Mocowanie wyciągarki

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Mocowanie wyciągarki

Post autor: Pablos » śr paź 17, 2007 8:33 pm

Przy okazji motania zderzaka na tył dorzuciłem płytę pod wyciągarkę.

Mocowanie do ramy to zespawany z blachy 6mm ceownik, nasunięty na nią i przykręcony 5 śrubami M12 8,8


Na fotce jeszcze nie obspawany w środku

http://www.belchatow.com/pablo/zderzak_tyl/2.jpg

Płytę zaś mocuję 4 wkrętami M12 8,8 z każdej strony. Płyta i boki do zawieszenie z blachy 8mm. Może i 6mm by wystarczyła ale tył w pickupie lekki wiec kazdy kg sie przyda.

http://www.belchatow.com/pablo/zderzak_tyl/1.jpg

Jak myślicie, dawać tam jeszcze jakieś wzmocnienia? dodatkowe śruby do ramy? Czy te 8,8 wystarczy czy dawać 10,8?



Mocowanie wyciągarki
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » czw paź 18, 2007 11:34 am

8,8 spokojnie wystarczy. Jak mniemam z przodu ta blacha jest wygięta a nie dospawana? szkoda jednak, że z tyłu nie ma takiego wygięcia, zdecydowaniee by to całośc wzmocniło. Kwestia teraz tego przodu czy wysokośc tej blachy wystarczy na zamocowanie rolek? Pamiętaj, zę mniej wiecej góra rolek powinna wypaść w połowie wysokości wyciągarki.

Awatar użytkownika
M&A
 
 
Posty: 192
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 7:39 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: M&A » czw paź 18, 2007 12:00 pm

Śruby 8.8. wystarczą z dużym okładem. W połączeniu skręcanym zniszczenie następuje na dwa sposoby - albo w wyniku ścięcia trzpienia śruby albo w wyniku zowalizowania się otworów w blachach łączonych elementów. Ścięcie śruby zależy od jej średnicy i gatunku. Zowalizowanie otworu następuje w zależniości od średnicy otworu, gatunku materiału i grubości elementu. Najbardziej rozpowszechnionym gatunkiem stali konstrukcyjnej jest St3S. Jej wytrzymałość wynosi 215 MPa. Wytrzymałośc stali z której zrobione są śruby klasy 8.8. wynosi 640 Mpa. Przy stosunkowo małych grubościach blach zniszczenie nastąpi w wyniku owalizowania i to na długo przed osiągnięciem przez śruby nośności granicznej. Sytuacja się zmienia, jeśli blachy zaczynają być dużo grubsze, lub gdy stosujemy blachę z lepszych gatunków stali.

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Greentop » czw paź 18, 2007 12:13 pm

Zibi pisze:...mniej wiecej góra rolek powinna wypaść w połowie wysokości wyciągarki.
A z czego to wynika ??
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw paź 18, 2007 12:18 pm

pewnie z wzoru matematycznego... :)21

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw paź 18, 2007 12:38 pm

Zibi pisze:8,8 spokojnie wystarczy. Jak mniemam z przodu ta blacha jest wygięta a nie dospawana?
Niestety spawana :( ale spaw porządny, prędzej ta blacha pęknie niż spaw
Zibi pisze:szkoda jednak, że z tyłu nie ma takiego wygięcia, zdecydowaniee by to całośc wzmocniło.
Dospawam kolejny kawałek ;)
Zibi pisze:Kwestia teraz tego przodu czy wysokośc tej blachy wystarczy na zamocowanie rolek?
Do samych rolem chciałem wrzucić tam dwa kątowniki "postawione" pionowo i spawane do podstawy + do tego paska z przodu. Na to wszystko idzie jeszcze sama konstrukcja skrzynkowa zderzaka z blachy 3 i wszystko razem zostanie skręcone do kupy. Czyli rolki, blacha 3mm i kątownik
Zibi pisze:Pamiętaj, zę mniej wiecej góra rolek powinna wypaść w połowie wysokości wyciągarki.
To juz będę montował jak wyciągarkę zanabędę ;) ale dzięki za sugestie. Pisząc góra rolek, masz na myśli górną rolkę i jej "dolną krawędź" czy górę "podstawy"rolek?
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw paź 18, 2007 12:47 pm

Zastanawiałem się też jak zamocować tam ucho do szarpania. Wymyśliłem sobie że samo ucho zrobie z 3 kawałków blachy 6 mm złożonych razem tak aby obejmowały tą przedłużoną część ramy, skręcone wszystko na 4 śruby M12 8,8

Jakośtak mniej więcej, tylko bez śmiechów bo to paint a ja tam rysować nie umiem ;)

http://www.belchatow.com/pablo/zderzak_tyl/3.jpg
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » czw paź 18, 2007 5:12 pm

Greentop pisze:
Zibi pisze:...mniej wiecej góra rolek powinna wypaść w połowie wysokości wyciągarki.
A z czego to wynika ??
To za mało precyzyjne. Raczej środek rolek w połowie wysokości pomiędzy płytą a bębnem.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw paź 18, 2007 6:29 pm

Tak czy inaczej pozostanie mi to dopasowywac juz po zakupie

tak wyszło na gotowo.

http://www.belchatow.com/pablo/zderzak_tyl/4.jpg

z tego co widzę rolki do T-Maxa mają 100 mm szerokości, powinny sie zmieścić.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Post autor: <mario> » czw paź 18, 2007 7:05 pm

Cześć Pablos.
Robiłeś u tego majstra na rogu Wojska Polskiego?
Chyba wcześniej robiłeś tam zderzak na przód?
Pozdr.
LJ 70

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw paź 18, 2007 8:17 pm

Hej
Robiłem i niech Cię reka boska broni u niego robić
W dużym skrócie

- opierdalał sie prawie 3 tygodnie, mimo że miał materiał pocięty i szablon ze sklejki, pozostało mu tylko pospawać, co przyjechałem, to zero postępów i jakieś "nagłe robótki"

- woził sie moim autem po mieście, bez dokumentów i bez przedniego zderzaka. Kiedy znajomi mi o tym donieśli, gośc w żywe oczy zaczął sie wypierać, na jego nieszczęście moje auto jest w Bełchatowie raczej nie do pomylenia a on sam też charakterystyczny, ja w tym czasie byłem poza miastem na 4 dniowym urlopie :(

- fatalna fuszerka. Spawy po przepiaskowaniu porobiły się dziurawe jak sito, dałem do znajomej firmy na ponowne przespawanie całości, wyszło fajnie i zajęło, 6 godzin z malowaniem (a ja za 2 godziny miałem ruszać na objazdówke po bałkanach )

- "drobiazgi" takiej jak to że w międzyczasie dwukrotnie podniósł stawkę, mimo że zostawiłem mu temat na 3 dni na przemyślenie ile bedzie za to chciał i ile czasu mu to zajmie.

i na koniec rodzynek. Przyjechałem w przeddzień wyjazdu po odbiór "gotowego" zderzaka, a tam koleś z kumplem kompletnie nawaleni próbują dopasowac go na auto, nie pomyślał, że przy spawaniu mu się materiał pościąga i nie mógł trafić w nawiercone otwory :(

Kompletna żenada jednym słowem
Tył zrobiłem samemu. Szablon ze sklejki, dopasowanie, rozrysowałem na częśći, do pocięcia do Polstalu, potem samemu połapałem troche i zawiozłem do znajomej firmy na przespawanie. Czasowo zajęło mi to 4 popołudnia, kasowo - 120 zł materiał + spawanie zgrzewka browaru
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw paź 18, 2007 8:18 pm

poza tym miło wiedziec że ktoś z okolic też jest , może kiedyś wspólny wypadzik ;)
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Post autor: <mario> » czw paź 18, 2007 8:28 pm

Ja sobie gościa odpuściłem po pierwszej wizycie w jego warsztacie (podobno tam mieszka :o ).
Widzę, że dobrze zrobiłem :D .
LJ 70

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » czw paź 18, 2007 8:32 pm

Mi wyglądał na fanatyka pozytywnie zakręconego , takigo co to gotów sie podjąc takiego zajęcia, niestety sie pomyliłem
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pt paź 19, 2007 8:37 am

Góra "podstawy" rolek powinna wypaść w połowie wysokości wyciągarki. Z czego to wynika? rozwija się średnią używaną długość liny przyjmijmy 12-14 metrów i mocujemy rolki tak, aby lina przechodziła pomiędzy poziomymi rolkami nie dotykając żadnej z nich.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr paź 24, 2007 8:58 am

Zibi pisze:Góra "podstawy" rolek powinna wypaść w połowie wysokości wyciągarki. Z czego to wynika? rozwija się średnią używaną długość liny przyjmijmy 12-14 metrów i mocujemy rolki tak, aby lina przechodziła pomiędzy poziomymi rolkami nie dotykając żadnej z nich.
:)2 :)2 :)2
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość