Jak czytać roadbooka

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

maricn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 15, 2007 1:52 pm
Lokalizacja: WaWa

Jak czytać roadbooka

Post autor: maricn » wt maja 15, 2007 1:57 pm

Witam kolegow mam takie pytanie jak sie czyta road booka jestem poczatkujacym i chcial bym sie dowiedziec jak to sie robi

pozdrawiam
marcin

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt maja 15, 2007 2:00 pm

Głośno i wyraźnie żeby kierowca zrozumiał :)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt maja 15, 2007 2:04 pm

i nie mylić prawej z lewą

jest prawa i ta druga prawa
i koniec
innnych nie ma



ps. to zalezy od roadbooka, jest kilka sposobow ich opisywania, ale wszystkie takie, ze jesli podstawowke człowiek zaliczył, to sie domysli :) nie ma stresu
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt maja 15, 2007 2:06 pm

Jak by nie czytał zawsze będzie:
- za cicho
- za późno
- za wolno
- itd
:)21
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » wt maja 15, 2007 2:08 pm

Jeżeli pilotem będzie kobieta, to upewnij się o którą prawą (lewą) jej chodziło :)21

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » wt maja 15, 2007 6:12 pm

i czasami czyta sie od gory do dolu a nie od lewej do prawej hmm no i lepiej sluchac gestow niz slow kobiety :wink:

maricn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 15, 2007 1:52 pm
Lokalizacja: WaWa

Post autor: maricn » wt maja 15, 2007 6:19 pm

koledzy a tak powarznie, ma moze ktorys z kolego jakis link do jakiejsc stronki gdzie jest opisane jak to robic albo jak wyglada taki road book..

pzdrawiam

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » wt maja 15, 2007 6:28 pm

wiesz chyba nie ma jasnej zasady co rajd to inny roadbook. Na tym na ktorym ja bylam na kartce miales kwadraciki 4X6 z obrazkami na ktorych byly podane punkty charakterystyczne i odleglosci. Np drzewko strzalka 400m zakret w lewo i kolejny kwadracik...
Tutaj chyba potrzeba poprostu troche wprawy:)

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt maja 15, 2007 6:35 pm

http://www.mado.republika.pl/ITI_STRZAL ... ria_01.htm

tam sobie zobacz, trochę Ci pomoże.

A tak jak mowią koledzy - trochę wprawy.

Ja jestem kierowcą, podobnież piloci kumają o co w tym biega (ja czasem śmiem wątpić)
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

MAD_YANEK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 3:34 pm
Lokalizacja: Borówiec

Post autor: MAD_YANEK » wt maja 15, 2007 7:10 pm

No wiesz zawsze mozesz sobie trase wyspiewac tak jak oni
http://www.filmiki.jeja.pl/59,Rajd,na,wesolo.html

:lol: :lol:

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt maja 15, 2007 7:29 pm

tu masz wycinek roadbooka z Poland Trophy

http://img440.imageshack.us/my.php?imag ... ookdr7.jpg



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » wt maja 15, 2007 7:58 pm

Myślę, że warto kupić któryś nr. Wypraw4x4, gdzie jest fachowo opisane w jaki sposób należy czytać roadbook, na co zwracać uwage itd.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt maja 15, 2007 8:17 pm

w numerach z tego roku już tego nie ma :)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr maja 16, 2007 6:32 am

Weż najlepiej roadbook w łapę i wypróbuj w realu, najlepiej Ci to zrobi.

Nie jest to jakieś bardzo trudne. Wystarczy odrobina orientacji w terenie.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr maja 16, 2007 10:53 am

Jak pierwszy raz dostałem doręki ok. 460 "kratek" z piktogamami na kilku kartkach A-4 to też zwatpiłem :wink:
Ale opisy były super, zrobilismy trasę bez metromierza i bez linki licznika...
Tylko pierwszą pieczatkę skopaliśmy-kolejka się robiła, a za cholerę nie mogliśmy załapać w której kratce ją przybić :wink:

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr maja 16, 2007 11:27 am

No za pierwszym razem roadbook też nam grał, tyle , że jechaliśmy zupełnie w odwrotnym kierunku. :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

maricn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 15, 2007 1:52 pm
Lokalizacja: WaWa

Post autor: maricn » śr maja 16, 2007 11:46 am

pyatam szanownych kolegow o tego roadbooka bo w lipcu bede ze znajomymi na mazurach i myslimy zeby zachaczyc o 2 runde orlenu i wystartowac w klasie travel, czy bedzie potrzebny road book czy nie bedzie ale lepiej miec zawsze jakas wiedze w tym temacie


pzdrawiam

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr maja 16, 2007 11:53 am

masz do dyspozycji samochód ?moze byc osobowy
??
jesli tak to wiem jak mozesz sobie przejechac kilkanascie km z roadbookiem tuz pod wawka :)2
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » pt maja 18, 2007 6:39 pm

Czy moglibyście pokazać fotki jeszcze kilku roadbooków, z opisem? A co to jest total i part w roadbooku z Poland Trophy? Odległość między punktami kontrolnymi?
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pn maja 21, 2007 7:03 am

galeziat pisze:Czy moglibyście pokazać fotki jeszcze kilku roadbooków, z opisem? A co to jest total i part w roadbooku z Poland Trophy? Odległość między punktami kontrolnymi?
Total to odległość od startu a part do miejsca z obrazka obok. Czy jakoś tak. Trzeba by się jakiegoś pilota zapytać :D

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn maja 21, 2007 7:21 pm

Generalnie wiekszosc ma problemy z prawa i lewa strona oraz ze skrotami. Wielu jest mistrzami swiata i nie pyta wcale. Jest to bez sensu bo potem przez telefon trzeba tlumaczyc, ze WGT to wedlug tasm, a PPO to poczatek pomiaru odleglosci. Wiekszosc tych mistrzow nie kuma co to ukryta pieczatka, a jak juz jest w opisie to dzwoni ze wlasnie stoi tu gdzie miala byc ale nic nie ma. Piloci nie wiedza, ze ich miejsce jest czesto poza autem i ze maja sobie pobiegac. Odcinki dluzsze niz 1000m w terenie bez znakow charakerystycznych powoduja, ze zaczynaja jezdzic po czyichs polach lub lakach i katuja to czego nawet nie powinni dotykac. Jak juz sie zdarzy bledna kratka to jest katastrofa i nalezy zaraz dzwonic. Tak jak by nie mozna bylo pomyslec i pokrecic roadbookiem.

Jak macie jakies niejasne wam przyklady to podajcie, bo lepiej wiedziec wczesniej zanim sie mocno zabalagani i zostanie wywalonym z imprezy :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » wt maja 22, 2007 6:48 am

o to to własnie...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt maja 22, 2007 8:21 am

Biga pisze:Generalnie wiekszosc ma problemy z prawa i lewa strona oraz ze skrotami. Wielu jest mistrzami swiata i nie pyta wcale. Jest to bez sensu bo potem przez telefon trzeba tlumaczyc, ze WGT to wedlug tasm, a PPO to poczatek pomiaru odleglosci. Wiekszosc tych mistrzow nie kuma co to ukryta pieczatka, a jak juz jest w opisie to dzwoni ze wlasnie stoi tu gdzie miala byc ale nic nie ma. Piloci nie wiedza, ze ich miejsce jest czesto poza autem i ze maja sobie pobiegac. Odcinki dluzsze niz 1000m w terenie bez znakow charakerystycznych powoduja, ze zaczynaja jezdzic po czyichs polach lub lakach i katuja to czego nawet nie powinni dotykac. Jak juz sie zdarzy bledna kratka to jest katastrofa i nalezy zaraz dzwonic. Tak jak by nie mozna bylo pomyslec i pokrecic roadbookiem.

Jak macie jakies niejasne wam przyklady to podajcie, bo lepiej wiedziec wczesniej zanim sie mocno zabalagani i zostanie wywalonym z imprezy :)21
bo wy po prostu roadbook-ów malować nie umiecie w końcu kto jak kto ale miszcze się znają :)20
a tak na poważnie to też zauważam tendencje do jazdy na telefon do organizatora a nie na roadbook :roll:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » wt maja 22, 2007 8:44 am

Biga pisze:Piloci nie wiedza, ze ich miejsce jest czesto poza autem i ze maja sobie pobiegac.
To może na jakiś maraton powinni się wybrać a nie w teren :D
Biga pisze:Jak macie jakies niejasne wam przyklady to podajcie, bo lepiej wiedziec wczesniej zanim sie mocno zabalagani i zostanie wywalonym z imprezy :)21
Napisz co w przypadku kiedy jednak organizator dał ciała i miało być w lewo a było na kratce w prawo (sytuacja z jednego z ostatnich bardziej znanych rajdów :D).

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr maja 23, 2007 12:27 am

AdAm pisze:
Biga pisze:Jak macie jakies niejasne wam przyklady to podajcie, bo lepiej wiedziec wczesniej zanim sie mocno zabalagani i zostanie wywalonym z imprezy :)21
Napisz co w przypadku kiedy jednak organizator dał ciała i miało być w lewo a było na kratce w prawo (sytuacja z jednego z ostatnich bardziej znanych rajdów :D).
Bledy w opisie sie zdarzaly i beda sie zdarzac. Robia je tylko ludzie i czasami sie myla. Tak to juz jest i bedzie. Jak mi sie kratka nie zgadza to najpierw krece roadbook'iem w lewo i prawo, zeby ewentualnie dopasowac. Jak sie nie da, lub nic z krecenia nie wynika to sie jedzie do nastepnej i jak sie nie zgadza to sie wraca i robi drugi wariant.

Mozna sie czepiac wszystkiego oczywiscie, ale w koncu off-road to takze myslenie i to czesciej niz sie wydaje.

Ten temat nie jest raczej dla starych wyjadaczy tylko dla tych co jeszcze nie wiedza jakie niespodzianki moga im zapodac organizatorzy. Zachecam wiec do skanowania kratek i zadawania pytan. Ulatwi to wszystkim zycie. :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości