Wjazd na gore asfaltowa seprentyna

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

bugajek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 22, 2007 9:38 pm
Lokalizacja: Szczecin

Wjazd na gore asfaltowa seprentyna

Post autor: bugajek » wt sie 28, 2007 10:27 pm

Witam

chcialbym sie dowiedziec, czy mozna bez uszkodzenia napedu podjechac parchem calkowicie zaladowanym asfaltowa droga, ktora wije sie serpentynami na szczyt, z dolaczonym przodem.

Czytalem ze niby skrecac nie mozna z dolaczonym orzidem i w ogole na asfalcie to nie bardzo z 4H. Wiec co zrobic, zeby po prostu wjechac na gore, a nie sie dotoczyc??

pzodro

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt sie 28, 2007 10:29 pm

a masz opcje 2L?

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr sie 29, 2007 6:23 am

Zrobić 4L i rozpiąć sprzęgiełka
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » śr sie 29, 2007 6:30 am

a jak ktoś ma automaty to odkręcić :)2
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr sie 29, 2007 6:35 am

Kupic landrowera - on ma zawsze czynne 4 łapy :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 29, 2007 6:35 am

Kupic Land Rover :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » śr sie 29, 2007 7:04 am

zamontowac reduktor od robura :)21
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

bugajek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 22, 2007 9:38 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bugajek » śr sie 29, 2007 7:12 am

mazurkas007 pisze:Zrobić 4L i rozpiąć sprzęgiełka
czyli wyglada to tak: wrzucam reduktor, rozpinam sprzegielka (przez cofniecie 1m ??) i wsio??

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » śr sie 29, 2007 7:15 am

jak masz sprzegielka automatyczne musisz je odkrecic jak manualne to dac na 4x2
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sie 29, 2007 9:40 am

Taki sposob nie jest zbyt zdrowy dla napedow - reduktor pracuje pod sporym momentem bez obciazenia przednim mostem - dostaja w dupe jego mocowania, obudowa i pewnie lozyska.
Generalnie jest oprocz asfaltu jest pobocze, mozna wjechac na 4L, zjezdzajac na nie jedna strona auta na kazdym winklu, coby naprezenia "pouciekaly".

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sie 29, 2007 9:50 am

albo jechać jednym bokiem po poboczu
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

bugajek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 22, 2007 9:38 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bugajek » śr sie 29, 2007 9:53 am

czyli jakiegos sensownego rozwiazania nie ma poza jazda na tylnim napedzie albo jazda samochodem z centralnym mechanizmem

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sie 29, 2007 10:00 am

Przeciez podalismy Ci - jazda jedna strona auta po poboczu. Przynajmniej raz na jakis czas.
Ostatnio zmieniony śr sie 29, 2007 12:47 pm przez Misiek Bielsko, łącznie zmieniany 1 raz.

bugajek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 22, 2007 9:38 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bugajek » śr sie 29, 2007 12:19 pm

dzieki za pomoc wszystkim :D

EOT

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sie 29, 2007 2:13 pm

samochód ze stałym napędem na 4 łapki nie zawsze załatwi sprawę - czesto włączenie 4L czyli przełożenia zredukowanego automatycznie oznacza zablokowanie międzyosiowego mech różnicowego, tak jest np. w toyce LC90 , a w disco nie, tam możesz załączyć reduktor i śmigac po asfaltach ile chcesz, a blokujesz centralny mechanizm dodatkowym ruchem lewarka

jeśli już masz terenówkę ze sztywno dołączanym przodem i sprzegiełkami auto to sprawę załatwią manualne sprzegiełka [albo tak jak pisza koledzy wykręcanie automatów], jeśli dopiero się zastanawiasz...


a doraźnym rozwiązaniem problemu jest zapewnienie kołom możliwości uśliźnięcia na zakrętach czyli żeby jedna strona jechała po luźniejszej nawierzchni typu szuter,piasek,trawa,błoto
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » ndz wrz 30, 2007 11:25 am

jedna strona na poboczu nie załatwi sprawy chyba do końca, bo i tak skręcone przednie koła muszą się kręcić szybciej, a to by wymagało zwolnienia obrotów koła jadącego po poboczu (dyfer nie działa z poślizgiem)
na błocie możnaby to koło przyhamować, ale co z pozostałymi kołami?
przy sztywnym 4x4 niebardzo to widzę

...czy da się założyć SS do Pajero I ??
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz wrz 30, 2007 8:26 pm

niepotrzebnie się martwisz - jeśli conajmniej jedno koło z każdej osi jedzie po luźniejszym materiale i nie masz pozapinanych blokad na osiach to spokojnie koła sobie wyrównają różnice w prędkościach obrotowych
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » ndz paź 07, 2007 12:34 am

Ee, a jedynka na 4H nie wystarczy? 2 z reduktorem nie jest wolniejsza od szosowej 1, a nie wyobrażam sobie wyasfaltowanych podjazdów takich żeby trzeba było wjeżdżać na 1+L - co innego w terenie. Trochę nie widze kładzenia asfaltu na takich pochyleniach.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » ndz paź 07, 2007 8:58 am

Misiek Bielsko pisze:Taki sposob nie jest zbyt zdrowy dla napedow - reduktor pracuje pod sporym momentem bez obciazenia przednim mostem - dostaja w dupe jego mocowania, obudowa i pewnie lozyska.
jadąc na 4H bez zapiętych sprzęgiełek czy na 2H nie ma różnicy, która byłaby zauważalna w obciążeniu łożysk czy obudów, nawet właczenie reduktora niewiele zmieni
tak czy tak tylna oś jest napędzana, a dopięcie wału przedniego mostu wprowadzi tylko obciążenie dodatkowym momentem bezwładności
no i mamy teorię ruchu :P

jeśli jakaś stroma droga jest wyasfaltowana, to plaskaty pod nią podjedzie na 1-ce, więc mając terenówkę na tej 1-ce dopiero da radę :D
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz paź 07, 2007 11:36 am

apede pisze: nie wyobrażam sobie wyasfaltowanych podjazdów takich żeby trzeba było wjeżdżać na 1+L
Mase takich przykladow moge Ci podac. Przyjedz tylko z emogracji w nasze kochane gory. A zreszta co tam, nawet nie w gory. Ostatnio mialem taka okazje w samym Krakowie. Ciezka laweta i wyjazd z nia pod spora gore z zakretasami. Na jedynce bywalo miejscami za szybko a wolniej to by sie motor zdusil.
Drugi przyklad to podobna sytuacja, gdzie podlozem sa betonowe plyty.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » ndz paź 07, 2007 11:48 am

chłopaki, a nie da się jakoś tej serpentyny objechać z drugiej strony ?
:P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz paź 07, 2007 2:08 pm

apede pisze:Ee, a jedynka na 4H nie wystarczy? 2 z reduktorem nie jest wolniejsza od szosowej 1
Bardzo sie mylisz w wiekszosci przypadkow...

125artur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 7:28 pm
Lokalizacja: TARNÓW

Post autor: 125artur » ndz paź 07, 2007 9:01 pm

czy przy samym tylnim napędzie na reduktorze układ różnicowy działa(nowiciusz)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz paź 07, 2007 9:16 pm

125artur pisze:czy przy samym tylnim napędzie na reduktorze układ różnicowy działa(nowiciusz)
Powyższa sytuacja nie występuje w przyrodzie :)21

...No chyba, że sobie w Defekterze albo Nivce przedni wał zdemontujemy.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 07, 2007 10:39 pm

Występuje w przyrodzie- w starych jeepach na 4 full rozpinasz sprzęgiełko półosi i pięknie stoisz w miejscu, a przedni wał radośnie się kręci :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości