluzszym odcinku ( warunki 10km s.s. temp. otocz. 47C) mozesz doprowadzic olej do przegrzania... :-?

czasem jadac nawet automatem w lotnym czujesz jak sie zapadasz, a co dopiero ruszyc z miejsca jeszcze pod gorke, kazde zerwanie przyczepnosci powoduje, ze w 15s siadasz na ramie i doopa...
tak z mojego podworka:

nie jade w koleinach, Toytoy siada sam w piachu i ten akurat nie jest lotny (zwroc uwage na kolor i frakcje):
Obrazek

tu niestety przez glupote siadlem, ale nie tak beznadziejnie jak Jeep w livie. Wygrzebalem sie sam... :)21
Obrazek

W zwiazku z tym, ze wszystko mozna zrobic lepiej i latwiej te japonskie male spece od TQM 5s i Kaizen zmontowaly do LC pstryk zwany 2nd start co pozwala Ci automatem zawsze z dwojki ruszac i zmniejsza szanse na wstyd spowodowany wzywaniem recovery... :)21

ogolnie same plusy dodatnie dla automata... :)20
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » ndz paź 07, 2007 10:28 pm

piotr_z
nie mam takich bajerow jak start z 2-go biegu ale mam jena przewage nad Twoim autobusem - małą wage oczywiscie jesli chodzi o piach
juz raz z Tapem sie o to droczylem, ale co mi tam. Wiec jeszcze raz: tu nie o wage sie rozchodzi, a o nacisk jednostkowy; np.
przejdz sie z zona po piachu. Ona w butach na obcasach, a ty w trepach i sprawdz kto dziury po sobie zostawia i komu lepiej sie idzie pomimo roznicy w wadze... :wink:
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 07, 2007 10:29 pm

Japan, a kto mówi, że trzeba jechać 10 km na reduktorze? Wystarczy wrzucić na 4hi i śmigasz. Sprzęgła i tak nie spalisz i po problemie :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » ndz paź 07, 2007 10:52 pm

mendelmax pisze:Japan, a kto mówi, że trzeba jechać 10 km na reduktorze? Wystarczy wrzucić na 4hi i śmigasz. Sprzęgła i tak nie spalisz i po problemie :)2
masz racje. To z LL i L i 10 km to tylko teoria. Z moim doswiadczeniem i znajomoscia pustyni to tylko moge lightowo sie bawic na odcinku ca. 50km pustyni w Fallaj Al Moala i zazwyczaj HL i 3 daje rade w 70% traski. Na pustyni w Livie na razie tylko jako obserwator, ale jak patrze na to co robia bedu i jakimi trasami jezdza kusi straszliwie... :)23

EDIT:zbyt duze predkosci po pustynnym szlaku powoduja, ze zostawisz po sobie tralki, ktore kazdy nastepny powieksza i utrwala. Nie ma nic bardziej... :)11 jak jazda po czyms takim.

P.S
zaczynamy kasztanic temat automat vs manual
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn paź 08, 2007 8:57 am

Japan pisze:piotr_z
nie mam takich bajerow jak start z 2-go biegu ale mam jena przewage nad Twoim autobusem - małą wage oczywiscie jesli chodzi o piach
juz raz z Tapem sie o to droczylem, ale co mi tam. Wiec jeszcze raz: tu nie o wage sie rozchodzi, a o nacisk jednostkowy; np.
przejdz sie z zona po piachu. Ona w butach na obcasach, a ty w trepach i sprawdz kto dziury po sobie zostawia i komu lepiej sie idzie pomimo roznicy w wadze... :wink:
a jakie Ty masz te buty skoro wazac dwa razy wiecej niz ja masz mniejszy nacisk na cm2 niz ja. z szybkich obliczen wychodzi, ze musisz miec opony rzedu szerokosci 530 bo ja jezdze na 265/75 wiec jednak chyba moja waga ma tu znaczenie :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » pn paź 08, 2007 12:02 pm

z takimi walcami, to wygrales, masz mniejszy nacisk... :)2
ale na szlaku w zwyklym piasku mnie nie dogonisz... :wink: :)21
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn paź 08, 2007 1:35 pm

Japan pisze:z takimi walcami, to wygrales, masz mniejszy nacisk... :)2
ale na szlaku w zwyklym piasku mnie nie dogonisz... :wink: :)21
jakimi walcami? przeciez 265/75/15 to tylko 31/10,5/15 :)21

a co do wyscigow, ja jezdze w przeprawowce a nie scigaczach :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości