wyciagarka a akumulatry

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

wyciagarka a akumulatry

Post autor: lysy » pn wrz 29, 2008 9:52 am

Panowie czy to prawda ze do wyciagarki elektrycznej musze zmienic akumulatory na zelowe ??
od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera i teraz jak tyko chcem zwijac line albo rozwijac gasi samochod,dodam ze sprawdzalem ladowanie i wszystko jest ok
z gory dzieki za pomoc
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn wrz 29, 2008 10:09 am

dobrze jest mieć żelowe jak zamierzasz je rozładowywać do zera :wink: i dodatkowy akumulator rezerwowy połączony przez izolator , może masz za słaby alternator ?? samochód nie gaśnie jeżeli w trakcie ciągnięcia masz silnik na wyższych obrotach !! sprawdź jakimi przewodami masz podpiętą windę może są za cienkie lub za długie :-? :)4 ze względu na spadek napięcia na kablach pobór prądu może być nadmierny :)1

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn wrz 29, 2008 12:09 pm

Mogą to być marne styki np. zaciski na akumulatorze trzea wyczyścić albo dokręcić

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » pn wrz 29, 2008 3:45 pm

Oprócz tego co wyżej może być jeszcze zasiarczony akumulator albo pogięte w nim płyty.

Akumulator może być zwykły ale jego żywotność szybko spada przy częstym wyładowywaniu do zera np poprzez długie ciąganie auta na wyciągarce.
Akumulatory żelowe można rozladowywać do zera bez większych konsekwencji dla ich żywotności.
YJ 92, 33''

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: wyciagarka a akumulatry

Post autor: LR_Olek » pn wrz 29, 2008 8:10 pm

lysy pisze: od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera
a trzymasz ssilnik na wysokich obrotach czy na wolnych?

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: m.wilk » wt wrz 30, 2008 8:32 am

Optima i po problemie , a najlepiej dwie i separator :D
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » wt wrz 30, 2008 9:11 am

Proste ale najdroższe.
Jak kogoś nie stać to można znaleźć inne rozwiązanie trochę tańsze.
YJ 92, 33''

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt wrz 30, 2008 10:09 am

a jak yellow to 55 czy 75 Ah`ów ?

uzywa ktoś blue jako rozruchowego w komplecie z żółtkiem?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » wt wrz 30, 2008 3:38 pm

pytanie podyktowane wzgledami ekonomi moge jakis czas jezdzic na jednym zelowym i jednym zwyklym ??
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » wt wrz 30, 2008 3:51 pm

lysy pisze:pytanie podyktowane wzgledami ekonomi moge jakis czas jezdzic na jednym zelowym i jednym zwyklym ??
można wszystko :wink: tylko trzeba odpowiednio połączyć izolatorem :)21

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr paź 01, 2008 11:23 am

darkman pisze:a jak yellow to 55 czy 75 Ah`ów ?

uzywa ktoś blue jako rozruchowego w komplecie z żółtkiem?
Blue od yellow rozni sie tylko zaciskami. Studiujac parametry nie widac zadnej roznicy.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr paź 01, 2008 11:44 am

ok, blue troszkę tańszy przy poj 50 Ah


jutubik taki drobny z kabelkami:
http://www.youtube.com/watch?v=9WwssGxF ... re=related
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr paź 01, 2008 12:06 pm

Jasiu pisze: Akumulatory żelowe można rozladowywać do zera bez większych konsekwencji dla ich żywotności.
ostrożność bym zalecał w optymizmie
do zera i owszem, ale raptem kilkadziesiąt razy
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » czw paź 02, 2008 11:31 am

OK. Będę ostrożnym optymistą. 8) :wink:
YJ 92, 33''

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw paź 02, 2008 7:32 pm

2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mikado » wt paź 07, 2008 10:09 am

Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu? :o
(a po co je łączyć w szereg?)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt paź 07, 2008 1:35 pm

Mikado pisze:
Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu? :o
(a po co je łączyć w szereg?)
bo gelenda inaczej nie odpali... i nie da zasilania dla centrum sterowania :lol:

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr paź 08, 2008 8:34 pm

Mikado pisze:
Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu? :o
(a po co je łączyć w szereg?)
Zrozumiałem że chodzi o auto 24V gdzie są 2 akumulatory w szeregu. Połączone szeregowo dokładniej mówiąc.

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » śr paź 22, 2008 10:10 am

wracajac do tematu
to moze orietuje sie ktos czym rozni sie optima czerwona od zoltej??oprocz ceny :)oczywiscie
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr paź 22, 2008 11:13 am

oprócz ceny to głownie kolorem :wink:
red - wysoki prąd rozruchu i niski wspólczynnik rozładowania
yellow - do głębokiego rozładowania, cokolwiek to znaczy. do samodzielnego niejako zasilania urządzeń 'peryferyjnych' lub pracujących bez jednoczesnego ładowania.
wybór jak się okazuje niełątwy i co użytkownik to w zasadzie nieco inna opinia.

parametry w opisach/coś tam można wywnioskować:

red:
http://www.allegro.pl/item437786441_zel ... _w_wa.html

yellow:
http://www.allegro.pl/item457351678_zel ... _w_wa.html


blue:
http://www.allegro.pl/item457351683_zel ... _w_wa.html
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr paź 22, 2008 4:16 pm

ogólnie zalecają żółte do wind. Ma trzymać napięcie ok tam 12V do rozładowania(co dla windy jest akurat potrzebne).

Czerwona jest do wielokrotnych, ale małych obciążeń(np. częste odpalanie silnika)

tyle z teorii...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » śr paź 22, 2008 4:39 pm

Adam.Ż pisze:ogólnie zalecają żółte do wind. Ma trzymać napięcie ok tam 12V do rozładowania(co dla windy jest akurat potrzebne).

Czerwona jest do wielokrotnych, ale małych obciążeń(np. częste odpalanie silnika)

tyle z teorii...
a niebieska :roll:
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Post autor: Aśka&Kuba » śr paź 22, 2008 6:21 pm

piszą że to lina stworzona do pracy na jednostkach pływających :)13


czyli do samochodów terenowych idealne :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wyciagarka a akumulatry

Post autor: N2O » śr paź 22, 2008 7:58 pm

lysy pisze:Panowie czy to prawda ze do wyciagarki elektrycznej musze zmienic akumulatory na zelowe ??
od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera i teraz jak tyko chcem zwijac line albo rozwijac gasi samochod,dodam ze sprawdzalem ladowanie i wszystko jest ok
z gory dzieki za pomoc
Odłącz ten pierdzielnik co odcina dopływ paliwa na pompie i przerób to na linkę - nie zgaśnie nawet bez prądu. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr paź 22, 2008 8:50 pm

ja mam w patrolu akumulator Centra Futura CF 10, 95Ah, 900A i warna xd9000i, turystycznie daje radę bez problemu, jeden rajd w ekstremie też dało radę (choć to było małe nieporozumienie z wyborem klasy :wink: ), problemu z rozruchem nigdy nie było :)2
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 3:45 pm przez Paszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości