Podjazd i kicha

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Podjazd i kicha

Post autor: galubap » sob lut 10, 2007 3:22 am

Hipotetyczna (na razie) sytuacja. Stromy podjazd, koła zaczynają buksować, staje, hamulec i przyczepność jest na tyle mała, że zaczynam na hamulcu zjeżdżać. Dla utrudnienia skrzynia automat. I co w takiej sytuacji?
Pomysły mam takie:
Szybko R i puszczam hamulec (w tej kolejności).
3 drowaśki i jadę na sankach w dół :)21
Otwieram drzwi i ewakuuję się z wozu :)21 :)21

Pozdrawiam:
Przemek

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Podjazd i kicha

Post autor: Miskiller » sob lut 10, 2007 7:22 am

galubap pisze:Szybko R i puszczam hamulec (w tej kolejności).
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lut 10, 2007 11:40 am

dołanczam sie do :
- Szybko R i puszczam hamulec (w tej kolejności).
:)2 :)2
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » sob lut 10, 2007 3:03 pm

a dlaczego "Dla utrudnienia skrzynia automat" ?

pozatym nie sadze zebys wogole podjechal pod cos na czym samochod pod wlasnym ciezarem zaczyna sie sam zsuwac :D

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stefan » sob lut 10, 2007 3:48 pm

mokre liście.... :)21 górka po deszczu... :)21 8)
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob lut 10, 2007 3:51 pm

JackY61 pisze:pozatym nie sadze zebys wogole podjechal pod cos na czym samochod pod wlasnym ciezarem zaczyna sie sam zsuwac :D
i tu sie mylisz... da sie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » sob lut 10, 2007 5:00 pm

Tu masz ode mnie film instruktażowy - ćwicz do oporu, tylko pamiętaj o klatce albo o testamencie. - przy klatce będzie bardziej człowieka przypominał na dole. he he!

Jak dobrze wyliczysz to w razie co zdążysz spier........ lić z wozu :)2

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6206431435
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » sob lut 10, 2007 5:51 pm

Miskiller pisze:
JackY61 pisze:pozatym nie sadze zebys wogole podjechal pod cos na czym samochod pod wlasnym ciezarem zaczyna sie sam zsuwac :D
i tu sie mylisz... da sie...
sila rozpedu chyba...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lut 10, 2007 6:08 pm

Jack - popatrz na link wklejony przez Mela
Ostatnio zmieniony sob lut 10, 2007 8:32 pm przez Mroczny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » sob lut 10, 2007 7:06 pm

mel pisze:Tu masz ode mnie film instruktażowy - ćwicz do oporu, tylko pamiętaj o klatce albo o testamencie. - przy klatce będzie bardziej człowieka przypominał na dole. he he!

Jak dobrze wyliczysz to w razie co zdążysz spier........ lić z wozu :)2

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6206431435
Szczena mi spadła na podłogę! :o

Jadę ćwiczyć. :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob lut 10, 2007 7:49 pm

JackY61 pisze:sila rozpedu chyba...
ale da sie ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » sob lut 10, 2007 7:55 pm

Miskiller pisze:
JackY61 pisze:sila rozpedu chyba...
ale da sie ?
no ten tego... w sadzie tak... :D

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » sob lut 10, 2007 8:06 pm

JackY61 pisze:a dlaczego "Dla utrudnienia skrzynia automat" ?
pozatym nie sadze zebys wogole podjechal pod cos na czym samochod pod wlasnym ciezarem zaczyna sie sam zsuwac :D
Dlatego dla utrudnienia, że w manualu masz sprzęgło, które można w takim momencie wykorzystać.
A dać to się da, ładnych kilka lat temu zaliczyłem taką akcję plaskatym Passatem na śniegu. Wtedy wcisnąłem sprzęgło i spokojnie sturlałem się tyłem.

Pozdrawiam:
Przemek

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » sob lut 10, 2007 8:20 pm

mel pisze:Tu masz ode mnie film instruktażowy - ćwicz do oporu, tylko pamiętaj o klatce albo o testamencie. - przy klatce będzie bardziej człowieka przypominał na dole. he he!

Jak dobrze wyliczysz to w razie co zdążysz spier........ lić z wozu :)2

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6206431435
Wisiało juz kiedyś na forum :D
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » sob lut 10, 2007 8:27 pm

galubap pisze: Dlatego dla utrudnienia, że w manualu masz sprzęgło, które można w takim momencie wykorzystać.
no ale jesli wcisniesz sprzeglo to chyba efekt masz taki sam jakbys na automacie dal N...

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » sob lut 10, 2007 9:53 pm

mel pisze:Tu masz ode mnie film instruktażowy - ćwicz do oporu, tylko pamiętaj o klatce albo o testamencie. - przy klatce będzie bardziej człowieka przypominał na dole. he he!

Jak dobrze wyliczysz to w razie co zdążysz spier........ lić z wozu :)2

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6206431435
:o

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob lut 10, 2007 11:19 pm

JackY61 pisze:a dlaczego "Dla utrudnienia skrzynia automat" ?
No wlasnie...
Z automatem jest to bajecznie proste - mozna R wrzucic jak juz auto sie stacza/zsuwa.

W manualu trzeba to zrobic bardzo szybko, bo jak juz sie rozpedzi, to bedzie zgrzyt, albo wsteczny nie wejdzie.

A zrobic trzeba to co w pkcie 1.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob lut 10, 2007 11:43 pm

Metoda z wciskaniem sprzęgła też jest taka sobie, bo po pierwsze nie mamy hamowania silnikiem, a po drugie jeśli się mocno rozpędzimy, to sprzęgło może wybuchnąć.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » ndz lut 11, 2007 1:34 am

pezet pisze:
JackY61 pisze:a dlaczego "Dla utrudnienia skrzynia automat" ?
No wlasnie...
Z automatem jest to bajecznie proste - mozna R wrzucic jak juz auto sie stacza/zsuwa.(..)
Ba, może za krótko mam auto z automatem, ale dla mnie precyzyjne trafienie w R, zwłaszcza w stresowej sytuacji, wcale proste nie jest. Zaczynam się już skłaniać do wersji z N, to jedyny bieg, który wchodzi bez naciśnięcia przycisku, więc pomylić się nie można. Do tego delikatne hamowanie i jakoś to powinno być :D.

Pozdrawiam:
Przemek

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz lut 11, 2007 7:50 am

Ja znam tylko pipowy automat, a tam wsteczny jest pierwszy z przodu.
Wiec wrzucenie w przod do oporu trwa milisekunde :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lut 11, 2007 10:22 am

galubap pisze:.........
nie

jak już wiedziesz na naprawdę stromą górkę to zjazd na luzie (albo co jeszcze lepsze - z hamowaniem) to jeden z głupszych pomysłów..
Zawsze zjeżdża się na biegu a czasem przy konkretnych stromiznach, gdzie nie idzie utrzymać trakcji i zaczyna wywijać autem - trzeba gazem się pobawić..

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ight=zjazd

obszerna dyskusja

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lut 11, 2007 10:35 am

pezet pisze:Ja znam tylko pipowy automat, a tam wsteczny jest pierwszy z przodu.
Wiec wrzucenie w przod do oporu trwa milisekunde :)
Pezet, może mi się wydaje, ale całkiem z przodu to jest P, a na to raczej wrzucić byśmy nie chcieli :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz lut 11, 2007 12:42 pm

mendelmax pisze:
pezet pisze:Ja znam tylko pipowy automat, a tam wsteczny jest pierwszy z przodu.
Wiec wrzucenie w przod do oporu trwa milisekunde :)
Pezet, może mi się wydaje, ale całkiem z przodu to jest P, a na to raczej wrzucić byśmy nie chcieli :wink:
:)2

Jasne :)
Juz zapomnialem jak to bylo...

W kazdym razie ruch po prostej i bez sprzegla jest o wiele prostszy niz wrzuta z 2 na R w maniualu.
I w razie czego konwerter bierze na siebie gwaltowne przeciazenia. A jak sie strzeli ze sprzegla to roznie moze byc...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz lut 11, 2007 5:49 pm

Dziś zaliczyłem taką sytuacje :)21
Podjazd okazał sie zbyt błotnisty, :( do momentu kiedy nie dojechałem do "półki/rowku" i nie podbiło mi kół - auto szło.. po podbiciu koła pożegnały sie z przyczepnością i elegancko zalepiły sie błotem :)21 stanąłem w miejscu i zaczęło się rycie kolein :x potem bagno latało na wszystkie strony i oczywiście stoje przed samym szczytem, nie chciałem ryć wielkich dołów bo potem sam mógłbym mieć kłopot z podjazdem, wiec właczyłem wsteczny i spuściłem autko na biegu - próba zahamowania juz na dole, u podnóża okazała się poślizgiem, wiec na górze byłoby nieciekawie hamować :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz lut 11, 2007 11:18 pm

może być tez tak, że hamulce i tarcze zawalone błotem więc kiedy autko stanie na podjeździe to naciskamy hamulec i .... nic albo prawie nic - wcale nie musi być tak stromo
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości