WCIĄGARKA HYDRAULICZNO-MECHANICZNA

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

WCIĄGARKA HYDRAULICZNO-MECHANICZNA

Post autor: ZPDACZC » pn gru 17, 2007 8:35 pm

WITAM SERDECZNIE. DOSTAŁEM ZA FREE WCIĄGARKĘ MECHANICZNĄ OD ROVERA I CHCIAŁBYM JĄ ZAMONTOWAĆ DO ROCKIEGO. POMYSŁ JEST TAKI, ABY NAPĘDZAĆ JĄ SILNIKIEM HYDRAULICZNYM. PROBLEM JEST W TYM, CZY TO BĘDZIE MIAŁO DOŚĆ SIŁY. MYŚLE O TAKIM SILNIKU:
http://www.allegro.pl/item284652237_sup ... teraz.html
NO I CZY POMPA TAKA JAK OD WSPOMAGANIA WYSTARCZY CZY TRZEBA COŚ MOCNIEJSZEGO NP. POMPA OD WIDLAKA?
POZDRAWIAM. ARTUR

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: WCIĄGARKA HYDRAULICZNO-MECHANICZNA

Post autor: reeb » pn gru 17, 2007 9:09 pm

ZPDACZC pisze: NO I CZY POMPA TAKA JAK OD WSPOMAGANIA WYSTARCZY ...
czesc
nie
co do reszty, poszukaj - ostatnio znow glosno sie zrobilo o 'hydraulikach'
wracaja jak bumerangi ;)
czesc
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: WCIĄGARKA HYDRAULICZNO-MECHANICZNA

Post autor: LR_Olek » pn gru 17, 2007 9:17 pm

[quote="ZPDACZC"]WITAM SERDECZNIE. DOSTAŁEM ZA FREE WCIĄGARKĘ MECHANICZNĄ OD ROVERA[/quote]

to w osobowkach mieli wyciagarki? :o

Playboy26
 
 
Posty: 256
Rejestracja: sob lis 17, 2007 8:02 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Playboy26 » pn gru 17, 2007 9:19 pm

nie kasztańcie tematu zbyt szybko, bo ja też się chce dowiedzieć, leży u mnie ten bigstar już drugi rok i czas go zamotać :)21

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » pn gru 17, 2007 9:19 pm

NIE CZEPIAJ SIĘ. RANGE ROVERA OK?

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pn gru 17, 2007 9:28 pm

ZPDACZC pisze:NIE CZEPIAJ SIĘ. RANGE ROVERA OK?
wylacz tego caps-locka bo
znow kasztanami zapchaja lacza netowe ;)

zanim znajdzie sie litosciwy mod i temat zamknie 8)
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt gru 18, 2007 8:16 am

ZPDACZC pisze:NIE CZEPIAJ SIĘ. RANGE ROVERA OK?
Wpada nowy, nie czai bazy i jeszcze się wydziera :)21
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » wt gru 18, 2007 9:42 am

Ok już bez capsa. Problemem nie jest to od jakiego auta jest ten mechanik tylko czy takie rozwiązanie ma sens. Przepraszam jeśli kogoś obraziłem na tym forum, ale nie było to moim zamiarem. Jeśli macie doświadczenia z takimi przeróbkami to proszę o podpowiedź, a nie jedziecie z "nowym" jak z burą suką:). Może znajdzie się jakiś fachman od hydrauliki siłowej który coś doradzi, a może całkiem tego odradzi..
Wciągarka ta ma przełożenie ok. 1:36. Bardzo proszeo pomoc.
Pozdrawiam. Wcale nie taki "nowy" Artur.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt gru 18, 2007 10:02 am

ZPDACZC pisze:...
napisalem juz, ze nie

pompa wspomagania tego nie napedzisz
glownie chodzi o zbyt mala wydajnosc i
zbyt niskie cisnienie robocze
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » wt gru 18, 2007 10:05 am

sprawa pompy jest już wyjaśniona. Dam taką jak w widlaku. Ale czy ten silnik hydrauliczny w połączeniu z taką pompą da rade?

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » wt gru 18, 2007 10:44 am

Prawdopodobieństwo, że ktoś już zmotał taką hybrydę i to właśnie z tą wyciągarką i silnikiem jest na tyle nikłe, że pozwolę sobie na wypowiedź teoretyczną. Silnik da moment do 195Nm (tak napisali), wyciągarka ma przełożenie 1:36, jeśli założyć, że promień bębna to (zakładam) 5 cm, to siła na linie będzie 14000kg, biorąc pod uwagę spadek ciśnienia, mniejszą wydajność pompy, straty, to i tak sensowna wartość zostanie. Przy 360obr/min bęben będzie robił 10 obr/min, czyli lina 3 metry na minutę (przy maksymalnych obrotach koło 9 m/min) - szybko to nie jest, ale ruch jakiś jest. Przy przeliczeniach z mocy maksymalnej wychodzi na maksymalnych obrotach 10000kg - czyli jest też zapas na straty. Ale:
Silnik kosztuje, pompa kosztuje, motanie kosztuje - niezawodność układu jest wątpliwa - może lepiej wyrób fabryczny? Pompa musi dawać porównywalną moc - to od jej wydatku będzie zależał wynik - odebrać paskami kilkanaście kilowatów z silnika to nie banalne zadanie - z wyliczeń wynika, że silnik jest OK, ale nie wynika, jak go zasilić.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » wt gru 18, 2007 11:01 am

Serdecznie dziękuje za odpowiedź. Jeśli teoretycznie to będzie działało to mimo wszystko spróbuje. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
Artur

Playboy26
 
 
Posty: 256
Rejestracja: sob lis 17, 2007 8:02 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Playboy26 » wt gru 18, 2007 11:10 am

pisz na bierząco jak idzie, aja się zastanawiałem czy paski przy napędzie pompy nie będą się ślizgać i czy lepiej może łancucha nie dać ??

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » wt gru 18, 2007 11:40 am

silnik 200 taki jak na aukcji bedzie robil jak zloto, nawet w bigstarze uciag wystarczy do najciezszej terenowki. ale pompa potrzebna do niego spora, tak z 50 l/min i 200 bar. Pamietaj ze jak dasz pompe 50 l/min to silnik krecil bedzie 4x wolniej niz pompa, majac przelozenie i wymiary bebna predkosc zwijania sobie policz. Warto moze dac mniejszy silnik bo przelozenie spore i uciagu wystarczy a zeby sie slimak nie zrobil z tego. aha jedno co mnie zastanawia to sadzac po gabarytach tego silnika to ma on wiecej niz 200 cm3/obrot ale moze to dlatego ze ma nieco inna konstrukcje niz te ktore znam.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » wt gru 18, 2007 11:51 am


vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » wt gru 18, 2007 11:57 am

mala :)3
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt gru 18, 2007 12:08 pm

vetrieska pisze:mala :)3
i to jest glowny powod dla ktorego zrezygnowalem z pomyslu ;)
juz dawno temu

jak sobie zliczylem wage calego ukladu ... przy zalozeniu okreslonej
'sprawnosci' dzialania... to zaiwcha siadlaby mi chyba do poziomu oryginalu :)

silnik, pompa, zbiornik oleum... sprzeglo elektromagnetyczne ...
+ to co zwykle w wycagarkach...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » wt gru 18, 2007 2:26 pm

a może lepiej w moim przypadku zrobić całkiem inaczej. To znaczy:
- napęd z wału korbowego przenosze paskiem na drugie koło pasowe zamontowane z boku z zamocowanym sprzęgłem np. od pompy klimatyzacji i ze sprzęgła wałkiem napęd przenosze na na wciągarkę??
Przy odpowiednim doborze koła pasowego powinno chyba pociągnąć, tylko czy sprzęgło wytrzyma? A może pasek nie da rady? Co myślicie?

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » wt gru 18, 2007 2:35 pm

wyważasz otwarte drzwi - pierwsze pytanie ideowe to: po co Ci to? (czy do rajdów, czy na turystykę czy pod sklep z piwem ;) )
Jeśli jesteś zdeterminowany na wyciągarkę mechaniczną bo ją masz to było tu trochę postów w innych tematach za i przeciw hydraulice, może ktoś wykombinował PTO do Rockiego, albo może jest to proste do wykombinowania.
Jak się nie chcesz ścigać, nie znajdziesz speca od PTO, to sprzedaj tę wyciągarkę, na pewno będziesz miał na takie cudo stado chętnych, dołóż trochę i kup dobrego elektryka
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » wt gru 18, 2007 3:12 pm

Klamer pisze:może ktoś wykombinował PTO do Rockiego, albo może jest to proste do wykombinowania.
Ja także szukam kogoś kto wykombinował PTO do Rockyego.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » wt gru 18, 2007 3:32 pm

ZPDACZC pisze:a może lepiej w moim przypadku zrobić całkiem inaczej. To znaczy:
- napęd z wału korbowego przenosze paskiem na drugie koło pasowe zamontowane z boku z zamocowanym sprzęgłem np. od pompy klimatyzacji i ze sprzęgła wałkiem napęd przenosze na na wciągarkę??
Przy odpowiednim doborze koła pasowego powinno chyba pociągnąć, tylko czy sprzęgło wytrzyma? A może pasek nie da rady? Co myślicie?
Cokolwiek niebezpieczny pomysł, wyciągarka tylko by zwijała, a co z rozwijaniem - silnik na lewe obroty? No i co w sytuacji, kiedy musisz szybko przerwać wyciąganie - zgasisz silnik? sprzęgło pod dużym obciążeniem mogłoby się nie chcieć wypiąć :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt gru 18, 2007 4:09 pm

taniej cie wyjdzie i bez motania i tworzenia dziwnych konstrukcji zrobienie pto
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » wt gru 18, 2007 4:16 pm

gri74 pisze:taniej cie wyjdzie i bez motania i tworzenia dziwnych konstrukcji zrobienie pto

To powiedz jak to zrobić?

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt gru 18, 2007 4:58 pm

a masz wolne 4 tysiaki ??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ZPDACZC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 17, 2007 8:24 pm

Post autor: ZPDACZC » wt gru 18, 2007 5:21 pm

gri74 pisze:a masz wolne 4 tysiaki ??
To ma być tańsze od wytoczenia koła pasowego na ośce z łożyskami ,kupienia sprzęgła i dorobienia wałka który napędzi wciągarkę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości