elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » śr gru 10, 2008 9:00 pm
Flor pisze:Masmo pisze:rokfor32 pisze:.... Przy pełnym obciążeniu wyciągarka 12000 Lbs....
Przy pełnym obciązeniu to 2 Patrole pionowo do góry można ciągnać, więc zazwyczaj wyciągarka chodzi na nie pełnym obciązeniu

.
2 patrole często ważą mniej

niż to gów... co pchasz przed sobą

Nie wiesz że Suczki idą górą
A poważnie to jak na razie dwa razy korzystałem z pomocy wyciągarek w innych autach i nie wyglądało żeby cokolwiek się męczyły, ale wszystko jeszcze przede mną (
mam nadzieję 
).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » śr gru 10, 2008 10:30 pm
Jureq pisze:ale to zwykła bateria a nie głębokiego rozładowania
Jak ta nie jest to nie wiem co jest

-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » śr gru 10, 2008 10:39 pm
Z ciągnięciem pod górę to faktycznie nienajlepszy przykład, no ale zdarza się przecież długi przejazd przez błocko, gdzie czasem i zblocza trzeba użyć, bo siły na linie mało.
Ja prawdopodobnie będę montował hydraulika do LC, bo na przeprawówkę chcę go wyszykować, a sprawa czasu nieprzerwanej pracy elektrycznego wincha interesuje mnie z czystej ciekawości

Choć nie wykluczam, że do drugiego auta (4R) właśnie elektryk pójdzie. Ten ma być wyprawowy, i winch raczej okazyjnie używany, więc jak już, to elektryk w zupełności wystarczy.
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » śr gru 10, 2008 11:03 pm
"bateria głębokiego rozładowania" - tak się przyjęło nazywać te akumulatory, które są przystosowane do pracy cyklicznej. Znaczy ładowanie, potem rozładowanie niemal do końca, a potem ładowanie i powtórka. Z tym, że przerwy między cyklami mogą być spore, i akumulator w stanie rozładowanym też może trochę czasu pozostawać.
Dotyczy to sprzętów takich jak wózki golfowe, inwalidzkie, kosiarki, łodzie, przyczepy kempingowe itp.
Akumulatory trakcyjne natomiast, jeżeli auto jest w pełni sprawne, są utrzymywane w stanie niemal pełnego naładowania cały czas. Ubytek prądu na rozruch jest uzupełniany natychmiast.
Różnica polega na tym, że te pierwsze w stanie rozładowanym mogą pozostawać znacznie dłużej niż trakcyjne bez obawy zasiarczenia. Ale tak jednych, jak i drugich nie zaleca się rozładowywać do zera. A jak już się zdarzy, to niezwłocznie naładować.
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » śr gru 10, 2008 11:06 pm
rokfor32 pisze:"bateria głębokiego rozładowania" - tak się przyjęło nazywać te akumulatory, które są przystosowane do pracy cyklicznej....
W praktyce są to akumulatory żelowe lub AGM. Te pierwsze nie nadają są zbytnio do samochodów więc zostają typu AGM i takie wymieniłem powyżej.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » śr gru 10, 2008 11:29 pm
Jak się tak dobrze zastanowić, to generalnie, również jako trakcyjne, warto zastosować w terenówce aku w technologii AGM. Ze względu na dużą wstrząsoodporność, chociażby. Co prawda nie w aucie, ale w motorku terenowym, chyba ze dwa aku (takie zwykłe) poszły do śmietnika bo się od wstrząsów poobrywały płyty.
-
Unix
-

- Posty: 262
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 1:44 pm
- Lokalizacja: Mielec
Post
autor: Unix » czw gru 11, 2008 7:18 am
Masmo pisze:
W praktyce są to akumulatory żelowe lub AGM. Te pierwsze nie nadają są zbytnio do samochodów więc zostają typu AGM i takie wymieniłem powyżej.
Nadają się

Stosuje się je w przypadku gdy akumulator jest zamontowany wewnątrz auta i np. żelowy mam w Picasso ale jest też w starszych wersjach Scenica.
Pozdr
Toyota LJ73
-
MaxLux

- Posty: 748
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MaxLux » czw gru 11, 2008 10:46 am
rokfor32 pisze:
Teoretycznie, aku 75 Ah powinien się rozładowywać do zera prądem 450A przez 10 min. Przy pełnym obciążeniu wyciągarka 12000 Lbs zwija jakieś 1,5 m/min. Czyli aku starczy na podciągnięcie sprzęta o 15 m

. Teoretycznie, bo aku jak zejdzie do poniżej 20% pojemności to zacznie lecieć napięcie, a co do silnika wincha - coś mi kołata, że po 5 minutach pełnego ciągu powinien mieć długą przerwę na studzenie.
Zapewne w praktyce obciążenie max nie trwa wiecznie, więc cała zabawa może trwać nieco dłużej.
I tu mam pytanie do kolegów, którzy używają elektryków w sposób ostrzejszy niż wydostanie się raz na rok z kałuży - Jak to jest faktycznie z czasem pracy silnika. Chodzi mi o to, czy jest w stanie nawinąć np. dwa bębny ciągnąc auto po błocku pod otrą górkę, czy też faktycznie po jednym bębnie i bateria (powiedzmy 75 Ah) i silnik mają dosyć i przerwa na kawę?

@rokfor
nie zapominaj, ze caly czas dostajesz extra 60-120 A z alternatora, oczywiscie czesc pradu idzie na swiatla i reszte odbiornikow (dlatego trzeba pamietac o wylaczaniu choinki) ale glownie przy pracy wincha dodatkowo obciaza sie alternator...
Instrukcja Warn'a mowi ze silnik nie moze pracowac trybem ciaglym niz 3 minuty nastepnie trzeba odczekac na ostudzenie ...
Na rajdach przeprawowych aku (optima 50Ah) pada po okolo 5 calych przeciagniechach liny po rzad, ale gdy sa wieksze przerwy pomiedzy winchowaniem aku zdazy sie naladowac ...
p.s. do reszty "dyskutantow" zieeew

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » czw gru 11, 2008 10:57 am
Na dzisiejszym rajdzie przeprawowym taka wyciągarka z silnikiem szeregowym (lub dwoma) to już tylko temat na lajtowe klasy lub dla załóg pod hasłem "nam na wyniku nie zależy"

-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » czw gru 11, 2008 11:23 am
Unix pisze:Masmo pisze:
W praktyce są to akumulatory żelowe lub AGM. Te pierwsze nie nadają są zbytnio do samochodów więc zostają typu AGM i takie wymieniłem powyżej.
Nadają się

Stosuje się je w przypadku gdy akumulator jest zamontowany wewnątrz auta i np. żelowy mam w Picasso ale jest też w starszych wersjach Scenica.
Pozdr
Jesteś pewny że to żelowy a nie AGM?? Podaj typ i Producenta

.
MaxLux pisze:... ale glownie przy pracy wincha dodatkowo obciaza sie alternator.....
No właśnie: Przecztałęm gdzieś na amerykańskiej stronie że notowano problemy z chłodzeniem alternatora przy akumulatorch typu AGM które potrafią przyjąć większy prąd przy ładowaniu niż zwykłe kwasy. Czy ktoś miał takie problemy??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Unix
-

- Posty: 262
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 1:44 pm
- Lokalizacja: Mielec
Post
autor: Unix » czw gru 11, 2008 6:19 pm
Masmo pisze:
Jesteś pewny że to żelowy a nie AGM?? Podaj typ i Producenta

.
Jestem, zadzwoń do np. do Renault i zapytaj
Pozdr
Toyota LJ73
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw gru 11, 2008 8:59 pm
Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ...
Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw gru 11, 2008 9:50 pm
rokfor32 pisze:Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ...
Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
dlatego trzeba mieć odpowiednio dobraną wyciągarkę (aby chodziła na niskim prądzie ) , korzystać z najniższych warstw na bębnie i jeżeli potrzeba zakładać zblocze

-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » czw gru 11, 2008 9:55 pm
rokfor32 pisze:Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ...
Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A

.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw gru 11, 2008 10:12 pm
Masmo pisze:rokfor32 pisze:Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ...
Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A

.
Hyusky10 pisze:0 Line Pull lbs./kg, (6.9)m/m Line Speed, 62 Motor Amps

czyli nie prawda bo zwija na 62A, a EP 12 zwija na 55A

Ostatnio zmieniony czw gru 11, 2008 10:19 pm przez
Flor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » czw gru 11, 2008 10:19 pm
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » czw gru 11, 2008 10:22 pm
Flor pisze:Masmo pisze: W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A

.
Hyusky10 pisze:0 Line Pull lbs./kg, (6.9)m/m Line Speed, 62 Motor Amps

czyli nie prawda bo zwija na 62A, a EP 12 zwija na 55A

a powiem nawet 85A

:
http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... ucts_id=29
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw gru 11, 2008 10:25 pm
Masmo pisze:
W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A

.
jak montujesz windę

to musisz pomyśleć

a nie tylko szukać taniości na aledrogo

trzeba wiedzieć po co ,jaki uciąg ,jaki pobór prądu ,i do tego zamontować odpowiednio aku i alternator który to obskoczy

a nie kupić szajs za 1000zł i płakać że wszystko nie tak

bo alternator od dziecięcego rowerka

aku 20 letnie i winda z oszukanymi parametrami

-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » czw gru 11, 2008 10:42 pm
Flor pisze:Masmo pisze:
W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A

.
jak montujesz windę

to musisz pomyśleć

a nie tylko szukać taniości na aledrogo

trzeba wiedzieć po co ,jaki uciąg ,jaki pobór prądu ,i do tego zamontować odpowiednio aku i alternator który to obskoczy

a nie kupić szajs za 1000zł i płakać że wszystko nie tak

bo alternator od dziecięcego rowerka

aku 20 letnie i winda z oszukanymi parametrami

Niski budżet....
Escape mają dobrą opinie. Vitarki jeźdzą z tymi windami. Jak alternator słaby to muszę liczyć na dobry akumulator. Może kiedyś altarnator uda się wymienić na jakiś mocniejszy. A miski mają jakie? Bo w Viatach siedzi altarnator produkowany przez Mitsubishi więc może podejdzie??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » czw gru 11, 2008 10:48 pm
Masmo pisze:
Niski budżet....
Escape mają dobrą opinie. Vitarki jeźdzą z tymi windami. Jak alternator słaby to muszę liczyć na dobry akumulator. Może kiedyś altarnator uda się wymienić na jakiś mocniejszy. A miski mają jakie? Bo w Viatach siedzi altarnator produkowany przez Mitsubishi więc może podejdzie??
na popierdułki do okoła komina

wystarczy, jak cie ciśnienie nie dopadnie

a jak chcesz gdzieś walczyć to już inna brocha

teraz co roku coraz więcej jest super przygotowanych aut w każdej klasie

i trasy są pod to ustawiane

(a przynajmniej powinny być

)
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » czw gru 11, 2008 10:52 pm
Flor pisze:Masmo pisze:
Niski budżet....
Escape mają dobrą opinie. Vitarki jeźdzą z tymi windami. Jak alternator słaby to muszę liczyć na dobry akumulator. Może kiedyś altarnator uda się wymienić na jakiś mocniejszy. A miski mają jakie? Bo w Viatach siedzi altarnator produkowany przez Mitsubishi więc może podejdzie??
na popierdułki do okoła komina

wystarczy, jak cie ciśnienie nie dopadnie

a jak chcesz gdzieś walczyć to już inna brocha

teraz co roku coraz więcej jest super przygotowanych aut w każdej klasie

i trasy są pod to ustawiane

(a przynajmniej powinny być

)
Zdaje sobie sprawę że winda elekryczna nie jest do robienia wyników w extreem. Jak mnie kedyś mocno przyciśnieniuje to mechanika będzie trzeba wrzucić. Ale auto jeszcze trochę robi po mieście.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
kapec

- Posty: 2293
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
- Lokalizacja: Kwidzyn
Post
autor: kapec » ndz gru 14, 2008 4:55 pm
A gdzie to mozna kupic? Na allegro nie ma, sklepow internetowych tez nie moge jakos namierzyc.
Kapec, disco 300TDi '97,
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz gru 14, 2008 7:02 pm
Ja wiem czy to takie dobre? w samuraju zamontowałem dwa aku full river z ups-a 70 amh o prądzie 1050

, kupiłem na allegro po bodajże 230 zł rok temu, na orawskich przez 4 godziny winda praktycznie non stop chodziła, oczywiście alternator orginał vitara ( mam silnik 1,6). Po 4 godzinach katowania wysiadł silnik w samuraju i na samych aku jeszcze wytargałem się z błota do miejsca gdzie mogli mnie sholować. Aku żyją do dziś.
-
kapec

- Posty: 2293
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
- Lokalizacja: Kwidzyn
Post
autor: kapec » ndz gru 14, 2008 8:22 pm
Zibi pisze:, kupiłem na allegro po bodajże 230 zł rok temu,
Szukam i szulam i znalezc nie moge zadnych o podobnych parametrach w takiej cenie. Moze podpowiesz?
Kapec, disco 300TDi '97,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości