wyłącznik główny zasilania wyciagarki

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: OldAdler » śr mar 16, 2011 8:11 pm

czy powinno dawac sie, czy tez nie
jezeli tak, to jaki, gdzie, jak podlaczyc - czy z dodatkowym przekaznikiem, jakie przewody

ktos cos slyszal, ktos cos wie i doradzi? (pytam,. bo nie widzialem konkretow w wyszukiwarce)

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Zibi » śr mar 16, 2011 8:21 pm

tojato pisze:czy powinno dawac sie, czy tez nie
jezeli tak, to jaki, gdzie, jak podlaczyc - czy z dodatkowym przekaznikiem, jakie przewody

ktos cos slyszal, ktos cos wie i doradzi? (pytam,. bo nie widzialem konkretow w wyszukiwarce)
1. DAĆ!
2. Tylko i wyłącznie mechaniczny, żadne dodatkowe przekaźniki itp.
3. W miejscu łatwo dostępnym, broń boże pod maską, i na pewno nie z przdu samochodu - nikt tam nie bezie włąził w momencie jak wyciągarka wciska samochód w drzewo.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: OldAdler » śr mar 16, 2011 8:26 pm

Zibi, to jak moglbym poprosic o wiecej szczegolow. Przyklady, opisy?
Wyciagareczka od Ciebie juz jest zamontowana. Mam tez kolejne pytanie: skrzynke z przekaznikami umiejscowic jaknajwyzej?
Czy tez odizolowac od ewentualnej wody?

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: PiRoman » śr mar 16, 2011 8:31 pm

Obrazek
A fotkę umiejscowienia skrzynki u mnie, wkleję jak się widno zrobi. W każdym razie mam za atrapą, na tle chłodnicy. Dość wysoko. Przy ostatnim przeglądzie właściwie nie było wody w niej, dosłownie śladowe ilości.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: michał16v » pt mar 18, 2011 2:32 pm

wersja wodoszczelna

Obrazek
Obrazek
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: michał16v » pt mar 18, 2011 2:40 pm

tojato pisze:Zibi, to jak moglbym poprosic o wiecej szczegolow. Przyklady, opisy?
Wyciagareczka od Ciebie juz jest zamontowana. Mam tez kolejne pytanie: skrzynke z przekaznikami umiejscowic jaknajwyzej?
Czy tez odizolowac od ewentualnej wody?
skrzynki od ZIBIEGO jak i pewnie innych marek
NIE !! !! są wodoszczelne
przewody luźno siedzą w uszczelnieniach
trzeba użyć silikonu do puszki jak i taśmy samowulkanizacyjnej do przewodów aby ciasno uszczelnić w przelotkach puszki

puszka dana przed chłodnicą będzie każdą kałużą ochlapana ,a pod maską to...
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: PiRoman » pt mar 18, 2011 2:55 pm

Obrazek

Obrazek

ma.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: PiRoman » pt mar 18, 2011 2:56 pm

michał16v pisze:
puszka dana przed chłodnicą będzie każdą kałużą ochlapana ,a pod maską to...
No tak, pod maska jest zdecydowanie czyściej... :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: sebastian2357 » pt mar 18, 2011 3:17 pm

Ja mam tak,
Obrazek
Z tym drzewem wciskanym w samochód to nie pomyślałem, raczej na uwadze miałem sytuacje kiedy wyciągarka zacznie mi wciągać paluchy to żebym hebel miał z zasięgu ręki. Hebel nie musi być wodoodporny, to jest tak proste urządznie ze nie ma prawa załączyć się pod wodą -po prostu styka albo nie styka, jak klema na aku, nie ma co sie bawić z silikonem.
Mam jeszcze rugi hebel w kabinie, może też przez niego puszczę, ale tak jak jest wydaje mi się że tez może być.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Zibi » pt mar 18, 2011 5:00 pm

Oczywiście doczytałes w instrykcji, ze nigdy ale to przenigdy nie wolno aż tak do końca zwijac liny tak, ze hak dochodzi do rolek? i że sprzęgło ma być ZAWSZE gdy winch nie pracuje ROZŁĄCZONE???

@Michał16v - pisaliśmy o skrzynkach XTR które są wodoszczelne.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: OldAdler » pt mar 18, 2011 5:18 pm

czy taki schemat jest mniej-wiecej poprawny? (mam nadzieje, ze jest to czytelne)
----------------------------------------
1...............................2
███ +...────────────/ ───────┐
███ .........................................|
███ .........................................|
███ -..─┬─┤..............................│
....┌───┘..................................│
4...│.................3.......................│
██──────█─────────────────┘
██──────█
██──────█


1 akumulator
2 wylacznik glowny
3 przekaznik - styczniki wyciagarki
4 silnik wyciagarki

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Zibi » pt mar 18, 2011 6:15 pm

Tak

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: michał16v » pt mar 18, 2011 6:18 pm

sebastian2357 pisze:Ja mam tak,
Z tym drzewem wciskanym w samochód to nie pomyślałem, raczej na uwadze miałem sytuacje kiedy wyciągarka zacznie mi wciągać paluchy to żebym hebel miał z zasięgu ręki. Hebel nie musi być wodoodporny, to jest tak proste urządznie ze nie ma prawa załączyć się pod wodą -po prostu styka albo nie styka, jak klema na aku, nie ma co sie bawić z silikonem.
Mam jeszcze rugi hebel w kabinie, może też przez niego puszczę, ale tak jak jest wydaje mi się że tez może być.
życze szczęścia jak ten odporny na wode i pył hebel nie zechce uzyskac poprawnego (utlenionego)styku gdy sie zakopiesz!!
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: LR_Olek » pt mar 18, 2011 11:28 pm

michał16v pisze:wersja wodoszczelna

Obrazek
a jak otworzysz maske jak bedziesz musial szybko odlaczyc prad?

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: sebastian2357 » sob mar 19, 2011 11:10 am

michał16v pisze:życze szczęścia jak ten odporny na wode i pył hebel nie zechce uzyskac poprawnego (utlenionego)styku gdy sie zakopiesz!!
Jak nie ma styku to zawsze można to naprawić, w sytuacji awaryjnej nawet skręcić kable na stałe, gdyby hebel w ogóle nie stykał. Zaś w sytuacji kiedy wyciągarka zacznie komus robić krzywdę lub się zapali, Tobie życzę szczęścia przy otwieraniu maski. Chyba że wyciągasz się z zawsze otwartą maską??
Zibi pisze:Oczywiście doczytałes w instrykcji, ze nigdy ale to przenigdy nie wolno aż tak do końca zwijac liny tak, ze hak dochodzi do rolek? i że sprzęgło ma być ZAWSZE gdy winch nie pracuje ROZŁĄCZONE???
Faktycznie nie doczytałem, po prostu widziałem jak na jakiś filmikach instruktażowych tak robili i tym się zasugerowałem. Poprawię się :D
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: LR_Olek » sob mar 19, 2011 12:59 pm

Zibi pisze:Oczywiście doczytałes w instrykcji, ze nigdy ale to przenigdy nie wolno aż tak do końca zwijac liny tak, ze hak dochodzi do rolek? i że sprzęgło ma być ZAWSZE gdy winch nie pracuje ROZŁĄCZONE???

bo?

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Zibi » sob mar 19, 2011 4:27 pm

1. Bo w miarę szybka wyciągarka po rozłączeniu pilota jeszcze przez pewien czas zwija linę i można uszkodzić przekłądnię.
2. Bo jak zapomnisz rozłączyć hebla a usiądziesz na pilocie lub zamoczysz sterownik pilota bezprzewodowego to wyciągarka może sama się włączyć. Ponieważ nie będzie mogłą się ruszyć bo sprzegło jest zablokowane to skończy się w najlepszym razie spaleniem silnika, w najgorszym spaleniem przewodu, spięciem i spaleniem całego samochodu.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: OldAdler » sob mar 19, 2011 5:39 pm

wracajac do schematu wylacznika, narysowalem, ze przewod plusowy jest rozlaczany, a ktos mi kiedys wspominal, ze powinien byc "wylacznik" masy

to chyba nie w tym przypadku, kiedy masa jest wszedzie ogolnie na aucie, takze na plycie i silniku (pominowszy przewod dodatkowy silnika wyciagarki)... ?

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: sebastian2357 » sob mar 19, 2011 5:47 pm

Hebel ma być na +
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Zibi » sob mar 19, 2011 6:11 pm

Ze wzglądów bezpieczeństwa może być na minusie ale to musi być rozpięcie pomiędzy minusem akumulatora a całą resztą czyli całością instalacji samochodu, wyciągarki i przyłączem do ramy. Wtedy hebel odcina cały prąd w aucie co kończy się wyłączeniem silnika.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: OldAdler » sob mar 19, 2011 7:24 pm

ostatnie pytanie z pytan dla poczatkujacych......:

czy jest potrzeba, sens dac bezpiecznik do zasilania silnika, a jesli tak... to ile amper, jesli takie jakies duze sa... ?

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Kostuch » sob mar 19, 2011 8:00 pm

Zibi pisze:Ze wzglądów bezpieczeństwa może być na minusie ale to musi być rozpięcie pomiędzy minusem akumulatora a całą resztą czyli całością instalacji samochodu, wyciągarki i przyłączem do ramy. Wtedy hebel odcina cały prąd w aucie co kończy się wyłączeniem silnika.
Silnika nie wyłączysz odpinając akumulator, bo prąd będzie z alternatora (dlatego profesjonalne heble mają dodatkowe styki do odcinania zapłonu).
A przy (dobrym) dieslu to żaden prąd nie jest potrzebny.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: OldAdler » ndz kwie 10, 2011 8:04 pm

gotowe:
puszka przekaznikow schowana pod maska wysoko
przy "heblu" zamontowalem kontrolke "diode" kiedy jest zalaczona wyciagarka

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Liroz » ndz kwie 17, 2011 12:34 am

Hebel najlepiej mieć wysoko na pulpicie (mniej więcej centralnie), sprawdza się nawet najtańszy model z jakieoś Norauto, co mogę stwierdzić po paru latach używania. Do postoju przez noc zawsze go rozpinam aby urządzenia dodatkowe nie rozładowywały akumulatora. Lepiej dać na + niż na -.
Co do bezpieczeństwa pożarowego oraz efektywności przesyłu prądu do wyciągarki, warto dać grube przewody czyli przekrój 50-70 spawalnicze (nie w PCV).
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: wyłącznik główny zasilania wyciagarki

Post autor: Lesław » wt paź 04, 2011 8:18 pm

Ja zamontowałem hebel na "plusie". Hebel jest schowany w kabinie, dlatego dodatkowo na plusowym kablu jest bezpiecznik 500A.
Mam też drugi hebel na "minusie". W zasadzie już bezużyteczny, bo po przyłączeniu kabla masowego od wyciągu bezpośrednio do klemy ujemnej, auto i tak ma masę przez wyciągarkę. Będę musiał przełożyć kabel masowy od wyciągarki do hebla masowego. Tym samym zyskam potrójne zabezpieczenie instalacji wyciągarki... :)21

Całość praktycznie na oryginalnych przewodach. Wydłużyłem jedynie przewód zasilający o jakieś 30cm.
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość