manual vs automat

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Ktora skrzynie preferujesz?

Automat
78
48%
Manual
83
52%
 
Liczba głosów: 161

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

manual vs automat

Post autor: Marcin » pn mar 22, 2004 11:03 pm

Chcialbym sie dowiedziec jaka skrzynie polecacie do terenu? plusy i minusy jednej i drugiej....
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: bpuchowski » pn mar 22, 2004 11:48 pm

Jakoś nie moge sobie wyobrazić auta typu mój daihatsu albo suza, do upalania w terenie z automatem.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » wt mar 23, 2004 6:18 am

Na jakiejś amerykańskiej stronce wyczytalem, że wlaściciele bardzo sobie chwalą automaty do terenu. Tylko, że tam teren to przede wszystkim skaly itp., gdzie prędkość pelzająca jest wskazana. Do tego automat jest świetny.

Na szybki rajd w blocie (takie przecież u nas) to może być gorzej.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 23, 2004 9:08 am

ja tam nie wiem...miałem i tak i tak...w góry, w skałe, w twarde i do triali to automat fajniejszy...i do miasta...a na trase wole manual bo sie mniej nudze i pózniej zasypiam na kierownicy :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » wt mar 23, 2004 9:19 am

czesław&jarząbek pisze:...w góry, w skałe, w twarde i do triali to automat fajniejszy...i do miasta...a na trase wole manual bo sie mniej nudze i pózniej zasypiam na kierownicy :)21
POPIERAM :)2 :lol:
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt mar 23, 2004 9:22 am

:o a co to jakas konkurencja sie wylonila :wink: toc jest juz taki temacik na forum :roll:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 23, 2004 9:24 am

ale to jest temat dla debeściaków z południa kraju, a nie leszczy z północy :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt mar 23, 2004 9:26 am

a ty nie cwaniakuj bo i tak cie przejazdzka moim syfem nie ominie :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 23, 2004 9:27 am

ja cudzym zawsze bardzo chętnie :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt mar 23, 2004 9:30 am

zobaczymy czy dalej bedziesz kly szczerzyl jak pasy zdemontuje z twojego siodla 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 23, 2004 9:32 am

ja za kierownicą pasów nie potrzebuje :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt mar 23, 2004 9:43 am

tu nie Anglia a ja LR czy innszego smietnika lordowskiego nie posiadam :D u mnie kierownica jest po lewej stronie a miejsce pasazera po prawej - dodam pasazera bez pasow :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt mar 23, 2004 11:19 am

problem tak iz automatem, ze go sie na "pych" nie odpali :cry: i to jest zdecydowane przeciw....dlatego chailem wiedziec ogolnie co sadzicie, ale jest 50%:50% moze ktos jezdzi z automatem w tyrenie duzo?
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 23, 2004 11:21 am

jak w takim syfie jak mareckiego blazer, że automat jest z dieslem v8 to jest git...ale automat w zagazowanym syficznym benzyniaku w terenie bedzie poniewierał
#noichuj

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt mar 23, 2004 11:25 am

jak nie chcesz miec duzych niespodzianek w terenie to nie bierz automatu :)4 chyba ze masz wielu zaprzyjaznionych rolnikowi laweciarzy :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt mar 23, 2004 11:30 am

polish version
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt mar 23, 2004 11:31 am

wlasnie jest dosc oczywiste ze automat musi wspolpracowac z dosc mocnym silnikiem (daltego temat o tym silniku 2.5tdi) tylko przeraza mnie trwalosc tego(raczej niska) w szczegolnosci daltego, ze to bylby automat z osobowki...ale w sumie we wronglach maja automaty i zyja...z drugiej strony jezdizlem troche z automatem po czarnym i nie przekonal mnie..ale slyszalem ze do terenu super(szczegolnie przperawy) wiec narazie ciezki rozwazania trwaja;)
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt mar 23, 2004 11:39 am

no nie wiem ale 2.5 TDi + automat + ciezki teren jakos mi sie nie widzi... :roll:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt mar 23, 2004 12:17 pm

ok 130 km i 240Nm w suce.... nie wiem nie wiem :D natomiast jest kiepsko bo te silniki ssa awaryjne, a do silnika z dostawczaka to bedzie trza zaduzo kombinowac z autoamtem :/ choc jak sie wk urwi e to zakupie 3 litry w beznynie...ale wtedy by legla cala koncepcja auta, bo juz tako owa istnieje;)
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

tomi_lee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
Lokalizacja: z nienacka :)

Post autor: tomi_lee » wt mar 23, 2004 8:13 pm

ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!
No more Asia Rocsta :) Przyszedł czas na nową GV :) 8)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 23, 2004 8:18 pm

tomi_lee pisze:ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!
ty sie najpierw naucz jak jest po angielsku manualna, a jak automatyczna skrzynia biegów a potem głos w dyskusji zabieraj
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt mar 23, 2004 8:44 pm

ale on jest Lee from dżapan :D :)21

btw. i co z tym automatem? 8)
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 23, 2004 8:50 pm

rzuć monetą...ze wskazaniem na manual jednak
#noichuj

tomi_lee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
Lokalizacja: z nienacka :)

Post autor: tomi_lee » wt mar 23, 2004 8:55 pm

czesław&jarząbek pisze:
tomi_lee pisze:ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!
ty sie najpierw naucz jak jest po angielsku manualna, a jak automatyczna skrzynia biegów a potem głos w dyskusji zabieraj
:)21
Tak napisałem cobyście zrozumieli :D
Tomi_Lee from Kraków.
No more Asia Rocsta :) Przyszedł czas na nową GV :) 8)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt mar 23, 2004 9:23 pm

wg mnie za dal automatu:
-ciaglosc przekazywania momentu obrotwego na kola
-mozliwosc wspolpracy z wyciagarka bez uszczerbku na sprzegle
-latwosc obslugi-majac bloto wszedzie czasami nawet lewarek sie wyslizguje
-niemoznosc przegiecia z obrotami(chyba)
-mozliwosc predkosci pelzajacej bez uzywania sprzegla
Minusy:
-obciazenie calego ukladu napedwoego
-dodatkowe kg
-skomplikowana budowa automatu->awaryjnosc
-kazda usterka duzo bardziej kosztowna
-brak mozliwosci holowania i odpalnia na pych, wymaga kabli jak juz..

no to chyba wszystko.... i nadal jestem w martwym punkcie, ale ze wskazaniem na manual

btw, zadalem pytanie jzu w suzuki, ale powtorze, czy jak chce zamontowac silnik do auta 4x4 ktory pracowal przy przednim napedzie to jest to mozliwe?
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości