
Co z tymi linami ?
Moderator: Misiek Bielsko
Re: Co z tymi linami ?
Jak za ciężko to syntetyk, kompaktowana jest jeszcze cięższa niż zwykła.


- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Co z tymi linami ?
no to odpada bo tej już mu się ciągać nie chce
myślisz że ta zwykła 10 mm to mało będzie
syntetyk odpada bo po pierwsze drogo a po drugie nie mam przekonania do tej sznurówki wisząc gdzieś na skale


syntetyk odpada bo po pierwsze drogo a po drugie nie mam przekonania do tej sznurówki wisząc gdzieś na skale

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: Co z tymi linami ?
No to wyślij pilota na siłownię lub go wymień na lepszy model.


-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Co z tymi linami ?
Zamiast zwykłej 10 mm zapodajesz kompaktowaną 9 mm lub kompaktowaną o wyższej wytrzymałości 8 mm. Będzie wtedy i lżej, i więcej liny na bęben wejdzie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Co z tymi linami ?
no to chyba zdecydujemy się na taką
http://allegro.pl/lina-stal-kompaktowan ... 09209.html
wytrzymałość ta sama co 12 mm z stalowym rdzeniem
http://allegro.pl/lina-stal-kompaktowan ... 09209.html
wytrzymałość ta sama co 12 mm z stalowym rdzeniem

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Co z tymi linami ?
taaa bo oni to się tak pchają drzwiami i oknami...N2O pisze:No to wyślij pilota na siłownię lub go wymień na lepszy model.



Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: Co z tymi linami ?
Ogłoś przetarg.


Re: Co z tymi linami ?
A jak jest z odpornością syntetyków na warunki atmosferyczne? Robimy z kumplem w tej chwili auto z przeznaczeniem wyłącznie rajdowym i zastanawiam się, czy jest sens nawijać na mechanika linę syntetyczną za ileśtamset złotych. Jeśli byłby to wydatek raz na sezon, to ok, ale jeśli lina ma się strzępić i rwać co rajd, to trochę zawracanie gitary. Bo od przeciążenia pęknąć nie powinna (waga auta ok. 1t), bardziej chodzi mi właśnie o wycieranie się pod wpływem błota i innych czynników środowiskowych.
Re: Co z tymi linami ?
Najpierw się upewnij że wydech nie będzie grzał liny.


Re: Co z tymi linami ?
Z tym grzaniem to dobra mysl. A co z odpornoscia I wytrzymaloscia syntetykow na bloto, piach i inna gnojowke?
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Co z tymi linami ?
na pewno mniejszy od stalówki
małe ślizgi i zniszczone rolki mocno psują syntetyka
małe ślizgi i zniszczone rolki mocno psują syntetyka
wildcat F50 w wersji rurka z IS
Re: Co z tymi linami ?
Generalnie fajna lina, rzeczywiście mega wytrzymała. Problem w tym że jest bardzo sprężysta i ciężko ją porządnie na bęben nawinąć, praktycznie powinna być cały czas nawijana pod obciążeniem .BENGI pisze:no to chyba zdecydujemy się na taką
http://allegro.pl/lina-stal-kompaktowan ... 09209.html
wytrzymałość ta sama co 12 mm z stalowym rdzeniem
Po trzech rajdach wygląda tak sobie , jest w wielu miejscach pozgniatana , ale pomimo tego nie łamie się jak zwykłą stalówka.
Teraz robim próbę powrotu do syntetyka

Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Co z tymi linami ?
Też myślałem o zamianie liny na Grizzly Premium 9mm do wyciągarki 12 000 lbs.
Czy ona jest naprawę tka sprężysta?
Chciałbym mieć linę stalową giętką, co by nie było takich problemów przy nawijaniu.
Jakieś sugestie?
ktoś jeszcze używa tech lin kompaktowanych? Może jakieś opinnie.
Czy ona jest naprawę tka sprężysta?
Chciałbym mieć linę stalową giętką, co by nie było takich problemów przy nawijaniu.
Jakieś sugestie?
ktoś jeszcze używa tech lin kompaktowanych? Może jakieś opinnie.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Re: Co z tymi linami ?
Najlepiej podjedź i se obadaj, będziemy na choince
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Co z tymi linami ?
wypowie się ktoś jeszcze na temat "elastyczności" tych lin 

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: Co z tymi linami ?
Każda kompaktowana lina będzie sztywna.
Link na allegro który jest powyżej prowadzi do firmy mającej w ofercie liny produkcji Casar. O ile mnie pamięć nie myli - odpowiednie będą Casar Stralift albo Eurolift. Obie mają kompaktowane rdzenie i powinny być wystarczająco elastyczne. Aczkolwiek takich cienkich jak 10 czy 12 mm w rękach nie miałem. Tak czy inaczej trzeba zadzwonić i pogadać. I przy okazji zapytać o to jak i czym konserwować. Moczenie liny w wiadrze z byle olejem to słaby pomysł.
Link na allegro który jest powyżej prowadzi do firmy mającej w ofercie liny produkcji Casar. O ile mnie pamięć nie myli - odpowiednie będą Casar Stralift albo Eurolift. Obie mają kompaktowane rdzenie i powinny być wystarczająco elastyczne. Aczkolwiek takich cienkich jak 10 czy 12 mm w rękach nie miałem. Tak czy inaczej trzeba zadzwonić i pogadać. I przy okazji zapytać o to jak i czym konserwować. Moczenie liny w wiadrze z byle olejem to słaby pomysł.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Co z tymi linami ?
mam dość mały bęben dlatego chcę dać 10mm żeby upchać z 45 metrów dlatego celuje w kompaktowe żeby były odpowiednio mocne przy tej średnicy. tylko jeśli będzie zbyt sztywna to mogę mieć problem z nawijaniem bo rura bębna ma małą średnicę niestety
na fotce widać trochę bęben


na fotce widać trochę bęben

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Co z tymi linami ?
Do kompaktow sa specjalne smarownice, taka pompa do smaru z tulejka zaciskajaca sie na lince. Tak sie konserwuje stalowki na statkach, gdzie lina ma 200m.
Machasz wajcha, a ta tulejka sie przesowa po linie i smaruje rdzen, bez tego liny niezbyt dlugo wytrzymuja.
Machasz wajcha, a ta tulejka sie przesowa po linie i smaruje rdzen, bez tego liny niezbyt dlugo wytrzymuja.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Co z tymi linami ?
My mamy stalówkę na statku 3 km ze światłowodami w środku do grzebania na dnie - sami zrobiliśmy urządzenie do smarowania - z beczki na smar zwykła smarownica na powietrze podajesz smar przez waz na taka obejmę "klampe" na stalówce - uszczelnione z dwóch stron i ze specjalnymi rowkami żeby troszkę ciśnienia robić. Wysuwasz stalówkę smarując jednocześnie.Misiek Cypr pisze:Do kompaktow sa specjalne smarownice, taka pompa do smaru z tulejka zaciskajaca sie na lince. Tak sie konserwuje stalowki na statkach, gdzie lina ma 200m.
Machasz wajcha, a ta tulejka sie przesowa po linie i smaruje rdzen, bez tego liny niezbyt dlugo wytrzymuja.
Na male windy do wyciągarki można by taka obejmę dotoczyć i jak ktoś ma smarownice na powietrze puścić smar pod ciśnieniem a obejma zaparła by się o przelotkę do liny. Wysznurowac stalówkę, i ściągając wstrzykiwać smar. No i oczywiście dobry smar do lin stalowych.
U 93 - Prawie oryginał
Joanna Brodzik Edition 


- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Re: Co z tymi linami ?
odgrzewam kotleta.... kto ma doswiadczenie z liną GRIZZLY-PREMIUM 10mm 10,6t nawinietej na mala średnice bębna mechanicznej wyciągarki ? auto 2 Tony. do tej pory jezdzilismy na zwyklych tanich stalowkach 10-12mm niszczonych co 2-3 wyjazdy.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Re: Co z tymi linami ?
Lina jest bardzo sztywna, po nawinięciu na bęben rozpręża się i tworzy plątaninę, wychodzi poza bęben, a przy rozwijaniu jest jeszcze gorzej, nie polecam. Chyba, że taki hak coś pomoże 
i dodatkowo zmotać hamulec-układacz z tematu powyżej

i dodatkowo zmotać hamulec-układacz z tematu powyżej
TOYOTA
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Re: Co z tymi linami ?
ok, dzieki. a co polecasz ze stalowych lin ? na plastik nas budzet nie puszcza. 

4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Re: Co z tymi linami ?
może nie lina jest problemem, a sposób jej prowadzenia, odległość przelotki przed bębnem. Mieliśmy kiedyś 8mm prasowana ale okazała się zbyt słaba jak na 200KM
natomiast układała się pięknie, nie kleszczyła, była miękka-te same opinie słyszeliśmy o prasowanej ale 9mm.

TOYOTA
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Co z tymi linami ?
mam GRIZZLY-PREMIUM 8mm na elektryku.
najlepsza stalówka jaką miałem
najlepsza stalówka jaką miałem

- mariusz_nasz
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:30 pm
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Kontaktowanie:
Re: Co z tymi linami ?
A na jakim autku i jakiej mocy wyciągarka do tych 8mm?
Długo ją używasz, ja wczoraj właśnie zerwałem i muszę coś zakupić.
Długo ją używasz, ja wczoraj właśnie zerwałem i muszę coś zakupić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość