Wjazd na gore asfaltowa seprentyna
Moderator: Mroczny
Wjazd na gore asfaltowa seprentyna
Witam
chcialbym sie dowiedziec, czy mozna bez uszkodzenia napedu podjechac parchem calkowicie zaladowanym asfaltowa droga, ktora wije sie serpentynami na szczyt, z dolaczonym przodem.
Czytalem ze niby skrecac nie mozna z dolaczonym orzidem i w ogole na asfalcie to nie bardzo z 4H. Wiec co zrobic, zeby po prostu wjechac na gore, a nie sie dotoczyc??
pzodro
chcialbym sie dowiedziec, czy mozna bez uszkodzenia napedu podjechac parchem calkowicie zaladowanym asfaltowa droga, ktora wije sie serpentynami na szczyt, z dolaczonym przodem.
Czytalem ze niby skrecac nie mozna z dolaczonym orzidem i w ogole na asfalcie to nie bardzo z 4H. Wiec co zrobic, zeby po prostu wjechac na gore, a nie sie dotoczyc??
pzodro
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
-
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
- Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Taki sposob nie jest zbyt zdrowy dla napedow - reduktor pracuje pod sporym momentem bez obciazenia przednim mostem - dostaja w dupe jego mocowania, obudowa i pewnie lozyska.
Generalnie jest oprocz asfaltu jest pobocze, mozna wjechac na 4L, zjezdzajac na nie jedna strona auta na kazdym winklu, coby naprezenia "pouciekaly".
Generalnie jest oprocz asfaltu jest pobocze, mozna wjechac na 4L, zjezdzajac na nie jedna strona auta na kazdym winklu, coby naprezenia "pouciekaly".
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Przeciez podalismy Ci - jazda jedna strona auta po poboczu. Przynajmniej raz na jakis czas.
Ostatnio zmieniony śr sie 29, 2007 12:47 pm przez Misiek Bielsko, łącznie zmieniany 1 raz.
samochód ze stałym napędem na 4 łapki nie zawsze załatwi sprawę - czesto włączenie 4L czyli przełożenia zredukowanego automatycznie oznacza zablokowanie międzyosiowego mech różnicowego, tak jest np. w toyce LC90 , a w disco nie, tam możesz załączyć reduktor i śmigac po asfaltach ile chcesz, a blokujesz centralny mechanizm dodatkowym ruchem lewarka
jeśli już masz terenówkę ze sztywno dołączanym przodem i sprzegiełkami auto to sprawę załatwią manualne sprzegiełka [albo tak jak pisza koledzy wykręcanie automatów], jeśli dopiero się zastanawiasz...
a doraźnym rozwiązaniem problemu jest zapewnienie kołom możliwości uśliźnięcia na zakrętach czyli żeby jedna strona jechała po luźniejszej nawierzchni typu szuter,piasek,trawa,błoto
jeśli już masz terenówkę ze sztywno dołączanym przodem i sprzegiełkami auto to sprawę załatwią manualne sprzegiełka [albo tak jak pisza koledzy wykręcanie automatów], jeśli dopiero się zastanawiasz...
a doraźnym rozwiązaniem problemu jest zapewnienie kołom możliwości uśliźnięcia na zakrętach czyli żeby jedna strona jechała po luźniejszej nawierzchni typu szuter,piasek,trawa,błoto
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
jedna strona na poboczu nie załatwi sprawy chyba do końca, bo i tak skręcone przednie koła muszą się kręcić szybciej, a to by wymagało zwolnienia obrotów koła jadącego po poboczu (dyfer nie działa z poślizgiem)
na błocie możnaby to koło przyhamować, ale co z pozostałymi kołami?
przy sztywnym 4x4 niebardzo to widzę
...czy da się założyć SS do Pajero I
na błocie możnaby to koło przyhamować, ale co z pozostałymi kołami?
przy sztywnym 4x4 niebardzo to widzę
...czy da się założyć SS do Pajero I

był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko
_______________________
GG: 4366835
obecnie zaglądam towarzysko

_______________________
GG: 4366835
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Ee, a jedynka na 4H nie wystarczy? 2 z reduktorem nie jest wolniejsza od szosowej 1, a nie wyobrażam sobie wyasfaltowanych podjazdów takich żeby trzeba było wjeżdżać na 1+L - co innego w terenie. Trochę nie widze kładzenia asfaltu na takich pochyleniach.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
jadąc na 4H bez zapiętych sprzęgiełek czy na 2H nie ma różnicy, która byłaby zauważalna w obciążeniu łożysk czy obudów, nawet właczenie reduktora niewiele zmieniMisiek Bielsko pisze:Taki sposob nie jest zbyt zdrowy dla napedow - reduktor pracuje pod sporym momentem bez obciazenia przednim mostem - dostaja w dupe jego mocowania, obudowa i pewnie lozyska.
tak czy tak tylna oś jest napędzana, a dopięcie wału przedniego mostu wprowadzi tylko obciążenie dodatkowym momentem bezwładności
no i mamy teorię ruchu

jeśli jakaś stroma droga jest wyasfaltowana, to plaskaty pod nią podjedzie na 1-ce, więc mając terenówkę na tej 1-ce dopiero da radę

był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko
_______________________
GG: 4366835
obecnie zaglądam towarzysko

_______________________
GG: 4366835
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Mase takich przykladow moge Ci podac. Przyjedz tylko z emogracji w nasze kochane gory. A zreszta co tam, nawet nie w gory. Ostatnio mialem taka okazje w samym Krakowie. Ciezka laweta i wyjazd z nia pod spora gore z zakretasami. Na jedynce bywalo miejscami za szybko a wolniej to by sie motor zdusil.apede pisze: nie wyobrażam sobie wyasfaltowanych podjazdów takich żeby trzeba było wjeżdżać na 1+L
Drugi przyklad to podobna sytuacja, gdzie podlozem sa betonowe plyty.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości