skok

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

skok

Post autor: kokos » sob maja 17, 2008 12:04 pm

Witam , mam pytanko odnosnie skoków, gdy już jestem z autem w powietrzu to trzymac gaz nadal czy odpuścic, coś gdzieś słyszałem że można sobie co nieco poukręcac jak się źle robi więc wole spytac.
Sorki, jeżeli było ale nie znalazłem nigdzie.
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob maja 17, 2008 4:35 pm

Odpuscic jak jestes w powietrzu. Inaczej zwiekszasz szanse na ukrecenie polosi/przegubu, czy co tam bedzie slabsze.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob maja 17, 2008 7:50 pm

odpuszczenie, raczej nic nie da...

lepiej wcisnąć sprzęgło.


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » sob maja 17, 2008 9:27 pm

eeee tam Patrol wszystko wytrzyma :wink:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob maja 17, 2008 9:43 pm

dziś parchem wyskoczyłem na garbie zwalniającym - nawet dobrze mu to zrobiło - skrzynia się przestawiła na poduszkach i przestał wibrować :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob maja 17, 2008 9:53 pm

Bng862 pisze:eeee tam Patrol wszystko wytrzyma :wink:
Patrol może wytrzyma, ale niezniszczalny laplander nie wytrzymuje :wink:
LJ 70

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » sob maja 17, 2008 10:11 pm

Mag69 pisze:
Bng862 pisze:eeee tam Patrol wszystko wytrzyma :wink:
Patrol może wytrzyma, ale niezniszczalny laplander nie wytrzymuje :wink:
....., bo to nie jest superlaplandersuper :)21

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » sob maja 17, 2008 10:13 pm

superpatrolsuper wszystko wytrzyma :lol: :lol:
dzięki za odpowiedzi
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob maja 17, 2008 10:15 pm

Odpuszczasz przed skokiem, w zależności od konfiguracji górki wcześniej lub później, tak naprawdę chodzi o to aby skoku nie było.
Jak Ci zależy na spektakularnym zdjęciu to się napędź a potem módl... :)21
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz maja 18, 2008 10:59 am

Jak naprawdę chcesz poskakać, to może najpierw potrenuj czymś mniejszym (i tańszym :wink: ), np quadem.

W czasie skoków NIE POWINNO rozłączać cię napędu.

Dlaczego?
Bo w takim wypadku nie ma się kożadnej kontroli nad lotem.

Wirujące koła magazynują pewien zapas momentu bezwładnośći, który w czasie skoku można wykożystać do skorygowania toru lotu.
Wygląda to tak, że jak auto zaczyna za barddzo opadać na ryja, to dokadasz gazu, żeby przód się uniósł, i odwrotnie, odpuszczasz, jak auto staje dęba.
Lądowanie zawsze powinno odbyć się na 4 koła, inaczej można auto poważnie uszkodzić.

W praktyce wymaga to cholernie dużo treningu, bożeby zadziałało, trzeba sobie wyrobić odpowiednie odruchy i wyłączyć myślenie, bo działa za wolno . :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » ndz maja 18, 2008 11:08 am

rokfor32 pisze:...
:o Taki wplyw energii kinetycznej kol jest zauwazalny? I jest na to czas przy skoku? Ewentualnie zrobic bardzo ciezkie waly zeby stabilizowaly w locie jako zyroskop. :D
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz maja 18, 2008 11:59 am

:o ...
:)9 :)18
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz maja 18, 2008 12:26 pm

:)9
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz maja 18, 2008 12:47 pm

:o :)9 :)18

Teorie koles ma niezle przygotowana. Matematyk - fizyk teoretyk, w kazdym temacie wie wszystko :)21
Nie zawsze dobrze ale napewno wie :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz maja 18, 2008 1:09 pm

Generalnie jak jedziesz po trasie ktora znasz to starasz sie uniknac jakis wiekszych skokow...te mniejsze nie sa az tak szkodliwe...i nic przy nich nie zrobisz bo trwa to tak szybko ze tylko sie modlic zeby bylo ok. Najgorsze jak gdzies zapitalasz i nagle skoook. Pamietam jak kiedys jeszcze samurai pokazywalem kumplowi co to potrafi i smigalem po lesie ktorego nie znalem. Jedziemy, patrze przede mna ladna gorka ...to redukcja i rura jak bylismy na szczycie to okazalo sie ze za gorka jest nagle ostry spad w dol...bardzo ostry...wiec auto na szczycie oderwalo sie od podloza i lotem koszacym w dol...i tak ladnych pare metrow lotu...modlilem sie zebysmy wyladowali na 4 kola i przezyli....Jedyne co zdazylem to wcisnac sprzeglo i wyrzucic bieg...nie sadze by ktos przy czyms takim probowal balansowac autem dodajac i odejmujac gazu...jesli ktos to potrafi to respekt :)2 A potem bylo tylko jebniecie o glebe...i to takie porzadne...myslalem ze sie buda i zawiecha rozpadla...auto spadlo najpierw na przednie kola ale szybko zanimi podloza dotknely tylne...na szczescie nic sie nie stalo..auto i my cali...ale nigdy wiecej...na rajdzie przed chopami zawsze lekko odpuszczam...maly locik to fajna sprawa i wszystko jest ok ale powazny skok to ja pier....
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Karol STW
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob cze 09, 2007 9:07 pm
Lokalizacja: ST.Wola Barnet UK

Post autor: Karol STW » ndz maja 18, 2008 1:10 pm

Wiem ze na motocyklu przy skoku jak lecisz na gębe odkrecasz manetke jak robisz swiece to hampla tylnego wciskasz ale to nie auto 8) wątpie czy ktos jest na tyle dobry zeby gazem i hamulcem korygował lot aby wyladować na 4 kołach :)20
superXjsuper4.0 D30 ARB,D44 Detroit 34"Fedima jakis łincz i osłonka ....

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » ndz maja 18, 2008 1:24 pm

Przy takim skoku jak na fotce (kumpel na rajdzie w Jastrowiu)
Obrazek
wystarczy wcisnac sprzeglo i luzik...a krecenie kolami to lepiej sobie odpuscic...
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz maja 18, 2008 1:46 pm

Cybm pisze:nie sadze by ktos przy czyms takim probowal balansowac autem dodajac i odejmujac gazu...jesli ktos to potrafi to respekt :)2
prooszsz Cię, większej bzdury na forum dawno nie było :)20 trajektorię lotu określa wyważenie samochodu i punkt wybicia, a nie wachlowanie gazem. Może jeszcze pilot ma ręcę za okno wystawić i robić za lotki? :)21

Podczas lotu zdejmujemy nogę z gazu (można użyć sprzęgła), biegu nigdy nie wypinamy, bo po lądowaniu może się okazać, że potrzeba założyć kontrę - a bez gazu to se można...

W momencie, gdy koła przestają przylegać do podłoża a cały czas ciśniemy gaz to z powodu braku oporów gleby przyspieszą do dużo większej prędkości niż ta z którą najechaliśmy na hopę. Po lądowaniu nagle zostają spowolnione do prędkości z którą się rzeczywiście poruszamy, co jest bardzo inwazyjne dla układu napędowego.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz maja 18, 2008 1:58 pm

:)9
ta teoria może i ma sens jeśli zamiast kół były by śmigła :)21
inaczej tego zrozumieć nie potrafię :roll:
Ale nie kasujcie tego, może to einstein jakiś, właśnie najnowszą teorie wyłożył która zmieni połowę praw fizyki, a my jełopy bez polotu się nie znamy :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » ndz maja 18, 2008 2:37 pm

"Wirujące koła magazynują pewien zapas momentu bezwładnośći"

wow, PRowcem jestes? jakby nie to sprobuj gdzies robote znalezc w PR, bo tam kochaja takich tworcow
:-)
poplakalem sie prawie ze smiechu
ale w sumie to moze ja mam braki wiedzowe, bo ostatnia laborka z fizy to byla tak z 10 lat wstecz

rozwin ta mysl prosze;-)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz maja 18, 2008 2:40 pm

lepiej, jest mechanikiem :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » ndz maja 18, 2008 2:46 pm

oczywiscie ze magazynuja zapas momentu bezwladnosci. ktory to moment zostanie wykorzystany do efektownego ukrecenia elementow ukladu napedowego :lol:

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz maja 18, 2008 3:04 pm

ktoś tu się chyba za dużo "Taxi" naoglądał :)21

Trzeba jeszcze sztuczny horyzont zainstalować do korekty toru lotu.
Takiego bzdeta to dawno nie czytałem :o :o :o
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Krzysiek_MM » ndz maja 18, 2008 3:20 pm

Patrolem nie skakałem w trosce o to żebym miał czym do domu wracać. Natomiast plackami wiele razy. Różnymi pojazdami z różnymi prędkościami w momencie wybicia. I moge powiedzieć jedno: najważniejsze jest odpowiednie ustawienie auta w stosunku do konfiguracji drogi za wzniesieniem z którego mamy zamiar pofrunąć. Jak żle wystartujesz to w locie możesz sobie pokręcić guzikiem przy rozporku... :)21 Tym bardziej że lot trwa max kilka sekund. I tak jak piszą koledzy lepiej zdjąć noge z gazu jak auto się odrywa od ziemi. Jeżeli w bmw 540 e39 potrafi strzelić przegub podczas lądowania to o obciążeniach ukł napędowego w przypadku ciężkiego patrola lepiej nie myśleć i nie niszczyć świadomie i bezmyślnie sprzętu w który wkładamy tyle pracy i serca. :)22

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » ndz maja 18, 2008 3:24 pm

Dzięki raz jeszcze za pomoc, bedę pamiętał żeby odpuścic i dac sprzęgło.
P.s. Wstyd się przyznac ale ja tych słów nawet nie rozumiem :oops: :oops: jedyne co pamiętam z chemi i fizyki to oceny jakie miałem na dyplomie :D
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości