elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » pn wrz 29, 2008 9:52 am
Panowie czy to prawda ze do wyciagarki elektrycznej musze zmienic akumulatory na zelowe

od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera i teraz jak tyko chcem zwijac line albo rozwijac gasi samochod,dodam ze sprawdzalem ladowanie i wszystko jest ok
z gory dzieki za pomoc
(Pa)Trol 3,3 D

-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » pn wrz 29, 2008 10:09 am
dobrze jest mieć żelowe jak zamierzasz je rozładowywać do zera

i dodatkowy akumulator rezerwowy połączony przez izolator , może masz za słaby alternator

samochód nie gaśnie jeżeli w trakcie ciągnięcia masz silnik na wyższych obrotach

sprawdź jakimi przewodami masz podpiętą windę może są za cienkie lub za długie

ze względu na spadek napięcia na kablach pobór prądu może być nadmierny

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » pn wrz 29, 2008 12:09 pm
Mogą to być marne styki np. zaciski na akumulatorze trzea wyczyścić albo dokręcić
-
Jasiu

- Posty: 419
- Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Jasiu » pn wrz 29, 2008 3:45 pm
Oprócz tego co wyżej może być jeszcze zasiarczony akumulator albo pogięte w nim płyty.
Akumulator może być zwykły ale jego żywotność szybko spada przy częstym wyładowywaniu do zera np poprzez długie ciąganie auta na wyciągarce.
Akumulatory żelowe można rozladowywać do zera bez większych konsekwencji dla ich żywotności.
YJ 92, 33''
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pn wrz 29, 2008 8:10 pm
lysy pisze:
od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera
a trzymasz ssilnik na wysokich obrotach czy na wolnych?
-
m.wilk
-

- Posty: 293
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
- Lokalizacja: Świdnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: m.wilk » wt wrz 30, 2008 8:32 am
Optima i po problemie , a najlepiej dwie i separator

Xtreme Off Road Team
692 490 694
-
Jasiu

- Posty: 419
- Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Jasiu » wt wrz 30, 2008 9:11 am
Proste ale najdroższe.
Jak kogoś nie stać to można znaleźć inne rozwiązanie trochę tańsze.
YJ 92, 33''
-
darkman
-

- Posty: 4353
- Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
- Lokalizacja: z wojny
-
Kontaktowanie:
Post
autor: darkman » wt wrz 30, 2008 10:09 am
a jak yellow to 55 czy 75 Ah`ów ?
uzywa ktoś blue jako rozruchowego w komplecie z żółtkiem?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » wt wrz 30, 2008 3:38 pm
pytanie podyktowane wzgledami ekonomi moge jakis czas jezdzic na jednym zelowym i jednym zwyklym

(Pa)Trol 3,3 D

-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » wt wrz 30, 2008 3:51 pm
lysy pisze:pytanie podyktowane wzgledami ekonomi moge jakis czas jezdzic na jednym zelowym i jednym zwyklym

można wszystko

tylko trzeba odpowiednio połączyć izolatorem

-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » śr paź 01, 2008 11:23 am
darkman pisze:a jak yellow to 55 czy 75 Ah`ów ?
uzywa ktoś blue jako rozruchowego w komplecie z żółtkiem?
Blue od yellow rozni sie tylko zaciskami. Studiujac parametry nie widac zadnej roznicy.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » śr paź 01, 2008 12:06 pm
Jasiu pisze:
Akumulatory żelowe można rozladowywać do zera bez większych konsekwencji dla ich żywotności.
ostrożność bym zalecał w optymizmie
do zera i owszem, ale raptem kilkadziesiąt razy
robok rzępoli w harapuciu
-
Jasiu

- Posty: 419
- Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Jasiu » czw paź 02, 2008 11:31 am
OK. Będę ostrożnym optymistą.

YJ 92, 33''
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » czw paź 02, 2008 7:32 pm
2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
-
Mikado
-

- Posty: 1163
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Mikado » wt paź 07, 2008 10:09 am
Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu?
(a po co je łączyć w szereg?)
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » wt paź 07, 2008 1:35 pm
Mikado pisze:Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu?
(a po co je łączyć w szereg?)
bo gelenda inaczej nie odpali... i nie da zasilania dla centrum sterowania

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » śr paź 08, 2008 8:34 pm
Mikado pisze:Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu?
(a po co je łączyć w szereg?)
Zrozumiałem że chodzi o auto 24V gdzie są 2 akumulatory w szeregu. Połączone szeregowo dokładniej mówiąc.
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » śr paź 22, 2008 10:10 am
wracajac do tematu
to moze orietuje sie ktos czym rozni sie optima czerwona od zoltej??oprocz ceny

oczywiscie
(Pa)Trol 3,3 D

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr paź 22, 2008 4:16 pm
ogólnie zalecają żółte do wind. Ma trzymać napięcie ok tam 12V do rozładowania(co dla windy jest akurat potrzebne).
Czerwona jest do wielokrotnych, ale małych obciążeń(np. częste odpalanie silnika)
tyle z teorii...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
bigos
-

- Posty: 3412
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
- Lokalizacja: Połaniec/Kielce
Post
autor: bigos » śr paź 22, 2008 4:39 pm
Adam.Ż pisze:ogólnie zalecają żółte do wind. Ma trzymać napięcie ok tam 12V do rozładowania(co dla windy jest akurat potrzebne).
Czerwona jest do wielokrotnych, ale małych obciążeń(np. częste odpalanie silnika)
tyle z teorii...
a niebieska

Jimny

-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » śr paź 22, 2008 6:21 pm
piszą że to lina stworzona do pracy na jednostkach pływających
czyli do samochodów terenowych idealne

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr paź 22, 2008 7:58 pm
lysy pisze:Panowie czy to prawda ze do wyciagarki elektrycznej musze zmienic akumulatory na zelowe

od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera i teraz jak tyko chcem zwijac line albo rozwijac gasi samochod,dodam ze sprawdzalem ladowanie i wszystko jest ok
z gory dzieki za pomoc
Odłącz ten pierdzielnik co odcina dopływ paliwa na pompie i przerób to na linkę - nie zgaśnie nawet bez prądu.

-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » śr paź 22, 2008 8:50 pm
ja mam w patrolu akumulator Centra Futura CF 10, 95Ah, 900A i warna xd9000i, turystycznie daje radę bez problemu, jeden rajd w ekstremie też dało radę (choć to było małe nieporozumienie z wyborem klasy

), problemu z rozruchem nigdy nie było

Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 3:45 pm przez
Paszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości