elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr lis 20, 2013 8:35 pm
pilmar pisze:ja w stara kładłem pół na pół hipol i smar grafitowy do przegubów
dobrze?
Niedobrze...bo olej do tej przekładni to sie u gebelsa kupuje

Inne zreszta tyż

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » śr lis 20, 2013 9:02 pm
O - trza Gebelsa do tablicy przywołać ...

Bo oleje przemysłowe strasznie ciężko namierzyć w opakowaniach mniejszych niż 20L ...

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » śr lis 20, 2013 9:07 pm
mój mechanik ostatnio przewinął około 10kilometrów liny
w krótkim czasie
na oleju od gebelsa
lina mi się poplątała tylko 2razy , ale nie mam pewności,że to przez ten olej

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » śr lis 20, 2013 9:48 pm
rokfor32 pisze:gebels pisze:bpuchowski pisze:olej i woda zatrze wszystko,
sprzęgło jest na 160 Nm
ujowy olej przekładniowy i też się zatrze
do takich przekładni ma iśc olej do przekładni przemysłowej (gęstośc 150 lub 220) zwykły się zagotuje i się przekładnia zatrze
W serwisówce fabrycznej do windy patrola safari lepkość oleju przekładniowego tam zalecanego to ... 600W

nie doczytałeś dokładnie
gęstość ma być taka jak podałem, zalecany olej marki M........ o symbolu 600
jak byś wlał o gęstości 600 to chciałbym zobaczyć jak to pracuje przy -20 stopniach

Czwarte serce

-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » śr lis 20, 2013 9:49 pm
rokfor32 pisze:O - trza Gebelsa do tablicy przywołać ...

Bo oleje przemysłowe strasznie ciężko namierzyć w opakowaniach mniejszych niż 20L ...

błądzisz zaprawde powiadam ci

Czwarte serce

-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw lis 21, 2013 8:35 am
Są odpowiednie oleje. Np. Shell Omala S4 WE 680. Temperatura płynięcia coś -35, temperatura pracy do 200 st ... Olej specjalny do wysokoobciążonych przekładni ślimakowych. Dasz rady liter takiego (lub w klasie 460) namierzyć?
I nie przeczytałem źle. Tak dokładnie w manualu jest napisane. Dokładnie - "Mobile cylinder oil 600W or equivalent". Ale - weź poprawkę, że to z parcha safari. Nigdy nie oferowane w Europie - a tam gdzie oferowane były rzadko są problemy z temperaturami w okolicach zera.
ale - mam też manuala to toyotowej windy. Tam zalecany olej - to przekładniowy SAE90 ...

-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw lis 21, 2013 8:42 am
Na razie windę mam suchą - myślałem zalać po prostu przekładniowego syntetyka z dodatkami LS. Np. Liqui Moly 75W140. Ja dużo windy używam właśnie zimą, i często przy temperaturach rzędu -20. I podejrzewam, że dlatemu (ujowy olej i takie temperatury) się mi zatarła ...

-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » czw lis 21, 2013 9:17 am
rokfor32 pisze:Są odpowiednie oleje. Np. Shell Omala S4 WE 680. Temperatura płynięcia coś -35, temperatura pracy do 200 st ... Olej specjalny do wysokoobciążonych przekładni ślimakowych. Dasz rady liter takiego (lub w klasie 460) namierzyć?
I nie przeczytałem źle. Tak dokładnie w manualu jest napisane. Dokładnie - "Mobile cylinder oil 600W or equivalent". Ale - weź poprawkę, że to z parcha safari. Nigdy nie oferowane w Europie - a tam gdzie oferowane były rzadko są problemy z temperaturami w okolicach zera.
ale - mam też manuala to toyotowej windy. Tam zalecany olej - to przekładniowy SAE90 ...

ten co ty podajesz to na gorące kraje może byc
dla ciebie 150 najlepsza
jak nie zamopne to popatrze gdzieś 220 powinienem miec jeszcze troche (czyt. nie opakowanie 20L)
Czwarte serce

-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » czw lis 21, 2013 10:23 am
a jaka jest cena oleju do ślimaka stara i w jakich jest opakowaniach ?, bo jestem na etapie zakładania nówki sztuki
-
bpuchowski

- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bpuchowski » czw lis 21, 2013 7:17 pm
też bym się pisał na 2 kg/litry, daj proszę znać
wildcat F50 w wersji rurka z IS
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw lis 21, 2013 9:07 pm
Normalnie oleje przemysłowe są pakowane po 20 - lub 200L
Nie są specjalnie drogie jednostkowo - bo butla 20l takiego schela jak napisałem wyżej to koszt może 6 stów

- czyli wychodzi 3 dychy za litr. Dla porównania - liqi molly, o którym też naposałem kosztuje ponad stówę za litrówkę. Ale da się kupić litr - a nie minimum 20 ...
Czasem się jednak udaje - że jakiś serwis maszyn przemysłowych ma taki olej z beczki, i jest skłonny odsprzedać mała ilość. Rzadko niestety ...

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » pt lis 22, 2013 10:02 pm
nie fisiujcie z tym olejem

ja kupuje w hurtowni z orlena przekładniowy po chyba 380pln za 25l i mechanik chodzi już 5 lat bez problemów

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » sob lis 23, 2013 8:45 am
A zaglądałeś do środka?
Moja winda też chodziła normalnie. Dopiero jak otwarłem przekładnię (otwierałem celem oblukania fizycznie wielkości zębów - potrzebowałem do czego innego taką informację), to się okazało, że smarowana jest mieszaniną oleju i pyłu z brązu ...

-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » sob lis 23, 2013 2:35 pm
BENGI pisze:nie fisiujcie z tym olejem

ja kupuje w hurtowni z orlena przekładniowy po chyba 380pln za 25l i mechanik chodzi już 5 lat bez problemów

u mnie opakowanie 20L coś po 220 netto
Czwarte serce

-
PiRoman
-

- Posty: 16735
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiRoman » sob lis 23, 2013 3:11 pm
Patryk 160 pisze:mój mechanik ostatnio przewinął około 10kilometrów liny
w krótkim czasie
na oleju od gebelsa
lina mi się poplątała tylko 2razy , ale nie mam pewności,że to przez ten olej

Łinczowałeś się spod marketu do domu?

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » sob lis 23, 2013 5:17 pm
gebels pisze:BENGI pisze:nie fisiujcie z tym olejem

ja kupuje w hurtowni z orlena przekładniowy po chyba 380pln za 25l i mechanik chodzi już 5 lat bez problemów

u mnie opakowanie 20L coś po 220 netto
dobra cena
ja cene pisałem za te 25L brutto

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » sob lis 23, 2013 5:21 pm
rokfor32 pisze:A zaglądałeś do środka?
Moja winda też chodziła normalnie. Dopiero jak otwarłem przekładnię (otwierałem celem oblukania fizycznie wielkości zębów - potrzebowałem do czego innego taką informację), to się okazało, że smarowana jest mieszaniną oleju i pyłu z brązu ...

w zeszłym roku jak przebudowałem auto i nie widziałem śladów zużycia, dodam tylko że dość często wymieniam w niej olej

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » sob lis 23, 2013 6:50 pm
PiRoman pisze:Patryk 160 pisze:mój mechanik ostatnio przewinął około 10kilometrów liny
w krótkim czasie
na oleju od gebelsa
lina mi się poplątała tylko 2razy , ale nie mam pewności,że to przez ten olej

Łinczowałeś się spod marketu do domu?

nie , przecież sam mówiłeś ,że to 11 kilometrów
a ja nie liczyłem zwijania , policzyłem , oszacowałem ilość nawiniętej i rozwiniętej
nie wspominając już o wydachowanej koparce

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
PiRoman
-

- Posty: 16735
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiRoman » sob lis 23, 2013 8:01 pm
Do dachu to jeszcze brakowało troszkę. Ale takiego maczboksa to se kiedyś kupię

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » ndz lis 24, 2013 8:33 pm
gebels pisze:
u mnie opakowanie 20L coś po 220 netto
a mniejsze?
2 czy 5 litrów?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość