

Moderator: Misiek Bielsko
może w Jamniku taki olej wydoli ale w czymś cięższym nieProx pisze:moze byc zwykły do mostów mozna wlac wiecej i warto odrazu dospawac korek spustowy z magnesem i wlewowy bo ja swoją ostro mocze i co dwa rajdy wymieniałem na nowy
ten olej to typowa mineralna 220 z dodatkami EP dla przekładni przemysłowych.. po jakieś 10 PLN za litrgebels pisze:dy wyciągarek powinien być inny np. Repsol Super Tauro 220 lub jakiś jego odpowiednik
a ktoś ci napisał że to szałowy olej ?Sygma pisze:ten olej to typowa mineralna 220 z dodatkami EP dla przekładni przemysłowych.. po jakieś 10 PLN za litrgebels pisze:dy wyciągarek powinien być inny np. Repsol Super Tauro 220 lub jakiś jego odpowiednik
żaden szał.
może pracować do max temperatury 80 stopni C
i właśnie kolega zaczął pisać w sposób zrozumiały dla kilku osób na forum, za co dodatki EP odpowiadają bezpośrednio to ja wiem, za co pośrednio i na co to się przekłada ogólnieSygma pisze:jestem pod wrażeniem, że kolega wie co będę pisał
a tak poważnie..
co to znaczy "zwykła przekładniówka" ?
PS
skoro kolega zajmuje się środkami smarowymi, to powinien wiedzieć, że dodatki EP bezpośrednio nie odpowiadają za odporność termiczną oleju.
EP (extreme presure) to tylko dodatek poprawiający właściwości przeciwzatarciowe.
Jeżeli chodzi o olej to w tym wypadku wymaga się właściwego smarowania skojarzenia trącego czyli mówić/pisząc językiem zozumiałym dla wszystkich..... właściwości reologicznych, właściwości niskotemperaturowych, właściwości smarnych i przeciwzużyciowych, dobrych właściwości zapłonu i palenia, stabilności termicznej i termooksydacyjnej, stabilności chemicznej, kompatybilności z materiałami konstrukcyjnymi, minimalnej toksyczności i innych właściwości związanych z ochroną środowiska.
To tak w skrócie
Moim skromnym zdaniem świetnym olejem do wyciągarek powinien być jakiś syntetyczny olej węglowodorowy.
no tu się nie zgodzę..gebels pisze: a co do syntetycznej przekładniówki napisz kolego ile ona kosztuje i w jakim jest najmniejszym opakowaniu, to się okaże ta wyciągarka jest niewiele droższa od tego oleju
no a co się stanie ?gebels pisze:to proponuje ci wlej przekładniówke GL4 czy ile tam chcesz zamiast przemysłowej 220 czy 150 do przekładni ślimakowej w wyciągarce i ciąg auto wyciągarką dłużej niż jakieś 3 minuty a potem napisz nam tu swoje uwagi
a co dokładnie kolegę interesuje ?gebels pisze:i nie napisałeś nic o silnikowych, hydraulice czy ATF-ie
Sygma pisze:no a co się stanie ?gebels pisze:to proponuje ci wlej przekładniówke GL4 czy ile tam chcesz zamiast przemysłowej 220 czy 150 do przekładni ślimakowej w wyciągarce i ciąg auto wyciągarką dłużej niż jakieś 3 minuty a potem napisz nam tu swoje uwagi
bo przyznam nie bardzo wiem na co mam zwracać uwagę
a co dokładnie kolegę interesuje ?gebels pisze:i nie napisałeś nic o silnikowych, hydraulice czy ATF-ie
jeżeli będę wiedział to pomogę
nic by się nie stało, zupełnie nic... i o to chodzi, prawda ?gebels pisze:wlej, ciąg auto to zobaczysz, mówie serio czekam na wyniki obserwacji i na to że napiszesz co faktycznie się będzie działo czy dalej podtrzymujesz to co wcześniej napisałeś
osobiście nie wlewał bym.. bo nie są to typowe oleje przekładniowe. Tam jak zapewne wiesz powinien iść olej przekładniowy.gebels pisze:a co do reszty pytania czekam na odpowiedź jaki silnikowy, hydrauliczny czy ATF byś wlał do wyciągarki i napisz dlaczego taki a nie inny
skoro ma być bez detergentów to standardowe silnikowe 5/30 odpadają.. bo one mają ich sporoproducent poleca olej silnikowy non detergent motor oil 30Wt czyli SAE 30 wiec moze syntetyk 5W-30 lub 20w-40
Myślałem że wyczynowo to się tirfora używaProx pisze:ja leje syntetyk przekladniowy i jest ok u mnie ta wyciagarka naprawde dostaje w kosc od 6 lat mysle koledze ktory zadał pytanie pewnie przekładniowy wystarczy w zupelnosci ja troche droże temat o używam wyciagarki wyczynowo
obecnie wymieniam dwa razy w roku jak sie zrobi emulsja nie wiem czy dlatego producent zalece bez dodatków bo chodzi o trwalosci oleju mieszanie z woda czyli wlany raz na 10 lat na zachowac swoje włąsciwosci mozeliwe ze chodzi tez o rozbryzg i dlatego SAE30 bo to przekładnia zębata a olej jest na dnie 250ml i ma sie dostac na sama góre wyciagarki albo po zębach albo rozbryzgowo wiem tez ze mieszaja 80/90 z ATF prawdopodobnie chodzi tu o uzyskanie mniejszej gęstości oleju w niskich temperaturach
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość