wyciagarka a akumulatry

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr gru 10, 2008 9:00 pm

Flor pisze:
Masmo pisze:
rokfor32 pisze:.... Przy pełnym obciążeniu wyciągarka 12000 Lbs....
Przy pełnym obciązeniu to 2 Patrole pionowo do góry można ciągnać, więc zazwyczaj wyciągarka chodzi na nie pełnym obciązeniu :wink: .
2 patrole często ważą mniej :D niż to gów... co pchasz przed sobą :)21
Nie wiesz że Suczki idą górą ?? :wink: :lol:
A poważnie to jak na razie dwa razy korzystałem z pomocy wyciągarek w innych autach i nie wyglądało żeby cokolwiek się męczyły, ale wszystko jeszcze przede mną (mam nadzieję :wink: ).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr gru 10, 2008 10:30 pm

Jureq pisze:ale to zwykła bateria a nie głębokiego rozładowania
Jak ta nie jest to nie wiem co jest ;)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr gru 10, 2008 10:39 pm

Z ciągnięciem pod górę to faktycznie nienajlepszy przykład, no ale zdarza się przecież długi przejazd przez błocko, gdzie czasem i zblocza trzeba użyć, bo siły na linie mało.

Ja prawdopodobnie będę montował hydraulika do LC, bo na przeprawówkę chcę go wyszykować, a sprawa czasu nieprzerwanej pracy elektrycznego wincha interesuje mnie z czystej ciekawości :wink: Choć nie wykluczam, że do drugiego auta (4R) właśnie elektryk pójdzie. Ten ma być wyprawowy, i winch raczej okazyjnie używany, więc jak już, to elektryk w zupełności wystarczy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr gru 10, 2008 10:48 pm

Liroz pisze:
Jureq pisze:ale to zwykła bateria a nie głębokiego rozładowania
Jak ta nie jest to nie wiem co jest ;)
Bosch S6:
http://aa.bosch.de/aa-batterien/en/pkw/bat_s6.htm
Vatra VARTA ULTRA DYNAMIC
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=70
Banner Runnig Bull
Oczywiście Optima
chyba jeszcze Exide Gel
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr gru 10, 2008 11:03 pm

"bateria głębokiego rozładowania" - tak się przyjęło nazywać te akumulatory, które są przystosowane do pracy cyklicznej. Znaczy ładowanie, potem rozładowanie niemal do końca, a potem ładowanie i powtórka. Z tym, że przerwy między cyklami mogą być spore, i akumulator w stanie rozładowanym też może trochę czasu pozostawać.

Dotyczy to sprzętów takich jak wózki golfowe, inwalidzkie, kosiarki, łodzie, przyczepy kempingowe itp.

Akumulatory trakcyjne natomiast, jeżeli auto jest w pełni sprawne, są utrzymywane w stanie niemal pełnego naładowania cały czas. Ubytek prądu na rozruch jest uzupełniany natychmiast.

Różnica polega na tym, że te pierwsze w stanie rozładowanym mogą pozostawać znacznie dłużej niż trakcyjne bez obawy zasiarczenia. Ale tak jednych, jak i drugich nie zaleca się rozładowywać do zera. A jak już się zdarzy, to niezwłocznie naładować.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr gru 10, 2008 11:06 pm

rokfor32 pisze:"bateria głębokiego rozładowania" - tak się przyjęło nazywać te akumulatory, które są przystosowane do pracy cyklicznej....
W praktyce są to akumulatory żelowe lub AGM. Te pierwsze nie nadają są zbytnio do samochodów więc zostają typu AGM i takie wymieniłem powyżej.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr gru 10, 2008 11:29 pm

Jak się tak dobrze zastanowić, to generalnie, również jako trakcyjne, warto zastosować w terenówce aku w technologii AGM. Ze względu na dużą wstrząsoodporność, chociażby. Co prawda nie w aucie, ale w motorku terenowym, chyba ze dwa aku (takie zwykłe) poszły do śmietnika bo się od wstrząsów poobrywały płyty.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Unix
 
 
Posty: 262
Rejestracja: pn sie 18, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Unix » czw gru 11, 2008 7:18 am

Masmo pisze: W praktyce są to akumulatory żelowe lub AGM. Te pierwsze nie nadają są zbytnio do samochodów więc zostają typu AGM i takie wymieniłem powyżej.
Nadają się :) Stosuje się je w przypadku gdy akumulator jest zamontowany wewnątrz auta i np. żelowy mam w Picasso ale jest też w starszych wersjach Scenica.

Pozdr
Toyota LJ73

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » czw gru 11, 2008 10:46 am

rokfor32 pisze:
Teoretycznie, aku 75 Ah powinien się rozładowywać do zera prądem 450A przez 10 min. Przy pełnym obciążeniu wyciągarka 12000 Lbs zwija jakieś 1,5 m/min. Czyli aku starczy na podciągnięcie sprzęta o 15 m :roll: . Teoretycznie, bo aku jak zejdzie do poniżej 20% pojemności to zacznie lecieć napięcie, a co do silnika wincha - coś mi kołata, że po 5 minutach pełnego ciągu powinien mieć długą przerwę na studzenie.

Zapewne w praktyce obciążenie max nie trwa wiecznie, więc cała zabawa może trwać nieco dłużej.

I tu mam pytanie do kolegów, którzy używają elektryków w sposób ostrzejszy niż wydostanie się raz na rok z kałuży - Jak to jest faktycznie z czasem pracy silnika. Chodzi mi o to, czy jest w stanie nawinąć np. dwa bębny ciągnąc auto po błocku pod otrą górkę, czy też faktycznie po jednym bębnie i bateria (powiedzmy 75 Ah) i silnik mają dosyć i przerwa na kawę? :wink:
@rokfor

nie zapominaj, ze caly czas dostajesz extra 60-120 A z alternatora, oczywiscie czesc pradu idzie na swiatla i reszte odbiornikow (dlatego trzeba pamietac o wylaczaniu choinki) ale glownie przy pracy wincha dodatkowo obciaza sie alternator...

Instrukcja Warn'a mowi ze silnik nie moze pracowac trybem ciaglym niz 3 minuty nastepnie trzeba odczekac na ostudzenie ...

Na rajdach przeprawowych aku (optima 50Ah) pada po okolo 5 calych przeciagniechach liny po rzad, ale gdy sa wieksze przerwy pomiedzy winchowaniem aku zdazy sie naladowac ...

p.s. do reszty "dyskutantow" zieeew !!

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw gru 11, 2008 10:57 am

Na dzisiejszym rajdzie przeprawowym taka wyciągarka z silnikiem szeregowym (lub dwoma) to już tylko temat na lajtowe klasy lub dla załóg pod hasłem "nam na wyniku nie zależy" :wink:

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 11, 2008 11:23 am

Unix pisze:
Masmo pisze: W praktyce są to akumulatory żelowe lub AGM. Te pierwsze nie nadają są zbytnio do samochodów więc zostają typu AGM i takie wymieniłem powyżej.
Nadają się :) Stosuje się je w przypadku gdy akumulator jest zamontowany wewnątrz auta i np. żelowy mam w Picasso ale jest też w starszych wersjach Scenica.
Pozdr
Jesteś pewny że to żelowy a nie AGM?? Podaj typ i Producenta :) .

MaxLux pisze:... ale glownie przy pracy wincha dodatkowo obciaza sie alternator.....
No właśnie: Przecztałęm gdzieś na amerykańskiej stronie że notowano problemy z chłodzeniem alternatora przy akumulatorch typu AGM które potrafią przyjąć większy prąd przy ładowaniu niż zwykłe kwasy. Czy ktoś miał takie problemy??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Unix
 
 
Posty: 262
Rejestracja: pn sie 18, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Unix » czw gru 11, 2008 6:19 pm

Masmo pisze:
Jesteś pewny że to żelowy a nie AGM?? Podaj typ i Producenta :) .

Jestem, zadzwoń do np. do Renault i zapytaj 8)

Pozdr
Toyota LJ73

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw gru 11, 2008 8:59 pm

Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ... :wink:

Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » czw gru 11, 2008 9:50 pm

rokfor32 pisze:Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ... :wink:

Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
dlatego trzeba mieć odpowiednio dobraną wyciągarkę (aby chodziła na niskim prądzie ) , korzystać z najniższych warstw na bębnie i jeżeli potrzeba zakładać zblocze :wink:

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 11, 2008 9:55 pm

rokfor32 pisze:Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ... :wink:

Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A :evil: .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » czw gru 11, 2008 10:12 pm

Masmo pisze:
rokfor32 pisze:Wiadomo, że na włączonym silniku się wincha używa. Chyba, że silnik zdechnie i nie chce odpalić ... :wink:

Średnio silnik wyciągarki ciągnie ok. 70A jak chodzi bez obciążenia, dlatego napisałem, że jak aku padnie, to alternator starcza na zwinięcie liny jedynie.
U mnie altek daje max 80A ...
W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A :evil: .
Hyusky10 pisze:0 Line Pull lbs./kg, (6.9)m/m Line Speed, 62 Motor Amps
:wink: czyli nie prawda bo zwija na 62A, a EP 12 zwija na 55A :)1
Ostatnio zmieniony czw gru 11, 2008 10:19 pm przez Flor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw gru 11, 2008 10:19 pm

Ludzie mili, co się tak gorączkujecie tymi akumulatorami? ołów to ołów. Są też np. litowo-jonowe, takowy o masie kilku kilo ma nie gorsze parametry niz 30-kilowa optima :D :D :D

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 11, 2008 10:22 pm

Flor pisze:
Masmo pisze: W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A :evil: .
Hyusky10 pisze:0 Line Pull lbs./kg, (6.9)m/m Line Speed, 62 Motor Amps
:wink: czyli nie prawda bo zwija na 62A, a EP 12 zwija na 55A :)1
a powiem nawet 85A :wink: :
http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... ucts_id=29
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » czw gru 11, 2008 10:25 pm

Masmo pisze: W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A :evil: .
jak montujesz windę :wink: to musisz pomyśleć !! a nie tylko szukać taniości na aledrogo :cry: trzeba wiedzieć po co ,jaki uciąg ,jaki pobór prądu ,i do tego zamontować odpowiednio aku i alternator który to obskoczy :evil: a nie kupić szajs za 1000zł i płakać że wszystko nie tak :)21 bo alternator od dziecięcego rowerka :wink: aku 20 letnie i winda z oszukanymi parametrami :evil:

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 11, 2008 10:42 pm

Flor pisze:
Masmo pisze: W Vitarze tylko 55A a wyciągarka bez obciązenia bierze 80A :evil: .
jak montujesz windę :wink: to musisz pomyśleć !! a nie tylko szukać taniości na aledrogo :cry: trzeba wiedzieć po co ,jaki uciąg ,jaki pobór prądu ,i do tego zamontować odpowiednio aku i alternator który to obskoczy :evil: a nie kupić szajs za 1000zł i płakać że wszystko nie tak :)21 bo alternator od dziecięcego rowerka :wink: aku 20 letnie i winda z oszukanymi parametrami :evil:
Niski budżet.... :cry:
Escape mają dobrą opinie. Vitarki jeźdzą z tymi windami. Jak alternator słaby to muszę liczyć na dobry akumulator. Może kiedyś altarnator uda się wymienić na jakiś mocniejszy. A miski mają jakie? Bo w Viatach siedzi altarnator produkowany przez Mitsubishi więc może podejdzie??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » czw gru 11, 2008 10:48 pm

Masmo pisze:
Niski budżet.... :cry:
Escape mają dobrą opinie. Vitarki jeźdzą z tymi windami. Jak alternator słaby to muszę liczyć na dobry akumulator. Może kiedyś altarnator uda się wymienić na jakiś mocniejszy. A miski mają jakie? Bo w Viatach siedzi altarnator produkowany przez Mitsubishi więc może podejdzie??
na popierdułki do okoła komina :wink: wystarczy, jak cie ciśnienie nie dopadnie :wink: a jak chcesz gdzieś walczyć to już inna brocha :)21 teraz co roku coraz więcej jest super przygotowanych aut w każdej klasie :D :)2 i trasy są pod to ustawiane :)2 (a przynajmniej powinny być :)21 )

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 11, 2008 10:52 pm

Flor pisze:
Masmo pisze:
Niski budżet.... :cry:
Escape mają dobrą opinie. Vitarki jeźdzą z tymi windami. Jak alternator słaby to muszę liczyć na dobry akumulator. Może kiedyś altarnator uda się wymienić na jakiś mocniejszy. A miski mają jakie? Bo w Viatach siedzi altarnator produkowany przez Mitsubishi więc może podejdzie??
na popierdułki do okoła komina :wink: wystarczy, jak cie ciśnienie nie dopadnie :wink: a jak chcesz gdzieś walczyć to już inna brocha :)21 teraz co roku coraz więcej jest super przygotowanych aut w każdej klasie :D :)2 i trasy są pod to ustawiane :)2 (a przynajmniej powinny być :)21 )
Zdaje sobie sprawę że winda elekryczna nie jest do robienia wyników w extreem. Jak mnie kedyś mocno przyciśnieniuje to mechanika będzie trzeba wrzucić. Ale auto jeszcze trochę robi po mieście.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » ndz gru 14, 2008 4:55 pm

Masmo pisze:A co powiecie na tego Runing Bull'a:
http://www.bannerbatterien.com/banner/p ... index5.php
Sa dwie pojemności 70Ah za jakieś 600 zł i 95Ah za 700 zł. Który wybrać do Vitary? Z tym większym może być problem z mocowaniem w orginalne miejsce.
A gdzie to mozna kupic? Na allegro nie ma, sklepow internetowych tez nie moge jakos namierzyc.
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » ndz gru 14, 2008 7:02 pm

Ja wiem czy to takie dobre? w samuraju zamontowałem dwa aku full river z ups-a 70 amh o prądzie 1050 !!, kupiłem na allegro po bodajże 230 zł rok temu, na orawskich przez 4 godziny winda praktycznie non stop chodziła, oczywiście alternator orginał vitara ( mam silnik 1,6). Po 4 godzinach katowania wysiadł silnik w samuraju i na samych aku jeszcze wytargałem się z błota do miejsca gdzie mogli mnie sholować. Aku żyją do dziś.

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » ndz gru 14, 2008 8:22 pm

Zibi pisze:, kupiłem na allegro po bodajże 230 zł rok temu,
Szukam i szulam i znalezc nie moge zadnych o podobnych parametrach w takiej cenie. Moze podpowiesz?
Kapec, disco 300TDi '97,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości