wyciagąrka elektryczna i wyłącznik prądu
Moderator: Misiek Bielsko
wyciagąrka elektryczna i wyłącznik prądu
Mam pytanko, czy macie zalozony dodatkowy wylacznik pradu do wyciagarki?
Jezeli tak , to prosze o jakies informacje na temat takich wylacznikow.
Jezeli tak , to prosze o jakies informacje na temat takich wylacznikow.
wyłacznik dodatkowy jest bardzo wskazny wrazie jakiegos zwarcia pozwala na szybkie odcieie pradu i co sie z tym wiaze uratowanie elektryki auta. Czasmi sie tak zdarza ...to przyklad z przed paru tygodni utopilismy GR w wodzie po maske, elektryk caly pod woda byl przez dlugi czas ...po wyciagnieciu sie tiforem sam w sobie działał ale dlugo wysychał i robil zwracie powodujac całkowite rozładowanie akumulatora ..zawsze w nocy
Koszt wyłacznika to 24 zł i wiecej

Koszt wyłacznika to 24 zł i wiecej
Ostatnio zmieniony wt gru 13, 2005 8:03 pm przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: wyciagąrka elektryczna i wyłącznik prądu
Macie. Przekaźnik odcinający pomiędzy wyciągarką a aku. Sterowany podświetlanym przełącznikiem z kabiny. Włączam tylko na czas pracy wyciągarki (taki kit Warna).cichy pisze:Mam pytanko, czy macie zalozony dodatkowy wylacznik pradu do wyciagarki?
Jezeli tak , to prosze o jakies informacje na temat takich wylacznikow.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
Jak chcesz zainstalować elektryka wyłącznik to podstawa. Czasami się zdarza że sklejają się przekaźniki i nie reaguje na puszczenie przycisku zwijania liny. Wtedy ratuje Cie tylko wyłącznik tzw. hebel. Trzeba pamiętać że przu dużym prądzie musi być odpowiednio mocny hebel, który wytrzyma obciążenia pracy wyciągarki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Nie wiem jaki miałeś. Są takie zwykłe w których ten cały bolec do przełanczania możesz wyjąć i te raczej nie wytrzymają dużego prądu. Ja u siebie mam jakiś taki duży w obudowie, styki bodajże na śróby 10.Biga pisze:A jakie wytrzymujaAdam.Ż pisze:... Trzeba pamiętać że przu dużym prądzie musi być odpowiednio mocny hebel, który wytrzyma obciążenia pracy wyciągarki.Jeden juz mi sie zespawal i cos musze kupic wiekszego
Tu go trochę widać:
http://www.marcin.off-road4x4.pl/origin ... ed_002.jpg
Co prawda ma swoje gabaryty, i żeby go przełączyć trza użyć trochę więcej siły, ale za to jest wytrzymały.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Ja mam dwa i wlasnie ten z tym wyjmowanym bolcem sie byl zespawal. Ten drugi dolacza tylko drugi aku i ma czerwony hebel podobny do tego na zdjeciu u Adama.
Mowisz Kostuch kelmet, wlasnie taki jak na ich stronie jest - nie dal rady.
Poszukuje konkretow, bo przygodne zakupy w Agromie juz mnie nudza
Adam, wiesz jaki producent tego twojego hebla jest ?
Mowisz Kostuch kelmet, wlasnie taki jak na ich stronie jest - nie dal rady.
Poszukuje konkretow, bo przygodne zakupy w Agromie juz mnie nudza

Adam, wiesz jaki producent tego twojego hebla jest ?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Nie pamiętam, a na heblu jest tylko napis Made in Poland i jakiś znaczek firmy: M . To jest hebel do samochodów ciężarowych zamykany na kluczyk. Ja ten zamek wywaliłem co by się nie zaciął w błocie.Biga pisze:Ja mam dwa i wlasnie ten z tym wyjmowanym bolcem sie byl zespawal. Ten drugi dolacza tylko drugi aku i ma czerwony hebel podobny do tego na zdjeciu u Adama.
Mowisz Kostuch kelmet, wlasnie taki jak na ich stronie jest - nie dal rady.
Poszukuje konkretow, bo przygodne zakupy w Agromie juz mnie nudza![]()
Adam, wiesz jaki producent tego twojego hebla jest ?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
No to juz mam dobry tropAdam.Ż pisze:Nie pamiętam, a na heblu jest tylko napis Made in Poland i jakiś znaczek firmy: M . To jest hebel do samochodów ciężarowych zamykany na kluczyk. Ja ten zamek wywaliłem co by się nie zaciął w błocie.Biga pisze:Ja mam dwa i wlasnie ten z tym wyjmowanym bolcem sie byl zespawal. Ten drugi dolacza tylko drugi aku i ma czerwony hebel podobny do tego na zdjeciu u Adama.
Mowisz Kostuch kelmet, wlasnie taki jak na ich stronie jest - nie dal rady.
Poszukuje konkretow, bo przygodne zakupy w Agromie juz mnie nudza![]()
Adam, wiesz jaki producent tego twojego hebla jest ?



To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Takie standardowe wytrzymuja max 100-150A pracy ciaglej a w strzale do 1000A, te z ciezarowek na kluczyk 250-300A w strzale do 1500A.
Sa w kazdym sklepie z czesciami do ciezarowek. Ale jak chcesz miec kilerski stycznik
to kopsnij sie do sklepu z rzeczami do energetyki i kup plaski hebel.
Sa w kazdym sklepie z czesciami do ciezarowek. Ale jak chcesz miec kilerski stycznik

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Należy rozróżnić pojęcie odłącznika, rozłącznika i wyłącznika. Te do odłączania akumulatorów są to w większości przypadków odłączniki, czyli aparaty służące do przerywania obwodu elektrycznego w stanie bezprądowym lub z niewielkim obciążeniem. Otwarcie go podczas przepływu większego prądu powoduje, że styki ciągnąc za sobą łuk elektryczny potrafią się "zespawać". Rozłącznik służy natomiast do przerywania także normalnych prądów roboczych do wartości prądu znamionowego aparatu. Rozłączniki wyposażone są już w układy migowego rozwierania styków, czasami proste elementy służące do przerywania łuku. Wyłącznikem natomiast można przerywać także prądy zwarciowe, które czsami potrafią osiągać znaczne wartości. Podstawą takiego wyłącznika są układy migowego otwierania styków i rozbudowane układy gaszenia i przerywania łuku (komory gaszeniowe, magnetyczny wydmuch łuku itp ...).
Tak więc zjawisko zespawania się styków w typowym odłączniku akumulatorowym podczas wyłączania wyciągarki z obciążeniem jest jak najbardziej prawdopodobne.
Tak więc zjawisko zespawania się styków w typowym odłączniku akumulatorowym podczas wyłączania wyciągarki z obciążeniem jest jak najbardziej prawdopodobne.
No jak mi wyciągarka już prawie stawała bo ciągnąłem drzewo długości ok 15 metrów które się ułożyło w poprzek samochodu i zaklinowało o resor. Co prawda tylko 1m się przeciągnąłem bo udało się przeskoczyć z odrobiną kombinowania przez drzewo.Discotheque pisze:Wypisalem katalogowe obciazenia. A 450A to Ci wyciagarka zre przy max obciazeniu na ostatnim zwoju jak do niej patrola w blocie podczepisz. Normalnie nie wyskakujesz wyzej niz 200-300A. Podlacz sobie amperomierz szczekowy i sam zobaczysz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość