teren a automat
Moderator: Mroczny
Re: teren a automat
Wczoraj oglądałem tako dupno ładowarke CAT, co to w kamieniołomach pracuje na przykład.
Skrzynie biegów ma automatyczną.
Skrzynie biegów ma automatyczną.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: teren a automat
Wszystkie maszyny budowlane, nawet nasze stare Ł-34 mają automat [no, półautomat, biegami ręcznie wachlujesz... w nowszych czujniki i elektrozawory dobierają bieg ;] ... w czymś takim jakie by musiało być 'zwykłe' sprzęgło żeby przenieść moment i wytrzymać te 10k+ godzin... Dodatkowo w takich ładowarkach zamiast sprzęgła hydrokinetycznego jak w terenówkach/osobowych, ok 1:1, masz podobne które zwiększa moment obrotowy 2-3x... nie do zrobienia na zwykłym sprzęgle 
W temacie: mam też automat w UAZie, jeździ się w terenie o wiele lepiej niż na manualnej skrzyni... reduktor, skrzynia na 2 albo 3 biegi i jedziemy. No i można ruszać jak się tylko chce powoli, bez spalenia sprzęgła, nawet z drugim samochodem na sznurku, co jest chyba największym + w terenie. Wachlowanie przód-tył wykonalne... ciut wolniej - moja skrzynia myśli koło sekundy zanim przełączy bieg, w nowych pewnie szybciej.

W temacie: mam też automat w UAZie, jeździ się w terenie o wiele lepiej niż na manualnej skrzyni... reduktor, skrzynia na 2 albo 3 biegi i jedziemy. No i można ruszać jak się tylko chce powoli, bez spalenia sprzęgła, nawet z drugim samochodem na sznurku, co jest chyba największym + w terenie. Wachlowanie przód-tył wykonalne... ciut wolniej - moja skrzynia myśli koło sekundy zanim przełączy bieg, w nowych pewnie szybciej.
Re: teren a automat
Od trzech lat jeżdżę automatem w terenie, z moim pilotem doszliśmy do takiej wprawy, że ustawiam ręczny gaz, który mam zamontowany na drzwiach, wychodzę na zewnątrz i z zewnątrz steruję gazem, coby auto było lżejsze do targania.
Najważniejsze jest to, aby zgrać prędkość obracania się kół z szybkością wyciągarki, w moim przypadku tirfor, w manualu nie do osiągnięcia.
Co do wodoodporności to 100% wodoodporna jak się wyciągnie odpowietrzenie wyżej i uszczelni linkę kick dawnu, w swojej skrzyni wyciąłem całkowicie linkę od kick dawnu i super się wkręca.
Najważniejsze jest to, aby zgrać prędkość obracania się kół z szybkością wyciągarki, w moim przypadku tirfor, w manualu nie do osiągnięcia.
Co do wodoodporności to 100% wodoodporna jak się wyciągnie odpowietrzenie wyżej i uszczelni linkę kick dawnu, w swojej skrzyni wyciąłem całkowicie linkę od kick dawnu i super się wkręca.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: teren a automat
Jeździmy automatem w extremie i działa bez zarzutu. Co do odpalania bez rozrusznika to jest na to procedura- trzeba ciągnąć samochód na N przez jakiś czas aby pompa naładowała ciśnienie oleju w skrzyni, zatrzymać się przełączyć na D i dalej i odpali jak zwykły manual- testowane wiele razy. Problem z automatami jest taki jak i z silnikami te nowszej generacji to elektronika weszła i popsuła zabawę. Mamy w obrzynku automat starszej generacji sterowany linką i podciśnieniem i chcemy założyć teraz mocny silnik benzynowy np. BMW a tu już były automaty sterowane elektronicznie i dupa- trzeba będzie chyba przejść na manual




- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: teren a automat
Część BMW ma/miała automaty z Nissana, nawet przy elektronice da się je łatwo sterować.Anton-a8 pisze:Jeździmy automatem w extremie i działa bez zarzutu. Co do odpalania bez rozrusznika to jest na to procedura- trzeba ciągnąć samochód na N przez jakiś czas aby pompa naładowała ciśnienie oleju w skrzyni, zatrzymać się przełączyć na D i dalej i odpali jak zwykły manual- testowane wiele razy. Problem z automatami jest taki jak i z silnikami te nowszej generacji to elektronika weszła i popsuła zabawę. Mamy w obrzynku automat starszej generacji sterowany linką i podciśnieniem i chcemy założyć teraz mocny silnik benzynowy np. BMW a tu już były automaty sterowane elektronicznie i dupa- trzeba będzie chyba przejść na manual![]()
![]()
W najnowszych z CAN-em, trzeba tylko wywalić moduł CAN

Nissan-y
Re: teren a automat
A skąd wiadomo, że już naładowała? Może to głupie pytanie, ale dotąd brysiałem tylko manualem, a zamierzam wskoczyć na automat. A taka wiedza może być przydatnaAnton-a8 pisze:trzeba ciągnąć samochód na N przez jakiś czas aby pompa naładowała ciśnienie oleju w skrzyni

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska
Pajero Owners Club Polska
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: teren a automat
Różnie to bywało zależnie od temperatury na zewnątrz itp. Ale instrukcja mówi jak dobrze pamiętam, że powinno się ciągnąć na N około 2 min. z prędkością około 30 km/h
Re: teren a automat
Ciekawe czy można taki sposób zastosować w Parchu 3,0 Y61 z automatem



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: teren a automat
Raczej tak bo ogólna zasada działania tych skrzyń jest bardzo podobna- przynajmniej tych starszych sterowanych czysto mechanicznie
Re: teren a automat
mógłby ktoś podsumować które automaty są najlepsze do terenu



- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: teren a automat
Jak nie przeskoczy rozrząd, pewnie da radyzagaj1 pisze:Ciekawe czy można taki sposób zastosować w Parchu 3,0 Y61 z automatem![]()

Nissan-y
Re: teren a automat
Niby na łańcuchu jest, to zawsze mniejsze prawdopodobieństwo niż na pasku
ale ch*j wie w jakim stanie ten łańcuch i zębatki 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: teren a automat
trudno powiedzieć my mamy automat wyciągnięty z wojskowego G sterowany czysto mechanicznie z blokowaną jedynką z oryginalnie wyprowadzonymi odpowietrzeniami i topimy go już około dwóch lat i na razie odpukać chodzi bez zarzutu, olej czyściutki- jutro znowu idzie pod wodę



Re: teren a automat
dlaczego elektroniczne sterowanie nie nadaje się do off-roadu
kwestia odporności na wodę czy również inne powody




- Alberciczek
- Posty: 481
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
- Lokalizacja: Tychy
Re: teren a automat
Ja mam w Jeepie skrzynię sterowaną elektronicznie i topię go prawie za każdym razem i nic się nie dzieje. Olej w skrzyni sprawdzam po każdym powrocie z terenu i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Tak więc nie wiem jak w innych autkach, ale w Jeepie elektronicznie sterowana skrzynia w niczym nie przeszkadza podczas jazdy w terenie.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...
Re: teren a automat
Poczekaj, poczekaj....


Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Alberciczek
- Posty: 481
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
- Lokalizacja: Tychy
Re: teren a automat
Eee, no...Gdyby każdy miał podchodzić do życia w ten sposób, to ludzie nie kupowaliby niczego, bo wszystko kiedyś się zepsuje i trza będzie albo naprawiać albo kupować nowe...
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: teren a automat
U mnie jak odłączam wiazkę sterującą od skrzyni, samochód dalej jedzie 
Skrzynia jedzie też bez zasilania 12V. W obu przypadkach brak I i IV biegu.
Zalanie elektroniki w nowych pojazdach, jest równoznaczne z zalaniem ASB - sterowanie w środku, wyprowadzona magistrala do komunikacji tylko + zasilanie na kablach. Jak zaleje woda, najpierw i tak pewnie będzie w oleju.
Największym problemem według mnie, jest przegrzanie ASB.
Przykład chłodnica oleju, w dolnej części, brak przpływu powietrza. Tutaj wystarczy dodatkowa chłodnica i termostat.

Skrzynia jedzie też bez zasilania 12V. W obu przypadkach brak I i IV biegu.
Zalanie elektroniki w nowych pojazdach, jest równoznaczne z zalaniem ASB - sterowanie w środku, wyprowadzona magistrala do komunikacji tylko + zasilanie na kablach. Jak zaleje woda, najpierw i tak pewnie będzie w oleju.
Największym problemem według mnie, jest przegrzanie ASB.
Przykład chłodnica oleju, w dolnej części, brak przpływu powietrza. Tutaj wystarczy dodatkowa chłodnica i termostat.
Nissan-y
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: teren a automat
No no panowie mówicie tu o skrzyniach elektronicznych działających w oryginalnych pojazdach a cała faza zaczyna się gdy chcemy zaadoptować jakiś tam model silnika wraz ze skrzynią do np. pojazdu własnej konstrukcji. I jak to jest z każdą elektroniką to potrzebuje ona odpowiednich danych z różnych to czujników i jak w silniku czujniki są na silniku lub jego osprzęcie to w skrzyniach niekoniecznie bo mogą być potrzebne np. dane z czujników ABS z mostów. Wszystko idzie ominąć, oszukać itd. ale to już nie jest proste urządzenie które potrzebuje do pracy trochę ATF-u i chęci kierowcy
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: teren a automat
Co do chłodzenia to można zrobić chłodnicę wodną i nie ma problemów z błotem
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: teren a automat
No własnie o takim rozwiązaniu piszę, dla mnie wadaAnton-a8 pisze:Co do chłodzenia to można zrobić chłodnicę wodną i nie ma problemów z błotem

Nissan-y
Re: teren a automat
Mam 2 auta. Jedno w automacie drugie w manualu. To drugie zdecydowanie lepiej robi w terenie. Nikt mnie nie przekona, że automat dobrze robi w terenie.
... aha, w automacie mam płaskie Volvo 2wd :p
... aha, w automacie mam płaskie Volvo 2wd :p
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: teren a automat
A już myślałem, że jesteś pierwszym, który woli manuala 
Myślę, że każdym automatem można rozbujać auto szybciej niż manualem w Uazie

Myślę, że każdym automatem można rozbujać auto szybciej niż manualem w Uazie

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: teren a automat
Anton-a8 - BMW miało automaty w 4x4 na lince np. 325 ix. Jak coś mam na zbyciu taką skrzynie z rozdzielaczem i silnik .
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: teren a automat
No dobra może i miało takie rozwiązanie ale gdzie tu chociaż jakiś reduktor
A druga sprawa jest taka, że nie wierze w zbyt dużą trwałość takiej przekładni w zmocie o dostępności części i ich cenach nie wspomnę
Ja myślę nad mocniejszym silnikiem niż 2.5 a konkretnie o silniku M60 z 6 biegowym manualu bo automat w tym motorze to zbyt dużo kombinacji


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości