zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Moderator: Mroczny
zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
takie mi się ostatnio nasunęło pytanko:
które auta terenowe mogą poruszać się po asfalcie z zapiętym reduktorem i są do tego przystosowane. uprzedzając prześmiewcze pytania...
co raz częściej manewruję ciężką przyczepą i tak sobie pomyślałem że brakuje mi w moim patrolku, możliwości jaką miałem w uazie czyli - zapinam reduktor bez zapinania 4x4 i sobie mogłem elegancko cofać z dużą przyczepą, bez uciążliwego nadwyrężania sprzęgła - tak jak to czynię w chwili obecnej...
wracając do głównego pytania:
które terenówki mają taką możliwość techniczną aby zapiąć reduktor i sobie bez szkody dla podzespołów jezdnych jeździć po asfalcie?
jakoweś toyoty, mitsu z SS, landki? jak to jest rozwiązane? czy zapięcie reduktora w tych autkach uniemożliwia poruszanie się po zwartym podłożu, tak jak jest to w patrolach?
które auta terenowe mogą poruszać się po asfalcie z zapiętym reduktorem i są do tego przystosowane. uprzedzając prześmiewcze pytania...
co raz częściej manewruję ciężką przyczepą i tak sobie pomyślałem że brakuje mi w moim patrolku, możliwości jaką miałem w uazie czyli - zapinam reduktor bez zapinania 4x4 i sobie mogłem elegancko cofać z dużą przyczepą, bez uciążliwego nadwyrężania sprzęgła - tak jak to czynię w chwili obecnej...
wracając do głównego pytania:
które terenówki mają taką możliwość techniczną aby zapiąć reduktor i sobie bez szkody dla podzespołów jezdnych jeździć po asfalcie?
jakoweś toyoty, mitsu z SS, landki? jak to jest rozwiązane? czy zapięcie reduktora w tych autkach uniemożliwia poruszanie się po zwartym podłożu, tak jak jest to w patrolach?
Bo każdy dzień jest 4x4.
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Wydaje mi się, że każda terenówka ze sprzęgiełkami typu manual.
Sprzęgiełka na free i chociaż wał sie bedzie krecił to mozna jezdzic po asfalcie.
Poszukaj może do patrola sprzegielek firmy AVM- chyba maja w ofercie manuale - [lock] & [free].
Sprzęgiełka na free i chociaż wał sie bedzie krecił to mozna jezdzic po asfalcie.
Poszukaj może do patrola sprzegielek firmy AVM- chyba maja w ofercie manuale - [lock] & [free].
zj
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
hmm... dokładnie tak jak mówisz, teraz sobie przypominam. właśnie tak to robiłem w uaziku, że wykręcałem sprzęgiełka.
w moim patrolku są automaty (sprawne na dodatek). to nie jest aż tak poważny problem żebym zamieniał je na manuale.
tak tylko sobie gdybam i myślę, bo spać nie mogę, które auta maja taką fabryczną możliwość?
co z autkami ze stałym napędem 4x4?
w moim patrolku są automaty (sprawne na dodatek). to nie jest aż tak poważny problem żebym zamieniał je na manuale.
tak tylko sobie gdybam i myślę, bo spać nie mogę, które auta maja taką fabryczną możliwość?
co z autkami ze stałym napędem 4x4?
Bo każdy dzień jest 4x4.
- Maximus1313
-
- Posty: 146
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 8:37 am
- Lokalizacja: Katowice
- Kontaktowanie:
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Land rovery mają taką możliwość.
Włonczasz reduktor ale centalny mechanizm różnicowy działa i możesz kręcić osy.
Włonczasz reduktor ale centalny mechanizm różnicowy działa i możesz kręcić osy.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Również młodsze toyoty, od wersji J80 wzwyż.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Chyba zepsutego miałeś tego uaza, bo normalnie nie ma takiej możliwości, żeby zapiąć reduktor bez 4x4.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
zapinasz 4x4, zapinasz reduktor ale... sprzegielka w pozycji free...Didymos pisze:Chyba zepsutego miałeś tego uaza, bo normalnie nie ma takiej możliwości, żeby zapiąć reduktor bez 4x4.
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
O tym to ja wiem i czasem stosowałem, ale z pierwszego postu wynika jakoby zapinał reduktor nie tykając wajchy od 4x4..., a może tylko czytać nie umiem 

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
czytanie ze zrozumieniem_Karol_ pisze:hmm... dokładnie tak jak mówisz, teraz sobie przypominam. właśnie tak to robiłem w uaziku, że wykręcałem sprzęgiełka.

Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Zwykła, seryjna ruska Niva tak ma
pzdr
\Sebi

pzdr
\Sebi
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
chiquito83 pisze:czytanie ze zrozumieniem_Karol_ pisze:hmm... dokładnie tak jak mówisz, teraz sobie przypominam. właśnie tak to robiłem w uaziku, że wykręcałem sprzęgiełka.


SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
wszystkie Toyoty z manualnymi sprzęgiełkami, czyli praktycznie wszystkie...rokfor32 pisze:Również młodsze toyoty, od wersji J80 wzwyż.

w J7 masz taką możliwośc, w J6 też, J4 też... grunt to manualne sprzęgiełka albo dyfer centralny

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
ja mam tak w swojej Toyce
a sprzęgiełka nie mają z tym nic wspólnego


a sprzęgiełka nie mają z tym nic wspólnego

LJ 70
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
no to jak masz ?
przeca miałem J7, a tam nie ma dyfra międzyosiowego, tak więc żeby mykać na 4L na asfalcie to musisz sprzegła rozpiąć
tak więc jak sprzęgiełka nie mają z tym nic wspólnego ?
przeca miałem J7, a tam nie ma dyfra międzyosiowego, tak więc żeby mykać na 4L na asfalcie to musisz sprzegła rozpiąć

tak więc jak sprzęgiełka nie mają z tym nic wspólnego ?

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
wypinasz jeden kabelek z reduktora i możesz śmigać na reduktorze bez załączania przodu


LJ 70
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
i tutaj wychodzi że mówimy o 2 rożnych rzeczach, Ty o przodzie dołączanym guzikiem, przez podcisnienie, a ja o reduktorze z dopinanym przodem normalnie wajchą
u mnie w J7 przód zapinało się wajchą


u mnie w J7 przód zapinało się wajchą

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
pytał, które więc odpowiedziałem_Karol_ pisze:....
wracając do głównego pytania:
które terenówki mają taką możliwość techniczną aby zapiąć reduktor i sobie bez szkody dla podzespołów jezdnych jeździć po asfalcie?...

LJ 70
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
ano, w sumie racja 

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Ja pisałem o modelach z centralnym dyfrem, i stałym napędem 4x4. Czyli modele od J80 wzwyż.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
A w tych mlodszych Toyotach nie jest tak ze razem z reduktorem wlacza sie blokada miedzyosiowa? 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
I tak, i nie. W przypadku j90 jest wybór dźwignią, i jest pozycja L i L+lock, podobnie w j120, bo to ten sam reduktor. W przypadku J80 blokadę centralną włącza serwomotor, można więc nią sterować w pełni dowolnie (nawet jeżeli fabrycznie pozycja L występuje łącznie z blokadą). W J100 i J200 - nie wiem, ale sądzę że identycznie jak w J80, jest tam podobny, o ile nie taki sam reduktor.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
w starszej wersji LC 100 (bodajże 2001 rok) blokada włączała się samoczynnie po zapięciu reduktora, w nowszej (2005 rok) włącza się ją guzikiem na desce
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

- Pawel - Amor
- Posty: 560
- Rejestracja: pn kwie 06, 2009 8:23 pm
- Lokalizacja: Giżycko, warmińsko-mazurskie
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Wtrącę... W swojej Fronterze przekręcam sprzęgiełka na pozycję 4x2 i zapinam reduktor i wtedy można spokojnie manewrować z przyczepą. Ja tak robię gdy wyciądam łodzie po betonowym slipie, a nastepnie trzeba podjechać pod myjkę...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Tak się da w każdym, nawet przedwojennym aucie, byleby były manualne sprzęgiełka piast. To, co napisałem wyżej dotyczy aut 4x4 full time, bez sprzęgiełek piast, z centralnym mechanizmem różnicowym.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: zapięty reduktor na przyczepnym podłożu
Nie powinno się załączać reduktora w przypadku napędu na jedną oś. Zwiększony moment obrotowy może rozwalić tylny (bo zwykle ten wtedy pracuje) mechanizm różnicowy. Zwłaszcza gdy jest stromo, albo auto jest dociążone, ciągnie przyczepę itd. Często jest ostrzeżenie w instrukcji w autach w których jest to możliwe do wywołania. W przypadku stałego 4x4 nie ma to znaczenia. Fajnie sobie włączyć w górzystym terenie by mieć do dyspozycji 5 a nie 2 biegi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość