Trawersowanie

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Trawersowanie

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 11:42 am

W najbliższym czasie będę zdaje się musiał nieco pojeździć trawersami, wymagającymi asekuracji przed rolką.

1. Jaką wytrzymałość powinna mieć lina do asekuracji mojego autobusu??
2. Jaka jest optymalna / minimlana długość (jeśli takowa istnieje)
3. Jak takowa linę zaczepić do auta (na razie myślałem coby wokół słupków, przy otwartych oknach :o ??

Z góry dzięki za odpowiedzi oraz wszelkie inne użyteczne info dotyczące trawersowania.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr wrz 10, 2008 12:03 pm

1. 3 tony
2. ja mam kilka pasów statycznych o długościach od 8m do 25m
3. można do słupków, ale może nastąpić efekt niepożądany :)21, najlepiej do zewnętrznej klatki ;) a jak nie masz to solidne progi też dadzą radę
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr wrz 10, 2008 12:08 pm

1 taką z 2 razy waga auta (na pewno nie zaszkodzi)
2 zależy od kąta - z 10 m
3 też nad tym myślę ale jakoś do mnie nie przemawia
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr wrz 10, 2008 12:10 pm

ja mam do suki związane 3 pasy po 11 metrów takie ładunkowe. mam klatkę wewnętrzną i nad głową mam krzyżak i o niego jest zaczepiona na stałe. w zależności od potrzeby wywalam na własciwą stronę. tylko moj smietnik lekki jest.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » śr wrz 10, 2008 12:43 pm

w suce zazwyczaj wystarczy pilot na balaście

1:0 dla piździków :)21

ps.
poczytaj jeszcze tu, http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0 , bo nie zawsze będziesz przypięty

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 1:01 pm

Co lepiej wybrać słupki owinięte szerokim pasem czy progi??

Czy może się zdarzyć, że lina zamocowana do progów naciągnie się (przesunie itp.) na tyle że auto jednak walnie rolkę??

Progi są nisko (na pewno poniżej środka ciężkości) dlatego wolałbym łapać wysoko, jednakże w autobusie drzwi i szyby muszą mi się zamykać po takiej operacji :)23.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » śr wrz 10, 2008 1:41 pm

Feniks pisze:Co lepiej wybrać słupki owinięte szerokim pasem czy progi??

Czy może się zdarzyć, że lina zamocowana do progów naciągnie się (przesunie itp.) na tyle że auto jednak walnie rolkę??

Progi są nisko (na pewno poniżej środka ciężkości) dlatego wolałbym łapać wysoko, jednakże w autobusie drzwi i szyby muszą mi się zamykać po takiej operacji :)23.
W przypadku braku klatki...
a - dobry bagaznik /ale naprawde dobry/
b - przez prog lub rame po stronie dociazonej, potem w strone zaczepienia przerzucasz tasme przez dach /jak najszersza tasma/
c - niezalecana ostatecznosc to przez uchylone okna do srodka i przez dach spowrotem /ostatecznosc, grozi komplikacjami!/

d - za slupki to bardzo glupi pomyls

Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony śr wrz 10, 2008 1:43 pm przez bert, łącznie zmieniany 1 raz.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr wrz 10, 2008 1:42 pm

Gdzie chcesz jeździć po takich trawersach żeby się parch przewracał ?? :o

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » śr wrz 10, 2008 1:45 pm

Adamo pisze:Gdzie chcesz jeździć po takich trawersach żeby się parch przewracał ?? :o
to sie nazywa teren... podobno niektorzy to robia :)
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 1:50 pm

bert pisze:
W przypadku braku klatki...
a - dobry bagaznik /ale naprawde dobry/
b - przez prog lub rame po stronie dociazonej, potem w strone zaczepienia przerzucasz tasme przez dach /jak najszersza tasma/
c - niezalecana ostatecznosc to przez uchylone okna do srodka i przez dach spowrotem /ostatecznosc, grozi komplikacjami!/

d - za slupki to bardzo glupi pomyls

Norbert J. Zbróg
0 - klatki brak
a - bagażnika brak
b - pas prowadzić jak mniemam w okolicy środka ciężkości, po słupkach??
c - ostateczność w przypadku nie mania progów i ramy??
d - się wygnom??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr wrz 10, 2008 1:54 pm

nawet o tym nie będziesz wiedział, bo będzie niewidoczne, ale pewnego dnia podczas deszczu zauważysz, że np. woda kapie przez szpary w drzwiach :)21

nic nie kombinuj, zrób progi i tyle

zresztą jak Adamo słusznie zauważył, gdzie ty chcesz długim autobusem turystycznym trawersować na granicy boka?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr wrz 10, 2008 1:57 pm

bert pisze:
Adamo pisze:Gdzie chcesz jeździć po takich trawersach żeby się parch przewracał ?? :o
to sie nazywa teren... podobno niektorzy to robia :)
Norbert J. Zbróg
Nie wiedziałem :)21

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 2:01 pm

Damian pisze:nawet o tym nie będziesz wiedział, bo będzie niewidoczne, ale pewnego dnia podczas deszczu zauważysz, że np. woda kapie przez szpary w drzwiach :)21

nic nie kombinuj, zrób progi i tyle

zresztą jak Adamo słusznie zauważył, gdzie ty chcesz długim autobusem turystycznym trawersować na granicy boka?

Progi mam, do takiej operacji będę je musiał trochę zmodyfikować, ale powinny robić.

Tam gdzie zroluje np. krótkiego..., długi też potrafi pojechać w różne miejsca, po za tym nie tylko rolka grozi na trawersie, wystarczy że jest ślisko i się auto zsuwa.

Tak czy inaczej dzięki za porady. :)2
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr wrz 10, 2008 6:24 pm

Wysokość chwytu powinna być jak najbliżej środka ciężkości lub lekko wyżej, wtedy lina "dociąża" te koła, które są wyżej na stoku. Ale nie zawsze się tak da. Złapanie za bagarznik dachowy przy bardzo śliskim trawersie może skończyć się bokiem, ale w drugą stronę, jak koła uciekną. :wink:

Progi fabryczne zwykle nie są montowane do ramy, tylko do nadwozia. można je wyrwać z kawałkiem podłogi. Najpewniejszy jest chwyt do ramy, na krutkim szerokim pasie. Potem można przedłużać na dowolną długość liną, czy innymi pasami.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

seba l200
Posty: 398
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: przeworsk (podkarpackie)

Post autor: seba l200 » śr wrz 10, 2008 8:36 pm

eee tam zrob rolke i zobaczysz ze fajne to ni ebendziesz mial tyle pytan:P :D :D :D :lol: :lol: :lol: :wink:
L 200 2008r. bulwar :)
GR Y 60 :)
BMW X5

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 9:42 pm

rokfor32 pisze:Wysokość chwytu powinna być jak najbliżej środka ciężkości lub lekko wyżej, wtedy lina "dociąża" te koła, które są wyżej na stoku. Ale nie zawsze się tak da. Złapanie za bagarznik dachowy przy bardzo śliskim trawersie może skończyć się bokiem, ale w drugą stronę, jak koła uciekną. :wink:

Progi fabryczne zwykle nie są montowane do ramy, tylko do nadwozia. można je wyrwać z kawałkiem podłogi. Najpewniejszy jest chwyt do ramy, na krutkim szerokim pasie. Potem można przedłużać na dowolną długość liną, czy innymi pasami.

Trochę się to z @Bertem nie zgadza. :o choć nie wydaje się nie możliwe

Do budy to się przykręca stopnie, ja mam progi :)21
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » śr wrz 10, 2008 10:10 pm

rokfor32 pisze:... Złapanie za bagarznik dachowy przy bardzo śliskim trawersie może skończyć się bokiem, ale w drugą stronę, jak koła uciekną. :wink: ...
domyslam sie, ze to zart gdyz albowiem poniewaz:
po a - pyszczek to sugeruje
po b - mamy sposobem wspomnianym auto asekurowac a nie wywracac na storne do stoku, zatem jak kto przegnie z naciagiem asekuracji to znaczy, ze przegiol /musialby po stronie obciazonej doprowadzic do oderwania kol od podloza i przesunac nacisk na druga burte. W praktyce da sie zrobic..., tylko po co ?
zreszta to wtedy nie nazywa sie juz asekuracja tylko wywracaniem pojazdu na zyczenie.
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 10:25 pm

bert pisze:
rokfor32 pisze:... Złapanie za bagarznik dachowy przy bardzo śliskim trawersie może skończyć się bokiem, ale w drugą stronę, jak koła uciekną. :wink: ...
domyslam sie, ze to zart gdyz albowiem poniewaz:
po a - pyszczek to sugeruje
po b - mamy sposobem wspomnianym auto asekurowac a nie wywracac na storne do stoku, zatem jak kto przegnie z naciagiem asekuracji to znaczy, ze przegiol /musialby po stronie obciazonej doprowadzic do oderwania kol od podloza i przesunac nacisk na druga burte. W praktyce da sie zrobic..., tylko po co ?
zreszta to wtedy nie nazywa sie juz asekuracja tylko wywracaniem pojazdu na zyczenie.
Norbert J. Zbróg
Zakładając, że rolka dostokowa jest możliwa, trzeba zatem tak się asekurować aby można było zmniejszać napięcie.

Skoro mocowanie do auta ma charakter stały, jak mocować drugi koniec??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr wrz 10, 2008 10:30 pm

Feniks pisze:
Skoro mocowanie do auta ma charakter stały, jak mocować drugi koniec??
owijasz dookoła drzewa :wink: tak aby móc luzować :D lub wybierać

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 10:39 pm

Flor pisze:
Feniks pisze:
Skoro mocowanie do auta ma charakter stały, jak mocować drugi koniec??
owijasz dookoła drzewa :wink: tak aby móc luzować :D lub wybierać
To w praktyce oznacza jeden zwój i sprawnego pilota.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr wrz 10, 2008 10:54 pm

Feniks pisze:
To w praktyce oznacza jeden zwój i sprawnego pilota.
do parcha 3 zwoje i bardzo dobry pilot, w niezłych rękawiczkach :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 11:13 pm

Wąż pisze:
Feniks pisze:
To w praktyce oznacza jeden zwój i sprawnego pilota.
do parcha 3 zwoje i bardzo dobry pilot, w niezłych rękawiczkach :)21
a i grube drzewo

Wybranie 3 zwojów to abstrakt, chyba że na kabestanie, bo nie na drzewie... :wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 10, 2008 11:14 pm

nie wybiera sie, popuszcza
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr wrz 10, 2008 11:33 pm

gri74 pisze:nie wybiera sie, popuszcza
No ja tam jestem Placek Miękka Faja, ale z wypowiedzi @Flor'a wynika, że się wybiera. Osobiście myślę, że raczej możliwość luzowania jest bardziej istotna, a stosując węzeł cumowniczy (bez półsztyków) da radę też wybierać.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 10, 2008 11:37 pm

dywagacje i wirtualny ofroad.... :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości