elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
janekosa
- jestem tu nowy...

- Posty: 98
- Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm
Post
autor: janekosa » czw lip 13, 2017 11:14 pm
Cześć
poszedłem po rozum do głowy i kasę do portfela i wymieniam line na syntetyka. oczywiście wiem że do tego ślizg, pytanie co jeszcze mam zrobić? gdzieś czytałem że przeszlifować bęben po atalówce. czym to zrobić? szmatka i paata polerująca czy jakis papier m scierny? a moze druciak?
cos jeszcze?

-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » pt lip 14, 2017 7:00 am
Druciakiem nic nie zrobisz. Stalówka zostawiła na bębnie zadry. Trzebaje je zlikwidować, bo poszarpie syntetyka. Najlepiej papier ścierny i potem pomalowac jakąś twardą farbą poliuretanową .
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
janekosa
- jestem tu nowy...

- Posty: 98
- Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm
Post
autor: janekosa » pt lip 14, 2017 11:19 am
wolałbym uniknąć zdejmowania wyciągarki, u mnie to dość duża operacja. Jaki papier? 60 i potem 100? czy opcja dociśnięcia go czymś i kręcenia wyciągarką jest ok?
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » pn lip 17, 2017 6:07 am
Nie musisz demontowac windy. Chodzi tylko o wygłaszania powierzchni z którą styka się lina. Kręcenie windą w czasie szlifowania.... prosi o urwanie ręki... nie musisz robić lusterka, tylko zlikwidować zadziory. P100 wystarczy.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
janekosa
- jestem tu nowy...

- Posty: 98
- Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm
Post
autor: janekosa » pn lip 17, 2017 10:10 am
Co do kręcenia - masz rację. W ogóle pewnie trzeba raczej będzie szorować w poprzek, a nie wzdłuż nie? O demontażu windy myślałem w kontekście malowania tego poliuretanem. Ciężko będzie zabezpieczyć nie zdejmując. No ale to już wyjdzie w praniu. Zwykły baranek na podkładzie będzie ok?
-
janekosa
- jestem tu nowy...

- Posty: 98
- Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm
Post
autor: janekosa » wt lip 18, 2017 3:39 pm
Panowie problem mam którego nie przewidziałem

jak ja mam zamocować tego syntetyka do bębna? w to gniazdo na linę nie wchodzi za Chiny
-
pacmano
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm
Post
autor: pacmano » wt lip 18, 2017 4:00 pm
Zarob koncowke tasma, wsun ile sie da i zrob kilka petli recznie tak zeby ta line chwycilo. Do zera nie bedziesz i tak rozwijac. Potem nawin line i tyle.
-
sebastian2357

- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: sebastian2357 » śr lip 19, 2017 10:13 am
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
-
janekosa
- jestem tu nowy...

- Posty: 98
- Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm
Post
autor: janekosa » śr lip 19, 2017 6:32 pm
Fajny pomysł

Jak zawiązać wyblinkę to ja wiem

W każdym razie już posłuchałem poprzedniej rady i uciąłem połowę włókien z ostatnich 4 cm
-
Hałas
-

- Posty: 1198
- Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Konin
Post
autor: Hałas » pn lip 24, 2017 11:09 pm
rudypajero.koszalin pisze: ↑pt lip 14, 2017 7:00 am
Najlepiej papier ścierny i potem pomalowac jakąś twardą farbą poliuretanową .
hmmm, moja praktyka pokazuje, ze trzeba było zmatowić papierem bęben dla zwiększenia przyczepności dla syntetyka
rozwinięte jakieś 7-10m (z 25m) Auto wklejone średnio mocno, raczej lekkie (vitara) i bęben się kręcił nie zwijając liny- ta zwyczajnie się ślizgała.
*Winda nowa, więc i bęben świeżo umalowany
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l

)
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » pn lip 24, 2017 11:15 pm
To puściło mocowanie liny na bębnie . Syntetyk nie lubi porowatych powierzchni, rozrywaja sie mikro włukna z ktorych jest spleciony, co znacznie go osłabia.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
bpuchowski

- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bpuchowski » wt lip 25, 2017 9:22 pm
Hałas pisze: ↑pn lip 24, 2017 11:09 pm
rudypajero.koszalin pisze: ↑pt lip 14, 2017 7:00 am
Najlepiej papier ścierny i potem pomalowac jakąś twardą farbą poliuretanową .
hmmm, moja praktyka pokazuje, ze trzeba było zmatowić papierem bęben dla zwiększenia przyczepności dla syntetyka
rozwinięte jakieś 7-10m (z 25m) Auto wklejone średnio mocno, raczej lekkie (vitara) i bęben się kręcił nie zwijając liny- ta zwyczajnie się ślizgała.
*Winda nowa, więc i bęben świeżo umalowany
Nawijasz bardzo naprężoną line, zwiekszajac naciag co obrót (kwestja wyczucia aby nie zerwało ). Ja mam nawiniete ok 10 obrotow a przy 9tym mam położoną wcześniej linke z dynemy 1.2mm po to aby dziewiąty i dziesiąty zwój zwiazac ze sobą. Spowoduje to ze nigdy nie wysuniesz za dużo liny i zawsze te 10 zwojow bedzie wstepnie naprężone. Sprawdzone w boju
wildcat F50 w wersji rurka z IS
-
Hałas
-

- Posty: 1198
- Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Konin
Post
autor: Hałas » wt lip 25, 2017 11:40 pm
bpuchowski pisze: ↑wt lip 25, 2017 9:22 pm
Hałas pisze: ↑pn lip 24, 2017 11:09 pm
rudypajero.koszalin pisze: ↑pt lip 14, 2017 7:00 am
Najlepiej papier ścierny i potem pomalowac jakąś twardą farbą poliuretanową .
hmmm, moja praktyka pokazuje, ze trzeba było zmatowić papierem bęben dla zwiększenia przyczepności dla syntetyka
rozwinięte jakieś 7-10m (z 25m) Auto wklejone średnio mocno, raczej lekkie (vitara) i bęben się kręcił nie zwijając liny- ta zwyczajnie się ślizgała.
*Winda nowa, więc i bęben świeżo umalowany
Nawijasz bardzo naprężoną line, zwiekszajac naciag co obrót (kwestja wyczucia aby nie zerwało ). Ja mam nawiniete ok 10 obrotow a przy 9tym mam położoną wcześniej linke z dynemy 1.2mm po to aby dziewiąty i dziesiąty zwój zwiazac ze sobą. Spowoduje to ze nigdy nie wysuniesz za dużo liny i zawsze te 10 zwojow bedzie wstepnie naprężone. Sprawdzone w boju
Brzmi sensownie
Gwoli uzupełnienia dodam, ze przy wyzej opisanej sytuacji winda była nowa z "fabrycznie" nawiniętym syntetykiem
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l

)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość