Po jakimś czasie dyskusji, postaram się zebrać wnioski i wprowadzić je do tego pierwszego postu.
Na razie pojawiły mi się takie pytania, na niektóre znalazłem odpowiedź.
Podstawowy podział wyciągarek jak sądzę to hydrauliczne i elektryczne.
W jakich sytuacjach, które się lepiej sprawdzają?
Elektryczne dzielą się na 12V i 24V (przynajmniej te są dla nas istotne).
Tu chyba ważne jest tylko jaką instalacje mamy w samochodzie. A może się mylę i warto zakładać osobną tylko dla wyciągarki?
Jaki powinno się zakładać margines uciągu w stosunku do masy samochodu?
Co oznaczają poszczególne wartości?
Siła uciągu na kołach
Siła uciągu po wodzie
Siła uciągu w pionie
Mi się wydawało że powinno się podawać tylko wartość uciągu w pionie (przeciwnie do grawitacji) ale może nie mam racji. Pozostałe wartości mogą zależeć od innych czynników (zaciągnięty hamulec

Czy jest jakaś organizacja ustalająca standardy w tym zakresie, jakieś certyfikaty?
Jakie są marki dostępnych w Polsce wyciągarek, jaką mają obiegową opinię, jaki serwis, awaryjność?
Ja znalazłem następujące:
- ARB
- Goodwinch
- KingOne
- Superwinch
- T-Max
- WARN
- Dragon Winch
- Houp
Jakie prędkości zwijania są normalne, potrzebne przy rajdach, a co wystarczy jak ktoś się bawi tylko amatorsko?
Jakie inne parametry mogą mieć znaczenie?
Mam nadzieje że uda nam się wypracować ogólne wskazówki które przydadzą się kolejnym amatorom takim jak ja.