Sens rozpinania blokady
Moderator: Mroczny
Sens rozpinania blokady
Zakładając, że samochód jeździ tylko w terenie, na rajd i z rajdu na lawecie - jaki jest sens rozpinania tylnej blokady? I tak przed każdym większym błotem czy wodą trzeba ją zapiąć, na miękkim ciasne skręty czy wykręcanie nie powodują obciążeń. Pomijam kwestie dojazdówek po czarnym, ale jakie to znowu są przebiegi? Czyli co tylko dlatego, że samochód może ślizgać się na trawersach?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Sens rozpinania blokady
Między innymi dlatego, ze słabo skręca nawet na miękkim. 

Re: Sens rozpinania blokady
Wg mnie na miękkim nie ma różnicy w skręcaniu z zapiętym tyłem, a jeśli jest to dla mnie niezauważalna. Że gorzej się skręca jak przód jest zapięty to wiem, ale mi chodzi o tył.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Sens rozpinania blokady
Zdecydowanie jest różnica, spróbuj choćby przy szybszej jeździe po piachu skręcić. Albo skręcić na samym tyle na wstecznym na śliskiej nawierzchni.


Re: Sens rozpinania blokady
Jęczy, buja się, ryje ziemię ale wg mnie promień skrętu ma taki sam. A na piachu jak mam wybór albo mielić kołem lub się zakopać albo pojechać z blokadą to i tak pojadę z blokadą. Ja generalnie mam zaspawany tył i jeszcze ani razu nie poczułem potrzeby rozpięcia go. No poza dojazdówkami między OSami po czarnym, ale jest to może 5% całego przebiegu.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Sens rozpinania blokady
Założyłeś ten temat, żebyśmy Ci powiedzieli, że dobrze zrobiłeś instalując BESTERLOCKERA?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Sens rozpinania blokady
Nie 
Tak tylko się zastanawiam czy jeśli samochód jeździ tylko w rajdach to czy rozpinana blokada robi aż taką różnicę, skoro 90% czasu tył i tak jest zblokowany. Ja sobie mogę w każdej chwili zmienić z powrotem na zwykły dyfer, bo mam taki w garażu. ARB nie założyłem z premedytacją, bo uznałem że szkoda wywalić 5k na coś, co będę rozpinał sporadycznie.

Tak tylko się zastanawiam czy jeśli samochód jeździ tylko w rajdach to czy rozpinana blokada robi aż taką różnicę, skoro 90% czasu tył i tak jest zblokowany. Ja sobie mogę w każdej chwili zmienić z powrotem na zwykły dyfer, bo mam taki w garażu. ARB nie założyłem z premedytacją, bo uznałem że szkoda wywalić 5k na coś, co będę rozpinał sporadycznie.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Sens rozpinania blokady
A jeździłeś na trawersach na tej zapietej blokadzie ?
Re: Sens rozpinania blokady
Jeździłem i tak jak napisałem w pierwszym poście zauważyłem, że tył się trochę bardziej ślizga, ale jest to wg mnie bardzo mała różnica. A trawersy na imprezach jeśli już w ogóle są, to zazwyczaj jako mały ułamek trasy.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Sens rozpinania blokady
Nie chcę nie potrzebnie bić piany, ale np na Magamie to trawersy to było około 50% trasy.
Wszystko widać zależy od tego gdzie jeździsz na imprezy.

Wszystko widać zależy od tego gdzie jeździsz na imprezy.
Re: Sens rozpinania blokady
Ja preferuje troche lzejsze rajdy, klasa wyczyn/przygoda, na elektrykach :]
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Sens rozpinania blokady
jeśli podejmiesz bardziej ambitne cele odpowiedź sama nadejdzie
Re: Sens rozpinania blokady
Nie wiedzialem, ze wyscig na mechanikach to jest ambitny cel. Zawsze wydawalo mi sie, ze najbardziej ambitnym wyzwaniem w naszym hobby jest off road bez wyciagarek.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Sens rozpinania blokady
taki też uprawiam
i bardzo często operuję wajchą blokady

Re: Sens rozpinania blokady
jeśli auto tylko w teren spawlok nie przeszkadza jak się nauczysz to na trawersach też nie ma różnicy kwestja przyzwyczajenia i poznania reakcji samochodu
NO I JEST RZOPA
Re: Sens rozpinania blokady
akurat spawarkoblokade uzytkuje w pojezdzie ktiory porusza sie tylko po miescie.. i ma naped tylko na tyl... jedynie w dluuuga trase bym z tym ni epolecial z wiekrzymi predkosciami.. wiec moim zdaniem jak najbardziej blokada na stale do rajdówki moze byc, przeciez w skrecaniu to ona nawet pomaga a nie przeszkadza..



Tarpan 4x4 v6 2.9
Polonez 2.0Turbo
Syrena 1.0 pyr pyr
wigry 2
MB CLK K
punto1 (4x4 in progress)
Polonez 2.0Turbo
Syrena 1.0 pyr pyr
wigry 2
MB CLK K
punto1 (4x4 in progress)
Re: Sens rozpinania blokady
tak... tak...Gamon pisze:akurat spawarkoblokade uzytkuje w pojezdzie ktiory porusza sie tylko po miescie.. i ma naped tylko na tyl... jedynie w dluuuga trase bym z tym ni epolecial z wiekrzymi predkosciami.. wiec moim zdaniem jak najbardziej blokada na stale do rajdówki moze byc, przeciez w skrecaniu to ona nawet pomaga a nie przeszkadza..![]()

po co w ogóle te dyfry w terenówkach...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Sens rozpinania blokady
Znam wiele aut, ktore jezdza na zespawanym dyfrze w imprezach, ale traktuja to raczej, jako awaryjne rozwiazanie. Duzo trudniej sie jezdzi podczas wiekszosci trasy, ale w ciezkim terenie jest pewnosc ze sie blokada nie rozepnie.
Drifterzy zespawuja dyfry, im to ulatwia competition, ale czy Tobie ulatwi, watpie. Nioe zawsze da sie pokonac trase precyzyjnym driftem
Drifterzy zespawuja dyfry, im to ulatwia competition, ale czy Tobie ulatwi, watpie. Nioe zawsze da sie pokonac trase precyzyjnym driftem
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Sens rozpinania blokady
No tak... bo najlepiej to "ścigać" się na zimówkach bo na MTkach to już mało ambitnie i w błoto to tylko osobowym samochodem bo terenowym to mało ambitnie...Placek^ pisze:Nie wiedzialem, ze wyscig na mechanikach to jest ambitny cel.[...]

świetne są te mity o mechanicznych wyciągarkach, że jak taka na pokładzie samochodu to i kierowca nie potrzebny

Co do blokady: Wszędzie jeździ się lepiej na otwartym mechanizmie różnicowym. Wszędzie gdzie nie ma potrzeby go zapiąć.
Re: Sens rozpinania blokady
Salata123 pisze: Wszędzie jeździ się lepiej na otwartym mechanizmie różnicowym. Wszędzie gdzie nie ma potrzeby go zapiąć.

Sałatek jak będziesz w moich rejonach to to dawaj znać chętnie flaszeczkę postawie

NO I JEST RZOPA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości