wyciagąrka elektryczna i wyłącznik prądu

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

wyciagąrka elektryczna i wyłącznik prądu

Post autor: cichy » wt gru 13, 2005 7:48 pm

Mam pytanko, czy macie zalozony dodatkowy wylacznik pradu do wyciagarki?
Jezeli tak , to prosze o jakies informacje na temat takich wylacznikow.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt gru 13, 2005 8:00 pm

wyłacznik dodatkowy jest bardzo wskazny wrazie jakiegos zwarcia pozwala na szybkie odcieie pradu i co sie z tym wiaze uratowanie elektryki auta. Czasmi sie tak zdarza ...to przyklad z przed paru tygodni utopilismy GR w wodzie po maske, elektryk caly pod woda byl przez dlugi czas ...po wyciagnieciu sie tiforem sam w sobie działał ale dlugo wysychał i robil zwracie powodujac całkowite rozładowanie akumulatora ..zawsze w nocy :)21

Koszt wyłacznika to 24 zł i wiecej
Ostatnio zmieniony wt gru 13, 2005 8:03 pm przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 13, 2005 8:02 pm

Zalkadac trzeba, a co do wylacznikow sa ogolnie stosowane w ciezarowkach. Moze byc tez czolgowy :) Jak wolisz :)21

Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wyciagąrka elektryczna i wyłącznik prądu

Post autor: zbig » wt gru 13, 2005 9:16 pm

cichy pisze:Mam pytanko, czy macie zalozony dodatkowy wylacznik pradu do wyciagarki?
Jezeli tak , to prosze o jakies informacje na temat takich wylacznikow.
Macie. Przekaźnik odcinający pomiędzy wyciągarką a aku. Sterowany podświetlanym przełącznikiem z kabiny. Włączam tylko na czas pracy wyciągarki (taki kit Warna).
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt gru 13, 2005 9:52 pm

Jak chcesz zainstalować elektryka wyłącznik to podstawa. Czasami się zdarza że sklejają się przekaźniki i nie reaguje na puszczenie przycisku zwijania liny. Wtedy ratuje Cie tylko wyłącznik tzw. hebel. Trzeba pamiętać że przu dużym prądzie musi być odpowiednio mocny hebel, który wytrzyma obciążenia pracy wyciągarki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » wt gru 13, 2005 10:03 pm

Adam.Ż pisze:... Trzeba pamiętać że przu dużym prądzie musi być odpowiednio mocny hebel, który wytrzyma obciążenia pracy wyciągarki.
A jakie wytrzymuja ?? Jeden juz mi sie zespawal i cos musze kupic wiekszego :roll:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 14, 2005 3:40 pm

Biga pisze:
Adam.Ż pisze:... Trzeba pamiętać że przu dużym prądzie musi być odpowiednio mocny hebel, który wytrzyma obciążenia pracy wyciągarki.
A jakie wytrzymuja ?? Jeden juz mi sie zespawal i cos musze kupic wiekszego :roll:
Nie wiem jaki miałeś. Są takie zwykłe w których ten cały bolec do przełanczania możesz wyjąć i te raczej nie wytrzymają dużego prądu. Ja u siebie mam jakiś taki duży w obudowie, styki bodajże na śróby 10.
Tu go trochę widać:
http://www.marcin.off-road4x4.pl/origin ... ed_002.jpg

Co prawda ma swoje gabaryty, i żeby go przełączyć trza użyć trochę więcej siły, ale za to jest wytrzymały.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr gru 14, 2005 4:33 pm

Ja mam z kelmetu (kupiłem na allegro za 6 zł :D ).
Wbrew pozorom robi - trzeci sezon wytrzymuje warna8k.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 14, 2005 7:41 pm

Ja mam dwa i wlasnie ten z tym wyjmowanym bolcem sie byl zespawal. Ten drugi dolacza tylko drugi aku i ma czerwony hebel podobny do tego na zdjeciu u Adama.

Mowisz Kostuch kelmet, wlasnie taki jak na ich stronie jest - nie dal rady.

Poszukuje konkretow, bo przygodne zakupy w Agromie juz mnie nudza :)21

Adam, wiesz jaki producent tego twojego hebla jest ?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 14, 2005 8:15 pm

Biga pisze:Ja mam dwa i wlasnie ten z tym wyjmowanym bolcem sie byl zespawal. Ten drugi dolacza tylko drugi aku i ma czerwony hebel podobny do tego na zdjeciu u Adama.

Mowisz Kostuch kelmet, wlasnie taki jak na ich stronie jest - nie dal rady.

Poszukuje konkretow, bo przygodne zakupy w Agromie juz mnie nudza :)21

Adam, wiesz jaki producent tego twojego hebla jest ?
Nie pamiętam, a na heblu jest tylko napis Made in Poland i jakiś znaczek firmy: M . To jest hebel do samochodów ciężarowych zamykany na kluczyk. Ja ten zamek wywaliłem co by się nie zaciął w błocie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 14, 2005 8:19 pm

Adam.Ż pisze:
Biga pisze:Ja mam dwa i wlasnie ten z tym wyjmowanym bolcem sie byl zespawal. Ten drugi dolacza tylko drugi aku i ma czerwony hebel podobny do tego na zdjeciu u Adama.

Mowisz Kostuch kelmet, wlasnie taki jak na ich stronie jest - nie dal rady.

Poszukuje konkretow, bo przygodne zakupy w Agromie juz mnie nudza :)21

Adam, wiesz jaki producent tego twojego hebla jest ?
Nie pamiętam, a na heblu jest tylko napis Made in Poland i jakiś znaczek firmy: M . To jest hebel do samochodów ciężarowych zamykany na kluczyk. Ja ten zamek wywaliłem co by się nie zaciął w błocie.
No to juz mam dobry trop :)2 Udaje sie jutro do sklepu dla trackerow :)2 Takie proste :roll:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 14, 2005 8:23 pm

Takie standardowe wytrzymuja max 100-150A pracy ciaglej a w strzale do 1000A, te z ciezarowek na kluczyk 250-300A w strzale do 1500A.
Sa w kazdym sklepie z czesciami do ciezarowek. Ale jak chcesz miec kilerski stycznik :)21 to kopsnij sie do sklepu z rzeczami do energetyki i kup plaski hebel.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 14, 2005 8:43 pm

Ten co mam wytrzymuje więcej, bo wyciągarka ma orzy max obciążeniu pobór ok. 450A
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 14, 2005 8:57 pm

Wypisalem katalogowe obciazenia. A 450A to Ci wyciagarka zre przy max obciazeniu na ostatnim zwoju jak do niej patrola w blocie podczepisz. Normalnie nie wyskakujesz wyzej niz 200-300A. Podlacz sobie amperomierz szczekowy i sam zobaczysz.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr gru 14, 2005 10:05 pm

Marcin-Kraków pisze:Zalkadac trzeba, a co do wylacznikow sa ogolnie stosowane w ciezarowkach. Moze byc tez czolgowy :) Jak wolisz :)21

Obrazek

ten to jest raczej traktorowy,a nie czolgowy....,mam taki za jedyne 60 w agromie :lol:

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » śr gru 14, 2005 10:47 pm

Taki to w Starze 28 miałem bo w 200 to już taki z czerwoną wajchą z zamkiem jak u Adama Ż
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw gru 15, 2005 8:55 am

Należy rozróżnić pojęcie odłącznika, rozłącznika i wyłącznika. Te do odłączania akumulatorów są to w większości przypadków odłączniki, czyli aparaty służące do przerywania obwodu elektrycznego w stanie bezprądowym lub z niewielkim obciążeniem. Otwarcie go podczas przepływu większego prądu powoduje, że styki ciągnąc za sobą łuk elektryczny potrafią się "zespawać". Rozłącznik służy natomiast do przerywania także normalnych prądów roboczych do wartości prądu znamionowego aparatu. Rozłączniki wyposażone są już w układy migowego rozwierania styków, czasami proste elementy służące do przerywania łuku. Wyłącznikem natomiast można przerywać także prądy zwarciowe, które czsami potrafią osiągać znaczne wartości. Podstawą takiego wyłącznika są układy migowego otwierania styków i rozbudowane układy gaszenia i przerywania łuku (komory gaszeniowe, magnetyczny wydmuch łuku itp ...).
Tak więc zjawisko zespawania się styków w typowym odłączniku akumulatorowym podczas wyłączania wyciągarki z obciążeniem jest jak najbardziej prawdopodobne.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 15, 2005 3:46 pm

Discotheque pisze:Wypisalem katalogowe obciazenia. A 450A to Ci wyciagarka zre przy max obciazeniu na ostatnim zwoju jak do niej patrola w blocie podczepisz. Normalnie nie wyskakujesz wyzej niz 200-300A. Podlacz sobie amperomierz szczekowy i sam zobaczysz.
No jak mi wyciągarka już prawie stawała bo ciągnąłem drzewo długości ok 15 metrów które się ułożyło w poprzek samochodu i zaklinowało o resor. Co prawda tylko 1m się przeciągnąłem bo udało się przeskoczyć z odrobiną kombinowania przez drzewo.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość