manual vs automat
Moderator: Mroczny
manual vs automat
Chcialbym sie dowiedziec jaka skrzynie polecacie do terenu? plusy i minusy jednej i drugiej....
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Na jakiejś amerykańskiej stronce wyczytalem, że wlaściciele bardzo sobie chwalą automaty do terenu. Tylko, że tam teren to przede wszystkim skaly itp., gdzie prędkość pelzająca jest wskazana. Do tego automat jest świetny.
Na szybki rajd w blocie (takie przecież u nas) to może być gorzej.
Na szybki rajd w blocie (takie przecież u nas) to może być gorzej.
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- marcin-gaz
- Posty: 362
- Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
wlasnie jest dosc oczywiste ze automat musi wspolpracowac z dosc mocnym silnikiem (daltego temat o tym silniku 2.5tdi) tylko przeraza mnie trwalosc tego(raczej niska) w szczegolnosci daltego, ze to bylby automat z osobowki...ale w sumie we wronglach maja automaty i zyja...z drugiej strony jezdizlem troche z automatem po czarnym i nie przekonal mnie..ale slyszalem ze do terenu super(szczegolnie przperawy) wiec narazie ciezki rozwazania trwaja;)
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
ok 130 km i 240Nm w suce.... nie wiem nie wiem
natomiast jest kiepsko bo te silniki ssa awaryjne, a do silnika z dostawczaka to bedzie trza zaduzo kombinowac z autoamtem :/ choc jak sie wk urwi e to zakupie 3 litry w beznynie...ale wtedy by legla cala koncepcja auta, bo juz tako owa istnieje;)

Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
- Lokalizacja: z nienacka :)
Tak napisałem cobyście zrozumieliczesław&jarząbek pisze:ty sie najpierw naucz jak jest po angielsku manualna, a jak automatyczna skrzynia biegów a potem głos w dyskusji zabierajtomi_lee pisze:ONLY MANUAL!!!!!
AUTOMATIC GEAR ONLY FOR MONKEY!!!!!!!!

Tomi_Lee from Kraków.
No more Asia Rocsta
Przyszedł czas na nową GV




wg mnie za dal automatu:
-ciaglosc przekazywania momentu obrotwego na kola
-mozliwosc wspolpracy z wyciagarka bez uszczerbku na sprzegle
-latwosc obslugi-majac bloto wszedzie czasami nawet lewarek sie wyslizguje
-niemoznosc przegiecia z obrotami(chyba)
-mozliwosc predkosci pelzajacej bez uzywania sprzegla
Minusy:
-obciazenie calego ukladu napedwoego
-dodatkowe kg
-skomplikowana budowa automatu->awaryjnosc
-kazda usterka duzo bardziej kosztowna
-brak mozliwosci holowania i odpalnia na pych, wymaga kabli jak juz..
no to chyba wszystko.... i nadal jestem w martwym punkcie, ale ze wskazaniem na manual
btw, zadalem pytanie jzu w suzuki, ale powtorze, czy jak chce zamontowac silnik do auta 4x4 ktory pracowal przy przednim napedzie to jest to mozliwe?
-ciaglosc przekazywania momentu obrotwego na kola
-mozliwosc wspolpracy z wyciagarka bez uszczerbku na sprzegle
-latwosc obslugi-majac bloto wszedzie czasami nawet lewarek sie wyslizguje
-niemoznosc przegiecia z obrotami(chyba)
-mozliwosc predkosci pelzajacej bez uzywania sprzegla
Minusy:
-obciazenie calego ukladu napedwoego
-dodatkowe kg
-skomplikowana budowa automatu->awaryjnosc
-kazda usterka duzo bardziej kosztowna
-brak mozliwosci holowania i odpalnia na pych, wymaga kabli jak juz..
no to chyba wszystko.... i nadal jestem w martwym punkcie, ale ze wskazaniem na manual
btw, zadalem pytanie jzu w suzuki, ale powtorze, czy jak chce zamontowac silnik do auta 4x4 ktory pracowal przy przednim napedzie to jest to mozliwe?
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości