Strona 1 z 6
wyciagarka a akumulatry
: pn wrz 29, 2008 9:52 am
autor: lysy
Panowie czy to prawda ze do wyciagarki elektrycznej musze zmienic akumulatory na zelowe

od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera i teraz jak tyko chcem zwijac line albo rozwijac gasi samochod,dodam ze sprawdzalem ladowanie i wszystko jest ok
z gory dzieki za pomoc
: pn wrz 29, 2008 10:09 am
autor: Flor
dobrze jest mieć żelowe jak zamierzasz je rozładowywać do zera

i dodatkowy akumulator rezerwowy połączony przez izolator , może masz za słaby alternator

samochód nie gaśnie jeżeli w trakcie ciągnięcia masz silnik na wyższych obrotach

sprawdź jakimi przewodami masz podpiętą windę może są za cienkie lub za długie

ze względu na spadek napięcia na kablach pobór prądu może być nadmierny

: pn wrz 29, 2008 12:09 pm
autor: Liroz
Mogą to być marne styki np. zaciski na akumulatorze trzea wyczyścić albo dokręcić
: pn wrz 29, 2008 3:45 pm
autor: Jasiu
Oprócz tego co wyżej może być jeszcze zasiarczony akumulator albo pogięte w nim płyty.
Akumulator może być zwykły ale jego żywotność szybko spada przy częstym wyładowywaniu do zera np poprzez długie ciąganie auta na wyciągarce.
Akumulatory żelowe można rozladowywać do zera bez większych konsekwencji dla ich żywotności.
Re: wyciagarka a akumulatry
: pn wrz 29, 2008 8:10 pm
autor: LR_Olek
lysy pisze:
od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera
a trzymasz ssilnik na wysokich obrotach czy na wolnych?
: wt wrz 30, 2008 8:32 am
autor: m.wilk
Optima i po problemie , a najlepiej dwie i separator

: wt wrz 30, 2008 9:11 am
autor: Jasiu
Proste ale najdroższe.
Jak kogoś nie stać to można znaleźć inne rozwiązanie trochę tańsze.
: wt wrz 30, 2008 10:09 am
autor: darkman
a jak yellow to 55 czy 75 Ah`ów ?
uzywa ktoś blue jako rozruchowego w komplecie z żółtkiem?
: wt wrz 30, 2008 3:38 pm
autor: lysy
pytanie podyktowane wzgledami ekonomi moge jakis czas jezdzic na jednym zelowym i jednym zwyklym

: wt wrz 30, 2008 3:51 pm
autor: Flor
lysy pisze:pytanie podyktowane wzgledami ekonomi moge jakis czas jezdzic na jednym zelowym i jednym zwyklym

można wszystko

tylko trzeba odpowiednio połączyć izolatorem

: śr paź 01, 2008 11:23 am
autor: Marcin-Kraków
darkman pisze:a jak yellow to 55 czy 75 Ah`ów ?
uzywa ktoś blue jako rozruchowego w komplecie z żółtkiem?
Blue od yellow rozni sie tylko zaciskami. Studiujac parametry nie widac zadnej roznicy.
: śr paź 01, 2008 11:44 am
autor: darkman
ok, blue troszkę tańszy przy poj 50 Ah
jutubik taki drobny z kabelkami:
http://www.youtube.com/watch?v=9WwssGxF ... re=related
: śr paź 01, 2008 12:06 pm
autor: seburaj
Jasiu pisze:
Akumulatory żelowe można rozladowywać do zera bez większych konsekwencji dla ich żywotności.
ostrożność bym zalecał w optymizmie
do zera i owszem, ale raptem kilkadziesiąt razy
: czw paź 02, 2008 11:31 am
autor: Jasiu
OK. Będę ostrożnym optymistą.

: czw paź 02, 2008 7:32 pm
autor: Liroz
2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
: wt paź 07, 2008 10:09 am
autor: Mikado
Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu?
(a po co je łączyć w szereg?)
: wt paź 07, 2008 1:35 pm
autor: LR_Olek
Mikado pisze:Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu?
(a po co je łączyć w szereg?)
bo gelenda inaczej nie odpali... i nie da zasilania dla centrum sterowania

: śr paź 08, 2008 8:34 pm
autor: Liroz
Mikado pisze:Liroz pisze:2 akumulatory w szeregu powinny być jednakowe. Inaczej jeden z nich szybko padnie.
w szeregu?
(a po co je łączyć w szereg?)
Zrozumiałem że chodzi o auto 24V gdzie są 2 akumulatory w szeregu. Połączone szeregowo dokładniej mówiąc.
: śr paź 22, 2008 10:10 am
autor: lysy
wracajac do tematu
to moze orietuje sie ktos czym rozni sie optima czerwona od zoltej??oprocz ceny

oczywiscie
: śr paź 22, 2008 11:13 am
autor: darkman
oprócz ceny to głownie kolorem
red - wysoki prąd rozruchu i niski wspólczynnik rozładowania
yellow - do głębokiego rozładowania, cokolwiek to znaczy. do samodzielnego niejako zasilania urządzeń 'peryferyjnych' lub pracujących bez jednoczesnego ładowania.
wybór jak się okazuje niełątwy i co użytkownik to w zasadzie nieco inna opinia.
parametry w opisach/coś tam można wywnioskować:
red:
http://www.allegro.pl/item437786441_zel ... _w_wa.html
yellow:
http://www.allegro.pl/item457351678_zel ... _w_wa.html
blue:
http://www.allegro.pl/item457351683_zel ... _w_wa.html
: śr paź 22, 2008 4:16 pm
autor: Adam.Ż
ogólnie zalecają żółte do wind. Ma trzymać napięcie ok tam 12V do rozładowania(co dla windy jest akurat potrzebne).
Czerwona jest do wielokrotnych, ale małych obciążeń(np. częste odpalanie silnika)
tyle z teorii...
: śr paź 22, 2008 4:39 pm
autor: bigos
Adam.Ż pisze:ogólnie zalecają żółte do wind. Ma trzymać napięcie ok tam 12V do rozładowania(co dla windy jest akurat potrzebne).
Czerwona jest do wielokrotnych, ale małych obciążeń(np. częste odpalanie silnika)
tyle z teorii...
a niebieska

: śr paź 22, 2008 6:21 pm
autor: Aśka&Kuba
piszą że to lina stworzona do pracy na jednostkach pływających
czyli do samochodów terenowych idealne

Re: wyciagarka a akumulatry
: śr paź 22, 2008 7:58 pm
autor: N2O
lysy pisze:Panowie czy to prawda ze do wyciagarki elektrycznej musze zmienic akumulatory na zelowe

od czasu kiedy zalorzylem wyciagarke do k 160 mam problem z pradem
a dokladnie z akumulatorami wyciagarka podczasu wyciagania wyladowala akumulatory do zera i teraz jak tyko chcem zwijac line albo rozwijac gasi samochod,dodam ze sprawdzalem ladowanie i wszystko jest ok
z gory dzieki za pomoc
Odłącz ten pierdzielnik co odcina dopływ paliwa na pompie i przerób to na linkę - nie zgaśnie nawet bez prądu.

: śr paź 22, 2008 8:50 pm
autor: Paszczak
ja mam w patrolu akumulator Centra Futura CF 10, 95Ah, 900A i warna xd9000i, turystycznie daje radę bez problemu, jeden rajd w ekstremie też dało radę (choć to było małe nieporozumienie z wyborem klasy

), problemu z rozruchem nigdy nie było
