teren a automat

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: teren a automat

Post autor: pezet » sob cze 04, 2011 5:39 am

Wczoraj oglądałem tako dupno ładowarke CAT, co to w kamieniołomach pracuje na przykład.
Skrzynie biegów ma automatyczną.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9213
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: teren a automat

Post autor: Takayuki » sob cze 04, 2011 8:36 am

Wszystkie maszyny budowlane, nawet nasze stare Ł-34 mają automat [no, półautomat, biegami ręcznie wachlujesz... w nowszych czujniki i elektrozawory dobierają bieg ;] ... w czymś takim jakie by musiało być 'zwykłe' sprzęgło żeby przenieść moment i wytrzymać te 10k+ godzin... Dodatkowo w takich ładowarkach zamiast sprzęgła hydrokinetycznego jak w terenówkach/osobowych, ok 1:1, masz podobne które zwiększa moment obrotowy 2-3x... nie do zrobienia na zwykłym sprzęgle :)
W temacie: mam też automat w UAZie, jeździ się w terenie o wiele lepiej niż na manualnej skrzyni... reduktor, skrzynia na 2 albo 3 biegi i jedziemy. No i można ruszać jak się tylko chce powoli, bez spalenia sprzęgła, nawet z drugim samochodem na sznurku, co jest chyba największym + w terenie. Wachlowanie przód-tył wykonalne... ciut wolniej - moja skrzynia myśli koło sekundy zanim przełączy bieg, w nowych pewnie szybciej.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: teren a automat

Post autor: Adas » sob cze 04, 2011 6:45 pm

Od trzech lat jeżdżę automatem w terenie, z moim pilotem doszliśmy do takiej wprawy, że ustawiam ręczny gaz, który mam zamontowany na drzwiach, wychodzę na zewnątrz i z zewnątrz steruję gazem, coby auto było lżejsze do targania.
Najważniejsze jest to, aby zgrać prędkość obracania się kół z szybkością wyciągarki, w moim przypadku tirfor, w manualu nie do osiągnięcia.
Co do wodoodporności to 100% wodoodporna jak się wyciągnie odpowietrzenie wyżej i uszczelni linkę kick dawnu, w swojej skrzyni wyciąłem całkowicie linkę od kick dawnu i super się wkręca.

Anton-a8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: teren a automat

Post autor: Anton-a8 » wt cze 07, 2011 4:40 pm

Jeździmy automatem w extremie i działa bez zarzutu. Co do odpalania bez rozrusznika to jest na to procedura- trzeba ciągnąć samochód na N przez jakiś czas aby pompa naładowała ciśnienie oleju w skrzyni, zatrzymać się przełączyć na D i dalej i odpali jak zwykły manual- testowane wiele razy. Problem z automatami jest taki jak i z silnikami te nowszej generacji to elektronika weszła i popsuła zabawę. Mamy w obrzynku automat starszej generacji sterowany linką i podciśnieniem i chcemy założyć teraz mocny silnik benzynowy np. BMW a tu już były automaty sterowane elektronicznie i dupa- trzeba będzie chyba przejść na manual :cry: :cry: :cry:

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: teren a automat

Post autor: wojtek_kom » wt cze 07, 2011 7:52 pm

Anton-a8 pisze:Jeździmy automatem w extremie i działa bez zarzutu. Co do odpalania bez rozrusznika to jest na to procedura- trzeba ciągnąć samochód na N przez jakiś czas aby pompa naładowała ciśnienie oleju w skrzyni, zatrzymać się przełączyć na D i dalej i odpali jak zwykły manual- testowane wiele razy. Problem z automatami jest taki jak i z silnikami te nowszej generacji to elektronika weszła i popsuła zabawę. Mamy w obrzynku automat starszej generacji sterowany linką i podciśnieniem i chcemy założyć teraz mocny silnik benzynowy np. BMW a tu już były automaty sterowane elektronicznie i dupa- trzeba będzie chyba przejść na manual :cry: :cry: :cry:
Część BMW ma/miała automaty z Nissana, nawet przy elektronice da się je łatwo sterować.
W najnowszych z CAN-em, trzeba tylko wywalić moduł CAN :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: teren a automat

Post autor: Marcus65 » śr cze 08, 2011 3:43 pm

Anton-a8 pisze:trzeba ciągnąć samochód na N przez jakiś czas aby pompa naładowała ciśnienie oleju w skrzyni
A skąd wiadomo, że już naładowała? Może to głupie pytanie, ale dotąd brysiałem tylko manualem, a zamierzam wskoczyć na automat. A taka wiedza może być przydatna :)2

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Anton-a8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: teren a automat

Post autor: Anton-a8 » czw cze 09, 2011 8:36 am

Różnie to bywało zależnie od temperatury na zewnątrz itp. Ale instrukcja mówi jak dobrze pamiętam, że powinno się ciągnąć na N około 2 min. z prędkością około 30 km/h

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: teren a automat

Post autor: zagaj1 » czw cze 09, 2011 9:58 pm

Ciekawe czy można taki sposób zastosować w Parchu 3,0 Y61 z automatem ?? :roll:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Anton-a8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: teren a automat

Post autor: Anton-a8 » pt cze 10, 2011 7:40 pm

Raczej tak bo ogólna zasada działania tych skrzyń jest bardzo podobna- przynajmniej tych starszych sterowanych czysto mechanicznie

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: teren a automat

Post autor: pinc6x6 » pt cze 10, 2011 7:43 pm

mógłby ktoś podsumować które automaty są najlepsze do terenu ?? ??

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: teren a automat

Post autor: wojtek_kom » pt cze 10, 2011 8:34 pm

zagaj1 pisze:Ciekawe czy można taki sposób zastosować w Parchu 3,0 Y61 z automatem ?? :roll:
Jak nie przeskoczy rozrząd, pewnie da rady :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: teren a automat

Post autor: zagaj1 » pt cze 10, 2011 8:59 pm

Niby na łańcuchu jest, to zawsze mniejsze prawdopodobieństwo niż na pasku :lol: ale ch*j wie w jakim stanie ten łańcuch i zębatki :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Anton-a8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: teren a automat

Post autor: Anton-a8 » pt cze 10, 2011 9:00 pm

trudno powiedzieć my mamy automat wyciągnięty z wojskowego G sterowany czysto mechanicznie z blokowaną jedynką z oryginalnie wyprowadzonymi odpowietrzeniami i topimy go już około dwóch lat i na razie odpukać chodzi bez zarzutu, olej czyściutki- jutro znowu idzie pod wodę :lol: :lol:

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: teren a automat

Post autor: pinc6x6 » sob cze 11, 2011 4:26 pm

dlaczego elektroniczne sterowanie nie nadaje się do off-roadu ?? kwestia odporności na wodę czy również inne powody ?? ??

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: teren a automat

Post autor: Alberciczek » sob cze 11, 2011 10:44 pm

Ja mam w Jeepie skrzynię sterowaną elektronicznie i topię go prawie za każdym razem i nic się nie dzieje. Olej w skrzyni sprawdzam po każdym powrocie z terenu i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Tak więc nie wiem jak w innych autkach, ale w Jeepie elektronicznie sterowana skrzynia w niczym nie przeszkadza podczas jazdy w terenie.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: teren a automat

Post autor: pezet » ndz cze 12, 2011 6:45 am

Poczekaj, poczekaj....

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: teren a automat

Post autor: Alberciczek » ndz cze 12, 2011 10:27 am

Eee, no...Gdyby każdy miał podchodzić do życia w ten sposób, to ludzie nie kupowaliby niczego, bo wszystko kiedyś się zepsuje i trza będzie albo naprawiać albo kupować nowe...
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: teren a automat

Post autor: wojtek_kom » ndz cze 12, 2011 11:37 am

U mnie jak odłączam wiazkę sterującą od skrzyni, samochód dalej jedzie :)21
Skrzynia jedzie też bez zasilania 12V. W obu przypadkach brak I i IV biegu.

Zalanie elektroniki w nowych pojazdach, jest równoznaczne z zalaniem ASB - sterowanie w środku, wyprowadzona magistrala do komunikacji tylko + zasilanie na kablach. Jak zaleje woda, najpierw i tak pewnie będzie w oleju.

Największym problemem według mnie, jest przegrzanie ASB.
Przykład chłodnica oleju, w dolnej części, brak przpływu powietrza. Tutaj wystarczy dodatkowa chłodnica i termostat.
Nissan-y

Anton-a8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: teren a automat

Post autor: Anton-a8 » ndz cze 12, 2011 5:47 pm

No no panowie mówicie tu o skrzyniach elektronicznych działających w oryginalnych pojazdach a cała faza zaczyna się gdy chcemy zaadoptować jakiś tam model silnika wraz ze skrzynią do np. pojazdu własnej konstrukcji. I jak to jest z każdą elektroniką to potrzebuje ona odpowiednich danych z różnych to czujników i jak w silniku czujniki są na silniku lub jego osprzęcie to w skrzyniach niekoniecznie bo mogą być potrzebne np. dane z czujników ABS z mostów. Wszystko idzie ominąć, oszukać itd. ale to już nie jest proste urządzenie które potrzebuje do pracy trochę ATF-u i chęci kierowcy

Anton-a8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: teren a automat

Post autor: Anton-a8 » ndz cze 12, 2011 5:48 pm

Co do chłodzenia to można zrobić chłodnicę wodną i nie ma problemów z błotem

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: teren a automat

Post autor: wojtek_kom » ndz cze 12, 2011 6:18 pm

Anton-a8 pisze:Co do chłodzenia to można zrobić chłodnicę wodną i nie ma problemów z błotem
No własnie o takim rozwiązaniu piszę, dla mnie wada :)21
Nissan-y

nismo_pl
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pn sie 09, 2010 9:36 am
Lokalizacja: Żuławy, PL

Re: teren a automat

Post autor: nismo_pl » pt lip 15, 2011 8:32 am

Mam 2 auta. Jedno w automacie drugie w manualu. To drugie zdecydowanie lepiej robi w terenie. Nikt mnie nie przekona, że automat dobrze robi w terenie.














... aha, w automacie mam płaskie Volvo 2wd :p

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: teren a automat

Post autor: Gocu » sob sie 13, 2011 11:02 pm

A już myślałem, że jesteś pierwszym, który woli manuala :D
Myślę, że każdym automatem można rozbujać auto szybciej niż manualem w Uazie :)21
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

ogolny
 
 
Posty: 100
Rejestracja: śr lut 24, 2010 12:07 pm
Lokalizacja: W.D koło Krakowa

Re: teren a automat

Post autor: ogolny » pn sie 15, 2011 8:25 am

Anton-a8 - BMW miało automaty w 4x4 na lince np. 325 ix. Jak coś mam na zbyciu taką skrzynie z rozdzielaczem i silnik .

Anton-a8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn cze 09, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: teren a automat

Post autor: Anton-a8 » czw sie 25, 2011 11:51 am

No dobra może i miało takie rozwiązanie ale gdzie tu chociaż jakiś reduktor ?? A druga sprawa jest taka, że nie wierze w zbyt dużą trwałość takiej przekładni w zmocie o dostępności części i ich cenach nie wspomnę :)3 Ja myślę nad mocniejszym silnikiem niż 2.5 a konkretnie o silniku M60 z 6 biegowym manualu bo automat w tym motorze to zbyt dużo kombinacji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości