ESCAPE zakup
Moderator: Misiek Bielsko
Re: ESCAPE zakup
Odświeżę temat i zapytam czy XTR speed da rade bardzo sporadycznie pociągnąć krótkiego y60? czy lepiej kupić wolniejsze 13000 lub 16000?
GMS Team Chełm
www.gmsteam.pl
www.gmsteam.pl
Re: ESCAPE zakup
też myśle o tej windzie a dokładnie "ESCAPE WINCH XTR 12 SPEED BOX 12000 LBS"
tylko ze do Montereya, ciekawia mnie opinie na temat danego produktu
tylko ze do Montereya, ciekawia mnie opinie na temat danego produktu
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: ESCAPE zakup
mam xtr w dość cieżkiej tojocie
ciagnie owszem, choć wkuurwia mnie ciezkie zapinanie sprzegła
mam juz któregoś z kolei chinczyka, zawsze byl ten sam problem - tu według reklamy /deklaracji/ miało byc lepiej...
nie jest
ciagnie owszem, choć wkuurwia mnie ciezkie zapinanie sprzegła

mam juz któregoś z kolei chinczyka, zawsze byl ten sam problem - tu według reklamy /deklaracji/ miało byc lepiej...
nie jest

robok rzępoli w harapuciu
Re: ESCAPE zakup
w sensie że problemem jest owe sprzęgło?
wybaczcie niewiedze, ale to by była pierwsza winda
wybaczcie niewiedze, ale to by była pierwsza winda

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: ESCAPE zakup
trzy tysiace postów, a czytać nie potrafi
tak jak napisałem - zapiecie sprzegła wymaga silnego nadgarstka w lewej ręce do ruchania bębnem...
tak miałem w dwóch timaksach i następnym szybkim chinolu, tu miało by niby lepiej bo inna konstrucja itd etc... - nie jest

tak jak napisałem - zapiecie sprzegła wymaga silnego nadgarstka w lewej ręce do ruchania bębnem...
tak miałem w dwóch timaksach i następnym szybkim chinolu, tu miało by niby lepiej bo inna konstrucja itd etc... - nie jest

robok rzępoli w harapuciu
Re: ESCAPE zakup
to że naklepane 3 tys postów nie oznacza że czytałm inne 

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: ESCAPE zakup
cos kole 1600 na aledrogo stoi, ale planuje targować 

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: ESCAPE zakup
Jest lepiej jest i to o wiele. Pewnie przy skręcaniu coś krzywo przymocowałeś i bęben się spina. Podjedź po rpsto to przepatrzymy i przesmarujemy przy okazji.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ESCAPE zakup
nie jest lepiej, jest ujowo i nic mnie nie przekona, ze biale jest biale
co tam mozna krzywo przymocowac do prostej płyty
przyjechac moge, ale nie sądzę abyś chciał ją u mnie demontować i montować
co tam mozna krzywo przymocowac do prostej płyty

przyjechac moge, ale nie sądzę abyś chciał ją u mnie demontować i montować

robok rzępoli w harapuciu
Re: ESCAPE zakup
Można. Rózne cuda widziałem na "super świetnych zarabistych drogich zderzakach" o samoróbkach nie wspomnę. Można tez źle zamocować rolki ( za wysoko lub za blisko) co spowoduje skrzywienie boku bębna i ten będzie naciskał na jedną stronę. Oczywiście ważna tez losc i jakośc smaru oraz częstośc używania bowiem pierścień sprzegłowy musi dośc lużno obracać się w przekładni aby ładnie zaskakiwał.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ESCAPE zakup
zdjecia wieszalem tez na Twoim forum, wykonanie plyty z należytą kulturą techniczną jest
podobnie miejsce powieszenia slizgu... sprzeglo sie juz ujowo zapinalo jak jeszcze wyciagarka lezała na glebie... jedyne co moze miec teoretyczny wpływ to za duzo smaru (mam tenedencje do przedawkowywania), ale jak lezała na glebie to byla jeszcze na oryginalnym smarze

robok rzępoli w harapuciu
Re: ESCAPE zakup
niespinaj sie za ta kase to jeden z najlepszych wyborów
chchez miec wszytsko ok kupuj warna
chchez miec wszytsko ok kupuj warna
Re: ESCAPE zakup
chłopie, a gdzie ja sie spinam ?
jestem odwiecznym zwolennikiem i orędownikiem chinoli, do Zibiego nic nie mam - podejscie do klienta ma wzorcowe, mam tylko wrażenie, ze pytający ma prawo do obiektywnej informacji, czy nie ?

jestem odwiecznym zwolennikiem i orędownikiem chinoli, do Zibiego nic nie mam - podejscie do klienta ma wzorcowe, mam tylko wrażenie, ze pytający ma prawo do obiektywnej informacji, czy nie ?
robok rzępoli w harapuciu
Re: ESCAPE zakup
Jasne, ze tak. To tylko dyskusja bez spinania ( mam nadzieję). Czasem jakis smietek wystarczy i nie będzie odpowiedno trybić. Ale wpaśc możesz, jak tylko uda się z tego zderzaka-potwora wyjąc to sprawdzimy i przejrzymy ( oczywiście w gratisie).
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ESCAPE zakup
tkie wrazenie mnie przeszło tylko
Zibi a ty co nieodpisujesz na prf , mialem klienta na montaz wincza a ty nieodpisujesz i kupil gdzies w krakowie a teraz narzeka
(dragona)
Zibi a ty co nieodpisujesz na prf , mialem klienta na montaz wincza a ty nieodpisujesz i kupil gdzies w krakowie a teraz narzeka

Re: ESCAPE zakup
Sorki ale najlepiej łapać mnie na komórce bo dużo roboty. Czyścimy magazyny bo dwa transporty wyprawówki idą no i w końcu zawieszenia z australii.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ESCAPE zakup
Wyciągam stary wątek, coby nie mnożyć kolejnych, ale mam pytanie o wyciągarki serii XTR, a konkretnie o ich faktyczną siłę uciągu - czy siła XTR-a zwykłego jest zaniżona, czy też xtr speeda zawyżona, a jeśli tak, to czy to jest odczuwalne?
Różnica przełożeń około 35% wskazywałaby na taką właśnie różnice w sile uciągu, co przy założeniu, że xtr wolny ma 12000 LBS, przy speedzie wychodziłoby coś koło 7800 LBS właściwej siły, a to już powinno dać się zauważyć w użytkowaniu.
Z całym szacunkiem do sprzedawcy rzeczonych wyciągarek, jego tłumaczenia w tej kwestii są raczej marketingowym życzeniem, mało wspólnego mającym z fizyką. Generalnie nie przeszkadza mnie to za bardzo co jest napisane na naklejce, tylko planuje dozbroić dwa różne autka i chcę dobrać wyciągarki wedle ich faktycznych parametrów, a nie naklejkowych (dlatego nie szukam WARNA
).
ps. Zaznaczam że nie chodzi mi o MOC oddaną przez wyciągarkę, bo ta bez względu na przełożenie i prędkość będzie taka sama (będzie to w przybliżeniu moc silnika pomniejszona o straty np. tarcia) a o SIŁĘ, czyli wartość którą opisuje się wciągarki w jednostkach kG lub LBS.
Różnica przełożeń około 35% wskazywałaby na taką właśnie różnice w sile uciągu, co przy założeniu, że xtr wolny ma 12000 LBS, przy speedzie wychodziłoby coś koło 7800 LBS właściwej siły, a to już powinno dać się zauważyć w użytkowaniu.
Z całym szacunkiem do sprzedawcy rzeczonych wyciągarek, jego tłumaczenia w tej kwestii są raczej marketingowym życzeniem, mało wspólnego mającym z fizyką. Generalnie nie przeszkadza mnie to za bardzo co jest napisane na naklejce, tylko planuje dozbroić dwa różne autka i chcę dobrać wyciągarki wedle ich faktycznych parametrów, a nie naklejkowych (dlatego nie szukam WARNA

ps. Zaznaczam że nie chodzi mi o MOC oddaną przez wyciągarkę, bo ta bez względu na przełożenie i prędkość będzie taka sama (będzie to w przybliżeniu moc silnika pomniejszona o straty np. tarcia) a o SIŁĘ, czyli wartość którą opisuje się wciągarki w jednostkach kG lub LBS.
Ostatnio zmieniony czw kwie 12, 2012 7:06 pm przez sylvan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ESCAPE zakup
Nie rozumiem skąd takie masz dziwne przypuszczenia ( co do marketingu) i obliczenia??? I najciekawsze jakie miałeś dane techniczne?
Przy takim założeniu jaki uciag mają następujące produkty
ramsey patriot 12000 skoro przy silniku o mocy 4,8 KM ma przełożenie 470:1
warn m12000 przy silniku o mocy 4,6 km ma przełożenie 261:1
kingone 12000 przy silniku o mocy 6 KM ma przełożenie 254:1
Co różni te wyciagarki? a chociażby średnica zębatki napędzającej, ilość kół zębatych w satelicie ( 3 lub 4), ilość zębów na kole i średnica wałka pomiędzy satelitami.
A to wszystko jeszcze powinieneś połączyć z masą i oporem napędu. Częśc silników bowiem musi pokonać opór hamulca a część wykorzystuje masę hamulca jako element napędowy - takie koło zamachowe. Wspomnij jak działają silnik diesla w małych ciągniczkach z dużym kołem zamachowym. Dają radę z 10 km w lesie tam gdzie nie radza sobie 100 konne silniki.
Może nie powinienem ale dzisiaj już kolejny raz słyszę podobne pytania i troszkę się zirytowałem. Wiem, ze częśc sprzedawców lubi sprzedawać naklejki a nie wyciagarki ale nasza firma nie ma takiej praktyki. Nie zamierzam oszukiwać.
Certyfikat z badań uciągu wyciągarki ma około 70 stron. Jeśli odnajdę do chętnie udostępnię.
Edit - może zbyt impulsywnie napisalem. W każdym razie każdy wyrób posiada certyfikat CE, a firma produkująca posiada certyfikat ISO i RoHS.
Przy takim założeniu jaki uciag mają następujące produkty
ramsey patriot 12000 skoro przy silniku o mocy 4,8 KM ma przełożenie 470:1
warn m12000 przy silniku o mocy 4,6 km ma przełożenie 261:1
kingone 12000 przy silniku o mocy 6 KM ma przełożenie 254:1
Co różni te wyciagarki? a chociażby średnica zębatki napędzającej, ilość kół zębatych w satelicie ( 3 lub 4), ilość zębów na kole i średnica wałka pomiędzy satelitami.
A to wszystko jeszcze powinieneś połączyć z masą i oporem napędu. Częśc silników bowiem musi pokonać opór hamulca a część wykorzystuje masę hamulca jako element napędowy - takie koło zamachowe. Wspomnij jak działają silnik diesla w małych ciągniczkach z dużym kołem zamachowym. Dają radę z 10 km w lesie tam gdzie nie radza sobie 100 konne silniki.
Może nie powinienem ale dzisiaj już kolejny raz słyszę podobne pytania i troszkę się zirytowałem. Wiem, ze częśc sprzedawców lubi sprzedawać naklejki a nie wyciagarki ale nasza firma nie ma takiej praktyki. Nie zamierzam oszukiwać.
Certyfikat z badań uciągu wyciągarki ma około 70 stron. Jeśli odnajdę do chętnie udostępnię.
Edit - może zbyt impulsywnie napisalem. W każdym razie każdy wyrób posiada certyfikat CE, a firma produkująca posiada certyfikat ISO i RoHS.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ESCAPE zakup
oj, widzę że odpowiedź jest szybciej, niż mój edit dot. mocy.
Na wstępie przepraszam za irytację, ale jeżeli jest wytłumaczenie fizyczne tego faktu to chętnie je poznam, jeżeli nie ma, to i tak zapewne zakupię którąś z tych wyciągarek, najwyżej będę miał świadomość posiadania perpetum mobile
Podstawą mych wywodów są dane obydwu wyciągarek dostępne na twojej stronie, a wg nich te wyciągarki różnią się JEDYNIE przełożeniem, więc proszę nie wspominaj o różnych hamulcach, kołach zamachowych itd. (średnicach bębnów, grubościach lin - to są argumenty z poprzedniej strony tej dyskusji - te elementy w tych wciągarkach są te same - stąd moja uwaga o życzeniach
).
Podane przez ciebie wyciągarki może są faktycznie zupełnie innych konstrukcji, gdzie ilość i rozmiar (np. szerokość kół zębatych) elementów może mieć istotny wpływ na opory a co za tym idzie sprawność.
I teraz coś co nasuwa się po twej wypowiedzi - znaczy, że wolny xtr ma aż tak duże opory przekładni, że zmieniona przekładnia xtr speed poprzez 35% wzrost prędkości zachowuje tę samą siłę uciągu
??
Na wstępie przepraszam za irytację, ale jeżeli jest wytłumaczenie fizyczne tego faktu to chętnie je poznam, jeżeli nie ma, to i tak zapewne zakupię którąś z tych wyciągarek, najwyżej będę miał świadomość posiadania perpetum mobile

Podstawą mych wywodów są dane obydwu wyciągarek dostępne na twojej stronie, a wg nich te wyciągarki różnią się JEDYNIE przełożeniem, więc proszę nie wspominaj o różnych hamulcach, kołach zamachowych itd. (średnicach bębnów, grubościach lin - to są argumenty z poprzedniej strony tej dyskusji - te elementy w tych wciągarkach są te same - stąd moja uwaga o życzeniach

Podane przez ciebie wyciągarki może są faktycznie zupełnie innych konstrukcji, gdzie ilość i rozmiar (np. szerokość kół zębatych) elementów może mieć istotny wpływ na opory a co za tym idzie sprawność.
I teraz coś co nasuwa się po twej wypowiedzi - znaczy, że wolny xtr ma aż tak duże opory przekładni, że zmieniona przekładnia xtr speed poprzez 35% wzrost prędkości zachowuje tę samą siłę uciągu

Re: ESCAPE zakup
Ciągle nie rozumiesz i nie bierzesz pod uwagę pozostałych danych. Wolny xtr a szybki xtr wspólny mają tylko i wyłącznie bęben. Wszystko pozostałe - silnik, podstawy, przekładnia - wszystkie zębatki, sprzęgło, pręt napędzający itd nie pasują do siebie.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ESCAPE zakup
Czyli mam rozumieć, że te około 35% siły to kwestia różnicy w oporach wynikłych z innej konstrukcji sprzęgła i przekładni ?
Piszesz, że silniki nie są takie same, ale moc mają taką samą, więc zakładam, że różnić się mogą obrotami w jakich osiągają tę moc.
Wtedy logiczne by było, że ma on zmniejszone obroty, by po szybszym przełożeniu osiągnąć taką samą siłę, tylko że wtedy nie byłaby to szybsza wciągarka....
Ps 1. Odnośnie certyfikatów - wiele sprzętu z Chin odpowiada opisom z naklejek, instrukcji itp, wiele też ma bardzo daleko do deklarowanych osiągów, a certyfikaty posiadają wszystkie będące w legalnym handlu...
Ps 2. Broń Boże nie zarzucam ci kłamstwa, oszustwa itp... nie mogę tylko pojąć tego przyrostu mocy - by oddać taką samą siłę, przy zwiększonej prędkości mając te same źródła (4,8 kW)
Piszesz, że silniki nie są takie same, ale moc mają taką samą, więc zakładam, że różnić się mogą obrotami w jakich osiągają tę moc.
Wtedy logiczne by było, że ma on zmniejszone obroty, by po szybszym przełożeniu osiągnąć taką samą siłę, tylko że wtedy nie byłaby to szybsza wciągarka....
Ps 1. Odnośnie certyfikatów - wiele sprzętu z Chin odpowiada opisom z naklejek, instrukcji itp, wiele też ma bardzo daleko do deklarowanych osiągów, a certyfikaty posiadają wszystkie będące w legalnym handlu...
Ps 2. Broń Boże nie zarzucam ci kłamstwa, oszustwa itp... nie mogę tylko pojąć tego przyrostu mocy - by oddać taką samą siłę, przy zwiększonej prędkości mając te same źródła (4,8 kW)
Re: ESCAPE zakup
Nasza firma nie kupuje naklejek a towar z certyfikatem a to duża róznica. I nie twierdzę, że to różnica oporów przekładni- to twoja teoria i jest na pewno błędna - lecz jej całkowicie odmienna budowa. Ok, nie zamierzam nikogo na siłę przekonywać. Myślałem, ze skoro tak matematycznie do tego podchodzisz to weźmiesz pod uwagę np. pobór prądu. Ale ok.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ESCAPE zakup
No więc ok.
Na koniec mojego upierdliwego dociekania tylko dwie uwagi.
1. Pobór prądu ma się nijak do naszych rozważań, to w tej chwili nie jest istotne, czy biorą one 200A, czy 400A, rozmawiamy co się dzieje z mocą odebraną już z wałka silnika, przy założeniu, że oba silniki oddają te 4,8 kW pytanie było o to co te obie wciągarki robią z tą mocą, że na wyjściu mają tą samą siłę, przy różnych prędkościach.
Druga ma uwaga to może raczej propozycja - gdzieś widziałem twoje ładne opisy mechanizmów wciągarek, typów hamulców, sposobu konserwacji itd., więc może kiedyś pokusiłbyś się o takie porównanie tych dwóch wciągarek, z zaznaczeniem różnic w przekładniach i ukazanie "całkowicie odmiennej budowy" tychże mechanizmów. Porównując bowiem dane dostępne na stronie rysuje się fałszywy zatem obraz dwóch identycznych wyciągarek, różniących się jedynie ilością zębów w przekładniach, a że nie jest to jak widzisz jedynie moje spostrzeżenie to może w ten sposób rozwiążesz problem irytujących cię klientów.
Ps. Mnie nie trzeba na siłę przekonywać, bo jak na wstępie zaznaczyłem i tak stanę się twoim klientem faktycznym, a nie potencjalnym. Sprzęt produkcji dalekowschodniej jest zazwyczaj porównywalny i adekwatny do ceny, a że firma twa celująco się wyróżnia w podejściu do posprzedażnej obsługi klienta stąd moje decyzja, chciałem tylko podrążyć, ale widzę, że zasnę tak samo głupi, jak przed rozpoczęciem tej dyskusji
Na koniec mojego upierdliwego dociekania tylko dwie uwagi.
1. Pobór prądu ma się nijak do naszych rozważań, to w tej chwili nie jest istotne, czy biorą one 200A, czy 400A, rozmawiamy co się dzieje z mocą odebraną już z wałka silnika, przy założeniu, że oba silniki oddają te 4,8 kW pytanie było o to co te obie wciągarki robią z tą mocą, że na wyjściu mają tą samą siłę, przy różnych prędkościach.
Druga ma uwaga to może raczej propozycja - gdzieś widziałem twoje ładne opisy mechanizmów wciągarek, typów hamulców, sposobu konserwacji itd., więc może kiedyś pokusiłbyś się o takie porównanie tych dwóch wciągarek, z zaznaczeniem różnic w przekładniach i ukazanie "całkowicie odmiennej budowy" tychże mechanizmów. Porównując bowiem dane dostępne na stronie rysuje się fałszywy zatem obraz dwóch identycznych wyciągarek, różniących się jedynie ilością zębów w przekładniach, a że nie jest to jak widzisz jedynie moje spostrzeżenie to może w ten sposób rozwiążesz problem irytujących cię klientów.
Ps. Mnie nie trzeba na siłę przekonywać, bo jak na wstępie zaznaczyłem i tak stanę się twoim klientem faktycznym, a nie potencjalnym. Sprzęt produkcji dalekowschodniej jest zazwyczaj porównywalny i adekwatny do ceny, a że firma twa celująco się wyróżnia w podejściu do posprzedażnej obsługi klienta stąd moje decyzja, chciałem tylko podrążyć, ale widzę, że zasnę tak samo głupi, jak przed rozpoczęciem tej dyskusji

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość