olej do Warn 8274

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
michu0910
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 25, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: SŁAWNO

olej do Warn 8274

Post autor: michu0910 » pt kwie 27, 2012 11:02 am

witam. zakupiłem wyciągarkę Warna 8274 no i przydałoby się wymienić olej w przekładni. niestety nie wiem jakim zalać :cry: czy może być zwykły przekładniowy jak do mostów leję?? z góry dziękuje :)
srajtek ,4.16,fedima sirocco 31' i takie tam ;)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » sob kwie 28, 2012 7:47 am

dy wyciągarek powinien być inny np. Repsol Super Tauro 220 lub jakiś jego odpowiednik, zwykły przy dłuższym ciąganiu lub dużym obciążeniu się zagotuje
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Prox
 
 
Posty: 113
Rejestracja: sob mar 12, 2005 11:32 pm
Lokalizacja: Gdynia/Chwaszczyno

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Prox » pn kwie 30, 2012 10:21 am

moze byc zwykły do mostów mozna wlac wiecej i warto odrazu dospawac korek spustowy z magnesem i wlewowy bo ja swoją ostro mocze i co dwa rajdy wymieniałem na nowy
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » pn kwie 30, 2012 5:32 pm

Prox pisze:moze byc zwykły do mostów mozna wlac wiecej i warto odrazu dospawac korek spustowy z magnesem i wlewowy bo ja swoją ostro mocze i co dwa rajdy wymieniałem na nowy
może w Jamniku taki olej wydoli ale w czymś cięższym nie

producent wyciągarki podaje jaki ma być olej, a tam nic nie pisze o przekładniowym z samochodu
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » pn kwie 30, 2012 5:58 pm

gebels pisze:dy wyciągarek powinien być inny np. Repsol Super Tauro 220 lub jakiś jego odpowiednik
ten olej to typowa mineralna 220 z dodatkami EP dla przekładni przemysłowych.. po jakieś 10 PLN za litr
żaden szał.
może pracować do max temperatury 80 stopni C

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » pn kwie 30, 2012 8:38 pm

Sygma pisze:
gebels pisze:dy wyciągarek powinien być inny np. Repsol Super Tauro 220 lub jakiś jego odpowiednik
ten olej to typowa mineralna 220 z dodatkami EP dla przekładni przemysłowych.. po jakieś 10 PLN za litr
żaden szał.
może pracować do max temperatury 80 stopni C
a ktoś ci napisał że to szałowy olej ?

tak to zwykły mineralny olej do przekładni przemysłowych z dodatkami EP


tak wiem zaraz napiszesz że w zwykłej przekładniówce też są dodatki EP tak są tylko w mniejszej ilości, i dlatego zwykła przekładniówka się zacznie gotować a taki nie
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » pn kwie 30, 2012 8:49 pm

jestem pod wrażeniem, że kolega wie co będę pisał :wink:


a tak poważnie..
co to znaczy "zwykła przekładniówka" ?


PS
skoro kolega zajmuje się środkami smarowymi, to powinien wiedzieć, że dodatki EP bezpośrednio nie odpowiadają za odporność termiczną oleju.
EP (extreme presure) to tylko dodatek poprawiający właściwości przeciwzatarciowe.

Jeżeli chodzi o olej to w tym wypadku wymaga się właściwego smarowania skojarzenia trącego czyli mówić/pisząc językiem zozumiałym dla wszystkich..... właściwości reologicznych, właściwości niskotemperaturowych, właściwości smarnych i przeciwzużyciowych, dobrych właściwości zapłonu i palenia, stabilności termicznej i termooksydacyjnej, stabilności chemicznej, kompatybilności z materiałami konstrukcyjnymi, minimalnej toksyczności i innych właściwości związanych z ochroną środowiska.
To tak w skrócie :wink:


Moim skromnym zdaniem świetnym olejem do wyciągarek powinien być jakiś syntetyczny olej węglowodorowy.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » wt maja 01, 2012 7:52 am

Sygma pisze:jestem pod wrażeniem, że kolega wie co będę pisał :wink:


a tak poważnie..
co to znaczy "zwykła przekładniówka" ?


PS
skoro kolega zajmuje się środkami smarowymi, to powinien wiedzieć, że dodatki EP bezpośrednio nie odpowiadają za odporność termiczną oleju.
EP (extreme presure) to tylko dodatek poprawiający właściwości przeciwzatarciowe.

Jeżeli chodzi o olej to w tym wypadku wymaga się właściwego smarowania skojarzenia trącego czyli mówić/pisząc językiem zozumiałym dla wszystkich..... właściwości reologicznych, właściwości niskotemperaturowych, właściwości smarnych i przeciwzużyciowych, dobrych właściwości zapłonu i palenia, stabilności termicznej i termooksydacyjnej, stabilności chemicznej, kompatybilności z materiałami konstrukcyjnymi, minimalnej toksyczności i innych właściwości związanych z ochroną środowiska.
To tak w skrócie :wink:


Moim skromnym zdaniem świetnym olejem do wyciągarek powinien być jakiś syntetyczny olej węglowodorowy.
i właśnie kolega zaczął pisać w sposób zrozumiały dla kilku osób na forum, za co dodatki EP odpowiadają bezpośrednio to ja wiem, za co pośrednio i na co to się przekłada ogólnie

poco mam pisać że tu będzie zcinany, zciskany etc.


zawiodłeś mnie niestety :)21 liczyłem na to że jeszcze napiszesz ze tu można wlać silnikowy i napiszesz dokładnie jaki, która hydraulika tu się nadaje czy który ATF będzie dobry :)21 , myślałem że napiszesz też dlaczego byś ich nie polecił bo...... :)21


a co do syntetycznej przekładniówki napisz kolego ile ona kosztuje i w jakim jest najmniejszym opakowaniu, to się okaże ta wyciągarka jest niewiele droższa od tego oleju :)20
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » wt maja 01, 2012 7:55 am

widze że kolega ma wiedze, więc możemy sobie porozmawiać na temat dodatków PAO czy polibutyli lub o wyższości sytetycznych oleji UTTO nad ich mineralnymi odpowiednikami, myśle że wzbudzimy spore zainteresowanie na forum i temat zyska na czytelności :roll:
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » wt maja 01, 2012 8:40 am

gebels pisze: a co do syntetycznej przekładniówki napisz kolego ile ona kosztuje i w jakim jest najmniejszym opakowaniu, to się okaże ta wyciągarka jest niewiele droższa od tego oleju :)20
no tu się nie zgodzę..
wyciągarka to dość drogie urządzenie i wypadało by głupio nie oszczędzać

Oczywiście, bazy oparte na polialfaolefinie są droższe od baz mineralnych ale bazy węglowodorowe już nie są tak drogie.
Druga sprawa to specyfika baz polialfaolefinowych. Chodzi o to, że dodatki o polarnej budowie cząsteczki czyli EP, AW, inhibitory utleniania, inhibitory korozji itp bardzo źle rozpuszczają się w bazach PAO oraz co jest bardzo istotne bardzo niekorzystnie oddziaływają na część elastomerów powodując ich skurcz. Właśnie z tych powodów bazy PAO są mieszane z estrami.

... a to wpływa na podniesienie ceny produktu. Otrzymujemy produkt bardzo wysokiej jakości i zdecydowanie przewyższający wymagania tego układu.



Poliizobuteny o których kolega wspomina są to węglowodory otrzymywane w procesie polimeryzacji izobutenu, węglowodoru nienasyconego.
Głównie są stosowane jako dodatki poprawiające wskaźnik lepkości.




A teraz po ludzku :)21
Podstawowym problemem i chyba największą wadą oleju przekładniowego "220" jest jego temperatura płynięcia... która jak rzucę z pamięci (średnia dla tego typu produktów) oscyluje w granicach -15 stopni C oraz zakres temperaturowy w jakim może pracować. Skład oleju jest wystarczający do tak "skomplikowanej" przekładni jaka jest w wyciągarce :wink:
Oznacza to nic innego jak niemożność uruchomienia wyciągarki w zimie :)21

Oczywiście można by zastosować olej na jakiejś bazie syntetycznej.. ale nie ma tak małych opakowań.

Zastosowanie tzw. "zwykłej przekładniówki" (jak ktoś wcześniej wspominał) jaką się leje do manualnych skrzyń biegów EP4 lub EP4/EP5 da bardzo doby efekt (głównie pracę w szerokim zakresie temperaturowym)... a do tego jest możliwość kupowania w konfekcji 1 litrowej.

Koszt zwykłego oleju mineralnego SAE 80W90 (API GL-4/5) to około 30-35 PLN brutto. Wersja syntetyczna 75W90 to około 50 PLN brutto za 1 litr.
Lipy cenowej nie ma :D

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » wt maja 01, 2012 9:32 am

to proponuje ci wlej przekładniówke GL4 czy ile tam chcesz zamiast przemysłowej 220 czy 150 do przekładni ślimakowej w wyciągarce i ciąg auto wyciągarką dłużej niż jakieś 3 minuty a potem napisz nam tu swoje uwagi


zapomniał bym wlej firmy jakiej chcesz :)21


i nie napisałeś nic o silnikowych, hydraulice czy ATF-ie

czekam na to
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » wt maja 01, 2012 9:37 am

gebels pisze:to proponuje ci wlej przekładniówke GL4 czy ile tam chcesz zamiast przemysłowej 220 czy 150 do przekładni ślimakowej w wyciągarce i ciąg auto wyciągarką dłużej niż jakieś 3 minuty a potem napisz nam tu swoje uwagi
no a co się stanie ?
bo przyznam nie bardzo wiem na co mam zwracać uwagę

gebels pisze:i nie napisałeś nic o silnikowych, hydraulice czy ATF-ie
a co dokładnie kolegę interesuje ?
jeżeli będę wiedział to pomogę

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » wt maja 01, 2012 9:53 am

Sygma pisze:
gebels pisze:to proponuje ci wlej przekładniówke GL4 czy ile tam chcesz zamiast przemysłowej 220 czy 150 do przekładni ślimakowej w wyciągarce i ciąg auto wyciągarką dłużej niż jakieś 3 minuty a potem napisz nam tu swoje uwagi
no a co się stanie ?
bo przyznam nie bardzo wiem na co mam zwracać uwagę

gebels pisze:i nie napisałeś nic o silnikowych, hydraulice czy ATF-ie
a co dokładnie kolegę interesuje ?
jeżeli będę wiedział to pomogę

wlej, ciąg auto to zobaczysz, mówie serio czekam na wyniki obserwacji i na to że napiszesz co faktycznie się będzie działo czy dalej podtrzymujesz to co wcześniej napisałeś


a co do reszty pytania czekam na odpowiedź jaki silnikowy, hydrauliczny czy ATF byś wlał do wyciągarki i napisz dlaczego taki a nie inny
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » wt maja 01, 2012 10:16 am

gebels pisze:wlej, ciąg auto to zobaczysz, mówie serio czekam na wyniki obserwacji i na to że napiszesz co faktycznie się będzie działo czy dalej podtrzymujesz to co wcześniej napisałeś
nic by się nie stało, zupełnie nic... i o to chodzi, prawda ?

Gdybym zalał ten olej o którym kolega wcześniej pisał to w zimie wyciągarka pewnie by nawet nie ruszyła.
Temperatura płynięcia tego oleju (Repsol Super Tauro 220) jak sprawdziłem w karcie informacyjnej produktu wynosi tylko -9 stopni C.



gebels pisze:a co do reszty pytania czekam na odpowiedź jaki silnikowy, hydrauliczny czy ATF byś wlał do wyciągarki i napisz dlaczego taki a nie inny
osobiście nie wlewał bym.. bo nie są to typowe oleje przekładniowe. Tam jak zapewne wiesz powinien iść olej przekładniowy.

co by się stało jak bym wlał jakiś silnikowy ? Nie mam pojęcia... zapewne też nic by się nie stało
co by się stało jak bym wlał jakiś ATF lub hydrauliczny ? Również nie mam pojęcia... ale pewnie nie było żadnej eksplozji :wink:


Jeżeli chodzi o samą przekładnię ślimakową i jej smarowanie.....
to pragnę zwrócić koledze uwagę, że tego typu przekłamie występują w układach wspomagania. Układy wspomagania zalewane są.... wiadomo jakimi olejami.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » wt maja 01, 2012 10:26 am

widze że poza b. dobrym opanowaniem wyszukiwarki kolega musi się jeszcze trochę dokształcić




ps. przypominam tylko że wikipedia jest nieautoryzowana, więc tak do koca bym we wszystko nie wierzył co tam ktoś nabazgroli


dodam tylko że z wielką uwaga czytam posty kolegi

pozdrawiam kolege :D
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » wt maja 01, 2012 10:30 am

Google nie jest mi potrzebne...
ale skoro coś źle napisałem to wskaż proszę w którym miejscu i uzasadnij to dlaczego. Dobrze ?

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: olej do Warn 8274

Post autor: gebels » wt maja 01, 2012 10:41 am

po co mam ci pisać skoro nie czytasz dokładnie i nie piszesz dokładnie odpowiedzi na zadane ci pytanie

widze że słyszysz że dzwonią tylko nie wiesz czy w kościele i to którym

a co do danych z karty technicznej produktu to pamiętaj że różni producenci powołują się na różne normy na to też trzeba zwracać uwagę, oraz że podają to co lepiej wygląda dla laika :)21
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » wt maja 01, 2012 1:02 pm

Czyli nic konkretnego nie napisałeś.

Jeżeli chodzi o karty techniczne, to informacje pobrałem ze strony Repsol'a: Repsol Super Tauro 220 .
Plik jest w .pdf, a parametr to: Pour point

... więc nie są to jakieś tam dane ale dane producenta.

Awatar użytkownika
Prox
 
 
Posty: 113
Rejestracja: sob mar 12, 2005 11:32 pm
Lokalizacja: Gdynia/Chwaszczyno

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Prox » śr maja 02, 2012 8:20 am

Koledzy w tym przypadku naprawde przekładniowy bedzie OK, ja osobiscie używam syntetyka przekładniowego ale nie jeżdze w zimie !!!
Moje Warny to jedne z bardziej obciążonych w Polsce kto widział ten wie, jeden na podwójnym giglepinie z dwona silnikami XP. I nie ma praktycznej możliwości zagotowania oleju w tej wyciągarce nawet napędzienj dwoma silnikam XP


producent poleca olej silnikowy non detergent motor oil 30Wt czyli SAE 30 wiec moze syntetyk 5W-30 lub 20w-40 ale tu trzeba fachowca i trzeba wiedziec w jakiej najniższej temeraturze pracuje wyciągarka ja nigdy ponizej zera nie używam i może tu cos zaproponujecie !!!
czyli non detergent motor oil 30wt czekam na pomysly jaki olej i do jakich temperatur

non detergent tu chyba chodzi o to aby olej sie nie pienił bo oleju w wyciagarce praktycznie sie nie zmnienia i nie mamy tu filtra oleju a ten bez dodatków bedzie w dłuższym czasie lepszy bo wszystkie syfy zostaną na czesciach a w oleju z dodatkami zwiąża sie z inhibitorami i moga źle wpłynać na smarowanie czyli olej sie szybciej zestarzeje - byc może tez chodzi o to zeby olej nie związał sie z woda która czesto tu wchodzi i robi z oleju emulsje nie wiem jak to bedzie efekt mieszania wody z olejem z dodatkami lub bez oraz np syntetycznym przekładniowym

Czekam na komentarz fachowców i dobranie oleju silnikowego SAE 30 bez dodatków
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''

Awatar użytkownika
Prox
 
 
Posty: 113
Rejestracja: sob mar 12, 2005 11:32 pm
Lokalizacja: Gdynia/Chwaszczyno

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Prox » śr maja 02, 2012 8:25 am

jeszcze raz dla przypomnienia producent WARNA M8274 podaje motor oil non detergent 30WT czyli silnikowy SAE30 i prosze o propozycje
natomiast producent Gigiglepina warn M8274 z dwoam silnikami wiec dwukrotnie większe obciążenie zaleca olej EP80/90
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » śr maja 02, 2012 8:49 am

Zalej ten przekładniowy 80/90
możesz dodać ewentualnie dwusiarczek molibdenu (MOS2) dla lepszego "poślizgu" na przekładniach.... o takie coś
producent poleca olej silnikowy non detergent motor oil 30Wt czyli SAE 30 wiec moze syntetyk 5W-30 lub 20w-40
skoro ma być bez detergentów to standardowe silnikowe 5/30 odpadają.. bo one mają ich sporo

trzeba by poszukać coś bardzo prostego, jedno sezonowy olej mineralny
oleje do kosiarek 4-suwowych są SAE30

Awatar użytkownika
Prox
 
 
Posty: 113
Rejestracja: sob mar 12, 2005 11:32 pm
Lokalizacja: Gdynia/Chwaszczyno

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Prox » śr maja 02, 2012 9:02 am

ja leje syntetyk przekladniowy i jest ok u mnie ta wyciagarka naprawde dostaje w kosc od 6 lat, mysle że koledze ktory zadał pytanie pewnie przekładniowy wystarczy w zupelnosci ja troche drążę temat o używam wyciagarki "wyczynowo"

obecnie wymieniam dwa razy w roku jak sie zrobi emulsja nie wiem czy dlatego producent zalece bez dodatków bo chodzi o trwalosci oleju mieszanie z woda czyli wlany raz na 10 lat ma zachowac swoje włąsciwosci, mozeliwe ze chodzi tez o rozbryzg i dlatego SAE30 bo to przekładnia zębata a olej jest na dnie 250ml i ma sie dostac na sama góre wyciagarki albo po zębach albo rozbryzgowo wiem tez ze mieszaja 80/90 z ATF prawdopodobnie chodzi tu o uzyskanie mniejszej gęstości oleju w niskich temperaturach
Ostatnio zmieniony śr maja 02, 2012 10:04 am przez Prox, łącznie zmieniany 1 raz.
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » śr maja 02, 2012 9:08 am

Osobiście gdybym miał dawać do SWOJEJ wyciągarki (chyba zasada działania jest bardzo podobna w każdej) olej to lał bym przekładniowy półsyntetyk lub pełny syntetyk.
Takie oleje mają dobre parametry nawet w niskich temperaturach.

Dlaczego producent zaleca SAE30 ?
Nie mam pojęcia. USA to dziwny kraj i mają dość specyficzne podejście do smarowania silników.
Prawdopodobnie chodził też o dostępność oleju SAE30... bo każdy prawdziwy Amerykanin ma w domu kosiarkę do trawy.. czyli olej do niej ma.
Skoro ma ten olej to niech go zaleje niż ma nie zalać żadnego. :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Kostuch » śr maja 02, 2012 9:41 am

Prox pisze:ja leje syntetyk przekladniowy i jest ok u mnie ta wyciagarka naprawde dostaje w kosc od 6 lat mysle koledze ktory zadał pytanie pewnie przekładniowy wystarczy w zupelnosci ja troche droże temat o używam wyciagarki wyczynowo

obecnie wymieniam dwa razy w roku jak sie zrobi emulsja nie wiem czy dlatego producent zalece bez dodatków bo chodzi o trwalosci oleju mieszanie z woda czyli wlany raz na 10 lat na zachowac swoje włąsciwosci mozeliwe ze chodzi tez o rozbryzg i dlatego SAE30 bo to przekładnia zębata a olej jest na dnie 250ml i ma sie dostac na sama góre wyciagarki albo po zębach albo rozbryzgowo wiem tez ze mieszaja 80/90 z ATF prawdopodobnie chodzi tu o uzyskanie mniejszej gęstości oleju w niskich temperaturach
Myślałem że wyczynowo to się tirfora używa :)21
Od 5 lat leję do 8274 zwykły hipol gl4 i nie widać jakichkolwiek oznak mechanicznego zużycia przekładni.
Używam ją też w zimie - zapewniam że smarowanie rozbryzgowe jest i przy -10. Wystarczy zdjąć "głowicę" i pociągnąć za linę przy rozpiętym sprzęgle. Tylko nie nachylać się nad wyciągarką, żeby lepiej zobaczyć... :)14
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: olej do Warn 8274

Post autor: Sygma » czw maja 03, 2012 9:49 pm

Hipol GL4 ma temperaturę płynięcia na poziomie -27 stopni C
czyli przy -10 stopniach nie ma prawa nic się z nim dziać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość