Ratowanie sie z opresji - na przykladzie.
Moderator: Mroczny
Ratowanie sie z opresji - na przykladzie.
Najpierw przykladowa sytuacja:
http://www.youtube.com/watch?v=SW5v9V9a ... re=related
I teraz:
Co powinien zrobic kierownik w momencie, kiedy auto balansuje na 2 kolach i zamierza sie przewrocic (w tej konkretnej sytuacji)?
- skrecic kola w prawo czy lewo?
- dac gazu w przod czy w tyl?
Oczywiscie nie wiemy co mial dalej po lewej stronie, wiec mocno teoretycznie rozwazam, ale najgorsze co mogl zrobic - to nic nie robic.
Wszyscy na pewno znaja inna sytuacje, w ktorej kierowca zachowal sie jak wytrawny miszcz:
http://www.youtube.com/watch?v=fCpsd0duCok
http://www.youtube.com/watch?v=SW5v9V9a ... re=related
I teraz:
Co powinien zrobic kierownik w momencie, kiedy auto balansuje na 2 kolach i zamierza sie przewrocic (w tej konkretnej sytuacji)?
- skrecic kola w prawo czy lewo?
- dac gazu w przod czy w tyl?
Oczywiscie nie wiemy co mial dalej po lewej stronie, wiec mocno teoretycznie rozwazam, ale najgorsze co mogl zrobic - to nic nie robic.
Wszyscy na pewno znaja inna sytuacje, w ktorej kierowca zachowal sie jak wytrawny miszcz:
http://www.youtube.com/watch?v=fCpsd0duCok
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
To teraz pokaz mi jak sie wyrabiasz z tym w czasie jak z 1 masz wrzucic na R i jeszcze kierownica krecic...yankee pisze:Ja stawiam na koła w lewo i but do tyłu hihi w 14 s filmua jak by nie odpuszczał gazu to but i w prawo
hihi
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
popatrzcie na to, jaka harmonia i żelazne nerwy
http://www.youtube.com/watch?v=SFsksqQ7 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SFsksqQ7 ... re=related
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
patrol y60 - autobus
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Zadnego krecenia tylko but zeby podbilo prawe tylne kolo. Jak wjezdzasz gdziekolwiek w teren to odruchowo budujesz sobie w glowie mape terenu.sbb pisze:tylko but? zadnego kombinowania kierownicą ?
Nie widzialem jeszcze nigdy sytuacji w ktorej taka proba "zamarcia" cokolwiek by przyniosla. But albo do przodu albo do tylu i dopiero mozna cokolwiek kombinowac kierownica.
Jezeli podloze jest piaszczyste dajesz buta zeby zakopac kola. Jak twarde to podbijasz, tylko na suzuke to nie dziala bo ona przewraca sie niezaleznie co robisz


Podobnie przy jezdzie na trawersie, wiele osob odruchowo coraz mocniej skreca kola "pod gore" powodujac utrate przyczepnosci i zsuwanie sie auta w dol. Lepiej odpuscic wbrew fizyce i bezpiecznie schowac sie w koleinie.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Ten zolty - zbiegl z miejsca zdarzeniaLR_Olek pisze:to lepsze...
http://www.youtube.com/watch?v=UEGN9kvlmTA&NR=1

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
To kto co i jak robi to juz kwestia wprawy i oceny sytuacji. Chodzilo mi raczej o sam fakt zmiany biegu i opoznien w czasie z tym zwiazanych...LR_Olek pisze:taaa.....tylko nikt o zdrowych zmyslach nie robi takiej gorki na 1 biegu...Qbartx pisze:jak z 1 masz wrzucic na R i jeszcze kierownica krecic...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
- Elwood
-
- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
- Kontaktowanie:
W podobnych sytuacjach decyduje doświadczenie kierowcy i jego błędnik. Oswajanie błędnika ma miejce w prezentowanej sytuacji w tytule.
Dochodzi wiedza wyniesiona ze szkoły średniej w przedmiocie fizyka a poza tym "driver" miał tu nie wiele do powiedzenia, zawiodła komunikacja między cymbałem, który go naprawadzał a nim samym.
Dochodzi wiedza wyniesiona ze szkoły średniej w przedmiocie fizyka a poza tym "driver" miał tu nie wiele do powiedzenia, zawiodła komunikacja między cymbałem, który go naprawadzał a nim samym.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
To tak wtrace z innej bajki. Zauwazylem na trialowych filmikach ze czesto zawracaja oni blokujac tylko jedno tylne kolo
(hamulec?) Jak to jest tam skonstruowane? Rozumiem ze chodzi o zmiane ustawienia samochodu na jak najmniejszym obszarze ale jakby ktos mogl wytlumaczyc co i jak jest tam zrobione...

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Dawno juz o tym myslalem, zeby reczny hamulec "rozdwoic" osobno na kazde kolo.
Mogloby to robic jako ersatz blokady. Selektywnie hamuje kolo, ktore jest w powietrzu i naped idzie na to drugie.
Ale teraz mam auto z "centralnym" recznym - i pomysl upadl
Mogloby to robic jako ersatz blokady. Selektywnie hamuje kolo, ktore jest w powietrzu i naped idzie na to drugie.
Ale teraz mam auto z "centralnym" recznym - i pomysl upadl

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości