elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
Piotrul
-

- Posty: 2824
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
- Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby
Post
autor: Piotrul » czw lis 06, 2008 9:45 am
rokfor32 pisze:Miałem na myśli "producenta" lin, z tymi cyferkami.
Szekle, w przeciwieństwie do lin tych ze sklepików netowych, mają dosyć duży współczynnik bezpieczeństwa, na poziomie 7-8, te porządne 10. Zależnie od normy w oparciu o którą są znakowane i zastosowania.
To oznacza, że szekla OZNACZONA 3T wytrzymuje statycznie około 20T
Dla porównania - kupiłem sobie szeklę ze znakiem 2,5T - średnica ramion to 20 mm
Zawiesie dźwigowe na 4T łańcuchowe - średnica drutu 8 mm
Natomiast dla lin do wyciągarek podaje się siłę zrywającą - czyli max, co lina może utrzymać.
Troszkę się zagalopowałeś z tymi wsp. bezpieczeństwa dla szakli. mają od 4 do 6. a o 10 w ogóle nie słyszałem. A zawiesie z łańcucha 8-8 ma 2t a 8-10 ma 2,5t (jedno cięgno)

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw lis 06, 2008 11:40 am
Adam.Ż pisze:Liroz pisze:A ja po różnych eksperymentach ze sznurkami stwierdziłem że do asekuracji taka 11 czy 12 jest OK ale do głównej masakra. Jak się trochę postrzępi (1 rajd) to potem tylko pyka

. Teraz będę testował stalówkę prasowaną, właśnie przyszła

ja miałem syntetyka na tyle 10-tke...
i na zmocie 2 razy strzeliła.
Do mechanika będę szukał dźwigowej. Są fajne bo miękkie i dużo przyjemniej się nimi operuje.
przód 10 na drugiej imprezce sztrzelała tak że nie nadążałem wiązać

50m rozmieniłem na odcinki 4-5m

(to u was Adam

) tył 11 na razie robi a na przodzie na razie niezbyt eksploatowana 12

wszystko niebieskie z Terenowca

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » czw lis 06, 2008 12:33 pm
10 to juz wogóle za cienka, może do quada?
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw lis 06, 2008 12:52 pm
Liroz pisze:10 to juz wogóle za cienka, może do quada?
w oryginale jest 8mm stalówka

-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw lis 06, 2008 1:02 pm
no a powiedz jak ja wiazales? bo jak "suplem" to normalne, ze strzeli blisko wezla...
Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
MaxLux

- Posty: 748
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MaxLux » czw lis 06, 2008 2:05 pm
a kto teraz umie zderzakowy wezel zrobic

-
bigos
-

- Posty: 3412
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
- Lokalizacja: Połaniec/Kielce
Post
autor: bigos » czw lis 06, 2008 2:15 pm
MaxLux pisze:a kto teraz umie zderzakowy wezel zrobic

a co to za węzeł

Jimny

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » czw lis 06, 2008 2:19 pm
Flor pisze:Liroz pisze:10 to juz wogóle za cienka, może do quada?
w oryginale jest 8mm stalówka

A nie masz przypadkiem tego podwójnego wynalazku Goodwincha? tam było tylko 8?
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw lis 06, 2008 2:30 pm
Flor pisze:Liroz pisze:10 to juz wogóle za cienka, może do quada?
w oryginale jest 8mm stalówka

wiesz u mnie na Warnie 9.5 XP też jest 8 stalówka, a 10 syntetyk nie wytrzymał już samuraia...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
MaxLux

- Posty: 748
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MaxLux » czw lis 06, 2008 2:39 pm
Dawid_K pisze:MaxLux pisze:a kto teraz umie zderzakowy wezel zrobic

a co to za węzeł

tak jak kts juz tu napisal normalny supel oslabia line o 50%
dlatego do laczenia lin lepsze sa wezly zderzakowe, ktore oslabiaja line o kilka procent, ale i tak taki wezel nie chce latwo przejsc przez slizg

...
Idealnie byloby taka zerwana line zaplesc, tylko jak to zrobic na rajdzie
Osobnym tematem jest dolaczene haka, ktory najlepiej zaplesc tak jak to jest zrobione w oryginale razem z kausza...
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw lis 06, 2008 3:17 pm
kazdy wezel do liny z oplotem oslabia ja w roznym stopniu - raz wiecej, raz mniej. liny do wyciagarek dlatego sa bez oplotu, zeby mialy wieksza wytrzymalosc przy danej srednicy i do takich lin nie stosuje sie wezlow tylko zaploty. dobry zaplot nie oslabia w ogole, a max to jest 10%.
tu macie instrukcje ja sie to powinno robic:
http://www.linydowyciagarek.pl/files/12S_C2_EndEnd.pdf
http://www.linydowyciagarek.pl/files/Cl ... Splice.pdf
no a inna sprawa, to jest jaka line sie kupi. jak jakis shit chinski to potem tak jest, ze sie suzuki nawet nie da wyjac

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw lis 06, 2008 3:52 pm
tybero pisze:kazdy wezel do liny z oplotem oslabia ja w roznym stopniu - raz wiecej, raz mniej. liny do wyciagarek dlatego sa bez oplotu, zeby mialy wieksza wytrzymalosc przy danej srednicy i do takich lin nie stosuje sie wezlow tylko zaploty. dobry zaplot nie oslabia w ogole, a max to jest 10%.
tu macie instrukcje ja sie to powinno robic:
http://www.linydowyciagarek.pl/files/12S_C2_EndEnd.pdf
http://www.linydowyciagarek.pl/files/Cl ... Splice.pdf
no a inna sprawa, to jest jaka line sie kupi. jak jakis shit chinski to potem tak jest, ze sie suzuki nawet nie da wyjac

mnie rwała się nie na węzłach

tylko o kolejne 4m dalej

a lina
Lina syntetyczna z włókien DYNEEMA®. Lekka i profesjonalna lina firmy Dynamica Ropes polecana do stosowania w każdych warunkach. Lina zapleciona zakończona hakiem.

-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw lis 06, 2008 3:58 pm
Lina syntetyczna z włókien DYNEEMA®. Lekka i profesjonalna lina firmy Dynamica Ropes polecana do stosowania w każdych warunkach. Lina zapleciona zakończona hakiem.

[/quote]
tu jest stara dyneema sk65 ktora dalej sie sprzedaje
http://www.samsonrope.com/index.cfm?rope=190
a tu jest dyneema sk75, czyli ta najnowsza
http://www.samsonrope.com/index.cfm?rope=192
to tak dla porwnania sily zrywajacej, a co wiecej nowa jest mieciutka i bardzie odporna na przelamania i przetarcia. stara poznac po tym ze jest sztywna jak sznurek do snopowiazalki...

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
m.wilk
-

- Posty: 293
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
- Lokalizacja: Świdnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: m.wilk » czw lis 06, 2008 5:35 pm
A ja jakos jestem zdziwiony wytrzymałościa mojej 10 tki - trzy ciężkie rajdy , raz nawet jak wyciagarka sie zagrzała uzywana była jako kinetyk i nic nie pękło - teraz umyta , wyczyszczona i obejrzana - żadnych niepokojących objawów , oprócz tego ,że pierwsze 10 metrów , czyli najczęściej używane troszeczkę sie z wierzchu zmechaciło .
Najważniejsze ,że na bęben nawinęło się 35 metrów i jeszcze z pięć by wlazło , a poza tym w porównaniu do stalowej nigdy sie nie zagniotła ani nie zaklinowała .
U mnie syntetyk wygrał ze stalówką

Xtreme Off Road Team
692 490 694
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » czw lis 06, 2008 5:50 pm
moja to była SK75 (przynajmniej tak wyraźnie pisze na stronie Goodwincha). A teraz nawinałem pytona prasowanego 11, żeby to zerwać wyobraźnia mi nie sięga

szybciej wyciągarka wybuchnie jakby lina się spiętrzyła na bębnie. W przyszłości wypróbowałbym syntetyki grubsze a szczególnie z płaszczem/oplotem ochronnym.
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw lis 06, 2008 5:54 pm
m.wilk pisze: nie zaklinowała .
U mnie syntetyk wygrał ze stalówką

nam niestety raz się zakleszczyła na bębnie

i trzeba było podciągnąć się drugą wyciągarką aby ją rozklinować

-
Karson
-

- Posty: 5043
- Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
- Lokalizacja: Bilcza
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Karson » czw lis 06, 2008 6:23 pm
Flor pisze:m.wilk pisze: nie zaklinowała .
U mnie syntetyk wygrał ze stalówką

nam niestety raz się zakleszczyła na bębnie

i trzeba było podciągnąć się drugą wyciągarką aby ją rozklinować

ciii

za luźno ją nawinęliśmy przed rajdem
za to w Morągu liny nawinięte były koncertowo, nic się nie zaklszeszczyło

może dlatego, że winch nawet raz nie był używany

-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw lis 06, 2008 10:00 pm
Piotrul pisze: Troszkę się zagalopowałeś z tymi wsp. bezpieczeństwa dla szakli. mają od 4 do 6. a o 10 w ogóle nie słyszałem. A zawiesie z łańcucha 8-8 ma 2t a 8-10 ma 2,5t (jedno cięgno)

Z tym łańcuchem - to faktycznie, jak sobie przypominam, to tabliczka była na podwójnym zawiesiu. Natomiast co do szekli - te o wysokim współczynniku bezpieczeństwa są w górnictwie i do transportu ludzi.
Nie chce mi się przeliczać, ile potrafi wytrzymać ta moja szekla, co na niej pisze 2,5T. Ale, jak na moje oko, 2 x fi20 w odkuwanej stali na rozciąganie może sporo więcej niż to z oznaczenia ...

-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw lis 06, 2008 10:07 pm
Przeliczyłem tak na szybko - jakby była z St3S to minimalna wytrzymałość na rozciąganie to 22 tony ...

-
ignat36

- Posty: 433
- Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
- Lokalizacja: Warszawa/3city
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ignat36 » pn lis 17, 2008 12:37 am
MaxLux pisze:a kto teraz umie zderzakowy wezel zrobic

Ci co bawia sie w alpinistyke, prace linowe itp umieją

Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość