Ratowanie sie z opresji - na przykladzie.

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Ratowanie sie z opresji - na przykladzie.

Post autor: pezet » ndz sty 13, 2008 8:38 am

Najpierw przykladowa sytuacja:

http://www.youtube.com/watch?v=SW5v9V9a ... re=related

I teraz:
Co powinien zrobic kierownik w momencie, kiedy auto balansuje na 2 kolach i zamierza sie przewrocic (w tej konkretnej sytuacji)?
- skrecic kola w prawo czy lewo?
- dac gazu w przod czy w tyl?

Oczywiscie nie wiemy co mial dalej po lewej stronie, wiec mocno teoretycznie rozwazam, ale najgorsze co mogl zrobic - to nic nie robic.

Wszyscy na pewno znaja inna sytuacje, w ktorej kierowca zachowal sie jak wytrawny miszcz:
http://www.youtube.com/watch?v=fCpsd0duCok
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » ndz sty 13, 2008 9:52 am

lekko koła w lewo zeby wyprostować i gaz do dechy
ale ja jestem jak dziewica w tym temacie więc chętnie posłucham tych z praktyką
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » ndz sty 13, 2008 10:18 am

no co jest 24 wejścia i nikt nic nie wpisuje?
same takie jak ja? co to nic nie wiedza ale sie mądruja teoretycznie?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz sty 13, 2008 10:30 am

Pelen but i nic wiecej.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » ndz sty 13, 2008 10:39 am

tylko but? zadnego kombinowania kierownicą ?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 13, 2008 11:19 am

Kola w prawo ,jakby zdazyl oczywiscie, i but. Gdyby nie puscil gazu przejechal by to bez problemu.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » ndz sty 13, 2008 12:23 pm

jeśłi da koła w lewo - to podetnie auto jeszcze bardziej

wg mnie koła w prawo i but - co ciekwae nawet słychać że inny krzyczą w prawo
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » ndz sty 13, 2008 12:38 pm

Ja stawiam na koła w lewo i but do tyłu hihi w 14 s filmu :wink: a jak by nie odpuszczał gazu to but i w prawo :wink: hihi
Legnica

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 13, 2008 12:58 pm

yankee pisze:Ja stawiam na koła w lewo i but do tyłu hihi w 14 s filmu :wink: a jak by nie odpuszczał gazu to but i w prawo :wink: hihi
To teraz pokaz mi jak sie wyrabiasz z tym w czasie jak z 1 masz wrzucic na R i jeszcze kierownica krecic...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: simca » ndz sty 13, 2008 1:26 pm

popatrzcie na to, jaka harmonia i żelazne nerwy

http://www.youtube.com/watch?v=SFsksqQ7 ... re=related
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz sty 13, 2008 3:05 pm

dobry drajwer :)2

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz sty 13, 2008 3:48 pm

sbb pisze:tylko but? zadnego kombinowania kierownicą ?
Zadnego krecenia tylko but zeby podbilo prawe tylne kolo. Jak wjezdzasz gdziekolwiek w teren to odruchowo budujesz sobie w glowie mape terenu.

Nie widzialem jeszcze nigdy sytuacji w ktorej taka proba "zamarcia" cokolwiek by przyniosla. But albo do przodu albo do tylu i dopiero mozna cokolwiek kombinowac kierownica.

Jezeli podloze jest piaszczyste dajesz buta zeby zakopac kola. Jak twarde to podbijasz, tylko na suzuke to nie dziala bo ona przewraca sie niezaleznie co robisz :) Szczytem bylo kiedys na rajdzie gdzie podjechalismy do pieczatki, ja wychylony przez okno podbijam stempelek, auto stalo w miejscu i przewrocilo sie w momencie jak schowalem sie do srodka :)21

Podobnie przy jezdzie na trawersie, wiele osob odruchowo coraz mocniej skreca kola "pod gore" powodujac utrate przyczepnosci i zsuwanie sie auta w dol. Lepiej odpuscic wbrew fizyce i bezpiecznie schowac sie w koleinie.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 13, 2008 7:17 pm


Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 13, 2008 7:34 pm

Qbartx pisze:jak z 1 masz wrzucic na R i jeszcze kierownica krecic...
taaa.....tylko nikt o zdrowych zmyslach nie robi takiej gorki na 1 biegu...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 13, 2008 7:37 pm

Discotheque pisze: ja wychylony przez okno podbijam stempelek, auto stalo w miejscu i przewrocilo sie w momencie jak schowalem sie do srodka :)21
spwodowales zachwianie,gdy srodek ciezkosci wystawiles za okno :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz sty 13, 2008 7:46 pm

Ten zolty - zbiegl z miejsca zdarzenia :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz sty 13, 2008 7:50 pm

Discotheque pisze:Pelen but i nic wiecej.
Nie potrzebnie sie wahal. Jakby jechal plynnie nic by sie nie stalo.
Wg. pelen but, jakby wyjechal wyprostowalo by go.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » ndz sty 13, 2008 7:56 pm

auto stalo w miejscu i przewrocilo sie w momencie jak schowalem sie do srodka
A dużo miałeś drobnych w kieszeni ?? ?? ?? :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 13, 2008 7:57 pm

LR_Olek pisze:
Qbartx pisze:jak z 1 masz wrzucic na R i jeszcze kierownica krecic...
taaa.....tylko nikt o zdrowych zmyslach nie robi takiej gorki na 1 biegu...
To kto co i jak robi to juz kwestia wprawy i oceny sytuacji. Chodzilo mi raczej o sam fakt zmiany biegu i opoznien w czasie z tym zwiazanych...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 13, 2008 8:30 pm

aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhaaaaa :)21

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 13, 2008 8:42 pm

Jeszcze cos wytlumaczyc? :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz sty 13, 2008 8:53 pm

W podobnych sytuacjach decyduje doświadczenie kierowcy i jego błędnik. Oswajanie błędnika ma miejce w prezentowanej sytuacji w tytule.
Dochodzi wiedza wyniesiona ze szkoły średniej w przedmiocie fizyka a poza tym "driver" miał tu nie wiele do powiedzenia, zawiodła komunikacja między cymbałem, który go naprawadzał a nim samym.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 13, 2008 8:59 pm

To tak wtrace z innej bajki. Zauwazylem na trialowych filmikach ze czesto zawracaja oni blokujac tylko jedno tylne kolo :o (hamulec?) Jak to jest tam skonstruowane? Rozumiem ze chodzi o zmiane ustawienia samochodu na jak najmniejszym obszarze ale jakby ktos mogl wytlumaczyc co i jak jest tam zrobione...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz sty 13, 2008 9:14 pm

Dawno juz o tym myslalem, zeby reczny hamulec "rozdwoic" osobno na kazde kolo.
Mogloby to robic jako ersatz blokady. Selektywnie hamuje kolo, ktore jest w powietrzu i naped idzie na to drugie.

Ale teraz mam auto z "centralnym" recznym - i pomysl upadl :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz sty 13, 2008 9:40 pm

Oni uzywaja tego zeby sprawniej zawracac, centralny reczny to maja w trialowce na 100% :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości