Jak odwinąć line ?

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Jak odwinąć line ?

Post autor: K.Wiśniowski » pt sie 06, 2004 8:36 pm

Mam taki oto problem. W unimogu wyjście mocy działa tylko w jedną stronę i nie da się odwijać liny. Wiadomo na luzie zwalniam sprzęgło wyciągam line i wszystko gra , ale problem powstaje kiedy lina jest na maxa naprężona jak guma od majtek i wtedy nie da rady wypiąć sprzęgła wciągarki odwiąć liny i odczepić się od drzewa :o
Myślałem o założeniu na wale między PTO a wciągarką jakiejś małej skrzyni biegów np od żuka ale ten pomysł średnio mi się podoba.
Może macie lepsze pomysły
może jest jakaś wciągarka z odwijaniem , ja mam założoną starosko.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt sie 06, 2004 10:35 pm

z tego co wiem to wyjście działa w dwie strony...tylko nie pamiętam którą wajchą...

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » sob sie 07, 2004 8:07 am

Wyjscie napewno działa w jedną strone

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » wt sie 10, 2004 11:58 pm

??
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sie 11, 2004 1:07 am

widac ze brac łofrołdowa mysli, a co w niektorych przypadkach nawet bardzo intensywnie :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Jak odwinąć line ?

Post autor: bandzior » śr sie 11, 2004 1:19 am

K.Wiśniowski pisze:Mam taki oto problem. W unimogu wyjście mocy działa tylko w jedną stronę i nie da się odwijać liny. Wiadomo na luzie zwalniam sprzęgło wyciągam line i wszystko gra , ale problem powstaje kiedy lina jest na maxa naprężona jak guma od majtek i wtedy nie da rady wypiąć sprzęgła wciągarki odwiąć liny i odczepić się od drzewa :o
Myślałem o założeniu na wale między PTO a wciągarką jakiejś małej skrzyni biegów np od żuka ale ten pomysł średnio mi się podoba.
Może macie lepsze pomysły
może jest jakaś wciągarka z odwijaniem , ja mam założoną starosko.
chyba nie ma lepszego sposobu,a swoja droga to dziwne ze wyjscie dziala ci tylko w jedna strone. koles ma unimoga i nie ma tego problemu :-?
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » śr sie 11, 2004 7:56 am

To może faktycznie ja nie umiem włączać odwijania :oops:
Spytaj tego gościa jaki ma model tego unimoga i którą dzwignią odwija.
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
Baron
Posty: 643
Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
Lokalizacja: stamtąd, skąd większość

Post autor: Baron » śr sie 11, 2004 8:55 am

a u Mariusza Rewedy na kilometrze szukałeś? może on coś wie?
www.kilometr.republika.pl
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak odwinąć line ?

Post autor: chermol » śr sie 11, 2004 6:51 pm

K.Wiśniowski pisze: Myślałem o założeniu na wale między PTO a wciągarką jakiejś małej skrzyni biegów np od żuka ale ten pomysł średnio mi się podoba.
no żukowska to wcale taka mała nie jest...

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak odwinąć line ?

Post autor: K.Wiśniowski » śr sie 11, 2004 8:11 pm

[/quote] no żukowska to wcale taka mała nie jest...[/quote]

Znasz jaką mniejszą?
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sie 11, 2004 8:30 pm

sluchaj ja zamiast szukac polsrodkowi i leczyc,wolalbm zapobiegac :)2 dlatego zamiast montowac dodatkowa skrzynie pomyslalbym o ukladaczu liny :)21
przynajmniej u siebie tak zrobilem 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » śr sie 11, 2004 8:39 pm

Co ma piernik do wiatraka.
Lina układa się idealnie tylko nie można jej odwinąć jak jest mocno naprężona.
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sie 11, 2004 8:46 pm

no to w czym problem zaczep do drzewa, daj wsteczny i sobie odwin 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr sie 11, 2004 9:32 pm

ten twój unimog to jest chyba 404 albo 406 albo 416 (mogłem pojebać) - tłumaczyłem koledze z instrukcji właśnie oporządzenie dźwigni do takiego unimoga - i tam była dźwignia do zmiany kierunku pto - poszukam tej instrukcji i jak co to ci faksem prześle ten opis...

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr sie 11, 2004 9:47 pm

banan pisze:ten twój unimog to jest chyba 404 albo 406 albo 416 (mogłem pojebać) - tłumaczyłem koledze z instrukcji właśnie oporządzenie dźwigni do takiego unimoga - i tam była dźwignia do zmiany kierunku pto - poszukam tej instrukcji i jak co to ci faksem prześle ten opis...
Na zdjeciu przy podpisie jest 404 i powinno dzialac w obie strony
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Michal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak odwinąć line ?

Post autor: Michal » czw sie 12, 2004 9:12 am

K.Wiśniowski pisze:Myślałem o założeniu na wale między PTO a wciągarką jakiejś małej skrzyni biegów np od żuka ale ten pomysł średnio mi się podoba.
Może macie lepsze pomysły
może jest jakaś wciągarka z odwijaniem , ja mam założoną starosko.
No, załóż jakiś mały rozrusznik do odwijania. Z malucha albo syrenki. Tryb na wałku, za który rozrusznik będzie zasprzęglał i zawsze tylko w kierunku odwijania. Lekkie, proste, tanie jak barszcz.
Można też dać gniazdo na klucz na wałku, żeby naciągnąć całość i rozłączyć sprzęgło.

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » czw sie 12, 2004 9:39 pm

MOC pisze:no to w czym problem zaczep do drzewa, daj wsteczny i sobie odwin 8)

Albo ty walisz w głupa albo nie czaisz o co w tym wszystkim chodzi :)3
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sie 13, 2004 4:19 am

:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » pn sie 16, 2004 10:06 pm

tu masz namiary do gościa co ma unimoga i ma jedną wciągare starowską co działa na przód i na tył na jednym bębnie i nppewno działa w dwie strony
coprawda od roku nie jeździ nim bo na kaszubi dachował ale powinien ci pomuc
602-750-369 Arek
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » czw sie 19, 2004 7:56 pm

Rozmawiałem z nim .Ma ten sam problem. W każdym unimogu wyjście działa tylko w jedną strone :(
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw sie 19, 2004 10:36 pm

a dźwigni rewersu nie ma ?

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » pt sie 20, 2004 7:52 am

Nie ma.PTO jest napędzane z głównego wałka skrzyni , który kręci się w jedną stronę tylko :cry:
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » śr paź 20, 2004 8:24 pm

Swego czasu oglądałem Unimoga (nie znam typu) i miał
założone 3 przystawki -każda w innym miejscu skrzyni. Myślę że któraś musiała działać w obie strony.

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » czw paź 21, 2004 2:34 pm

A może, Krzysiu tę gumę od majtek zapinać między drzewo a linę. Może wtedy da się zluzować i odwinąć ?

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz paź 24, 2004 4:57 am

myslac o gumie moze nie tylko z majtek sie nada :roll:


:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość