Zjazd ze wzniesienia

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Abus@jev
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 08, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: woj. Śląskie

Zjazd ze wzniesienia

Post autor: Abus@jev » czw wrz 09, 2004 7:43 pm

Jaka jest technika zjazdu ze wzniesienia ?? Czy powiniwnem zapinac 4L (poruszam sie gangrena :o) ?? Jedni mowia, ze powinno sie hamowac silnikiem, inni znowu ze nie. Jak to w koncu jest ??
Jestem zielony - nie smiać się :D

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » czw wrz 09, 2004 7:51 pm

Zapinasz 4l wrzucasz 1 lub 2 (zalezy od nachylenia i od tego jak szybko chcesz jechac), i puszczasz wszystko oprócz kierownicy :)21.

Silniczek ładnie chamuje, Ty podziwiasz odcienie zieleni na twarzy pasażerów , a jak za szybko to delikatnie hamulcem bez blokowania kół.
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Abus@jev
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 08, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: woj. Śląskie

Post autor: Abus@jev » czw wrz 09, 2004 8:01 pm

Dzieki :D Niech ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :D. Czyli jednak hamowanko silnikiem
Jestem zielony - nie smiać się :D

Awatar użytkownika
Michu
 
 
Posty: 115
Rejestracja: śr paź 29, 2003 8:50 pm
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: Michu » czw wrz 09, 2004 8:39 pm

Na bardzo ostrych zjazdach trzeba jednak delikatnie uzywac chamulca, tak aby nie zblokowac kol, zwlaszcza w suzie ktora ma za szybkie przelozenia. Tak wiec: 4L, jedyneczka i delikatnie srodkowy pedal, co by za bardzo rozpedu nie nabrac :o
KZJ 73

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt wrz 10, 2004 12:09 am

Hamowanie silnikiem, to jak ABS. Koła nigdy się nie zablokują i zawsze masz sterowność, możesz sobie pomanewrować w czasie zjazdu. Jak używać bedziesz tylko hamulaca, to może to się skończyć efektowym dachem - jak Ci autko bokiem stanie na górce. Wyjątkiem, jest sytuacja, kiedy masz zamontowany ABS, ale lepiej i tak silnikiem, szkoda zażynać hamulce.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Abus@jev
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 08, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: woj. Śląskie

Post autor: Abus@jev » pt wrz 10, 2004 9:00 am

Jeszcze raz dzieki :). Wolalbym dachow nie zaliczac, nie wiem dlaczego ale joks mi to nieodpowiada :D
Jestem zielony - nie smiać się :D

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Post autor: Yoorek » pt wrz 10, 2004 12:23 pm

lsd team pisze:Hamowanie silnikiem, to jak ABS. Koła nigdy się nie zablokują i zawsze masz sterowność, możesz sobie pomanewrować w czasie zjazdu. Jak używać bedziesz tylko hamulaca, to może to się skończyć efektowym dachem - jak Ci autko bokiem stanie na górce. Wyjątkiem, jest sytuacja, kiedy masz zamontowany ABS, ale lepiej i tak silnikiem, szkoda zażynać hamulce.
Z tym ABS to się nie zgodzę, hamujac silnikiem mozna wpasc w poslizg jesli jest slisko i stromo (po prostu auto jedzie szybciej niz sie kreca kola), dlatego tez w przypadku gdy hamujesz silnikiem a pomimo tego wpadles w poslizg nazlezy lekko dodac gazu aby kola zlapaly przyczepnosc = odzyskac kontrole nad kierukiem.
Co do ABS to terenie jest zwykle on wrogiem niz sprzymierzencem - W terenie koła często odrwają się od powierzchni - ABS traktuje to jako uslizk i przestaje hamowac tym kołem - choć tego nie checemy.
dlatego czesc terenowek ma mozliwość wylaczenia ABS, zas w czesci ABS sam sie dezaktywuje ponizej pewnej prekosci (np. w mojej Grand Vitarze).
pozdr
Y

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt wrz 10, 2004 5:08 pm

Yoorek pisze:
lsd team pisze:Hamowanie silnikiem, to jak ABS. Koła nigdy się nie zablokują i zawsze masz sterowność, możesz sobie pomanewrować w czasie zjazdu. Jak używać bedziesz tylko hamulaca, to może to się skończyć efektowym dachem - jak Ci autko bokiem stanie na górce. Wyjątkiem, jest sytuacja, kiedy masz zamontowany ABS, ale lepiej i tak silnikiem, szkoda zażynać hamulce.
Z tym ABS to się nie zgodzę, hamujac silnikiem mozna wpasc w poslizg jesli jest slisko i stromo (po prostu auto jedzie szybciej niz sie kreca kola), dlatego tez w przypadku gdy hamujesz silnikiem a pomimo tego wpadles w poslizg nazlezy lekko dodac gazu aby kola zlapaly przyczepnosc = odzyskac kontrole nad kierukiem.
Co do ABS to terenie jest zwykle on wrogiem niz sprzymierzencem - W terenie koła często odrwają się od powierzchni - ABS traktuje to jako uslizk i przestaje hamowac tym kołem - choć tego nie checemy.
dlatego czesc terenowek ma mozliwość wylaczenia ABS, zas w czesci ABS sam sie dezaktywuje ponizej pewnej prekosci (np. w mojej Grand Vitarze).
pozdr
Y
Miałem na mysli, że w pewnym sensie działa to jak ABS. Masz rację, że na śliskim, koła mogą kręcić się wolniej niż jedzie auto. W tym przypadku mamy jednak częściową sterowność, ponieważ wogóle się kręcą. Przy zablokowanych za pomocą hamulca sterowności jest dokładnie zero. Wtedy kierunek jazdy jest zgodny z siłą grawitacji.
A tak BTW to czy bokiem, tyłem czy na dachu nie jest istotne. Ważne, żeby z górki zjechać :)21
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Abus@jev
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 08, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: woj. Śląskie

Post autor: Abus@jev » pt wrz 10, 2004 5:25 pm

na szczescie (a moze i nie na szczescie) ABS jest, co prawda niezbyt rewelacyjny, ale jest. Niestety nie ma mozliwosci wylaczenia go :evil:
Jestem zielony - nie smiać się :D

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt wrz 10, 2004 5:44 pm

Wyciągnij bezpiecznik - najprostsze rozwiązanie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Abus@jev
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 08, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: woj. Śląskie

Post autor: Abus@jev » pt wrz 10, 2004 6:48 pm

w sumie tez racja:D nie pomyslalem o tym
Jestem zielony - nie smiać się :D

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » ndz wrz 12, 2004 6:51 pm

Yoorek pisze:
lsd team pisze:Hamowanie silnikiem, to jak ABS. Koła nigdy się nie zablokują i zawsze masz sterowność, możesz sobie pomanewrować w czasie zjazdu. Jak używać bedziesz tylko hamulaca, to może to się skończyć efektowym dachem - jak Ci autko bokiem stanie na górce. Wyjątkiem, jest sytuacja, kiedy masz zamontowany ABS, ale lepiej i tak silnikiem, szkoda zażynać hamulce.
Z tym ABS to się nie zgodzę, hamujac silnikiem mozna wpasc w poslizg jesli jest slisko i stromo (po prostu auto jedzie szybciej niz sie kreca kola), dlatego tez w przypadku gdy hamujesz silnikiem a pomimo tego wpadles w poslizg nazlezy lekko dodac gazu aby kola zlapaly przyczepnosc = odzyskac kontrole nad kierukiem.
Co do ABS to terenie jest zwykle on wrogiem niz sprzymierzencem - W terenie koła często odrwają się od powierzchni - ABS traktuje to jako uslizk i przestaje hamowac tym kołem - choć tego nie checemy.
dlatego czesc terenowek ma mozliwość wylaczenia ABS, zas w czesci ABS sam sie dezaktywuje ponizej pewnej prekosci (np. w mojej Grand Vitarze).
pozdr
Y


Zgadzam się z Toba w 100%
czasami zjeżdzając ze wzniesienia na reduktorze i na b.sliskiej nawieżchni jest zalecane delikatne uzycie gazu
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » ndz wrz 12, 2004 11:15 pm

[quote="Yoorek, hamujac silnikiem mozna wpasc w poslizg jesli jest slisko i stromo (po prostu auto jedzie szybciej niz sie kreca kola),
Y[/quote]
w końcu jest to ideą poślizgu nie tylko wtedy gdy jest stromo

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » ndz wrz 12, 2004 11:23 pm

Najfajniej się zjeżdża na pełnym bucie :)21

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » ndz wrz 12, 2004 11:25 pm

napewno EFEKTOWNIE :lol: :lol: :lol:
pytanie tylko o ten efekt.....

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » ndz wrz 12, 2004 11:29 pm

TomekP pisze:napewno EFEKTOWNIE :lol: :lol: :lol:
pytanie tylko o ten efekt.....
trzeba tylko między drzewa wycelować :)23

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » ndz wrz 12, 2004 11:32 pm

:D

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Post autor: Yoorek » pn wrz 13, 2004 7:50 am

TomekP pisze:[quote="Yoorek, hamujac silnikiem mozna wpasc w poslizg jesli jest slisko i stromo (po prostu auto jedzie szybciej niz sie kreca kola),
Y
w końcu jest to ideą poślizgu nie tylko wtedy gdy jest stromo[/quote]
Oczywiście powinienem położyć nacisk na to że koła sięKRĘCĄ , ABS działa gdy koło już się zablokuje - w tym kontekście to napisałem.
Oczywiście masz rację jesli koła się nie kręcą a auto jedzie to znaczy, że jedzie szybciej niż koło się kręci.
pozdr
Y

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » pn wrz 13, 2004 7:46 pm

pytanie pierwotne było raczej o definicje podręcznikową, tak naprawdę wiemy, ze każdy zjazd jest inny
pzdr

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pn wrz 13, 2004 8:20 pm

Adamo pisze:Najfajniej się zjeżdża na pełnym bucie :)21
tak też można :)2
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Abus@jev
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 08, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: woj. Śląskie

Post autor: Abus@jev » wt wrz 14, 2004 6:00 pm

Dzieki za wyczerpujace odpowiedzi :D . Jestescie niezwykle pomocni :)2
Jestem zielony - nie smiać się :D

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt wrz 14, 2004 9:05 pm

Adamo pisze:Najfajniej się zjeżdża na pełnym bucie :)21
Przy najbliższym spotkaniu przetestujemy :lol:
tylko pytanie suzą czy patrolem ??

:)21
LJ 70

Quad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 27, 2004 4:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Quad » ndz paź 10, 2004 12:41 am

i jak Wam wyszły testy?

moja dzisiejsza zabawa ups. już wczorajsza kiepsko sie skończyła - urwane oba wahacze

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz paź 10, 2004 9:38 am

:o :o

Jakeś to uczynił?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz paź 10, 2004 10:01 am

Pędził w dół zboczem z nogą na bucie :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości